הרבה נכתב ותואר ע"י מטיילים ישראלים (וזרים) על האתרים האטרקטיביים לביקור באזור Salta בצפון ארגנטינה.

לא אפרט הרבה על האתרים הפופולריים אולם בכל זאת אזכיר אותם עם קצת נימה אישית, אבל בעיקר אני רוצה לספר ולשתף אתכם במידע על מספר אתרים שלא הכרתי מקריאה בכל המקורות האינטרנטיים הפופולרים ואשר היוו חלק מרכזי בהנאה והחוויה שלי במהלך טיול של חודש בארגנטינה וצ'ילה.

אז מסלול 5 הימים שלי התבסס על השכרת רכב ב- Salta.

המפה מציגה את הכבישים והישובים באזור:

המלצה

הכבישים באזור לרוב סלולים אבל במהלך 5 ימים נסעתי מעל 200 ק"מ על דרכי עפר. וזאת על דרך המלך כדוגמת כביש 40 שדומה במשהו לחוצה ישראל או כביש 6 שלנו.

חשבו זמן נסיעה כשעה לכל 50 ק"מ.

מנסיוני הקצר, יחס זה מהימן. (בעיקר אם אתם לא רחמנים על האוטו השכור בדרכי העפר(.

יום א'

קבלת הרכב בבוקרו של יום ונסיעה של כ- 4 שעות מ Salta ל-Cafayate . מרחק של כ 190 ק"מ על כביש סלול.

50 הק"מ האחרונים הם המעניינים עם נקודות תצפית כמו 'לוע השטן' ואזור הררי מרשים.

עיקר העניין סביב Cafayate הוא בכרמים וביקבים הרבים באזור ולחובבי היין זה מקום מאד מענג.

לחובבי הפעילות הפיזית והטרקים, מחכה מסלול 'שבעת המפלים'.

בנימה אישית, אני בחרתי באתגר הפיזי שהתברר כקשה ואני מאד שמח על ההתנסות והחוויה.

עוד באותו יום טפסתי בין סלעים ומפלים מעל ל-5 שעות.

יום ב'

המסלול המקובל הוא נסיעה מ Cafayate -ל- Cachi. זוהי דרך עפר לאורך 120 מתוך 160 הק"מ בין הישובים.

דרך עם כמה נקודות נוף מרשימות אבל בסה"כ מתישה.

פה הזדמנה לי חוויה והנאה שנחשפתי אליה בעקבות המלצה של מנהלת הוסטל Coloria ב- Salta.

ממליץ בחום לשהות בהוסטל הזה לבעלי עניין בהוצאות נמוכות, ארוח חם ולבבי ע"י גבי (גבריאלה) בעלת המקום, ומיקום נוח במרכז העיר.

כ 30 ק"מ לפני Cachi יושב ישוב קטן שלא מופיע ב Google Maps -. שמו. Seclantas לא תמצאו שם אינטרנט ולא שום עניין תיירותי.

אולם, ב Seclantas גר אדם בשם Fido Adal שמשפחתו בעלת חווה באזור בשטח של מכתש רמון או הרבה יותר מזה.

יש לו הוסטל שבו ניתן לישון והעיקר הוא האטרקציה הגאולוגית שנמצאת בשטח הפרטי שלו - Cuevas de Acsibi - המקום מתועד ב Tripadvisor אבל זוכה למעט מאוד חשיפה.

פרטים בשלט הבא:

נחזור למסלול של היום:

עצרתי בהוסטל של Fidoהנקרא Finca Montenieva . מגיעים אליו בדרך עפר של 2.5 ק"מ מהכיכר הראשית של הישוב. (כולם מכירים את Fido ). סגרתי על לינה בהוסטל וטיול למחרת לאתר הגאולוגי. מחיר הלינה 200 פסו והטיול 400 פסו לאדם.

כיון שזו היתה שעת צהריים המשכתי ל Cachi כדי לשתות קפה סביר ולהתחבר ל- WiFi.

בכתובים על Cachi נכתב לבקר בתצפית על העיר מאזור בית הקברות. צפיתי ולא היה מה לראות.

האטרקציה האמיתית בכפר היא Ovnipuerto - תחנת נחיתה לחייזרים. מצאו את זה באינטרנט.

כדי להגיע לשם עקבו אחרי המפה הבאה (מפת הכפר) - הסימון בכחול. זוהי הפניה הראשונה ימינה מדרך העפר שעולה במעלה גבעה.

הכניסה לאתר פתוחה וחופשית.

אחרי ששבעתי מ Cachi חזרתי להוסטל של Fido ב Saclantes ושם כובדתי באירוח ביתי ומזמין.

ושוב משהו מחוויותי. ינואר הוא חודש הפסטיבלים של הפרובינציות הצפוניות בארגנטינה, Salta, Jujoy. בערב שהגעתי ל Seclantas התקיים בכפר הסמוך סופ"ש של פסטיבל פולקלור מקומי עם מופעי זמרים וגאוצ'ו על סוסים. הצטרפתי ל Fido ומשפחתו לנסיעה לכפר וצפיתי איתם במופעים עד 3 בבוקר.

חוויה אוטנטית מהנה מאד.

יום ג' - יום של גילויים חדשים

יצאנו בבוקר לכיוון Cuevas de Ascibi .

שעה נסיעת שטח בג'יפ של Fido בתוך ערוץ נחל שהולך ומתכנב לקניון יותר צר. ואז כשעה הליכה וטיפוס קל במעלה הקניון עד שרואים את צורות הסלע הבאות:

(סלפי עם Fido)

זו דוגמה נקודתית אולם במשך שעה שוטטנו בין קירות סלע שנראים כך עם מערות, כוכים ומעברים מדהימים בצורתם.

אחרי כ 6 שעות כולל ארוחת צהריים בשטח חזרנו להוסטל, עייפים ומרוצים.

עוד באותו יום חזרתי ל- Salta.

ואז נחשפתי ל- 42 הק"מ הכי יפים בארגנטינה

המסלול הרגיל ממליץ לעבור דרך Cachi על כביש 40 (לא סלול) ומשם בדרך המלך לכיוון Salta (כביש סלול).

מסתבר ש 10 ק"מ צפונית ל Saclantes נסללה דרך חדשה (דרך עפר) המקצרת בכ 40 ק"מ את סך הנסיעה. דרך מספר 42.

מתוך Saclantes יוצאים צפונה על דרך 42 כש 10 הק"מ הראשונים עוברים באזור של קהילת יצרני מזכרות. בכל בית לאורך הדרך מוכרים מזכרות אוטנטיות.

ואז הדרך חותכת מזרחה ל 40 ק"מ מדהימים.

היא חוצה שמורת טבע:

המראות הם בראשתיים.

קשה בתמונה אחת לבטא את מרקמי הסלע, הצבעים, המבנים הגאולוגיים והצמחיה שמשתלבים למופע טבע מדהים לאורך עשרות ק"מ.

אפילו דרך העפר איכותית יחסית לממוצע האזורי.

גם דרכים מדהימות מסתיימות בכביש סלול לכיוון- Salta כביש מספר 33.

ומתברר שגם ה 120 הק"מ הנותרים עד Salta מספקים אטרקציות : מעבר הרים בגובה 3500 מ' ואז כ 60 ק"מ של ירידה במורד הרים עם נופים מרשימים ונסיעה בפיתולים וקטעי דרך מעל תהום.

שינה ב- Salta.

יום ד'

היום יוצאים צפונה כשהמסלול האפשרי מטפס כ 300 ק"מ עד Iruya.

ניתן להחליט כמה מתרחקים אבל כיון שהתכוונתי לחזור ל Salta כל ק"מ צפונה צריך גם לחזור ולמרות שהכבישים סלולים לכל אורך המסלול, עדיין היחס של 50 ק"מ לשעה תופס רוב הדרך.

בחרתי את נקודת הלינה מראש Tilcara - .

בדרך צפונה צריך לעבור דרך עיר מחוז גדולה – Jujuy.

שתי דרכים מקשרות בין Salta ל Jujuy בדרך צפונה לכיוון Tilcara .

כביש 9 לצפון וחלופה של כביש 9 למזרח שמתחלף בכביש 66.

כיון שנוסעים הלוך וחזור בחרתי להתחיל בחלופה של כביש 9 הצפוני (פחות ק"מ ) המוביל לדרך הררית מתפתלת מדהימה. גם חווית נהיגה (לאלו שלא מפחדים) וגם נוף מדהים.

חולפים על פני Jujuy ובצומת של הישוב Purmamarca פניתי שמאלה לכיוון החלופה הצנועה של ארגנטינה למרחבי המלח המפורסמים של ה Salar - בבוליביהSalinas Grandes - .

אני מזכיר את הר שבעת הצבעים הנראה בשיא הדרו בצומת של Purmamarca - Cerro de los Siete Colores.

מטפסים בהר לגובה מעבר הרים ב- 4170 מ' ומעבר להר מגיעים למרחבי המלח.

ואז חוזרים.

5 דקות לאחר תחילת הנסיעה חזרה, מצד שמאל של הכביש, יושבת מסעדה (היחידה בעשרות ק"מ) הנקראת Le Pekana שהפתיעה באמפנדוס מצוין. שווה לעצור.

אפשר לעצור ב Purmamarca או שלא.

15 דקות לאחריה מגיעים ל Tilcara . עיירה תיירותית. בינואר חוגגים שם כל יום וכל היום. חגיגת קניות ושתייה.

יום ה'

אז אפשר להמשיך צפונה ולזכור שכל ק"מ צריך גם לחזור.

במקרה שלא חוזרים אז מומלץ להגיע ל Iruya , אבל אני לא הגעתי.

העברתי את הבוקר בטרק קצר (סה"כ שעה) אל Garanta del Diablo . קניון תלול מאד ומפל מים נחמד שמתחיל 8 ק"מ מ Tilcara .

חזרתי ל- Salta הפעם דרך הכביש החלופי בין Jujuy ל Salta .

דרך חסרת חוויות או ציוני דרך מיוחדים.

אחה"צ כבר שחיתי בבריכה בהוסטל. מזכיר לכם את הוסטל Coloria .

ל 5 ימים אלו קדמו 3 שבועות טיול באזורים דרומיים יותר של ארגנטינה וצ'ילה (פטכוניה) ולאחריהם עוד נסעתי לנקודה המיושבת הכי מבודדת על כדור הארץ (זו לא הפרזה) - איי הפסחא.

אבל אי אפשר לפרט כל כך על עשרות ימי טיול.

הנאה רבה היתה ב 5 ימים האלו ובכל אלו שקדמו ושסיכמו את הטיול.