ינואר -2011. חוחוי -מדבר מלח מקסים.
 מי שבאזור סלטה -לא להחמיץ (צפון מערב ארגנטינה )

מדבר המלח ע"י חוחוי .אפילו בספרי הטיולים לא כתוב עליו כלום.).אלא נתודענו אליו ממ. התיירות המקומי בחוחוי -מהפרוספקטים שלהם. JUJUY- ההיילייט של הטיול באיזור. באחד הברושורים שקיבלנו ממשרד התיירות בחוחוי היה כתוב משהו על מדבר מלח והיו כמה תמונות ולא יותר, לא שמענו על זה אפילו בספר הטיולים הבין לאומי לא כתוב כלום ובטח שלא שמענו מישראלים שבקושי מגיעים לאזור. החלטנו לבדוק מה זה ולנסוע לשם, הדרך הייתה טיפה ארוכה משחשבנו והיינו צריכים לטפס על הרים , אבל הגילוי היה מדהים!!!!!!!! מרחב עצום של מלח כולל ים (ממלח) מדהים ביופיו!!! היינו המומים, הרגשנו שאנחנו מגלים מדבר מלח שאנשים לא שמעו עליו ולא האמנו שהגענו למקום כזה יפה

אחרי זה יצאנו לכיוון עיירה בשם "קאצ'י"- Cachiמשם הכביש חדל להיות סלול והחל להיות מכורכר-דבר שהוביל לבסוף לפינצ'ור טוטאלי של הגלגל הקדמי- מה שמצחיק שגילינו את זה רק כשהגענו לקאצ'י, אבל עם המצב שהגלגל היה בו , אפשר להבין שנסענו כמה קילומטרים טובים עם גלגל מפונצ'ר .

הפואנטה בדרך לקאצ'י הייתה הדרך המדהימה שהייתה לשם וההתקדמות צפונה לכיוון חוחוי שזו הייתה התחנה הבאה שלנו ביום שאחרי.
בקאצ'י ישנו בבית עם גברת נחמדה מאוד שהיא גם בעלת מאפייה צמודה- אז הייתה לנו ארוחת בוקר מפנקת Smile

בבוקר יצאנו אחרי הארוחה יוצאת הדופן לכיוון חוחוי והסביבה.דרך מדהימה!!!! הגענו יחסית מאוחר (היינו צריכים לעבור ולעצור קצת בסלטה) עברנו במרכז התיירות של חוחוי העיר, קיבלנו ברושורים בצרורות והמשכנו צפונה להעביר את הלילה בעיירה שנקראת טילקרה- עיירה יפה מאוד נמצאת בתוך עמק של הרים מרשימים מהסוג של הר שבעת הצבעים. מצד אחד התושבים שם חיים בעבר אבל מצד שני היא מאוד תיירותית והתיירות הארגנטינאית בה פורחת!!! ככה זה היה אגב ברוב המקומות שהיינו בהם- כמעט אפס ישראלים וכמעט כל התיירים הם ארגנטינאים שמטיילים עכשיו בחופשת הקיץ שלהם.
 בקיצור בטילקרה לא הספקנו הרבה (היה לנו קצת חבל כי יש שם דברים לראות) בלילה הסתובבנו בשוק בכיכר וברחוב הראשי שמלא בחנויות תיירות , אכלנו אמפנדה, ראינו איזה אחד שניגן בכלי נשיפה והיה מקסים, והלכנו לישון.

בבוקר קמנו ב5 וחצי בבוקר כדי להספיק עוד דברים ועדיין להספיק להחזיר את האוטו עד 12 וחצי לסלטה.

נסענו לפורמהמרקה- שם יש את הר שבעת הצבעים שכמובן מדהים ביופיו, ו- ההיילייט של הטיול:
 באחד הברושורים שקיבלנו ממשרד התיירות בחוחוי היה כתוב משהו על מדבר מלח והיו כמה תמונות ולא יותר, לא שמענו על זה אפילו בספר הטיולים הבין לאומי לא כתוב כלום ובטח שלא מישראלים שבקושי מגיעים לאזור. החלטנו לבדוק מה זה ולנסוע לשם, הדרך הייתה טיפה ארוכה משחשבנו והיינו צריכים לטפס על הרים , אבל הגילוי היה מדהים!!!!!!!! מרחב עצום של מלח כולל ים (ממלח) מדהים ביופיו!!! היינו המומים, הרגשנו שאנחנו מגלים מדבר מלח שאנשים לא שמעו עליו ולא האמנו שהגענו למקום כזה יפה

.יצאנו מסלטה.ובדרך עוברים בכל מיני עיירות שכוחות אל (מזכירות את אלה שראינו בצ'ילה במהלך הקרטרה אוסטרל אולי קצת פחות קיצוני) ,שנראה כאילו נעצרו לפני כמה מאות שנים.בלילות ישנו בהוספדחה הוסטלים שהם בתוך בתים של משפחות).
 ביום הראשון נסענו לעיירה בשם קפאז'אטה Cafayateבדרך עברנו במקום שנקרא "הגרון של השטן" (מין קניון שנקרא ככה משום שזה כמו לוע בתוך ההר), הגענו לעיירה והתכוונו לעשות מסלול הליכה אבל הגענו יחסית מאוחר מהתכנון אז נשארנו לישון שם ועשינו את המסלול בבוקר. המסלול הזה זה מסלול הליכה מחוץ לעיירה שמוביל למפל- מסלול אתגרי וכיפי עם הרבה מים! לקח לנו 4 שעות