וכן חזרתי ... היה כיף, היה מעניין, ומאד עצוב שזה נגמר .... (אל דאגה אני בתיכנון של אחד חדש) .
אז למי שלא היה מודע - ממש לא הייתי כאן , הייתי בטיול באפריקה, טיול של מספר שבועות שבהם עשינו ספארי .. בכל השמורות הגדולות של צפון טנזניה .
טיסה דרך אדיס אבבה (אתיופיה) ומשם טיסת המשך לשדה התעופה קלימנג'רו (צפון טנזניה) , בהתחלה שהינו בבית מלון באיזור של העיר ארושה (העיר השלישית בגודלה בטנזניה) , ומשם עברנו לאיזורים של הספארי / איזורי השמורות של צפון טנזניה .
בילינו שם מספר שבועות (שזה בערך פי הרבה ממה שהטייל הממוצע עושה שם ) , ודי חרשנו את האיזור, כאשר אנחנו מלווים במדריך בשם חזרון (מאד מומלץ) , לא ממש מוכר ע"י ישראלים (רוב הלקוחות שלו הם קנדים ואמריקאים) , אבל הוא אחד מהמדריכים הבכירים באיזור (אחד מ 5 פעילים עם הדרגה הגבוהה ביותר) - את ההתמחות שלו (במסגרת מסלול ההכשרה למדריכים בכירים הם צריכים לעשות מחקר והתמחות) הוא עשה על הנדידה של הגנו ... וכמובן שיש לי קשר ותיק ל GNU .. ככה שמצאנו שפה משותפת ..
בכל מקרה, הוא היה רשאי לרדת מהמסלולים הסטנדרטיים (בעקבות הגנו כמובן) , ואנחנו זכינו לנחות אל תוך הלהקות הגדולות של הגנו בעת הנדידה שלהם (מדובר בכמות אדיה של פריטים בכל להקה שכזו .. למעשה בין 70 אלף ל 200 אלף פריטים ) .
עשינו את אדם מאנייראה, סרנגטי (למי שלא מכיר השמורה הגדולה) , מכתש נגורונגורו, אגם מאסק (וספארי רגלי .. שיטוט רגלי , בנגורונגורו ביחד עם פקחים של השמורה) ... וחזרנו לאיזור ארושה - כל זה לקח מספר שבועות .
משם המשכנו למושי , ונפגשנו עם צהצה (חזרון חיבר אותנו אליו ) - (כמו כן חברנו לקאת שהגיעה מאנגליה, ג'ו שהגיעה מקנדה, ומארק שהגיע מישראל והצטרפו אלינו לטיפוס) ולמעשה הפיקוד של ההדרכה עבר לאנשים הרגליים (בן ומוזס) , אשר הובילו אותנו במעלה הקלימנג'רו - עד הפיסגה .. ובעוד רובכם שבעתם מסיר הבשר של ערב ליל הסדר , אנחנו "סבלנו" במסע נדודים כאשר מוזס מוביל אותנו אל ההר ...(עשינו את ה"מרונגו" .. יש מספר שבילים לעלות את ההר ) ..
** למעוניינים בשנה הבאה אנחנו חושבים לעלות בנתיב שנקרה המג'מה ..
בסוף פסח ירדנו מהקלימנג'רו .. ישנו לילה נוסף במושי (וחברנו ל 2 שלא עלו איתנו את ההר מסיבות בריאותיות ) ... ולמחרת בבוקר שמנו פעמינו אל שדה התעופה קלימנג'רו וטסנו לזנזיבר ..
שבוע וחצי של בטן גב, על החופים .. אגוזי קוקוס .. אננס וכל הדברים הטובים שיש בזנזיבר .. צלילה עם דולפינים באוקיינוס ההודי - צלילות בריפים המדהימים של האיים ..
ואחרי שבוע וחצי (שבועיים ) .. חזרנו בעצבות לישראל ..
מי שרוצה לצאת לאיזורים הללו ומחפש המלצות / אנשי קשר ומידע .. שירגיש חופשי לפנות אליי ..
התיכנון הראשוני היה שלי ושל עידן (הבן שלי ) אבל הצטרפו עוד .. וכך השתנה גם התיכנון , הצטרפו אלינו בערך 8 אנשים נוספים.
ממליץ בחום על חזרון כמדריך לספארי בשמורות של טנזניה , אפשר להגיע אליו דרך האתר acrosstanzaniaexpeditions (אם הוא לא מגיב .. המשרד שלו מגיב למיילים ) , שימו לב לעונה שבה אתם מטיילים , מיולי יש חופשות באירופה (גם אצלינו ) והמחיר של המלונות והטיול יכול להגיע לפי 3-4 ממה שעלה לנו (תגידו שהגעתם דרך משפחת אופק)
כמו כן , ממליץ על בן ומוזס כמדריכים לקלימנג'רו (הם הבטיחו מחיר טוב) - הם מכירים את כל המסלולים , הם מדריכים כבל למעלה מ 7 שנים
פרטי ההתקשרות של בן ( Bernard Mong'ateko) :
מייל mongateko@gmail.com
טלפונים ניידים +255715009515 או +255786009515
או המייל של מוזס ( Moses Mong'ateko ) :
motteko82@yahoo.com
***** בכל מקרה , אם יש שאלות , אפשר לפנות אליי ואני אנסה לעזור *****

הפוסט המקורי מצוי בבלוג הרגיל שלי בכתובת: http://ofek.biz/blog/archives/1752

** לא העלתי את התמונות לאלבום באתר מכוון שמדובר בכמות גדולה של תמונות .