בשנים האחרונות אנו רואים עוד ועוד אנשים משתפים עם אחרים בחוויות שלהם, בסיפורים, מעניקים להם השראה ומסייעים להם בתכנון הטיול. לכן, פתחנו עבורכם את האופציה לכתוב ולנהל בלוג משלכם, באתר למטייל וגם באתר טיולי (המיוחד לטיולים בישראל). למה זה ממש כדאי? למי זה מתאים? ומה חשוב לדעת לפני? כל התשובות בכתבה הבאה

מאת: ירדן כחול, מערכת למטייל

למה כדאי לכם לפתוח בלוג באתר?

כיום, כל אחד שרוצה לשתף בחוויות שלו, יכול לעשות זאת באמצעות בלוג בפלטפורמות שונות. למה כדאי לכם לפתוח בלוג דווקא בלמטייל? הנה כמה סיבות:

  • עלות חודשית: בעוד שבפלטפורמות חיצוניות כמו וויקס, וורדפרס, בלוגר ועוד, תצטרכו לשלם כסף בעבור איחסון ודומיין, באתר טיולי פתיחת הבלוג היא חינמית לחלוטין.

  • קידום בגוגל: בשביל להגיע לקהל קוראים תצטרכו לקדם את הפוסטים שלכם במגוון דרכים, ואפילו לשלם על פיצ’רים שונים. לעומת זאת, באמצעות פתיחת בלוג באתר טיולי, תוכלו לצבור הרבה מאוד צפיות וכניסות של גולשים, בזמן יחסית קצר, וזאת הודות לכך שטיולי מקודם בגוגל במיקום גבוה מאוד.

השתכנעתם? פתחו עכשיו בלוג בלמטייל >>

לראות עולם ולכתוב. צילום: Depositphotos/Upslim

7 טיפים לכתיבת פוסט בבלוג – לגזור ולשמור

  1. כתבו מהלב – בצורה הכי אותנטית שיש, אל תחשבו על ענייני עריכה תוך כדי הכתיבה. כשתסיימו את הפוסט, תעברו עליו ותערכו את מה שדורש תיקון.
    חשוב:  כתבו על עצמכם, על איך שאתם הרגשתם בכל מקום, כי הדעה שלכם חשובה ובסופו של דבר, אנשים מתחברים לאנשים. תוכלו להוסיף קישורים חיצוניים שלכם, בין אם לפלטפורמות של רשתות חברתיות ובין אם לאתר אחר שלכם!

  2. תמונות וזכויות יוצרים – תמונות הן חלק גדול וחשוב מהבלוג. הן מעבירות את המסר. כפי שנהוג לומר, “תמונה אחת שווה אלף מילים”. התמונה למעשה הופכת את החוויה לאמיתית, ואת הפוסט בבלוג למעורר השראה. 
    חשוב: אסור להשתמש בתמונות שלא שלכם, אלא אם קיבלתם אישור מהצלם ואתם מעלים אותן בצירוף קרדיט, לצד התמונה.

  3. חלוקת טקסט וריווח נכון – הקוראים של ימינו רגילים למקטעים קצרים יותר מבעבר, הודות לעולם הדיגיטלי בו הקורא מגיע למיצוי מהר יותר. הקורא רוצה לקבל את האינפורמציה מהר ועכשיו. לכן, בשביל שלא תאבדו את הקורא בין השורות, הדגישו מילים חשובות, רווחו בין פסקאות, הבליטו את הנושאים השונים בכתבה בצורה הגיונית ונוחה בעין.

  4. מילות חיפוש בגוגל – לאלגוריתם של גוגל יש כמה כללי מפתח, ובשביל שגוגל יקדם אתכם בעמודים הראשונים לחיפוש, עליכם לקחת בחשבון שימוש במילות חיפוש. כמו להכניס כותרות בגדלים שונים (לדוגמא בבלוג תמצאו כמה גדלים של כותרות), אורך פוסט מעל 500 מילה, ושילוב של מילות מפתח חזקות. לשם כך, עליכם לערוך מחקר מילות מפתח, תוכלו לעשות זאת באמצעות Google Trends. המטרה היא לדעת מה אנשים מחפשים במנועי החיפוש, מה באמת מעניין אותם, כך תוכלו לנסח בהתאם את התוכן שתכתבו בפוסט שבבלוג.

צילום: Depositphotos/vvvita
  1. כתבו כותרות מסקרנות – בחרו בכותרת מעניינת, שמבטיחה לתת ערך לקורא. רצוי שהכותרת לא תהיה ארוכה מדי ותישאר רלוונטית לנושא. בנוסף, ממחקרים שנערכו בנושא נמצא כי כותרות המכילות מספרים מושכות יותר את הקורא להיכנס אליהן. ספרות הן חלק מהקסם, לכן כתבו “כותרת עם 8 דברים” במקום “כותרת עם שמונה דברים”. 

  2.  הבטחה יש לקיים – זוכרים את הסעיף הקודם? “בחרו בכותרת שמבטיחה לתת ערך לקורא”. זה השלב בו אתם מקיימים את ההבטחה! כך לדוגמא, אם בכותרת הבטחתם לתת 8 המלצות על מקומות הלינה הכי מיוחדים בצפון הארץ, אל תכתבו על מקומות לינה של רשתות גדולות שכולם מכירים. קיימו את ההבטחה אותה נתתם לקורא, והוא ימשיך לעקוב אחריכם כי ידע שאצלכם הוא ימצא ערך לתוכן שהוא צורך!

  3. חלוקה לקטגוריות – במערכת הבלוגים שתמצאו באתר, ישנה אופציה לחלוקה לקטגוריות. החלוקה כוללת את היעדים המוזכרים בכתבה ושיוך הפוסט לקבוצת פוסטים. באמצעות חלוקה זו, תבנו חוויית משתמש טובה לקורא שלכם, שיבין את נושאי הפוסטים בבלוג. כך לדוגמא, קורא שיחפש כתבה על “חופשה עם ילדים” אצלכם בבלוג, ימנע מלבזבז זמן יקר של חיפושים, כי ידע שהוא יכול למצוא אותה בקטגוריית “משפחה”.
    איפה החלוקה נמצאת? בלחיצה על 3 הנקודות מצד שמאל במעלה הדף.

קדימה, למה אתם מחכים? עכשיו זה הזמן שלכם לכתוב את כל החוויות מהטיולים האחרונים, ואפילו כאלו ישנים יותר, ולשתף עם אחרים! פתחו בלוג בטיולי עכשיו!