22.11.19 היום עוזבים את צ'ילה ועוברים באוטובוס לארגנטינה. הזמנו אוטובוס בשמונה בבוקר מפוארטו נטלס לאל קלפטה שבארגנטינה. כרגיל האוטובוס מרווח, הנסיעה עברה בנעימים, כולל העצירה לחציית הגבול ובשעה אחת לערך הגענו לאל קלפטה. אל קלפטה הינה עיירה בעלת מראה “לא גמור” , מצד אחד בתים יפים, מרכז נחמד, ומצד שני רחובות רבים שהם עדיין דרכי עפר. הגענו להוסטל – posada larsen, הממוקם מרחק הליכה קצרה מתחנת האוטובוס, אך לא ממש במרכז. מנהל המקום בחור צעיר ונחמד מאוד שעזר לנו בהמלצות שונות. את המשך היום בילינו בשיטוט רגוע בעיירה וקצת מנוחה לאחר הימים האינטנסיביים הקודמים. הזמנו נסיעה ליום למחרת לקרחון פריטו מורנו כולל מיני טרקינג על הקרחון. מי שאינו מעוניין במיניטרקינג יכול לנסוע באוטובוסים רגילים אל הקרחון בעלות נמוכה

23.11.19 בבוקר אסף אותנו מיניבוס מהמלון ולקח אותנו לאוטובוס עם מדריכה בדרך לפריטו מורנו. במהלך הדרך שמענו הסברים שונים. (ארוכים בספרדית, וקצרים באנגלית ).ונהנינו מהנוף. כשהגענו קיבלנו זמן חופשי לשוטטות בין מרפסות הצפיה השונות. עמדנו כמו כולם וחיכינו להתנפצויות המפורסמות של הקרחון שנצפו ונשמעו מדי פעם. בשעה היעודה התכנסנו שוב , והלכנו לשיט אל הקרחון. שיט קצר ונחמד לאחריו חילקו אותנו לקבוצות, צעידה קצרה ביער והגענו לקרחון . קיבלנו קרמפונים להליכה בקרח והסבר איך לצעוד ויצאנו בטור להליכה על הקרחון. מומלץ מאוד. ההליכה חוויתית ולא קשה והמראות על הקרחון מדהימים. לסיום קיבלנו ויסקי ושוקולד ועשינו את דרכנו חזרה. חזרנו אחר הצהריים למלון עייפים ומאוד מרוצים.

הקרחון ממרפסת התצפית

מיני טרקינג על הקרח

24.11.19 מאילוצי טיסות נותר לנו יום נוסף באל קלפטה. לאחר יום האתמול האינטנסיבי היה יום רגוע, טיילנו רגלית ללגונה נימז לצפות בציפורים – מקום נחמד אם יש זמן, לא חובה. שלחנו את הבגדים למכבסה, אכלנו אמפנדס וגלידה מצויינת ונחנו .

25.11.19 טיסת בוקר לברילוצה עברה ללא תקלות . זו היתה הטיסה היקרה ביותר בטיול (שכמובן ירדה במחיר לאחר שהזמנתי), אולי לאות תודה על המחיר המופקע ששילמנו שודרגנו למחלקת תיירים פלוס, וקיבלנו סנדביץ. הגענו לשדה התעופה ולקחנו מונית למלון – hotel Ayres del Nahuel , מלון נחמד, חדר גדול מאוד במיקום מצויין. המחירים בברילוצה ובאזור האגמים נמוכים משמעותית מאשר בדרום. לאחר התמקמות יצאנו לסיור שוקולדים. דגמנו שוקולד בחנויות שונות והצטיידנו במתנות שוקולדיות למשפחה בחנות Mamuschka הקרובה למלון. בערב יצאנו לאכול במסעדה שהומלצה בצדק בטיפים בלמטייל la fonda del tio . אוכל מצויין וזול ושירות אדיב. המסעדה רחוקה קצת מהמרכז ובשלב מסויים חשבנו שאולי המיקום אינו נכון, אך הגענו. כדאי להגיע עם הפתיחה שכן לאחר מכן המסעדה מתמלאת במהירות.

26.11.19 בבוקר לקחנו רכב ששכרנו מספר ימים קודם דרך האינטרנט בסוכנות אויס במרכז ברילוצה על מנת לטייל במשך יומיים באזור האגמים . החזרת הרכב תוכננה לסן מרטין דה לוס אנדס. שילמנו דמי החזר במקום אחר, אך היה לנו כדאי על מנת שלא לשוב לברילוצה . תחנה ראשונה היתה בתצפית הקילומטר ה-17 Cerro Campanario chairlift, עלינו ברכבל הכיסאות לתצפית, צפינו וצילמנו מכל הכיוונים, מזג האויר היה קריר ומעט גשום , התחממנו כרגיל עם תה מהתרמוס הצמוד ולאחר ששבענו מהנוף היפה ירדנו חזרה והמשכנו בדרכנו לעיירה הבאה – וילה לה אנגוסטורה. הגענו למלון קטן , מקסים וזול – los 3 mosqueteros עם בעל בית נחמד מאוד שסיפק טיפים לרוב להמשך הטיול וקפה ועוגות ביתיות לאחר הצהריים. יצאנו לטיול על חוף האגם היפה , לצערנו מסלול שהומלץ לנו על ידי בעל הבית היה סגור עקב נפילת עצים בסופה שהיתה קודם לכן. המשכנו לסיבוב ברחבי העיירה הקטנה והמטופחת וארוחת ערב במסעדה מקומית.

תצפית הקילומטר ה-17

משפחת ברווזונים על האגם בוילה לה אנגוסטורה

27.11.19 יום טיול מקסים לאורך שבעת האגמים עד לסן מרטין דה לוס אנדס.יום של עצירות לתצפיות והליכה אורך אגמים, פריחה ומפלים. יש אפשרויות רבות בדרך. לא תכננו מראש, פשוט עצרנו היכן שנראה לנו. אחר הצהריים הגענו לסן מרטין דה לוס אנדס. הגענו שוב למלון מאוד נחמד וזול, היתה בעיה רק בתיאום עם בעלת המקום לגבי שעת ההגעה, התכתבנו איתה לא מעט עד שהגיעה, אבל המקום עצמו מקסים. החדר מרווח ויפה עם מטבחון במחיר 58 דולר לזוג. NAUM APART BOUTIQUE & SPA. החזרנו את הרכב בסוכנות אויס במרכז, טיילנו אחר הצהריים בעיירה החמודה , אכלנו ארוחת ערב טובה לקראת יציאה מוקדמת מחר חזרה לצ'ילה. את ארוחת הבוקר לא זכינו לדגום עקב היציאה המוקדמת קיבלנו לחדר בערב לחם וריבת בית. תם פרק ארגנטינה . היה לנו כיף, אנשים נחמדים מאוד, נופים, אוכל טוב ומחירים זולים. עוד נשוב.