שמורת פליטביצה ”מסלול הליכה C בפלטביצה“
באגמי פליטביצה בחרנו לעשות את מסלול C. אחרי שקראתי טיפים והמלצות באתר זה, החלטנו שבכניסה נקנה מפה גדולה ומפורטת ואז נבחר את המסלול. עלות המפה 20 קונות קרואטיות. נכנסנו לשמורה בכניסה שנייה (ULAZ 2). הגענו בשעה 10 בבוקר, חנייה הייתה ריקה (תחילת יולי). מחניה ממשיכים לכוון הקופות כי 5 דקות הליכה. מחירי הכניסה מופיעים באתר. אם יש לכם ילדים בגילאים 15-18 תמיד תגידו שהם סטודנטים ויש הנחה. לאורך כל המסלול יש שילוט מעולה ולא ניתן ללכת לאיבוד. מסלול C מחולק לשני חלקים - עד לעלייה למעבורת (שחוצה את האגם הגדול ביותר בשמורה) ואחרי המעבורת. לנו לקח 5 שעות עם עצירות (אחת ארוכה של חצי שעה ועוד כמה של 5-10 דקות). בסוף המסלול עולים לאוטובוס וחוזרים לכניסה. אין מילים לתאר את היופי ולכן אתמקד בעיקר בטיפים מעשיים:
1. כדי להגיע מוקדם מכוון שחניה וגם שמורה מתמלאים במטיילים מהר וכבר ומתחיל להיות עומס בשבילים.
2. מזנון שבתחנות יקר מאוד. בקבוק קולה קטן עולה 20 ש''ח. כדי להצטייד באוכל ושתייה.
3. מעבורת מגיעה כל כמה דקות ולכן אין צורך לרוץ לרציף. כדי לבקר בשירותים לפני שעולים למעבורת.
4. להבדיל ממעבורת - אוטובוס לא מגיע לעתים קרובות ( בערך כל 20 דקות או חצי שעה, לא זוכרת) ולכן כדאי לעמוד בתור . אי אפשר לנסוע בעמידה ולכן אם נגמרו מקומות ישיבה - יש לחכות לאוטובוס הבא.
5. גם מסלולים ארוכים מתאימים לילדים קטנים. אין עליות קשות. תמיד אפשר ''לחתוך'' חזרה.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל