מסלול בן שבוע-שבועיים במקסיקו ”שבועיים במקסיקו“

חזרנו 3 זוגות בני 50 (אבל צעירים ברוחם..) ממקסיקו, לאחר טיול בן שבועיים שמסלולו היה: נחיתה במקסיקו סיטי בערב, למחרת טיסה לסן קריסטובל ל-3 לילות, לילה בפלנקה, לילה בקמפץ', 2 לילות במרידה, ו-4 לילות אחרונים בפלאיה דל כרמן. אתרים וטיולים: החל מסן קריסטובל היו לנו מדריך ונהג צמוד דרך חברת Andalemundo עם אשת הקשר המצויינת Lisa Funke (המייל: Lisa@Andalemundo.De) שנתנה שירות מצויין ומומלצת בחום. בסן קריסטובל היינו בכפרים האינדיאנים ושטנו בקניון הסומידרו. עיר מתוקה וקטנה, נעימה מאד. הנסיעה לפלנקה לא כזו טראומטית כפי שתיארו אותה, סה"כ דרך יפה של 5 שעות עם עצירה במפלי מיזול הא ומפלי אזול (מקסימים שניהם-לבוא עם בגד ים). קמפץ' הייתה רק עצירה ללילה בדרך למרידה, אבל התגלתה כעיר מאד חביבה.

במרידה נפלנו על פסטיבל של 5 ימים והעיר שקקה חיים. נסענו לשמורת סלסטון לראות פלמינגו ורודים,וכן סנוטות. סנוטה מדהיהמ שראינו הייתה דווקא ליד צ'יצ'ן איצ'ה (נדמה לי ששמה קיקלו), ושווה לראות את התופעה הגיאולוגית המיוחדת הזו. למי שנשאר זמן רב באיזור יוקטן (טולום, פלאיה) יש סיורי יום למספר סנוטות.

צ'יצ'ן איצ'ה מרשים, אולם למי שראה אתרי מאיה בגוואטמלה (טיקאל)- אפשר לוותר. כנ"ל פלנקה.

טולום מתוקה מאד, לקחת מלון על הים ולהביא בחשבון שבשעות הערב אין חשמל ברוב איזור החוף, ההתנהלות היא עם פנסים ועששיות. אנחנו ישנו במרכז העיר, ולקחנו מונית לאיזור החוף- כ-10 דקות. במחשבה לאחור, לשני לילות הייתי לוקחת מלון על החוף. חופים יפים ורגועים (במיוחד בהשוואה לפלאיה דל כרמן).

פלאיה - עיירת נופש מטורפת שהולכת לישון ב-07:00 בבוקר. ים של מסעדות, בארים, מועדונים וחופים מקסימים. דווקא לא הייתי הולכת לחוף ממיטה (ברח' 28 ) שהוא גדול והמוני, אלא לכל חוף אחר שיוצא מהשדירה החמישית ומוביל לחופים שונים (החוף של פיוז'ן ברח' 6 מקסים). המרכז של פלאיה קטן, כל ההתנהלות ברגל, וכמובן לא לפספס את מועדון הקוקו בונגו, שהחזיר אותי בכיף לגיל 17 , מומלץ מאד, חוייה מיוחדת.

בתי מלון:Casa Del Alma בסן קריסטובל-מקסים, Magic Blue בפלאיה- מצויין וקרוב לכל דבר.

במקסיקו סיטי לקחנו מלון שקרוב לשדה התעופה מכיוון שנשארנו רק לילה.

כללית: מקסיקו הפתיעה אותנו בארגון ובסדר שלה, הכל מתקתק, נקי, אנשים נחמדים, חייכנים ומסבירי פנים, עם תודעת שירות מצויינת. באזור סן קריסטובל יש מחסום מחבל שמקימים כל יום אנשי תנועת הספטיסטס (ארגון איכרים לא אלים), ומבקשים כסף. הנהג שלנו עבר בלי לשלם, ולתיירים מתייחסים אחרת. מאחר וחבריי רצו לראות את אתרי המאיה (פעם ראשונה במרכז אמריקה) תכננתי את המסלול כך. בדיעבד, הייתי מצמצמת אותו לאיזור סן קריסטובל ואיזור פלאיה (עם טיולי יום), ומוותרת על מרידה, פלנקה וקמפץ', למרות שהן נחמדות מאד. אין מה לחשוש, המקסיקנים עם חביב מאד, האוכל זול, אין קניות (לצערן של הנשים ולשמחתם של הגברים), סה"כ מומלץ מאד.