מסלול ארוך במקסיקו ”טיול חודשיים במקסיקו ובגואטמלה לדתיים וחילונים כאחד“

מהרגע שחזרתי הבטחתי לעצמי שאכתוב והנה זה הגיע! קודם כל דעו לכם שאתם טסים למקומות הכי שווים בעולם! עם האנשים הכי חמים והנופים הכי אדירים! טיילתי במקסיקו וגואטמלה בספטמבר-אוקטובר של 2010, והיה מדהים! נחתנו בקנקון-לא לעשות המרת כספים בשדה תעופה, סתם תעריף יקר! משם לקחנו אוטובוס (ניתן לשלם בדולרים) החברה האדומה היא הכי זולה, למעבורת, ברציף של המעבורת עשינו המרת כספים והמעבורת לקחה אותנו לאי שהוא סוג של גן עדן שנקרא "איסלה מוחרס" מדהים! חול כחול, דקלים, מקומות בילוי, הכל! רוב הישראלים ישנים שם "בפוקנה" מקום נחמד עם חוף משלהם ושם גם הרבה מסיבות בלילה. אנחנו ישנו בבית דירות 50 מטר מהפוקנה-שם יש מטבח, מים לשתיה, שירותים ומקלחת בחדר. אגב תתמקחו על הכל במקסיקו! הם אוהבים לקחת סתם כסף על דברים והכל אפשר להוריד (נסיעות, צלילות, הוסטלים, מדריך, הכל!).

היינו שם שלושה ימים (יש אנשים שנתקעים שם שבועיים לפחות) שבהם עשינו שנרקול וסתם בטן גב (לכן חתכנו מהר, כי עוד לא היינו בקצב חופים) משם חזרנו לקנקון ובתחנה המרכזית של האוטובסים שם לקחנו אוטובוס לפיסטה-כפר כמו שדמיינתם, מקום מרוחק ושקט (5 שעות בערך מקנקון) וישנו-וזה חשוב שתדעו-בהוסטל עם הבעלים הכי הכי מקסימים! הוא הסיע אותנו, הוא נתן לנו להתקשר לישראל מהטלפון שלו, נתן לנו לבשל, מקסים מקסים להוסטל קוראים "פוסידה אללדו" ולאיש קוראים ויקטור-חמוד לאללה! מהכפר לצ'צ'ין איצ'ה-שאם אתם לא חובבים בני המאיה אל תלכו לשם, כי אי אפשר לטפס שם על הפירמידות כמו בשאר העתיקות ויש עוד לפחות 4 אתרי עתיקות (אבל היינו חייבות כי זה אחד מ-7 פלאי תבל) משם לויאדוליד-מקום שמשום מה לא מגיעים אליו הרבה וחבל-עיירה קולוניאלית נהדרת ויפה(בין קנקון לפיסטה) שם שכרנו אופנים אצל משפחת אגילר ויצאנו לטיול אופנים לסינוטה (נקרות מדהימות!) מומלץ ממש...חזרנו לקנקון לשבת אצל השליחים האידירם של בית חב"ד רחל ומנדל! ובמוצ"ש כמובן לכל המועדונים בקנקון(בנות שותות חינם,תיזהר עם זה:).

אחרי קנקון-קולקטיבו נחמד לפלאיה דל-כרמן...חוף מדהים של הקראיביים, מלא מועדונים וכיף! והמלון הכי שווה שאפשר "מאיה בריק" עם "פילוס" איש הקבלה האדיר! מומלץ ממש. היינו שם שבוע ובין היתר גם בבית חב"ד של מנדל וחיה(חמודיםםם) עשינו שם ראש השנה(למעוניינים בצלילות,עשינו 2 צלילות טובות ממש בקוזמל שזה אי שלוקחים אליו מעבורת מפלאיה)מפלאיה נסיעת לילה (11 שעות) לפלאנקה-לכו לאכסניות לא בעיר עצמה אלא ברובע המרוחק, אכסניות בתוך הג'ונגל אדירות, עם פאב ארוחת ערב נחמד כזה ממש-להקות מקומיות כאלו (וחבר'ה ישראלים מוכשרים)-בפאלנקה יש גם אתר עתיקות של המאיה (מדהים! בתוך הג'ונגל, נוף אדיר) ומשם לטיול מפלים מדהים בדרך לסאן קריסטובל. סאן קריסטובל מהממת! היינו שם שבוע בכיף! יום העצמאות חגגנו שם (של מקסיקו) היה אדיר! עשינו טיול סוסים, השפלון (המפל הגדול בכל האזור) וקניון דל סובידרו(מדהים מדהים מדהים ולעשות רק דרך סוכנות כי אם לא זה עולה יותר) מסאן קריסטובל דרך אחת הסוכניות חצינו את הגבול לגואטמלה. אנחנו הגענו לגואטמלה סיטי בגלל החג, אבל מי שלא מעוניין, חוץ מגן חיות ובית חב"ד מהמם, פשוט אין מה לחפש שם! משם לאנטיגואה-שוק אדיר, הפאקיה (הר געש שכולם הולכים אליו למרות שרואים רק לבונת מסכנה).

האכסניה הכי שווה-קאסה שלום של דולרס המתוקה! ומועדוני סלסה כיפים משם נסענו לשלה (חובה!) עוד עיר מקסימה שממנה יש 2 טראקים-הר געש סנטה מריה שממנו רואים התפרצות של הר געש אחר-אלמר המדריך הכי גבר שמכין תה באמצע הכפור של הלילה (טרק זריחה כמובן) ויש את הטוחמלאנגו, שהוא הר געש של טרק יומיים (לא עשינו אבל הבנו שנחמד לאללה) יש גם את לגונה צ'יקבל (החבר'ה שלי עשו ונהנו, אני הייתי חולה באכסניה) משם לפנחצ'ל וסירה דרך אגם אטיטלאן לסן פרדו-אחד המקומות! כל מה שתצטרכו נמצא על רחוב אחד על האגם, רוב הישראלים מתאכסנים "בזולה" מקום נחמד, אנחנו העדפנו להיות על האגם. לכו שמאלה עד הסוף ותמצאו את גלדיס-הוסטל על המים שאפשר להיכנס,מלא ערסלים וכיף עולמי! טרק זריחה נוסף לאף האינדיאני וזריחה על האגם! מהמם. אם תטיילו בעיירה עצמה,קצת למעלה יש קפה אינטרנט יותר זולים וחנויות של תמונות וציורים יפים לאללההה...משם ללנקין ישנו באל רטיריו(לא משהו אבל זה רק לילה ויש שם פאב חמוד) ונסענו בבוקר לסמוק שמפיי דרך סונכנות ד"ר שקשוקה...הסמוק זה אחד המקומות בגואטמלה ואין לי מה להוסיף בעניין. משם לריו דולסה עיר עם מזח אדיר, וקולקטיבו זול שיוצא ל"פינקה פאריסה"-חוות גן עדן. מפל של מים חמים עם בריכה קרה..חמת גדר בטבעי בלי שום איש חוץ ממכם!!חובה ממש! משם עולים צפונה לפלורס ושם אכסניה שקרובה למים שווה ממש! גג עם ערסלים ודורמס מרווח!