מסלול ארוך במקסיקו ”טיול של חודש במקסיקו“

גם אני כמו כולם נעזרתי באתר לתכנון הטיול במקסיקו ומחזיר בזה מידע שאולי יעזור לאחרים. נסענו, זוג חברים בני 45, לטיול של חודש, מאמצע ספטמבר ועד אמצע אוקטובר. רב המלונות נבחרו על סמך דרוג ב-Tripadvisor. אני אציין רק מלונות מאד נוחים. שילמנו, רב הזמן, כ-50 דולרים ללילה, למלונות שלושה כוכבים. הוספתי גם דברים מיוחדים שאחרים לא רשמו ונראים לי שאולי יהיו רלוונטיים.

שהינו במקסיקו סיטי, כחמישה ימים, במלון בשם Del Principado. המלון ממוקם בשולי ה-Zona Rosa. מלון נהדר שכן הוא שקט וקטן עם ארוחת בוקר נהדרת. המיקום שלו מאפשר הליכה בערב לאזורי הבילוי, אך לא סובלים מהרעש שלהם. השגנו לו מחיר מעולה באינטרנט דרך אתר בשם Best Day.

העיר הפתיעה לטובה מבחינת תחושת ביטחון ונסיעה במוניות. במקור תיכננו לטייל מסביב למקסיקו סיטי ואז לטוס לקנקון ולקחת רכב. פגישה עם תירות הולנדיות, במקסיקו סיטי, הבהירה לנו, שמחוץ לעיר הכבישים מאד טובים ואין תנועה.

שווה להשכיר רכב במקסיקו אם מחזירים אותו לאותו המקום, שכן לפעמים קנסות ההחזרה יקרים יותר מאשר ההשכרה.

היות וכבר היתה לנו טיסה ל-Puerto Vallarta, שכרנו שם רכב והחזרנו אותו במקסיקו סיטי עם קנס החזרה. היתרון של רכב מעבר לגמישות הוא גם בזמן היות ותחנות האוטובוס נמצאות לרב בקצה העיר ולוקח זמן להגיע אליהן ומהן. רב הכבישים המרכזיים טובים ויש הרבה כבישי אגרה ככל שמתקרבים למקסיקו סיטי.

Puerto Vallarta היא עירת חוף נחמדה וקטנה, יחסית לקנקון, מה שיפה בא זה שיש שם שרשרת של הרים ירוקה מאד שממש נוגעת בחוף. משם המשכנו ל-Guadalajara, עיר אירופאית יחסית, אבל אין מה לעשות בה יותר מידי. Guanajuato היא, במונחים מקסיקנים, עיירה מאד ציורית ונחמדה. החלק הכי נחמד בה זה סופי השבוע בהם יש המון תלמידי שירה ונגינה המופיעים בעיר ולוקחים אתכם בתוך הסימטאות תוך כדי מופעי שירה וסיפורים. ישנו שם Bad & Brekfast מאד חביב בשם Casa De La Luna שהומלץ באתר בעבר.

היעד הבא, Grutas Tolantongo הוא אתר תיירות ליד עיר בשם Ixmiqullpan, הנמצאת ליד ההצטלבות של כביש 45 ו-85. מדובר באתר תירות המכיל בריכות מים חמים על צלע הר ומאפשר שהייה בנחל, בריכות שחיה טבעיות ובריכות בנויות. מקום נהדר לתפוס שלווה ושקט, לא בימי ראשון אז מגיעים המוני מקומיים. במקום יש מלון וסידורי שינה אחרים.

Puebla – עיר חביבה ליד העיר הגדולה. Oaxaca - עיירה נהדרת, מעבר לכל מה שיש לראות מאד מומלץ לקנות את עבודות היד בשוק עבודות היד המקומי. השוק נמצא שניי רחובות דרומית למבנה השוק המקומי. הן מבחינת מחירים והן מבחינת מגוון העבודות, שווה ומשתלם.

משם חזרה למקסיקו סיטי על מנת לטוס לקנקון, שם שכרנו רכב לשבועים וטיילנו איתו בכל חצי האי. נסענו ל-San Cristobal דרך פלנקה. עוד ביקרנו באתרי מאיה ומרידה כפי שכבר תואר רבות באתר.