מסלול ארוך במקסיקו

מסלול ארוך במקסיקו מתוך הטיפ של Sapir_3583654 - למטייל (1) מתוך הטיפ של Sapir_3583654
מסלול ארוך במקסיקו מתוך הטיפ של Sapir_3583654 - למטייל (2) מתוך הטיפ של Sapir_3583654
מסלול ארוך במקסיקו מתוך הטיפ של Sapir_3583654 - למטייל (3) מתוך הטיפ של Sapir_3583654
מסלול ארוך במקסיקו מתוך הטיפ של Sapir_3583654 - למטייל (4) מתוך הטיפ של Sapir_3583654
מסלול ארוך במקסיקו מתוך הטיפ של Sapir_3583654 - למטייל (5) מתוך הטיפ של Sapir_3583654
מסלול ארוך במקסיקו מתוך הטיפ של Sapir_3583654 - למטייל (6) מתוך הטיפ של Sapir_3583654
הפרטים התקבלו מגולשי אתר למטייל ובאחריותם

32 המלצות על מסלול ארוך במקסיקו

תמונת הפרופיל של LironCohen30
LironCohen30

”ירח דבש חלומי: מקסיקו, גואטמלה, מיאמי, אורלנדו“

קרא עוד

הגיע הזמן שאחזיר לכולם טובה על כל הטיפים הנפלאים שקיבלנו טרם יציאתינו לירח דבש המושלם שלנו. ירח הדבש ארך בדיוק כמשמעותו - חודש ימים בדיוק. המסלול: מקסיקו - 9 ימים (בעיקר בטן-גב, בכל זאת ירח דבש). גואטמלה - 14 ימים - החלק המועדף של הטיול. מיאמי ואורלנדו כשבוע. חודשים: נובמבר-דצמבר.

התחלנו את המסלול במקסיקו (קנקון-איסלה-פלאיה). קנקון - בעיקר בטן-גב במלון ריו פאלאס מומלץ בחום. מקנקון לקחנו סירה לאיסלה מוחרת שם שהינו שלושה ימים. במלון פריווילג' (יש טיפ בנושא) שכרנו רכב גולף ב-400 פזו ל-24 שעות. פשוט מושלם כיף להסתובב באי ולהנות מכל פינות החמד. חזרנו לקנקון מאחר שזה ירח דבש לא ממש חסכנו בעלויות הנסיעות ולקחנו מונית עד לפלאיה עלה לנו 40 דולר עבור שנינו + שתי מזוודות ענקיות. זה היה שווה את המחיר הניסעה הייתה נעימה והמהירה בערך שעה ורבע.

פלאיה - עיר נעימה מלאת חיי לילה חופים מקסימים ואנשים נפלאים. נהננו מכל רגע.ישנו במלון אוונטורה מקסיקנה (יש טיפ בנושא). באחד הימים יצאנו ל-Xel-Ha פארק מים מדהים ומושלם, לגונה טבעית שבה במשך יום שלם שנרקלנו, שחינו, עשינו אומגות, אבובים ובעיקר בילינו. יום שלם של הכל כלול אוכל שתייה ופינוקים. שווה כל שקל! כמו כן, יצאנו לסיור בעתיקות המאיה בציצי איצ'ה - פה קצת נפלנו כי היה לנו מדריך גרוע וההסברים לא היו ממש מובנים סיפחו אותנו לקבוצה של מדריכה גרמנית שרוב ההסברים נאלצנו לשמוע גם באנגלית וגם בגרמנית. מה שיש לנו להמליץ זה שאם אתם לוקחים סיור תבררו מי המדריך! אחרת כל הסיור לא שווה.

גוואטמלה - איזה מדינה מדהימה. מעבר גבול - לאחר אי וודאות גדולה עוד מישראל כיצד לערוך את מעבר הגבול החלטנו לעבור לגוואטמלה דרך בליז. עד לרגע זה אין לי מושג מה הדרך הטובה ביותר, אך אשתף אתכם בתלאותינו. אז ככה לקחנו אוטובוס לילה שעלה לנו 120 ש"ח עבור זוג מפלאיה לבליז יציאה ב-11 בלילה והגעה לבליז בשמונה בבוקר. אכן האוטובוס מפואר ויחסית נוח. אך 9 שעות באוטובוס זה לא פשוט כלל. מעבר הגבול מקסיקו בליז - כמו שמספרים מעבר נוראי נאלצנו לשלם דמי יציאה של 25 דולר עבור כל אחד. לא ניתן להתווכח. כמו כן, בבליז שילמנו עוד כ-50 ש"ח עבור שנינו דמי יציאה מבליז. הגענו לפלורס בגואטמלה מותשים בשעות הצהרים המוקדמות. גואטמלה - פלורס מלון פטן, מלון נעים על שפת האגם נקי ונוח. יצאנו לסיור בעתיקות טיקאל המדהימות. ממליצים בחום על הסיור זריחה עם המדריך הכי טוב בכל האי וזה אמיתי כל מה שמספרים עליו בשם לואיס. אמנם הייתה ראות גרועה, אך עדין החוויה של הטיפוס לפנו בוקר אדריה ומיוחדת פלורס כשלעצמה היא עיירה מקסימה נעימה וציורית. טיפ חשוב לבוא עם כסף מוכנים מראש. לא ניתן לפרוט מאה דולר לקאצלים. גם לא בבנק. ויש רק בנקט אחד בכל העיירה.

מפלורס המשכנו לגן העדן עלי אדמות סמוק שמפיי ישנו באל פורטל קיבלנו את הבקתה הכי יפה שיש אין מים חמים, אך בשמחה סיפקו לנו Hot Bucket אחרי הכל אנחנו בירח דבש. אנשים מקסימים היה כיף כל אומרים שזו ישראליאדה אחת גדולה, אך האמת שממש לא היו הרבה ישראלים ונהננו מכל רגע היו אנשים מקסימים ביותר. עשינו סיור במערות עם נרות חשוב להביא פנס ראש חוויה אמיתית. מסמוק שמפיי בנסיעה לא פשוטה נסענו לגוואטמלה סיטי ממליצים להתרחק אם אין צורך. אנחנו פשוט התארחנו אצל חברים. עיר מפחידה ולא נעימה כלל. משם המשכנו לאנטיגואה ישנו במלון קצ מרוחק מהמרכז, אך מלון בוטיק מקסים ששכחתי את שמו. רצינו לטפס לפקאיה, אך לאחר שבררנו והבנו שאין לבה כלל ויתרנו על הרעיון אחרי הכל כבר ראינו מספר הרי געש בחיינו.

מאנטיגואה לקחנו שאטל מפנחצ'ל. וואי איזה מקום מקסים. יצאנו ליום בשמורת אטיטלן עשינו קנופי עם שני מדריכים פרטיים צמודים! חוויה מדהימה לא לוותר. יצאנו לטיול יום לסן פדרו אחרי הכל צריך לבקר בבית חב"ד. אחלה צוות אירחו אותנו בחום. חשוב לדעת שהסירה האחרונה באגם חוזרת לפנחצ'ל בחמש כשמחשיך אין סירות אז תתאמו זמנים. זהו כאן סיימנו את חלקנו בגואטמלה המדהימה. ולקחנו טיסה לארה"ב מיאמי ואורלנדו. נשמח לענות על כל שאלה ושיהי לכולנו עוד הרבה טיולים מדהימים.

תמונת הפרופיל של mweis
mweis

”טיול של חודש במקסיקו“

קרא עוד

גם אני כמו כולם נעזרתי באתר לתכנון הטיול במקסיקו ומחזיר בזה מידע שאולי יעזור לאחרים. נסענו, זוג חברים בני 45, לטיול של חודש, מאמצע ספטמבר ועד אמצע אוקטובר. רב המלונות נבחרו על סמך דרוג ב-Tripadvisor. אני אציין רק מלונות מאד נוחים. שילמנו, רב הזמן, כ-50 דולרים ללילה, למלונות שלושה כוכבים. הוספתי גם דברים מיוחדים שאחרים לא רשמו ונראים לי שאולי יהיו רלוונטיים.

שהינו במקסיקו סיטי, כחמישה ימים, במלון בשם Del Principado. המלון ממוקם בשולי ה-Zona Rosa. מלון נהדר שכן הוא שקט וקטן עם ארוחת בוקר נהדרת. המיקום שלו מאפשר הליכה בערב לאזורי הבילוי, אך לא סובלים מהרעש שלהם. השגנו לו מחיר מעולה באינטרנט דרך אתר בשם Best Day.

העיר הפתיעה לטובה מבחינת תחושת ביטחון ונסיעה במוניות. במקור תיכננו לטייל מסביב למקסיקו סיטי ואז לטוס לקנקון ולקחת רכב. פגישה עם תירות הולנדיות, במקסיקו סיטי, הבהירה לנו, שמחוץ לעיר הכבישים מאד טובים ואין תנועה.

שווה להשכיר רכב במקסיקו אם מחזירים אותו לאותו המקום, שכן לפעמים קנסות ההחזרה יקרים יותר מאשר ההשכרה.

היות וכבר היתה לנו טיסה ל-Puerto Vallarta, שכרנו שם רכב והחזרנו אותו במקסיקו סיטי עם קנס החזרה. היתרון של רכב מעבר לגמישות הוא גם בזמן היות ותחנות האוטובוס נמצאות לרב בקצה העיר ולוקח זמן להגיע אליהן ומהן. רב הכבישים המרכזיים טובים ויש הרבה כבישי אגרה ככל שמתקרבים למקסיקו סיטי.

Puerto Vallarta היא עירת חוף נחמדה וקטנה, יחסית לקנקון, מה שיפה בא זה שיש שם שרשרת של הרים ירוקה מאד שממש נוגעת בחוף. משם המשכנו ל-Guadalajara, עיר אירופאית יחסית, אבל אין מה לעשות בה יותר מידי. Guanajuato היא, במונחים מקסיקנים, עיירה מאד ציורית ונחמדה. החלק הכי נחמד בה זה סופי השבוע בהם יש המון תלמידי שירה ונגינה המופיעים בעיר ולוקחים אתכם בתוך הסימטאות תוך כדי מופעי שירה וסיפורים. ישנו שם Bad & Brekfast מאד חביב בשם Casa De La Luna שהומלץ באתר בעבר.

היעד הבא, Grutas Tolantongo הוא אתר תיירות ליד עיר בשם Ixmiqullpan, הנמצאת ליד ההצטלבות של כביש 45 ו-85. מדובר באתר תירות המכיל בריכות מים חמים על צלע הר ומאפשר שהייה בנחל, בריכות שחיה טבעיות ובריכות בנויות. מקום נהדר לתפוס שלווה ושקט, לא בימי ראשון אז מגיעים המוני מקומיים. במקום יש מלון וסידורי שינה אחרים.

Puebla – עיר חביבה ליד העיר הגדולה. Oaxaca - עיירה נהדרת, מעבר לכל מה שיש לראות מאד מומלץ לקנות את עבודות היד בשוק עבודות היד המקומי. השוק נמצא שניי רחובות דרומית למבנה השוק המקומי. הן מבחינת מחירים והן מבחינת מגוון העבודות, שווה ומשתלם.

משם חזרה למקסיקו סיטי על מנת לטוס לקנקון, שם שכרנו רכב לשבועים וטיילנו איתו בכל חצי האי. נסענו ל-San Cristobal דרך פלנקה. עוד ביקרנו באתרי מאיה ומרידה כפי שכבר תואר רבות באתר.

תמונת הפרופיל של oshrasc
oshrasc

”טיול חודשיים במקסיקו ובגואטמלה לדתיים וחילונים כאחד“

קרא עוד

מהרגע שחזרתי הבטחתי לעצמי שאכתוב והנה זה הגיע! קודם כל דעו לכם שאתם טסים למקומות הכי שווים בעולם! עם האנשים הכי חמים והנופים הכי אדירים! טיילתי במקסיקו וגואטמלה בספטמבר-אוקטובר של 2010, והיה מדהים! נחתנו בקנקון-לא לעשות המרת כספים בשדה תעופה, סתם תעריף יקר! משם לקחנו אוטובוס (ניתן לשלם בדולרים) החברה האדומה היא הכי זולה, למעבורת, ברציף של המעבורת עשינו המרת כספים והמעבורת לקחה אותנו לאי שהוא סוג של גן עדן שנקרא "איסלה מוחרס" מדהים! חול כחול, דקלים, מקומות בילוי, הכל! רוב הישראלים ישנים שם "בפוקנה" מקום נחמד עם חוף משלהם ושם גם הרבה מסיבות בלילה. אנחנו ישנו בבית דירות 50 מטר מהפוקנה-שם יש מטבח, מים לשתיה, שירותים ומקלחת בחדר. אגב תתמקחו על הכל במקסיקו! הם אוהבים לקחת סתם כסף על דברים והכל אפשר להוריד (נסיעות, צלילות, הוסטלים, מדריך, הכל!).

היינו שם שלושה ימים (יש אנשים שנתקעים שם שבועיים לפחות) שבהם עשינו שנרקול וסתם בטן גב (לכן חתכנו מהר, כי עוד לא היינו בקצב חופים) משם חזרנו לקנקון ובתחנה המרכזית של האוטובסים שם לקחנו אוטובוס לפיסטה-כפר כמו שדמיינתם, מקום מרוחק ושקט (5 שעות בערך מקנקון) וישנו-וזה חשוב שתדעו-בהוסטל עם הבעלים הכי הכי מקסימים! הוא הסיע אותנו, הוא נתן לנו להתקשר לישראל מהטלפון שלו, נתן לנו לבשל, מקסים מקסים להוסטל קוראים "פוסידה אללדו" ולאיש קוראים ויקטור-חמוד לאללה! מהכפר לצ'צ'ין איצ'ה-שאם אתם לא חובבים בני המאיה אל תלכו לשם, כי אי אפשר לטפס שם על הפירמידות כמו בשאר העתיקות ויש עוד לפחות 4 אתרי עתיקות (אבל היינו חייבות כי זה אחד מ-7 פלאי תבל) משם לויאדוליד-מקום שמשום מה לא מגיעים אליו הרבה וחבל-עיירה קולוניאלית נהדרת ויפה(בין קנקון לפיסטה) שם שכרנו אופנים אצל משפחת אגילר ויצאנו לטיול אופנים לסינוטה (נקרות מדהימות!) מומלץ ממש...חזרנו לקנקון לשבת אצל השליחים האידירם של בית חב"ד רחל ומנדל! ובמוצ"ש כמובן לכל המועדונים בקנקון(בנות שותות חינם,תיזהר עם זה:).

אחרי קנקון-קולקטיבו נחמד לפלאיה דל-כרמן...חוף מדהים של הקראיביים, מלא מועדונים וכיף! והמלון הכי שווה שאפשר "מאיה בריק" עם "פילוס" איש הקבלה האדיר! מומלץ ממש. היינו שם שבוע ובין היתר גם בבית חב"ד של מנדל וחיה(חמודיםםם) עשינו שם ראש השנה(למעוניינים בצלילות,עשינו 2 צלילות טובות ממש בקוזמל שזה אי שלוקחים אליו מעבורת מפלאיה)מפלאיה נסיעת לילה (11 שעות) לפלאנקה-לכו לאכסניות לא בעיר עצמה אלא ברובע המרוחק, אכסניות בתוך הג'ונגל אדירות, עם פאב ארוחת ערב נחמד כזה ממש-להקות מקומיות כאלו (וחבר'ה ישראלים מוכשרים)-בפאלנקה יש גם אתר עתיקות של המאיה (מדהים! בתוך הג'ונגל, נוף אדיר) ומשם לטיול מפלים מדהים בדרך לסאן קריסטובל. סאן קריסטובל מהממת! היינו שם שבוע בכיף! יום העצמאות חגגנו שם (של מקסיקו) היה אדיר! עשינו טיול סוסים, השפלון (המפל הגדול בכל האזור) וקניון דל סובידרו(מדהים מדהים מדהים ולעשות רק דרך סוכנות כי אם לא זה עולה יותר) מסאן קריסטובל דרך אחת הסוכניות חצינו את הגבול לגואטמלה. אנחנו הגענו לגואטמלה סיטי בגלל החג, אבל מי שלא מעוניין, חוץ מגן חיות ובית חב"ד מהמם, פשוט אין מה לחפש שם! משם לאנטיגואה-שוק אדיר, הפאקיה (הר געש שכולם הולכים אליו למרות שרואים רק לבונת מסכנה).

האכסניה הכי שווה-קאסה שלום של דולרס המתוקה! ומועדוני סלסה כיפים משם נסענו לשלה (חובה!) עוד עיר מקסימה שממנה יש 2 טראקים-הר געש סנטה מריה שממנו רואים התפרצות של הר געש אחר-אלמר המדריך הכי גבר שמכין תה באמצע הכפור של הלילה (טרק זריחה כמובן) ויש את הטוחמלאנגו, שהוא הר געש של טרק יומיים (לא עשינו אבל הבנו שנחמד לאללה) יש גם את לגונה צ'יקבל (החבר'ה שלי עשו ונהנו, אני הייתי חולה באכסניה) משם לפנחצ'ל וסירה דרך אגם אטיטלאן לסן פרדו-אחד המקומות! כל מה שתצטרכו נמצא על רחוב אחד על האגם, רוב הישראלים מתאכסנים "בזולה" מקום נחמד, אנחנו העדפנו להיות על האגם. לכו שמאלה עד הסוף ותמצאו את גלדיס-הוסטל על המים שאפשר להיכנס,מלא ערסלים וכיף עולמי! טרק זריחה נוסף לאף האינדיאני וזריחה על האגם! מהמם. אם תטיילו בעיירה עצמה,קצת למעלה יש קפה אינטרנט יותר זולים וחנויות של תמונות וציורים יפים לאללההה...משם ללנקין ישנו באל רטיריו(לא משהו אבל זה רק לילה ויש שם פאב חמוד) ונסענו בבוקר לסמוק שמפיי דרך סונכנות ד"ר שקשוקה...הסמוק זה אחד המקומות בגואטמלה ואין לי מה להוסיף בעניין. משם לריו דולסה עיר עם מזח אדיר, וקולקטיבו זול שיוצא ל"פינקה פאריסה"-חוות גן עדן. מפל של מים חמים עם בריכה קרה..חמת גדר בטבעי בלי שום איש חוץ ממכם!!חובה ממש! משם עולים צפונה לפלורס ושם אכסניה שקרובה למים שווה ממש! גג עם ערסלים ודורמס מרווח!

תמונת הפרופיל של tamarv16
tamarv16

”מסלול של שלושה שבועות מפנקים במקסיקו“

קרא עוד

טיול למקסיקו – 23 ימים ספטמבר 2010: יום 1 - נחיתה במקסיקו סיטי – לינה במלון של הילטון המפטון אין צמוד ל"סוקאלו" (הכיכר המרכזית). המלון מומלץ בחום. בערב סיבוב קצר בכיכר.

יום 2 – סיבוב במקסיקו סיטי: סוקאלו והבניינים הסובבים (התרשמות מבחוץ) טמפלו מאיור – האתר הארכיואלוגי + המוזיאון פארק אלמדה והמוזיאון של ציורי הקיר, הציור הענק של דייגו ריביירה – מומלץ.

יום 3 – פארק צ'אפולטפק והארמון.

יום 4 – נסיעה לפירמידות השמש והירח טאוטיקאן – לקחנו מדריך המלון, המדריך היה מצוין, דובר אנגלית ברורה ולימד אותנו המון.

יום 5 – טיסה לויאהרמוסה ומנוחה במלון, באופן כללי בויאהרמוסה לא חובה, בראיה לאחור אולי היינו צריכים למצוא מקום אחר.

יום 6 – נסיעה לפאלנקה – פירמידות מאיה באמצע הג'ונגל. מאוד מרשים. אנחנו שכרנו רכב ניתן להגיע ממקומות אחרים ולאו דווקא מויאהרמוסה.

יום 7 – פארק ארכיאולוגי וגן חיות לה-ואנטה – פארק עם ראשי ענק וגן חיות חביב. המון יתושים. ראו הוזהרתם.

יום 8 – טיסה למרידה – מכאן ואילך הכל ברכב, לא נורא יקר והרבה יותר נוח מלהסתמך על התחבורה הציבורית. סיבוב בעיר ובכיכר המרכזית.

יום 9 – נסיעה לסאלסטון – על קו החוף פארק ציפורים, מומלץ לצפיה בפלאמנקו. צריך לבדוק מה העונה וכמה מהם באמת יש. אנחנו היינו בעונה הרטובה וכמעט ולא היו. לקחת בחשבון שצריך לקחת סירה. אין מישהו שדובר אנגלית, אבל מסתדרים די בקלות. לינה במרידה.

יום 10 – קאמפצ'ה – עיר קולניאלית (בתים צבעוניים) יש מוזיאון נחמד, לא חובה. לינה במרידה.

יום 11 – תחילת נסיעה לאזור של חצי האי יאוקטן וביקור בפירמידות. אושמל – פירמדה מרשימה ביותר – לקחנו מדריך, כדאי כי הוא מסביר דברים שלא הייתם רואים ושומעים אחרת. אותו הסבר תקף לכל הפירמידות מכאן ואילך ולכן שווה להקשיב פעם אחת, סך הכל לא נורא יקר.קאבה – קטנה וחמודה, רבע שעה. לאבנה – קטנה וחמודה, רבע שעה. מערת לולטון – מערת נטיפים ענקית שהמאיה חיו בה. היא מאוד יפה וקרירה. חייבים מדריך כדי להיכנס.

יום 12 – צ'יצן איצ'ה – הפירמידה הכי מפורסמת, פארק ענק. מאוד מרשים, אבל אסור לטפס על כלום. משם המשכנו לסאנוטה גרנדה – זו מערת נטיפים מלאה במים צלולים וקרים – מדהים ושווה! מי שצולל אפשר צלילת מערות או לשכור ציוד שנרקול. זה לא מקום מאוד מתוייר, אבל שווה את העצירה.

ימים 13-14 טולום – נופש וחוף. מאוד שקט ורגוע. יש את העתיקות – מאוד מאוד מתוירות בגלל הספינות של הקרוזים, אבל שווה את הביקור.

ימים 14-16– פלאיה דל כרמן – עיר נופש מאוד חמודה, יש הרבה חיי לילה ומסעדות שוות. נסענו לאי קוזומל, לדעתנו לא שווה.

יום 17- נסיעה להולבוש (Holbox) – נסיעה ארוכה קצת צפונה לחוף שומם וקטן. אם באים בעונה יש אפשרות לצלול עם כרישי לוויתן.

יום 18 – מנוחה מהים – נסיעה לפירמידה אק-באלאם – שווה. קטנה ובאמצע היער. שווה במיוחד אם ויתרתם על פאלנקה. המקום היחיד שנשארו בו תגליפים מקוריים.

יום 19-22 – קנקון – היינו במלון הכל כלול ולא יצאנו ממנו. חייבים לישון שם. פשוט כיף. המלון נקרא Riu, יש כמה, אנחנו לקחנו את הרגיל ולא הפלאזה והיה מעולה.

יום 23 – טיסה למקסיקו סיטי ומשם חזרה הביתה.

טיפים: 1. לפירמידות שווה לקום מוקדם, הפארקים נפתחים בשמונה. המקום יותר ריק גם מתיירים וגם ממציקים והרבה פחות חם. 2. שווה לקחת באחת הפירמידות הדרכה. 3. קנקון, לא להגיע עם רכבים כי המשטרה תתפוס אתכם על שטויות כדי להוציא קנסות.

עלות: מלונות, טיסות והשכרת רכב. העלות הכללית כולל הטיסות (גם זו מהארץ שהוזמנה הרבה זמן מראש)היתה כ-30,000 שקל לזוג. אנחנו נסענו בספטמבר וזו העונה הגשומה אם כי זה לא יותר מידי מפריע. יש משמעות כלכלית מאחר והמחירים יותר נמוכים במלונות.

תמונת הפרופיל של benaim
benaim

”שלושה שבועות במקסיקו“

קרא עוד

יצאנו 5 חבר'ה בני 50+ לטיול במקסיקו ומאד נהנינו. המסלול שלנו היה נחיתה במקסיקו סיטי, משם נסיעת טיול מזרחה עד קנקון ומשם טיסה חזרה.

במקסיקו סיטי הזמנת מלון אמבסדור 4* באינטרנט, זול יותר (כ-900 שקל ל-4 לילות כולל א.בוקר לכולנו), המלון די מרכזי, קרוב לזוקלו ולזונה רוזה (האזור הוורוד). משם יצאנו יום אחד לפירמידות, כשעה נסיעה באוטובוס מהעיר, מאד מעניין, שווה לקחת מדריך במקום לומדים ומבינים הרבה. ביקרנו גם במוזיאון האנטרופולוגי- מאד מעניין. בקור בככר העצמאות ובאזור הוורוד שהם באותו אזור סיור רגלי, מאד יפה וצבעוני, אגב הזהירו אותנו שלא כדאי אבל לא חשנו בשום שלב של הטיול איזו סכנה או איום, ההיפך, הרבה משפחות עם ילדיהם מטיילים וגם תיירים.

מקסיקו סיטי - עיר בת 24 מליון תושבים ואני מניח שיש שכונות עוני ואולי שם כדאי להזהר ולהמנע מלהכנס. בסה"כ זו עיר מאד ססגונית שמחה וכיף לטייל בה.

משם נסענו לוואחאקה, עיירה יפה מענינת ושמחה, כמו גם סאן קריסטובל. בסן קריסטובל לקחנו סיורים - יום אחד לקניון דל סומידרו, שיט בקניון שקירותיו בגובה של כק"מ וסיור בעיירה הסמוכה מאד ססגונית וצבעונית. ויום אחד סיור לאזור האגמים היפים ובעלי גוון כחול טורקיז עז ועד גבול גואטמלה ולמפל גבוה. ניתן לקחת משם גם סיורים לפירמידות והג'ונגלים ליד פלנקה, אנחנו העדפנו להפרד מהעיירה המקסימה ולהגיע בעצמנו לפלנקה, שם לקחת את הסיורים לפירמידות, כך חוסכים זמן נסיעה ארוך וכסף.

משם המשכנו לרביירה באזור קנקון והעיירה פלאיה דל כרמן, שגם זו עיירה מקסימה, תוססת וחיננית, יש בה פעילויות רבות, מדרחוב מקסים, פאבים ובארים מאד יפים וגם את המועדון קוקו בונגו בדיוק כמו בקנקון, בימים עמוסים הכניסה 60$ לאדם כ- V.I.P או 40$ ללא שמירת מקום ובימים פחות עמוסים זה עולה 60$ ובת הזוג חינם. קנקון כבר יותר אמריקאית (גם פלאיה דל כרמן) אבל עדיין אזור מאד יפה.

משם ביקרנו במרידה, עיר גדולה שנשתמרה באוטנטיות שלה ועדיין מאד מעניין לבקר בה ובשוק הגדול שם, בזוקלו שלה מתאספים מדי ערב נגני גיטרה ותזמורות שונות ומנגנים סרנדות. הכניסה למוזיאונים שם בחינם, רואים את יצירות האומנות שמבטאות את התעללות הכובש הספרדי שהגיע עם גילוי אמריקה. דרך עיירה מגניבה בשם וואלאדוביל ועוד עיירות מקסיקניות מגניבות, בקרנו בצ'יצ'ן איצה, אתר פירמידות נוסף של בני המאיה שנמצא כשעה ממרידה, אגב גם שם וגם בוואחקה שווה להצמיד מדריך כדי לקבל מושג וללמוד להכיר את הסיפור של בני המאיה והאצטקים שחיו שם עד המאה השישית. מקנקון יצאנו בשייט לאי קטן איסלה מוחרס, מאד צבעוני וחמוד.

בסה"כ מדינה מאד צנועה וססגונית מאד בעלת צבעים עזים מדליקים, אנשים שיודעים ואוהבים להנות וגם לעבוד.

תמונת הפרופיל של סיגלח
סיגלח

”מסלול לטיול משפחתי במקסיקו“

קרא עוד

באוגוסט- ספטמבר 2009 טיילנו במשך כחודשיים טיול משפחתי עם ילדינו (17.5 ,13 ,8) במרכז אמריקה. המקומות בהם היינו במקסיקו:

מקסיקו סיטי – העיר הפתיעה אותנו לטובה, היה בה המון מה לעשות וכולנו נהנינו מאד מהעיר.

טיילנו לאורך השדרה כולה, עד הפארק, ביקרנו בגן החיות הענקי עם מליון מקומיים ואף לא תייר אחד, טיילנו בזוקלו, במוזיאון האנתרופולוגי (פחות דיבר לחלקנו...), נסענו לפירמידות בטאוטיקאן (לקחנו סיור פרטי מהמלון – נהג/ מדריך בג'יפ מפואר שלקח אותנו לסיור של יום שלם כולל ביקור בכנסיה), היה מאד משתלם.

נסענו ברכבת התחתית + רכבת קלה לשיט בתעלות ב- Xochimilco - זהירות, שווה לבדוק כמה סירות ולהתמקח על המחיר למרות שהם מנפנפים במחירון רשמי.

וואחקה – למרות שהוגדרה ע"י הלונלי פלנט כאחת מעשר הערים הטובות בעולם לביקור עם ילדים, לא ממש הבנו למה. הגענו באוטובוס ממכסיקו סיטי, כ -6 שעות נסיעה. יום אחד סיירנו בעיר בעיקר באזור הפלאזה המרכזית, יום אחר לקחנו סיור מאורגן לכפרים בסביבה, היה מאד מסחרי – כל היום ניסו למכור לנו דברים במסווה של "עצירות לצורך הכרות עם אריגת שטיחים/ יצירת המשקה מזונטה/ וכו'". המקום המרשים היחידי היה Hievre el Aguaשאליו הגענו לצערנו רק בסוף היום, המראה מדהים, והילדים נהנו משכשוך.

סאן כריסטובל – עיר מקסימה, מאד נעים להסתובב בה, היינו חמישה ימים ולא מיצינו. דרך הטיפים באתר הגענו להוסטל של יגיל, לא ישנו שם (למרות שנראה מאד נחמד, הרגשנו שזה כבר לא לגילנו – של ההורים), אבל ארגנו דרכו ואיתו את כל הסיורים והיה נהדר, ממש חוויה הפוכה מהסיור המאורגן בוואחקה. יום אחד נסענו דרכו לקניון סומידרו והיה כמובן מרשים ומהנה, יום שני נסענו ליום שלם של טיול עם יגיל ועם קבוצה מההוסטל ללגונה של מים, בריכות טבעיות ומפל הציפלון. היה יום ארוך ונהדר, יגיל גם יצר אוירה כייפית וגם לימד המון, לבחור יש ידע רחב על האזור, התרבות וכו' והיה מרתק לקבל את כל ההסברים האלה ועוד בעברית.

יום שלישי נסענו שוב עם יגיל לטיול בכפרים באזור, שהתחיל בסיור מעמיק בסאן כריסטובל עצמה, היינו בכנסיה המפורסמת בסאן חואן צ'אמולה (מתפללים על הריצפה, שותים קולה ומדליקים נרות – הזוי ומרשים), ובזינקאנטאן שם הייתה חגיגה מקומית מרשימה מאד, ושוב הידע הנרחב של יגיל, גם בהסברים והסיפורים לאורך כל היום , וגם ההכרות עם מקומות מיוחדים הייתה מאד תורמת. מבחינתנו הסיורים עם יגיל בהחלט היו נהדרים ושדרגו לנו את השהות באזור. למשפחות הבנו שיגיל גם עושה סיורים פרטיים, הילדים שלנו רצו לבלות עם החברה הישראלים הצעירים אז לא בחרנו באפשרות זו, אבל אפשר לבדוק.

סאן כריסטובל – פלנקה – עשינו את הדרך בטיול מאורגן (שוב קנינו את הסיור דרך יגיל) שעוצר בדרך במפלים Agua Azul, Misul Ha . המפלים יפים, בעיקר אגואה אזול, אבל הדרך למי שסובל בנסיעות היא קשה מאד! הנהגים נוסעים מהר, כל הדרך בפיתולים, סיוט...

פלנקה – מקום מדהים, מומלץ לא להתקמצן ולקחת הדרכה גם על האתר וגם הדרכה נוספת לסיור בתוך הג'ונגל לראות איך העתיקות נראות לפני שחשפו אותן.

תמונת הפרופיל של yr1
yr1

”ירח דבש במקסיקו“

קרא עוד

טיילנו במקסיקו במהלך אוקטובר נובמבר במשך כשלושה וחצי שבועות. העונה הזו נחשבת לעונה החלשה, ולכן, בד''כ, אין צורך להזמין מקום מראש וגם ניתן להתמקח ולהוריד במחיר של המלונות/אכסניות. יחד עם זאת, אנחנו סבלנו מהשוליים של הוריקן Ida שהיה בתקופה הזו בניקרגואה, ולכן נאלצנו לוותר על פלאיה דל כרמן עקב גשמים עזים. קחו בחשבון שמזג האוויר הפכפך בתקופה זו. המסלול שלנו היה: מקסיקו סיטי – סאן כריסטובל – פלנקה – טולום – קנקון – מרידה (בגלל הסופה) - איסלה מוחרס.

מקסיקו סיטי: - ישנו ב- Hotel Catedral. ממוקם ממש ליד ה-Zocalo עם נוף לקתדרלה. מספק חדרים טובים מאד עם ארוחת בוקר. למוצ'ילרים בינינו, בקרבת המלון יש את Hostel Catedral. מסיור במקסיקו סיטי נראה כי אזור ה-Zona Rosa הוא עם יותר מקומות בילוי, למי שרוצה להכיר את חיי הלילה של מקסיקו סיטי. בכל מקרה היינו ממליצים לנסוע רק לפירמידות הטאוטיוויקאן ולהמשיך לכל יעד אחר. המוזיאון האנתרפולוגי נחמד, אך בדיעבד לא היינו נשארים יום במיוחד בשבילו, אלא מעדיפים לטייל במקסיקו עצמה.

סאן כריסטובל: אחד מהמקומות היפים והמהנים ביותר בטיול. עיירה ציורית מוקפת הרים עם אווירת מטיילים אמיתית. ישנם הרבה סוכנויות שמציעות טיולים באזור. אנחנו לקחנו את הסיור לקניון דל סומידרו canon del sumidero. נהר שזורם בין צוקים שמגיעים לגובה של עד 1000 מטר. מרשים ויפה מאד. ישנו כמו הרבה ישראלים ב-Planet Hostel. הרבה מגיעים לשם כי הם אוספים מהתחנה המרכזית. מסיורים ברחובות נראה כי המבחר בעיירה זו גדול. מה שכן, יש שם מטיילים מכל העולם ואווירה טובה מאד. ישנה המלצה באתר על המסעדה האיטלקית של רומאו. אנחנו מצטרפים להמלצה זו. הוא נמצא ברחוב Ejerexito Nacinal ויש לו שלט: Pizza Napoli. הוא מכין את האוכל מולכם ממיטב המטבח האיטלקי.

פלנקה: לפלנקה/אל פאנצ'ן הגענו עם סיור שיצא מסאן כריסטובל לאגווה אזול, ובמקום לחזור חזרה לעיר (כ-4 שעות נסיעה), ביקשנו שיורידו אותנו באל פאנצ'ן. ישנו אצל מרגריטה ובלילה בילינו בדון מוצ'ו. למחרת הלכנו לעתיקות (אחד מהאתרים היפים לדעתנו). תתכוננו ללחות מטורפת (בכל זאת זה גו'נגל)

טולום: המקום היפה ביותר שהיינו בו בטיול. חוף כמו גלויה, עם מים צלולים בצבע טורקיז. פשוט לרבוץ על החוף ולא לעשות כלום. ישנו בLa vita e bella. המלון עם החוף היפה ביותר והקבנות עם הנוף היפה ביותר לחוף. בעונה החלשה הם רוצים USD110 ללילה, אבל כפי שכבר ציינו באתר, ניתן להגיע למקום ולהוריד את המחיר. אזור החוף של טולום יקר יחסית למקסיקו, אבל שווה את זה.

קנקון: העיר תיירותית להחריד. תכפילו את אילת פי כמה וכמה ותבינו איזו מפלצת בנו המקסיקנים בחלקת האלוהים שלהם. הקוקו בונגו הוא אכן חוויה, אבל אולי שווה לנסות את זה של פלאיה במקום להיות בקנקון...

מרידה: בגלל הסופה נאלצנו לנסוע מערבה למרידה. לשמחתנו היינו בה בסוף השבוע בה הם סוגרים את הכיכר המרכזית והופכים את האזור למדרחוב אחד גדול עם דוכנים והופעות. בימי שבת יש במרידה Mexican Night בו באות להקות מכל רחבי מקסיקו ומופיעות מול הקהל. ישנו ב-Guest House Alvarez. רחוב 62 מס 448 על רחוב 53. המקום מנוהל ע''י זוג חביב, ואם תגידו לאנריקה שאתם מישראל תזכו לארוח מלכים. ממרידה נסענו גם לצ'יצ'ן איצ'ה. עתיקות יפות אולם גם בעונה החלשה המקום היה עמוס לעייפה.

איסלה מוחרס – אחלה מקום. אפשר לבלות בו שבוע בכיף. אנחנו ממליצים על מלון Na Balam. הוא ממוקם בחוף הצפוני עם חוף פרטי ועדיין קרוב לרחוב הראשי. המלון ברמה גבוהה ויש אפלו שיעורי יוגה בימים זוגיים. המחיר הרשמי הוא 142USD אבל בהחלט נתון למו''מ.

תמונת הפרופיל של iritbachi
iritbachi

”מסלול 3 שבועות במקסיקו עם ילדים“

קרא עוד

באוגוסט 08 טיילנו 3 שבועות במקסיקו עם ילדינו (חצי שנה ו-4). מקסיקו מגוונת ומתאימה לטיול עם ילדים. אוגוסט מחוץ לעונה. להצטייד במטריה ובגדים מתאימים. הגשם, בדרך-כלל, יורד אחה``צ, כך שתכננו בהתאם ולא ישבש תוכניות.

מסלול - טיסה ממקסיקו סיטי לטוקסלה. לקחנו רכב שהזמנו מראש. לשכור רכב במקום אחד ולהחזיר באחר מאוד יקר, לכן עשינו מסלול מעגלי. אם מזמינים מספיק זמן מראש, יתכן והמחיר נמוך יותר, אז הייתי ממשיכה עם הרכב לפלנקה. בסן קריסטובל טיילנו בכפרים הסובבים ובקניון סמידרו. מקריסטובל יצאנו לאגמי מונטבליו. עצרנו בצ`יפלון ובעמק סוסי-בר. במונטבליו לנו בבקתות הכפר, שפועל כאגודה שיתופית. בילינו באזור המקסים יומיים בטיולים ושייט.

המשכנו לשמורה ומלון גואקאמאיה - שמורה לשימור תוכים. מצאנו בלונלי. המקום נמצא בג`ונגל - חם ולח בטירוף. בבוקר הפלגנו בנהר לצפות בחיות. המסלול עם הרכב אפשר סטייה מהמסלול הסטנדרטי וחשיפה לכפרים ולטבע. חזרנו לקריסטובל ומשם במיניבוס לפלנקה עם עצירה באקווה אזול ומפל נוסף - מומלצים. טיילנו בפלנקה ובערב לקחנו אוטובוס לילה לפלייה דל כרמן. חובה בגדים חמים לאוטובוס. הנסיעה ממש בסדר. מפלייה נסענו לקוזומל. האי אטרקטיבי למי שצולל, אין חופים נעימים שקל להגיע. ישנו במלון ברקודה, שהוא פשוט למדי.יש בריכה ומועדון צלילה, כך יכולנו בקלות לצאת לצלילות לסירוגין.

משם 5 ימים קסומים בטולום. גן עדן. למי שצולל, לא לוותר על דוס אוחוס - יוצא דופן. ישנו בPiedra Escondida, יש מסעדה איטלקית מוצלחת, גנראטור וזכינו לראות בקיעת צבי ים. מקנקון טיסה למקסיקו סיטי.

טיסות- יש הבדלים בחברות, יש לבדוק ולהזמין באינטרנט מראש.
סה``כ אחלה יעד - אזורים יותר אותנטיים, חופים נהדרים, צלילות, התלהבות מהילדים, מחירים סבירים וגם הרגשנו בטוחים. צריך יותר?

תמונת הפרופיל של shirleysha
shirleysha

”מסלול הטיול שלנו במקסיקו“

קרא עוד

טיילנו כחודשיים במקסיקו מתוכם שבוע בגווטמאלה, ומסלול הטיול שלנו היה שונה מהמסלול הרגיל וכלל גם את הצד הפסיפי המהמם, קניון הנחושת המדהים ועוד. לפניכם מסלול הטיול:

• מעבר מסן דייגו למקסיקו
  • נסיעה מטיחואנה ללוס מוצ`יס- לינה באל פוארטה
  • נסיעה ברכבת הנחושת, נופים מרשימים, לינה בקריל, טרקים קצרים בקריל ובקניון הנחושת
  • נסיעה מקריל לצ`יאווה ומשם לגואדלחרה
  • משם לטיקאל, לינה בפלורס
  • מעבר גבול לפלנקה
  • לינה באל פצ`אן, בליסה בדון מוצ`ו, טיולי המפלים והעתיקות
  • נסיעה למרידה, לינה במרידה, עיר מקסימה ומאד ``מקסיקנית`` ביקור בצ`יצן איצ`ה (העתיקות הכי פחות מרשימות לדעתי)
  • נסיעה לטולום, לינה בטולום (בהחלט אחד החופים היפים ביותר)
  • נסיעה לקנקון ומשם לאיסלה, לינה באיסלה
  • חזרה לקנקון, לינה בקנקון, גיחות לפלאיה דל כרמן (החוף השני הכי יפה באיזור אחרי טולום)
  • טיסה למונטריי, משם באוטובוס למעבר הגבול עם טקסס וחזרה לארה``ב.
תמונת הפרופיל של Lotemania
Lotemania

”מסלול במקסיקו וגואטמלה - 3 שבועות“

שלום לכולם,
אחרי שלושה שבועות מקסימים במקסיקו וגואטמלה, החלטנוי לשתף אתכם קצת בטיול המדהים שהיה לנו. אנחנו שתי בנות שרצו גם חופים וגם טיולים. השק``ש שימש אותנו לנסיעת לילה ובתור שמיכה כשאחת מאיתנו היתה חולה. המסלול מתאים למי שאין לו הרבה זמן, אבל רוצה להספיק הרבה בלי להרגיש שהוא רודף אחרי הזנב של עצמו. המסלול משלב את האטרקציות העיקריות שיש בדרום מקסיקו ובגואטמלה. תודתי נתונה לרועי בר-אדון שבנה את המסלול ואני רק שיניתי אותו קצת. המראה ונחיתה היו מקנקון - מקסיקו בעיקרון, הרעיון הוא לבלות יומיים שלושה בחופים של מקסיקו, משם לרדת דרומה ובסוף לחזור לעוד 3-4 ימים בחופים.

יום ראשון - נחיתה בקנקון
יום 2- פלאיה דל כרמן שעה נסיעה מקנקון. אפשר לנסוע לשם מיד עם הנחיתה.
יום 3 - נסיעת לילה לסן קריסטובל דה לאס קאסאס כ-16 שעות (מתוכן 5 שעות של נסיעה בדרך מפותלת מפלנקה לסן קריסטובל). הוסטל מומלץ - קאסה דה יגיל
אפשר לנסוע לטולום, שעה נסיעה מפלאיה דל כרמן ולשהות שם יומיים גם כן.
יום 4 - קניון סומידרו - קניון עמוק עם הרבה בעלי חיים. מרשים, אבל לא עוצר נשימה.
יום 5 - יום רכיבה על אופניים לשוק באחד הכפרים שמעל העיר, או סיור בכפרים
יום 6 - טיול למפלים וללגונות (עדיף לפצל ליומיים. קאסה דה יגיל עושה את זה).
יום 7 - נסיעה לסן פדרו באגם אטיטלאן - גואטמלה (תכינו את עצמכם לנסיעה קשה). השאטל מגיע עד לפנחאצ`ל ומשם לוקחים סירה לסן פדרו.
יום 8 - יום שוק בצ`יצ`יקסטניאגו או בפנחאצ`ל
יום 9 - טיפוס על האף או על הר הגעש סן פדרו (לא פעיל)
יום 10 - נסיעה לאנטיגואה. מגיעים בצהריים. עיר מאוד יפה. שווה להסתובב מסביב בשעות הערב, אבל לא במקומות מבודדים. הוסטל מומלץ - קאסה שלום
יום 11 - טיפוס על הפאקאיה בשעות הערב. לא לשכוח להביא מרשמלו ופנס.
יום 12 - נסיעה ללנקין (הרבה שעות בשאטל. להתכונן נפשית..) להזמין מהנהג בדרך מקום בהוסטל אל רטירו. הוסטל מדהים!!! שווה לשלם עוד כסף כדי לישון בקבניה עם שירותים פרטיים. זה כמו צימר ב10$ ללילה.
יום 13 - מערת עטלפים ומנוחה. אפשר לוותר על המערה, אבל זה המקום האידיאלי להיתקע בו.
יום 13 - סמוק שמפיי. עדיף לצאת בסיור מאורגן כדי לא לפספס את ההליכה בתוך המערות. למי שמעז מחכה גם קפיצה מגשר לתוך הנהר..
יום 14 - נסיעה לפלורס (עוד נסיעה ארוכה מאוד)
יום 15 - יציאה לטיקאל, העיר המרשימה ביותר של המאיה. עדיף לצאת לפנות בוקר כשעדין לא חם בחוץ.
יום 16 - טיסה לקנקון. אחרי יותר מדי שעות בשאטלים ומפאת קוצר הזמן, הטיסה חוסכת מעברי גבולות לא נעימים. ההבדל הכספי שווה את השקט הנפשי. משם לוקחים מעבורת לאיסלה מוחרס.
אפשר לחזור למקסיקו בשתי דרכים נוספות:
1. דרך בליז ואז נוסעים 8 שעות עד למעבר הגבול עם מקסיקו ומשם עוד 6 לקנקון. קחו בחשבון שצריך לשלם 75$ לויזה לבליז ולהביא תמונות פספורט! את הויזה מוציאים בכניסה לבליז.
2. דרך פאלנקה. יום נסיעה לפאלנקה ומשם נסיעת לילה לאזור החופים. גם שם יש עתיקות של המאיה, אבל עיר עתיקות אחת בהחלט מספיקה. קחו בחשבון שלא בטוח שיהיו מקומות מפאלנקה לחופים בדיוק ביום שתרצו לנסוע.
יום 17 - איסלה מוחרס. לוקחים פיירי ממקום שנקרא פוארטו הואראז בתוך קנקון. הפוקנה הוא אחלה הוסטל.
יום 18 - סיור שנורקלים. בסוף גם אפשר להחזיק כריש.
יום 19 - כבר מתקרב לסוף. בטח הפסדתם יום פה יום שם..
יום 20 - דיל עם הפוקנה - לילה במלון בקנקון וכרטיס כניסה לקוקו בונגו עם שתיה חינם.עולה 40$ דרך הפוקנה. אפשר לקרוא לזה חוויה אנתרופולגית. שווה ללכת. כרטיס כניסה לקוקובונגו בלי שתיה עולה 20$. הדיל הזה בהחלט שווה.
יום 21 - המראה חזרה מקנקון

נשמח לשמוע תגובות והצעות לשיפור.
שיהיה טיול מהנה!!!

לוטם אלון
סימה כהן

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול ארוך במקסיקו

אין עדיין פוסטים על מסלול ארוך במקסיקו.