שכונת סוהו בניו יורק - כשסטייל, שיק ואמנות נפגשים

סוהו היא שכונה מלאת סטייל במנהטן, ניו יורק ואף טיול אינו שלם בלי ביקור בשכונה האופנתית הזו. מה מחכה לכם כאן? גלריות אקסקלוסיביות, בתי קפה מגניבים, חנויות בוטיק מיוחדות ורחובות שפשוט כיף להסתובב בהם. תוכלו לבקר גם בצ'יינה טאון ובליטל איטלי, השכונות הצמודות לה, אבל השונות ממנה כל כך. כי סוהו יש רק אחת. לפחות בניו יורק
ליאור כהן - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: שכונת סוהו בניו יורק - כשסטייל, שיק ואמנות נפגשים
© איציק מזרחי

סוהו על רגל אופנתית אחת

סוהו (SoHo) היא שכונה במנהטן, ניו יורק סיטי, ששמה נגזר מראשי התיבות "מדרום ליוסטון" (South of Houston), בשל מיקומה הגאוגרפי וניתן לה בהתייחס לאחותה שבלונדון. שכונות סוהו נתחמת על ידי רחוב יוסטון (Houston) מצפון, רחוב באוורי (Bowery) ממזרח, רחוב קאנאל (Canal) מדרום והשדרה השישית ממערב. השכונה נושקת לעוד שכונה ידועה בעיר - צ'יינה טאון (China Town).

שכונת סוהו החלה כאזור מפלט של אמנים צעירים שהתגוררו כאן במהלך שנות ה-60 וה-70 והפכו את השכונה לאזור בוהמי ומיוחד. האמנים שינו את הדירות והחללים הזולים ללופטים גדולים ומרווחים ולגלריות. עם הזמן, הפך הסוהו למבוקש ויוקרתי יותר ויותר.

כיום, אמנים צעירים בתחילת דרכם לא ממש יכולים לגור כאן ולעמוד בתשלומי השכירות הגבוהים, והשכונה מאכלסת דיירים אמידים למדי. בעת שיטוט בשכונה תוכלו לראות שפע של גלריות אקסקלוסיביות, חנויות של מעצבים מקומיים, בוטיקים, בתי קפה, מבנים בעלי ארכיטקטורה אסתטית ומיוחדת והרבה שיק באוויר. האנשים כאן בעלי חוש אופנה מפותח במיוחד ואפילו הרחובות נראים שונים ומנותקים מהמדרכות העמוסות של מרכז מנהטן.

סוהו תרבותי

בשכונת סוהו גלריות אמנות רבות ואף מספר מוזיאונים. רוב הגלריות האפנתיות ממוקמות באזור West Broadway, בין הרחובות יוסטון וקאנאל. גלריה לאומנות מעניינת היא Terrain Gallery, המשמשת גם מרכז חינוכי. הגלריה נוסדה בשנת 1955 והיא הגלריה הראשונה שהציגה את הקשר בין הטכניקה בתחום האמנות לחיי האנשים. לאורך השנים, הגלריה הציגה תערוכות של ציורים עכשוויים, הדפסים, רישומים ותצלומים. בין האמנים שהציגו בתערוכה: Will Barnet, Chaim Koppelman, Robert Blackburn, Ad Reinhardt Harold Krisel, Rolph Scarlett, Arnold Schmidt, Andre ועוד.

המוזיאון החדש לאמנות עכשווית (The New Museum of Contemporary Art) הוא מוזיאון המוקדש לאמנות עכשווית, מארה"ב ואף ומרחבי העולם כולו. המוזיאון נוסד על ידי מרשה טאקר בשנת 1977 ועבר מספר משכנים, כאשר בדצמבר 2002, הוחלט על הקמת מבנה חדש ולמשימת עיצובו נבחרו האדריכלים היפנים Kazuyo Sejima ו-Ryue Nishizawa. המבנה בעל עיצוב ייחודי ומומלץ לבקר בו גם בזכות התצוגות המשתנות של אמנות דיגיטלית ווידיאו-ארט.

שופינג טיים!

בסוהו תוכלו להסתובב בין חנויות מיוחדות המוכרות בגדי מעצבים מקומיים ואף חנויות אקסקלוסיביות לכלי בית בהן תמצאו, למשל, צלחות וכוסות שעוצבו על ידי אמנים. למרות המחירים הגבוהים יחסית, מומלץ להיכנס לחנויות האופנתיות הללו ולשטוף את העיניים עם המוצרים הכי שיקים שיש. כך, לדוגמא, החנות Evolution Nature Store שנפתחה בשנת 1993 ומאז נחשבת לחנות הדגל של ניו יורק בכל הקשור למדע, טבע, אספנות, חפצים, מתנות וריהוט לבית. החנות היא סוג של מוזיאון ייחודי, כאשר פרפרים וחרקים ממלאים את הקירות ובנוסף, מאובנים, אמנות שבטית, גולגולות ושלדים תלויים מהתקרה וכדומה.

חנות השוקולד Marie Belle היא בגדר עצירת חובה בעת ביקור בסוהו. בשנת 2000, מריבל (Maribel) בעלת האוסף הייחודי לשוקולדים וממתקים נדירים ועדינים, פתחה בוטיק בסוהו. לאוהבי השוקולד על כל סוגיו, מדובר בגן עדן של ממש! הניחוחות המתוקים באוויר ישכרו אתכם והעיניים לא יוכלו להפסיק להתענג על השוקולדים המעוצבים בקפידה, מעשה ידי אמן (כן, כן). אל תחמיצו!

גסטרונומיה שיקית

לאחר השיטוט בין הגלריות והחנויות, הרשו לעצמכם להתפנק באחד מבתי הקפה או המסעדות בסוהו. מסעדה מומלצת היא מסעדת Balthazar, שמוגדרת כאחת המסעדות הנחשבות בעיר. הסגנון והאווירה הפריזאית תקיף אתכם מכל עבר...

• כתובת: 80 Spring St. & Crosby
  • אתר אינטרנט: balthazarny.com

בנוסף, תמיד תוכלו לקפוץ לשכונה הצמודה, צ'יינה טאון ולאכול אוכל אסייתי משובח וטעים או בשכונה הקטנטנה, בסמוך לצ'יינה טאון - ליטל איטלי (Little Italy). כאן תרגישו כאילו קפצתם לרגע לרומא, על כל מה שמשתמע מכך. השלטים ברחובות, הצבעים האדומים, השפה המדוברת וכמובן, הריחות שאופפים את האוויר, משפע המסעדות האיטלקיות והאותנטיות באזור. ליטל איטלי היא שכונה קטנה ומאוד נעימה ומזמינה. כדאי לבקר בה, גם אם אתם לא מתכננים לאכול באחת המסעדות. זה שאתם בניו יורק, לא אומר שאתם לא יכולים לקפוץ לאיטליה ועוד בחינם...