אטרקציות בפלמה דה מיורקה שמומלץ לגלות

פלמה דה מיורקה היא העיר הגדולה ביותר באי מיורקה, הידועה במזג אוויר נוח, חופי ים קסומים וחיי לילה תוססים. שמה ניתן לה בגלל ריבוי שדרות הדקלים הצומחים ברחובותיה ולאורך הטיילת. הנה האטרקציות המרכזיות שמומלץ לגלות כשאתם מגיעים
יעל כפיר מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: אטרקציות בפלמה דה מיורקה שמומלץ לגלות
צילום: Depositphotos/Romas_ph

הקתדרלה ליד הים

הדבר הראשון שתראו כשתגיעו לפלמה דה מיורקה היא הקתדרלה הענקית והמרשימה שיושבת ממש לצד הים. זוהי קתדרלת לה סאו (La Seu) המרהיבה, שבנויה כולה מאבן חול. היא נבנתה במשך 600 שנה ואפשר להביט בה ממספר נקודות שונות, כיוון שהיא גדולה כל כך ומתפרשת על פני שטח רציני.

אפשר להיכנס פנימה ולראות אותה מבפנים בתשלום או לסקור אותה מבחוץ. חלק מהבנייה נעשתה על ידי האדריכל המפורסם אנטוני גאודי וניתן לראות אלמנטים שונים של עיצוב. בקתדרלה תמצאו את חלונות הוורדים הגדולים בעולם, לצד מגדל הפעמונים המפורסם שלה.

למי מכם שלא מסתפק בלראות אותה רק מבחוץ, מומלץ לבקר בקתדרלה על ידי סיור מודרך בן שעה.

להשתרע על החוף

אחד מהאזורים המוכרים ביותר בפלמה הם חופי הרחצה היפים שלה, שנמצאים ממש לא רחוק ממרכז העיר. מי שרוצה לנוח קצת או לשחות, מומלץ לקחת הפסקה ולקפוץ לאחד מהחופים. בחופים תמצאו מקלחות, מציל הפועל בעונה, וגם מועדון חוף פעיל. החופים הנקיים והמים הצלולים מאפשרים חוויה נעימה בחוף ובשחייה. על החוף פעולות כמה מסעדות וברים תיירותיים ויקרים יחסית.

כמובן שבקיץ מזג האוויר חם בהתאם לאקלים בים התיכון, ועיר החוף מציעה אווירה צבעונית של חופש. אם אתם רוצים להתרחק מההמולה, מומלץ למצוא חופים הרחק ממוקדי התיירות וקצת מחוץ לעיר.

לגלות את העיר העתיקה

אזור העיר העתיקה של פלמה דה מיורקה הוא אזור מקסים וצבעוני, שנמצא ממש בקרבת השדרה המרכזית, בחלק הדרום-מזרחי של העיר. העיר העתיקה מציעה מבוך של סמטאות צפופות וצרות, שמאוד מזכירות את הרובע הגותי של ברצלונה. בין שיטוט לשיטוט תמצאו בניינים צבעוניים עם מרפסות מלאות בצמחיה, בתים שהוסבו לגלריות ומוזיאונים נסתרים, חנויות ומסעדות קטנות.

מדהים לגלות שבהרבה מהבניינים הגבוהים האלו באמת גרים אנשים, וניתן לראות את חבלי הכביסה מציצים במספר מקומות. בעיר העתיקה תמצאו גם את המרחצאות הערביים (Carrer de Can Serre 7) שנותרו מהם שרידים של עמודי אבן עתיקים. בעיר העתיקה תוכלו למצוא מספר חצרות פנימיות מרשימות.

לשוטט בטיילת

הטיילת של פלמה דה מיורקה משתרעת לאורך חוף הים ובין הנמל לעיר. הטיילת מאוד נעימה ומאפשרת הליכה נוחה ומומלץ לצעוד לאורכה בימים בהם מזג האוויר נעים. הטיילת נקראת Paseo Maritimo והיא מתאפיינת בשדרת דקלים ובשטח נרחב להולכי רגל ורוכבי אופניים. לאורך הטיילת תמצאו הרבה בתי עסק ומסעדות וכן תוכלו להביט לנמל ולאוניות העוגנות בו.

כמובן שאם תרצו לשחות, תוכלו לרדת לאחד מהחופים או אף לצאת לשייט עם אחת הבירות.

לצלול לאקווריום

אם אתם חובבי חיות ים, האקווריום של פלמה (Palma Aquarium) הוא אטרקציה מהנה לכל המשפחה. החלק הכי מרשים הוא האקווריום של הכרישים הענקיים, שנחשב לגדול באירופה, במיוחד בזמן ההאכלה ואפשר אפילו לצלול איתם!

האקווריום מציע חוויה נעימה למשך שעתיים שלוש. המקום מושקע מאוד ומתאים מאוד לילדים. בנוסף, תוכלו להתרשם מהצבים ותערוכת הטונה הכחולה.

אתר אינטרנט: www.palmaaquarium.com

לצעוד על שדרת אל בורן

כבר יותר ממאה שנים הטיילת הקצרה ומקושטת העצים Passeig Des Born בנויה בלב העיר. הטיילת מתחילה ממש מאזור הקתדרלה וחוף הים ועולה למרכז העיר מכיכר פלאקה דה לה ריינה צפונה. השדרה מקושטת בעצים ובכמות גדולה מאוד של מזרקות מים ופסלים מעניינים, לצד הרבה מאוד ספסלים ומקומות ישיבה.

לצד השדרה משתרע רחוב הקניות המרכזי של העיר עם המון חנויות, בתי קפה וברים. זהו אזור נחמד מאוד להסתובב בו גם בשעות המאוחרות. אם תמשיכו בכיוון ההפוך מהים, תמצאו גם את מרכז העיר, עם מגוון חנויות ומותגים מוכרים.

לטפס לטירת Castell De Bellver

טירה יפה ומטופחת שניצבת בראש גבעת העיר פלמה, עם נוף פנורמי של העיר והנמל. זה מקום נחמד לצאת לטייל ולראות את פלמה מלמעלה! ישנו גם קפה קטן בראש הגבעה. שימו לב שמומלץ להגיע לכאן במונית כדי להמנע מהעלייה בכ-500 מדרגות לכניסה, ואם תרצו את האתגר, קחו קצת מים ותיהנו מהנופים בדרך למעלה! אתר אינטרנט: castelldebellver.palma.cat

להצטלם עם עץ הזית העתיק

הכיכר הקטנה והמקסימה פלאסה אל קורט (Pla A Cort) מוכרת במיוחד בזכות עץ הזית העתיק השתול במרכזה. עץ הזית בן למעלה מ-600 שנה ומתנשא לגובה של שבעה מטרים. התיירים אוהבים למצוא בגזע פרצופים שונים וכמובן להצטלם איתו. העץ הובא לכאן בשנת 89 מ-Pollença כסמל של שלום. בכיכר נמצא גם בניין העיריה, ברים ובתי קפה.

מרכז התרבות שהוא חצי ארמון

Sa Llotja הוא מבנה עתיק ויפהפה אשר ממוקם על Carrier De La Llotja 5 בסמוך לחוף הים. זהו בניין מהמאה ה-15 ששימש במקור כבניין מסחר ימי, תוכנן על ידי האדריכל גווילם סגררה. המבנה היפהפה נראה כמו ארמון או אפילו קתדרלה, אך שימש לימים כמחסן תבואה ונשק ובמאה ה-19 הפך לגלריה לאמנות יפה.

מומלץ להיכנס למבנה ולהתרשם מהקשתות הגותיות המרשימות התומכות בגג, באולם המלבני מגדל מתומן בכל פינה, עם עשרה מגדלים קטנים יותר ששימשו כמבצרים. בימינו La Llotja הוא מרכז תרבותי המארח תערוכות מתחלפות.