אופטיה על קצה המזלג

אופטיה, פנינת ריבייירת קווארנר היא אתר נופש מוביל בקרואטיה. באמצע המאה ה-19 המקום הפך למרכז תרבותי ותנאי המקום הנהדרים, חופים, יערות ושמש, הפכו אותו ליעד כה פופולרי.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: אופטיה על קצה המזלג
Depositphotos_dbajurinjpg ©

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

ריביירת קוארנר (Kvarner Riviera) ממוקמת מקו החוף המזרחי של חצי האי איסטריה (Istria) ולכיוון קו החוף האדריאתי, במרכז מפרץ הנמל של רייקה. לאורך הריבריירה מספר אתרי נופש ביניהם: לוברן (Lovran), Crikvenica, נובי וינודולסקי (Novi Vinodolski) ו- Kraljevica וכמובן אופטיה (Opatija)- אתר הנופש הגדול והמפורסם מכולם השוכן 14 ק"מ ממערב לרייקה. השם אופטיה לקוח מעולם המושגים הבנדיקטיני שבו משמעות המילה אופטיה היא מנזר. העיר נבנתה בין השנים 1400-1440 והמסמכים הראשונים המתעדים פעילות בעיר מתוארכים לאמצע המאה ה-15. מסמך אחד נכתב ע"י פרה ג`יאקומו (1449) ומסמך אחר הינו איגרת של האפיפיור ניקולאס החמישי (1453). ההתיישבות הראשונית באזור המנזר היתה של דייגים וכפריים ובאמצע המאה ה-19 מנתה אוכלוסיית אופטיה כ-250 נפשות. (כיום מתגוררים בה 10,000 תושבים).

התפתחות מעניינת במקום ארעה בשנת 1844 כאשר אריסטוקרט מרייקה בשם איגיניו סרקפה בנה ליד הכנסיה מהמאה ה-16 את Villa Angiolina על שם אישתו. תודות לאירוח הנפלא במקום, הפכה עד מהרה אופטיה למרכז החיים התרבותיים והחברתיים של אזור איסטריה. מפנה נוסף ארע לאחר ביקורו של באן ג`וסיפ (Ban Josip Jelačić) בשנת 1854 ושל הקיסרית מריה אנה ושל בני הלוויה של פרדינרד הראשון בשנת 1860. ובכלל בימי האימפריה האוסטרו הונגרית נודעה אופטיה כאתר נופש פופולרי לכל המי ומי, לרבות אנשי אצולה ומשפחות מלוכה אירופאיות, מלחינים (דוגמאת מאהלר) ומחברי אופרות (כמו פוצ`יני ולאהר), ועל כן נבנו בה כבר מאותם ימים הרבה מלונות, בתי הארחה ואולמות נשפים.

לא רק ארועים היסטורים ותרבותיים תרמו להתפתחותה של אופטיה. לכך מתווספים תנאי מזג אוויר ועולם צומח מגוון (קמליות, מגנוליות, במבוק, תמר וצמחים סוב-טרופים אחרים) ומשאבים טבעיים. הטמפרטורות הממוצעות בחורף הן 7-10 מעלות, ובקיץ 22 מעלות עם בריזה נעימה המשרה אווירה רגועה וקלילה. את התואר הרשמי של עיירת מרפא קיבלה אופטיה ב-4 במרס 1889. הסכם ראפיו מ-1920 סיפח את אופטיה לאיטליה וכתוצאה הואט קצב התפתחותה. לאחר מלחמת העולם השניה, חזרה התיירות לפרוח במקום. גם מלחמת בוסניה פגעה בעיר אך מאז סיומה שומרת אופטיה על קסמה והיא משמשת אתר נופש פופולרי לתיירים מכל העולם, לרבות ישראלים. למבקרים בעיר מובטחת הנאה מושלמת.

מוקד המשיכה הראשון במעלה של אופטיה הוא הנוף- ירוק, ירוק ועוד ירוק בעניים לכל כיוון אליו תפנו מבטכם. אפשר לצאת מאופטיה לטיולים רגליים לכיוון העיירה ופרינאק (Veprinac) כשבדרך עוברים דרך מספר יערות. אפשרות אחרת כוללת שייט באיים (אפילו עד ונציה) או רכיבה על סוסים בהר אוצ`קה Ucka (הנישא מעל העיר) או בחווה מדרום לאופטיה בשם גרובניק Grobnik, סקי באזורים שמסביב, ספורט מים וכן אפשר לשלב ביקור במערות פוסטוינה (Postojna), אגמי פלטביציה, פולה (Pula), טרייסטה, בכפרים והעיירות של האי איסטריה או בערי ימי הביניים של Moscenice. גם חיי הלילה אטרקטיבים מאוד. אפשר להנות מאוכל אירופאי טיפוסי באחת המסעדות או לבלות במועדונים ובפאבים, להאזין לקונצרטים, אופרות ואם התמזל מזלכם גם להשתתף באחד מארועי הפולקלור המקומי. שדה התעופה המקומי הקרוב לאופטיה הוא רייקה-קרק (Rijeka-Krk) ושדה התעופה הבינלאומי הקרוב נמצא בזאגרב. תחנת הרכבת הקרובה נמצאת גם כן ברייקה.

פרטי לשכת התיירות של אופטיה:
טלפון: 38551271710
 פקס: 38551271699
tzgr.op@ri.tel.hr
opatija-tourism.hr

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-17/04/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.