אטרקציות בסינגפור - מה לראות ולעשות בסינגפור

סינגפור אינה גדולה, אך ביקור בה יכול להיות חוויתי ועשיר אם מוצאים את נקודות החן המוצלחות לצד האטרקציות המוכרות יותר. לפניכם הסבר על האתרים שכדאי לבקר וגם כמה טיפים קטנים שיוסיפו טעם לטיול.
דורון אוזן
תמונה ראשית עבור: אטרקציות בסינגפור - מה לראות ולעשות בסינגפור
Dollarphotoclub

אטרקציות מרכזיות

• רחוב אורצ`ארד (Orchard street): רחוב ששווה להתחיל בו את הטיול ומקום אליו תמיד חוזרים. מדובר ברחוב מרכזי מאוד בסינגפור, יפה ביום ויפה בלילה. משני צידיו של הרחוב ניתן למצוא קניונים לעייפה, לא תדע אף פעם איפה זה מתחיל ומתי זה נגמר... ברחוב מצויות חנויות של כל המותגים המובילים כמו פראדה וכו`. תוכלו למצוא לאורך הרחוב שעוני רולקס במחיר צנוע של 17,000 דולר סינגפורי לאחד (לא קניתי, לא היה לי כסף קטן). הגעה - ברכבת, תחנת Orchard.
  • Boat Quay: מקביל לנהר של סינגפור, המקום שוקק חיים בלילה. המון מסעדות לאורך הנהר, ניתן לעשות שיט לאורכו בעלות של 12 דולר סינגפורי. כמו כן יש לאורכו מועדוני ג`אז והופעות. אחד המועדונים המומלצים, בו ביקרתי בזמן שהייתה בו הופעת ג`אז נחמדה הוא Jazz. המקום נמצא בפינת ה-South Bridge. לא לשכוח- מדובר במקום תיירותי, בקבוק בירה או שליש מהחבית עולים 10 דולר(כ-30 ש"ח).
  • Clarke Quay: המקום הכי הכי לבילוי לילי. מדובר גם פה במקום ששוכן בסמוך לנהר אך מדובר במרכז בילוי מקורה עם מזרקות , מועדוני ג`אז ובלוז, דיסקוטקים ומסעדות. כדאי להגיע אך ורק בלילה, אפילו רק כדי להסתובב. גם כאן יחסית יקר לשבת ולאכול, אבל רק יחסית. מנה ממוצעת עולה 18-25 דולר, שזה לא יקר בכלל במונחים ישראליים.
  • הרחוב הערבי (Arab street): רובע קטן שנחמד להסתובב בו. אין בו יותר מידי מה לראות בו אך מומלץ לשוטט מעט בסימטאותיו. שני צידיו של הרחוב עמוסים בחנויות בדים המוכרות שמלות, משי וכיסויי ראש לנשים. ברחוב ישנו מסגד גדול ויפה, שכיפתו מצופה זהב. ישנן באיזור מסעדות רבות, כדאי לשבת באחת מהן ולספוג את האווירה. אפשר לשבת גם בחלק החיצוני הפונה לכיוון המסגד. הגעה ברכבת לתחנת Bugis, משם ברגל.
  • האי סנטוזה (Sentosa Island): טוב נו, מי נוסע לסינגפור ולא שומע בערך מאה פעם על המקום כמקום חובה. כבר כתבו על האי הזה מספר רב של פעמים אז לא אכביר במילים. רק אומר, שכמו כל דבר אחר בסינגפור, מדובר באי מלאכותי שנועד אך ורק לבילויים. יש שם אין ספור אטרקציות והוא מיועד לפי דעתי יותר לילדים או למשפחה. אני ביקרתי בעולם התת מיימי, 19 דולר- קטן אבל מומלץ. הכרטיס מקנה גם כניסה לריף הדולפינים. הגעה ברכבת לתחנת Harbour Front (תחנה אחרונה). ממש מול התחנה ישנו מרכז בשם Vivo City- במקום זה לוקחים רכבל המגיע ישירות אל האי. לטעמי כדאי לקחת את הרכבל, ממנו נשקף נוף משגע מעל סינגפור. עלות הנסיעה היא כ-13 דולר למבוגר. המחיר כולל את מס הכניסה לאי, שהוא 2 דולר. את הדרך חזרה לאי ניתן לעשות באוטובוס חינם או רכבת במידה והגעתם לאי ברכבל.
  • צ`יינה טאון (China Town): נחמד לשוטט פה. תמצאו כאן מקדש הודי, בתי מרקחת מסורתיים ועוד. הגעה - ברכבת תחנת China Town.
  • Swiss hotel: מראה על של סינגפור. כמה יפה לראות את סינגפור מלמעלה. ברפאל סיטי יש מספר בניינים מאוד גבוהים מהם ניתן לראות את סינגפור מלמעלה. אחד מהמלונות הוא Sisshotel. בלובי המלון יש ללכת שמאלה דרך הבר ולעלות עד קומה 70 (אם זכרוני אינו מטעה אותי), יש חלון גדול ממנו ניתן לראות את הנוף של הבניינים ושל הנהר. הגעה: ב-MRT לקחת רכבת עד Raffkes Place. את הבניינים הגבוהים תראו כבר ברגע שתצאו מהתחנה.
  • שייט על הנהר: אחרי שתרדו מהבניין הגבוה, לכו בכיוון הנהר, זה מאוד קרוב. יש שם ביתנים בהם ניתן להזמין סירת תיירים שתיקח אתכם לשייט של כ-20 דקות, מאוד נחמד. המחיר הוא כ-12 דולר וברגע שתשלמו, הבחור יקרא בקשר לאחת הסירות שתגיע לקחת אתכם תוך 5-10 דקות. ניתן לרדת במהלך השיוט במקום אחר, למרות שבסופו של דברה הסירה אמורה לחזור לאותו מקום בו עליתם.

גני חיות ופארקים

• הגנים הבוטאנים: מקום מאוד יפה, פסטוראלי ובחינם. מדובר במתחם של גנים ובו סוגים שונים של צמחים יפים, טרופיים. המקום נראה כאילו נלקח מאיזה סרט. ממליץ להביא לשם לחם- במקום יש בריכה מאוד גדולה עם דגים גדולים וצבי ים בשפע אשר יתחרו על האוכל שתביאו (יש גם ברבורים). בתוך הגן יש `יער גשם` אשר אפשר לעשות בו סיור של כ-20 דקות לערך. תמצאו שם צמחייה פראית לחלוטין וציפורים אשר משמיעות צלילים אופייניים. בקצה הגנים יש Food Court בו תוכלו לאכול . אופן הגעה: Klunie Road.
  • פארק הציפורים: זהו פארק ענק בו ניתן לראות מאות ציפורים. מומלץ מאוד למטיילים עם ילדים אך לא רק. מפלמינגו ותוכים ועד נשרים- יש כאן הכל, כולל מפל מים מלאכותי. הסינגפורים טוענים שמדובר במפל המים המלאכותי הגדול ביותר שנבנה על ידי האדם. בפארק עוברת רכבת בעלת ארבע תחנות הסמוכות למקומות המרכזיים בפארק. לא מומלץ לקחת אותה משום שבנסיעה עליה מפסידים את חוויית השיטוט ברחבי הפארק. מחיר הכניסה לפארק: 16 דולר. מחיר כרטיס לרכבת שבפארק: 4 דולר. הגעה ברכבת לתחנת Bloon Lay, שם יש לקחת אוטובוס מס` 251 או 194. האוטובוס עוצר ממש מול הפארק. אם מדובר ביותר ממטייל אחד כדאי לקחת מונית, עולה בערך 10-15 דולר, תלוי בתנועה.
  • גן חיות (Singapore Zoo): מזכיר במעט את גן החיות התנכי בירושלים. המקום מומלץ בדרך כלל. אני נהניתי בו אבל היה קצת מעייף. בגן החיות ניתן למצוא כמעט את כל סוגי החיות כולל תנינים ודובי הקוטב הדרומי (Polar bears), שהם די אטרקציה. לאורך המסלול יש ביתני קירור אשר ניתן לנוח בהם כדי להירגע קצת. יש בביתנים אלה שתייה לקניה- ממליץ להצטייד מראש מכיוון שבקבוק שתייה עולה שם 3 דולר, פי 2 מהמחיר הרגיל. בגן החיות יש גם מספר מסעדות אשר מוכרות אוכל מערבי רגיל אבל אני ממליץ, לשם הריענון, ללכת על כוס פירות. כוס גדולה ובתוכה סוגים שונים של פירות אקזוטיים חתוכים. מי שממש מתקשה ללכת ברגל, בגן החיות ניתן (בתוספת תשלום כמובן) לעלות על רכב תיירים ארוך שעוצר בכל מיני תחנות בגן. מחיר כניסה רגיל לגן החיות: 15 דולר. אופן הגעה: ב-MRT לקחת רכבת עד לתחנת Ang Mo Kio, משם לקחת אוטובוס קו מס` 138. האוטובוס מגיע עד לשער גן החיות. דרך אגב, ניתן לקנות כרטיס שמשלב בתוכו גם Night Safari אבל לא היה לי זמן גם לזה.

קניונים וקניות

• Simlim: ארבע קומות של מחשבים, מצלמות פלייסטישיין וכדומה- קל מאוד לזהות את החנויות של הרמאים (לטעמי), לפי מה ששמתי לב בדרך נמצאים שם כ-3-4 בחורים לא צעירים, נראים מעט כמו אספסוף יחסית לסינגפורי הממוצע ותמיד הם יפנו אליך כדי שתציץ פנימה לחנות. ממליץ להתרחק מהם ולהיכנס לחנויות שנראות יותר נורמאליות. הגעה ברכבת לתחנת Bugis.
  • Mustafa Center: מרכז קניות גדול מאוד וזול מאוד נמצא בליטל אינדיה. אני קניתי שם מזוודה נחמדה ב-22 דולר (כ-60 ש"ח). תוכלו למצוא שם גם כלי גילוח זולים יחסית לארץ.
  • Plaza Singapura: קניון ענק, נמצא בסמוך לתחנת הרכבת Dohby Goat. מדובר בשבע קומות לערך של חנויות. בקומה האחרונה יש בית קולנוע נחמד- מה לא תראו סרט? רצוי לאחר לסרטים בסינגפור- הקדימונים הם באורך של כ-35-45 דקות...!
  • הבוגיס (Bugis): מקום אליו חזרתי מספר פעמים הקרוב לרחוב הערבי. קודם כל, כדאי לדעת שיש שם שוק בימי רביעי. נמכר בו מגוון גדול של פריטים ולדעתי כל אחד ימצא בו משהו קטן לקניה.
  • King City Mall: עוד קניון שלא קניתי בו כלום, אבל כדאי להגיע לשם לבית קולנוע. יש שם קולנוע VIP, שמקרין סרטים למספר קטן מאוד של אנשים. מאוד יוקרתי, מחיר 25 דולר (לא זול אבל חוויה). הגעה- קחו מונית.

חובה לעשות בסינגפור

• לשתות מי אגוז קוקוס, לגרד את התחתית של האגוז ולאכול- עשיתי זאת לפחות פעם ביום, פשוט ממכר, טעים וזול (1-1.5 דולר).
  • לטעום את פרי הדוריאן - רק כדי להבין שעוד לא טעמתם הכל בחיים. מבחוץ הפרי מאוד יפה, גדול ומרשים. ככל שמתקרבים אליו מרגישים את הסירחון שלו גם כשסוגרים את האף. לגבי הטעם: טעם של בצל רקוב ומתוק... והסינגפורים מתים על זה! ב-Bugis ביום השוק ניתן לראות את המקומיים מתנפלים על הפרי וקונים ממנו. יש מספר מוכרים אשר פותחים את הפרי ופורקים אותו לתוך קופסת קלקר-מי שלא יודע, הפרי קוצני מאוד.