זרקור על נארה

נארה (Nara) נמצאת במרחק 45 דקות עד שעת נסיעה ברכבת מקיוטו. אפשר לטייל בה במסגרת יום טיול מקיוטו ואפשר גם ללון בה ואז להספיק את כל האתרים שהעיר מציעה. בכל מקרה, הישמעו לכל ההמלצות במדריכי הטיולים ואל תנסו להספיק את כל האתרים ביום אחד. זה פשוט בלתי אפשרי והיום יגמר במפח נפש אדיר, שבסופו תוכלו להאשים רק את עצמכם (מנסיון!).
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: זרקור על נארה
Depositphoto/Sepavone

האזור המרכזי (Nara koen) הוא זה שבו אפשר לראות את פגודת חמש הקומות ואת הבודהה היושב- הבודהה הגדול ביותר ביפן שנמצא בתוך מבנה (שם המקדש - Todai-Ji). לא רק המבנה מאוד מרשים אלא גם שער הכניסה למקדש, שמשני צידיו שני פסלים ענקיים של שומרי הסף.

האתרים נמצאים בפארק גדול שאפשר לטייל בו שעות ארוכות, לפי מסלולים שונים (יש שילוט). ברחבי הפארק מסתובבים איילים באופן חופשי ואפשר להאכיל אותם במזון שקונים בדוכנים (כמו במיאג`ימה). בין העצים, במרחק הליכה לא ארוכה במיוחד, אפשר לבקר במקדש שייחודו במנורות הרבות שנמצאות בו ושאותן מדליקים באחד החגים. משני צידי הדרך למקדש, שעוברת ביער, יש מנורות אבן (Kasuga shrine).

ישנם עוד שלושה מקדשים שנמצאים בחלק אחר לגמרי של העיר, באזור הדרום מזרחי. כמו שציינתי בפתח הדברים, בגלל תכנון לקוי לא הספקתי להגיע לכולם. כיוון שהגעתי לשניים מתוך שלושת המקדשים בסוף היום "ועם הלשון בחוץ", גם הייתי עייפה ולא נהניתי מהמקדשים שכן הספקתי לראות, כך שאין לי שום המלצה בעניין.