להחליק על הקרח במנהטן - משטחי החלקה בעיר

בחודשים נובמבר, דצמבר ועד חודש מרץ, למרות שהטמפרטורות אינן גבוהות ומזג האוויר קר, ניו יורק הופכת למקום נפלא להחלקה על הקרח. בחודשים ינואר עד מרץ הקור הוא עז, אך בימים בהירים, בהם השמש מבצבצת אפשר בהחלט לבלות בחוץ והחלקה על הקרח במשטחי ההחלקה של מנהטן, היא אפשרות בילוי כיפי ביותר, דבר שהוא בלתי אפשרי בתקופת הקיץ.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: להחליק על הקרח במנהטן - משטחי החלקה בעיר
© Hackman/Depositphotos

משטח ההחלקה באגם בברייאנט פארק

משטח ההחלקה על הקרח באגם אשר בפארק ברייאנט (Bryant Park) נפתח ב- 2005. גודלו הוא 15 מ"ר, כחצי מגודלה של משטח ההחלקה Wollman, אשר בסנטראל פארק, וכפול בגודלו מהזירה אשר במרכז רוקפלר. הבעיה היחידה היא הקושי להכנס פנימה... זהו משטח ההחלקה החינמי היחיד במנהטן ומיקומו המרכזי הופך אותו לפופולארי במיוחד, ובסופי שבוע זמן ההמתנה עומד על שעתיים. מומלץ להגיע לכאן במהלך השבוע, כאשר בתי הספר פועלים או מוקדם בבוקר, אז קיים סיכוי להשתחל פנימה. ההחלקה על הקרח כאן היא דרך כיפית וזולה ליהנות מהחורף הניו יורקי. פתוח בכל יום עד תחילת מרץ.
  • מיקום: בין הרחובות 40th ו- 42th והשדרות החמישית והשישית.
  • טלפון: 1866221-5157
  • מחיר: השכרת מחלקיים עולה 14 דולר. אם יש בכוונתכם להשתמש בלוקרים, הביאו מנעול, אלא אם כן תרצו לשלם 9 דולר תמורת מנעול מושכר.
  • אתר אינטרנט: www.thepondatbryantpark.com

משטח ההחלקה ב- Chelsea Piers

זהו משטח ההחלקה על הקרח היחיד במנהטן, שפתוח לכל אורך השנה והבילוי בו מהנה מאוד. הוא רחב ידיים, מקורה, בעל מספר מסלולים, צוות מסביר פנים והוא פתוח 24 שעות ביממה. המבנה, שנמצא על מזח, שמור היטב. קורות העץ נוטות להיות לחות בתקופת הקיץ ובחורף הקרח נשבר לעיתים מהקור, אך צוות המקום מטפל בכך. המתקן כולל שתי זירות החלקה בגודל מלא, חדר לאימון לא על הקרח, שני חדרי אירועים, חדרי לוקרים ודוכן פיצה של חברת Famiglia, ממנו נשקף נוף יפה של העיר הובוקן (Hoboken).
  • מיקום: Chelsea Piers, מזח 61, נהר ההדסון ורחוב 17.
  • טלפון: 12123366100
  • מחיר: כניסה - 10 דולר. השכרת מחלקיים עולה 5 דולר, השכרת קסדה 4.5 דולר.
  • אתר אינטרנט: www.chelseapiers.com

משטח ההחלקה על הקרח בסיפורט

זירת ההחלקה בסיפורט (Seaport) מאפשרת בילוי לכל המשפחה, על רקע מראה של ספינות, גורדי שחקים ונמל ניו יורק. המיקום הנוח ומגוון הפעילויות שהוא מציע, הופך אותו למקום חורפי כיפי במיוחד.
  • מיקום: מזח 17, South Street ו- Fulton Street
  • טלפון: 12126616640
  • מחיר: כניסה - 5 דולר, השכרת מחלקיים - 7 דולר.
  • אתר אינטרנט: www.thenewseaport.com

משטח ההחלקה ברוקפלר סנטר

ההחלקה על הקרח במרכז רוקפלר (Rockefeller Center) היא חוויה ניו יורקרית מיוחדת במינה. מאז שנפתח בחג המולד בשנת 1936, ביקרו במשטח ההחלקה למעלה מרבע מליון אנשים בשנה. הזירה פתוחה מאוקטובר עד אפריל. אורכה הוא כארבעים מטרים ורוחבה כעשרים והיא יכולה להכיל עד 150 גולשים בו זמנית.
ניו יורק, צילום: איתמר ברקניו יורק, צילום: איתמר ברק
  • מיקום: מרכז רוקפלר נמצא בין הרחובות 47 ו-50 והשדרות החמישית והשביעית.
  • טלפון: 12123327654
  • מחיר: כניסה- 9.5-19 דולר, השכרת מחלקיים - 9 דולר.
  • אתר אינטרנט: www.rockefellercenter.com

משטח ההחלקה במוזיאון ההסטוריה של הטבע

מוזיאון ההסטוריה של הטבע (American Museum of Natural History) בניו יורק פתח את ה- Polar Rink, זירת החלקה על קרח מלאכותי בשנת 2008. הזירה הידידותית לסביבה מזכירה למבקרים את השפעות ההתחממות הגלובלית עם פסל דב הקוטב הזוהר שניצב במרכזה. ה"קרח" הוא למעשה משטח פלסטיק ש"הונדס", כך שידמה את צפיפותם של מים קפואים. מדי בוקר מרססים את המשטח בתרסיס מיוחד שמשמן אותו עבור הגולשים. הודות לחומר החדש והחכם, המוזיאון לא צריך להשקיע את המשאבים הרבים אותם משקיעות זירות החלקה על הקרח אחרות. הקרח המלאכותי איננו מתכלה, אך ניתן להשתמש במשטחי הפלסטיק במשך כמה שנים ולאחר מכן למחזר אותו.
  • מיקום: חצר Arthur Ross במוזיאון, כניסה מרחוב 79, שדירת קולומבוס.
  • טלפון: 12127695100
  • מחיר כניסה - 10 דולר למבוגר, 8 דולר לילד.
  • אתר אינטרנט: www.amnh.org

משטח החלקה על הקרח ובריכת טראמפ-לסקר

משטח טראמפ-לסקר (Trump-Lasker) נמצא בקצהו הצפוני ביותר של הסנטראל פארק, ברחוב 110. שקט, שלווה ורוגע, אלה מילות התואר שיכולות לתאר את ההרגשה שיחוש כל מי שיחליק כאן. כמעט ואין תור, הקרח רך יותר בשל מיעטו המחליקים ולא תמצאו פה פוזה. בימי ג' ב- 21:00 מתקיימים כאן משחקי הוקי קרח.
  • מיקום: סנטראל פארק, בין הרחבות 106 ו- 108.
  • טלפון: 12125347639
  • מחיר: כניסה - 10.5 למבוגר באמצע השבוע, 15 דולר למבוגר בסוף שבוע, 5.5 לילדים עד גיל 11 באמצע השבוע, 5.75 דולר בסוף שבוע. השכרת מחליקיים - 5.25 דולר.
  • אתר אינטרנט: www.centralparknyc.org

משטח ההחלקה וולמן בסנטראל פארק

משטח ההחלקה וולמן (Wollman Rink) בסנטראל פארק הוא המשטח אותו רואים בדרך כלל בסרטים. זהו אתר פופולארי מאוד בקרב תושבי העיר ותמיד תמצאו פה תורים ארוכים מאוד בסופי שבוע. במהלך השבוע, לעומת זאת, אפשר להכנס בלי בעיה, במיוחד אם מגיעים השכם בבוקר.
  • מיקום: סנטראל פארק, רחוב 63.
  • טלפון: 12124396900
  • מחיר: כניסה - 10.5 למבוגר באמצע השבוע, 15 דולר למבוגר בסוף שבוע, 5.5 לילדים עד גיל 11 באמצע השבוע, 5.75 דולר בסוף שבוע. השכרת מחלקיים - 6.25 דולר.
  • אתר אינטרנט: www.wollmanskatingrink.com
סנטרל פארק. צילום: איתמר ברקסנטרל פארק. צילום: איתמר ברק

משטח ההחלקה ריברבאנק

משטח ההחלקה המקורה ריברבאנק (Riverbank) הוא הכי נידח בעיר, אך נשקף ממנו מראה יפה של נהר ההאדסון והוא אינו סובל מצפיפות. משטח החלקה הוא חלק מקומפלקס גדול של חדר כושר ובריכה.
  • מיקום: על נהר ההאדסון, רחוב 145.
  • טלפון: 12126943642
  • מחיר כניסה: 5 דולר למבוגר, 3 דולר לילד.
  • אתר אינטרנט: nysparks.state.ny.us

משטח ההחלקה בווסט ווילג'

ליד מלון ה"סטנדרד" בווסט וילג' פועל משטח החלקה, קטן אמנם, אך מתוחזק היטב ולא צפוף. אחרי סיבוב או שניים על הקרח אפשר לפנות אל בית הקפה הצמוד, ללגום משקה חם או מרק ולזלול קרפים או ופלים בלגיים טריים. המשטח פועל עד אמצע מרץ.

• מיקום: פינת Washington ו-West 13th
  • טלפון: 212-645-4646
  • מחיר כניסה: 12 דולר, 3 דולר להשכרת ציוד.