מסלול בן שבוע-שבועיים בעמק זנסקר ופדום

toklok

”טרק יפהפה באזור זנסקר“

קרא עוד

הטרק באזור זנסקר, הודו יפה ואתגרי, העובר בין כפרים נידחים, פסגות מושלגות ומנזרים. המסלול כולל שמונה מעברי הרים (פאסים) בגבהים משתניםף שבין 3,700 מטרים ל - 4,900 מטרים. ניתן לבצע את הטרק בעזרת סוסים, כשהיינו עלה 300 רופי לסוס ליום, או ללכת עצמאית. הליכה עצמאית בלי מדריך אפשרית, אך מומלץ להצטייד בספר מתאים דוגמת Trekking in Ladakh, שניתן לקניה בחנויות ספרים בלה. הספר כולל מפות מפורטות וסיפורי דרך ואנחנו טיילנו עצמאית בעזרתו ללא קשיים מיוחדים בניווט.

ישנם מספר כפרים לאורך הדרך בהם ניתן לישון בבתי משפחות. לכל היותר ישנו מרחק של יומיים בין כפר לכפר ואז ניתן לישון באוהלי תה (Tea Tents), שקיימים לאורך הדרך, רק בעונה, מאמצע יולי עד סוף אוגוסט. באוהלים אלה יש אוכל כטאלי ונודלס וניתן לפרוס שם שק"ש, מומלץ להביא גם מזרון שטח. לטרק אין חובה להביא אוהל ואפשר להסתדר בלי. חובה לשאול בכפרים לגבי אוהלי התה, מיקומם המדוייק וזמינותם בעונה. מומלץ גם להצטייד במזון "חירום" למקרה שאוהל התה סגור. אנחנו נתקלנו באוהל אחד סגור לאורך כל הטיול, בשעות הצהריים, והשתמשנו באוכל שהבאנו. עלויות האוכל והלינה מאד זולות ומשתנות בין 300 - 100 רופי ללינה, פלוס ארוחת בוקר וערב ליום.

מהלך הטיול : אנחנו הלכנו את המסלול בתשעה ימים, בהליכה רגועה:

יום 1: נסיעה באוטובוס מלה ללאמיורו, שינה בגסטהאוס בלאמאיורו.

יום 2: התחלת הטרק. הולכים מלאמאיורו (3,450 מטרים) דרך פרינקיטי לה (3,700 מטרים), עד לכפר וואנלה (3,200 מטרים), לינה בכפר.

יום 3: הליכה מוואנלה לכפר הנופטה (3,830 מטרים), לינה בכפר.

יום 4: הליכה מהנופטה דרך סירסיר לה (4,800 מטרים) וירידה לכפר פוטוקסאר (4,130 מטרים), לינה בכפר. זה כפר מדהים ביופיו ללא גישה, מלבד ברגל או בסוס דרך מעברי ההרים.

יום 5: עליה מפוטוקסאר לבומיקצה לה (4,400 מטרים) ולאחר מכן, עליה לפס הכי גבוה בטרק, סנגי לה, פאס האריות, 4,900 מטרים. לפני העלייה לפאס יש אוהל תה, שאכלנו בו נודלס לצהריים. לאחר הפאס, לינה וארוחת ערב באוהל תה לפני העלייה לפאס הבא. יום 6: עלייה לפאס קיופה לה (4,430 מטרים) ירידה וארוחת צהריים באוהל תה לצד הדרך ועלייה חזרה לפאס נוסף, מרג'ון לה (4,370 מטרים) וירידה לכפר לינגשד. זהו כפר יפהפה עם גומפה לאדאקית מרשימה. לינה בכפר. לא מומלץ לישון במנזר עקב פשפשים.

יום 7: עלייה מלינגשד לכיוון פאס הנומה לה (4,700 מטרים). זהו יום, שניתן בקלות להתבלבל בו בדרך ולכן, מומלץ לשים לב להכוונות בספר ולשאול אנשים בדרך, אם יש. לאחר הירידה מהפאס, לינה באוהל תה בסנרצה. זה לא כפר, יש שם רק אוהל תה.

יום 8: ירידה מסנרצה עד לגשר עץ מעל האומה צ'ו. לפני הגשר יש בקתה ובה איש זקן, שמכין נודלס. לאחר הגשר עליה לפאס האחרון בטרק פרפי לה (3,900 מטרים). לאחר הירידה מהפאס הליכה עד לכפר האנומיל שם אפשר לישון. יש שם שני בתים ומקום, שטוען שהוא אתר קמפינג. יום 9: הליכה מהאנומיל לאורך ערוץ נהר הסנסקר דרך הכפרים פיגמו בו יש אוכל, פישו ועד לכפר רינם שבו ישנו בבית אחת המשפחות. יום 10: הליכה מרינם דרך קרשה, פיפיטינג, ועד ליעד הסופי פאדום. בפאדום יש מגוון גסט האוסים ומסעדות.

חזרה מהטרק : מפדום יש אוטובוס פעם בכמה ימים לקארגיל. הנסיעה מדהימה, עוברת ליד גליישרים יפהפיים ודרך פאס גבוה. אופציה עדיפה לאוטובוס היא לחפש בתחנת המוניות במרכז העיירה ג'יפ, שנוסע את אותה הדרך. אנחנו מצאנו במזל ג'יפ, שיצא למחרת היום שבו הגענו, במחיר של 700 רופי לאדם.

מקארגיל יש אוטובוסים חזרה ללה או לקשמיר. יום נסיעה לכל אחד מהם.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בעמק זנסקר ופדום

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בעמק זנסקר ופדום.