קילימנגרו -; טיפים למי שמתכנן

טיפסנו על ההר בינואר 2012 - קבוצה של 6 בפריסת גילאים 25 - 60

מדובר בחוויה חד פעמית מדהימה, ממליץ בחום.

למי שכבר החליט שיוצא - להלן רשימת טיפים והמלצות לדברים הקטנים שעושים את החיים יפים יותר

1. להנות מההליכה- לא לרוץ כדי להגיע, המטרה היא הטיול ולא ההגעה !!! תלכו לאט (כמו שילמדו אתכם ללכת, תנו לרגלים לעבוד ולשאר הגוף לנוח...), תהנו מכל צעד ומהנופים היפים, תעצרו, תסתכלו, תחוו, תצלמו ותחזרו עם הרבה חוויות

2. המטרה היא הטיול על ההר-; לא ההגעה לפסגה, לא צריך להיות בלחץ ולא שווה סיכון בריאותי, גישה כזו רק תגדיל את הסיכוי להגיע ללמעלה ואם לא מגיעים אז לא נורא -; חשוב יותר לחזור הביתה שלמים ובריאים, יחד עם זאת - בצוות שטיפס איתי כולנו הגענו לפסגה.

3. ביגוד נגד גשם -; אסור להגיע למצב שהנעליים או הבגדים נרטבים במהלך היום !!! קשה מאוד לייבש את הנעליים, ומאוד מבאס ללכת רטובים !!! חשוב להערך עם ביגוד מתאים נגד גשם !!! מכנסי סערה (חובה !!!), נעלי הליכה טובות לא חדירות לגשם, פונצו, כפפות (2 זוגות), אולי גם חותלות ניילון, שני כובעי צמר, לא להתקמצן... (הדברים יקרים -; ניתן גם לשכור ציוד (מעילים, שק"ש, תיקים, מקלות הליכה...): גיא ליכטנשטרן 0545858510 www.nubi.co.il, ציוד באיכות טובה מאוד, שרות מצויין, מומלץ בחום) , קרורס או נעלי ספורט לערב *** גרביים -; בטיפוס בלילה האחרון מומלץ גרב דקה ועליה גרב חמה -; עוזר בשמירה על החום בכף הרגל, משקפי סקי,

4. ספר טוב אפילו שניים, קלפים יעזרו להעביר את הזמן בסק"ש,

5. מבחינת מזג אוויר כשאני הייתי (ינואר) -; בבוקר נעים ויפה, לרב עם עננות קלה, בסביבות עשר מתחיל גשם עד הערב, בערב השמים מתבהרים ורואים כוכבים...

6. תבקשו שבבוקר יביאו לכם מים חמים לשטוף פנים (הם עושים בלי שיבקשו, אבל אם אתם לא מקבלים, תבקשו, הנאה גדולה לשטוף ידיים ופנים במים חמים),

7. מוסיקה - כיף בקטעים מסויימים של ההליכה, מאפשר להתנתק ולהכניס מימד נוסף לטיול, עוזר בקטעים הקשים יותר

8. בקבוק לפיפי (לבנים), לא יודע אם יש פתרון לבנות  - חוסך בכל לילה יציאה מהסק"ש לאוויר הקפוא.... היו שיצאו שלוש פעמים בכל לילה...

9. חובה חיסון ל-yellow fevar, אי אפשר להיכנס למדינה בלי, כדורים נגד מחלת גבהים -; כולנו לקחנו החל מהיום השני ולאף אחד לא היו תופעות לוואי.

10. פנסי ראש טובים ( + אחד ספייר + בטריות), משמשים בערבים ובטיפוס בלילה האחרון,

11. מטען USB (לשקול אם צריך), עזר בטעינה של נגן מוזיקה, מצלמה...

12. מקלות הליכה, כובע,

13. מצלמה קטנה ונוחה עם סוללות ספייר וכרטיס זכרון גדול למשך כשבוע, עדיף כזו שיודעת להתמודד עם הטמפ' הנמוכות שעל הפסגה (לא ממליץ על מצלמת SLR גדולה, כי סבירות גבוהה שלא תוציאו אותה הרבה מהתיק ושתצלמו מעט).

14. טאלק (עוזר ביבוש הנעליים) ובטיפול מונע נגד שפשפת, משחה לטיפול בשפשפת ,כדורים נגד קלקול קיבה (קל בטן), אקמול, ערכת עזרה ראשונה,

15. שתייה -; a. כדורים לחיטוי מים, b. שלוקר מאוד נח במהלך ימי הטיפוס למעט בליל הטיפוס האחרון - בעלייה בלילה האחרון לקחת בקבוקים עם מים - המים בקש קופאים מהר ואז אין מה לשתות

16. שקיות חימום -; כיף גדול להיכנס לתוך שק"ש חמים, עוזר מאוד בחימום כפות הרגליים בלילה, ממליץ על כ-12 שקיות לאדם.

17. לא ממליץ לשתות מהתה שלהם -; תה חזק מאוד

18. מומלץ להביא קבנוס, חטיפים (לא להשתולל עם הכמויות), חלבה, טחינה מרוכזת...

19. לא מומלץ, אחרי היום השני של הטיול, לגעת בבשר שהם מכינים, אלא אם כן אתם בעלי קיבה חזקה a. לחשוב טוב טוב לפני שאוכלים -;קלקול קיבה מגיע מהר ובכלל לא נעים b. יש להם פירות נהדרים -; אננס, אבטיח וכד', שווה לבקש מהם להוסיף כאלה לתפריט על חשבון הבשר

20. מומלץ לקחת סבל נוסף שסוחב שירותים פרטיים , השירותים ה'ציבוריים' -; בול פגיעה - מגעילים.

21. שק"ש טוב -; לא להתפרע, לא צריך סק"ש שעולה 1500 ש"ח-; אפשר סק"ש טוב עם ציפה פנימית (כ-600-700 ש"ח)

22. לוודא מראש שתיקים נארזים ע"י הסבלים בשקים שלא חדירים למים,

23. עלויות הטיפוס: לנו עלה 1650 דולר + 250 דולר טיפים (קבוצה של 6 אנשים),

24. יש משקל מותר לסבל, לוודא מראש שהמדריך מביא מספיק סבלים ולא מתעכבים בגלל זה ביציאה,

25. טיילתי עם מדריך בשם טינו a_manyota@yahoo.com, היה בסדר למרות כמה פשלות (לא יודע אם הן באשמתו או באשמת סוכנות הטיולים), חפשו המלצות באינטרנט באתר למטייל