העיירה קאנום - דרום מזרח תאילנד . Khanom

במהלך אחד מביקוריי הרבים בתאילנד החלטתי לבדוק האם יש אמת בשמועה שניתן לראות דולפינים וורודים בתאילנד . לא הרבה יודעים לספר על כך וקומץ המידע שהצלחתי לדלות היה מועט ונתמך על תיירות אוסטרלית וקנדית .

ישראלים כנראה עדיין לא הגיעו עד אז לעיירה הזאת ולא מצאתי חומר כתוב בעברית באף מקור אינטרנטי בו חיפשתי , החלטתי להרים את הכפפה ולנסוע לטייל מספר ימים בעיירה קאנום .

טיסת בוקר מבנגקוק לסוראטאני ומשם עומדות בפניי מספר אופציות הגעה לעיירה
מונית ספיישל בעלות של 1800 באט ונסיעה בת שעה וחצי ישירות למלון שהזמנתי מראש .
אופציה נוספת הינה וואן מאסף היוצא משדה התעופה מספר פעמים ביום ופעיל רק עד השעה 17:00 .
 מאחר ולא היו נוסעים נוספים ולא רציתי להתעכב עד שהוואן יתמלא החלטתי לקחת מונית ולנסוע ישירות למחוז חפצי .

לאחר כשעה וחצי של נסיעה רגועה הגענו לעיירה קאנום , עיירה קטנה ושקטה שכל מרכזה מסתכם
במספר חנויות , קצת מסעדות מקומיות , מספר ברים עם שולחנות סנוקר ואולי 2-3 מקומות למסג'
המפוזרות בכל מרכז העיירה .
 כמובן 7/11 ועוד כמה חנויות פה ושם שלא נכנסות תחת שום קטגוריה ורמזור אחד בלבד .

העיירה קאנום שייכת למחוז נאקון סי תאמראט ונמצאת כמעט באמצע בין סוראטני לנקון סי תאמראט .
קאנום יושבת על רצועת חוף הפרוסה לאורך כ 10 ק"מ של חולות זהובים וחופים קסומים , מעט מאוד תיירות בינלאומית ובעיקר תיירות מקומית בעונה שנפרסת מינואר ועד אוקטובר
 נובמבר ודצמבר נחשבים חודשים גשומים ומחוץ לעונת התיירות בקאנום .

דרכי הגעה לקאנום :

אפשר להגיע לעיירה במספר דרכים :
 טיסה לסוראטאני או לנאקון סי תאמראט ומשם בנסיעה בת שעה וחצי ( המרחק מ 2 שדות התעופה לעיירה כמעט די זהה ) .

לבאים מקוסמוי או קופאנגאן ניתן להגיע למח דון סאק ומשם נסיעה בת חצי שעה עד לעיירה

שירותי מיניוואן פועלים מתוך שדות התעופה וגם ממזח דון סאק
הוואנים פעילים בתדירות נמוכה כשהאחרון יוצא בשעה 17:00 או 18:00 תלוי בעונה
לאחר שעה זו ניתן להגיע אך ורק עם מונית ספיישל .
 ממזח דון סאק ניתן לקחת סונגטוו בעלות של 100 באט עד לעיירה , הטנדרים פעילים גם בתדירות נמוכה מאוד ומחוץ לעונה בקושי פעמיים ביום .

לצאת מהעיירה אפשרי גם באוטובוס היוצא אחת לשעה מהעיירה לסוראטאני / נאקון סי תאמראט / דון סאק ( פעיל מהשעה 06:00 עד 16:00 ) ואפילו לבנגקוק פעם ביום בשעה 17:30 .

בעיירה קאנום אין כל כך חיי לילה והיא נחשבת עיירה אותנטית שקטה ושלווה .
 במרכז העיירה תוכלו לשבת באחד מתוך 3 פאבים / בארים / מסעדות , לשחק סנוקר ולשתות בירה ולהנות מחברותא מקומית .

הפאב / מסעדה המפורסם ביותר והפופולארי ביותר בקרב בני הנוער בעיירה הינו :

Once Upon A time Bar

שם תוכלו להתערבב עם המקומיים שבאים לבלות פה את זמנם הפנוי ואם יתמזל מזלכם תוכלו להנות גם מזמר או להקה מקומית המתארחת במקום .

כשנכנסתי באחד הערבים לפאב , הוא היה מלא עד אפס מקום , להקה מקומית התארחה שם במקרה ונתנה הופעה ברמה , התיישבתי לי באחת הפינות כדי לא למשוך תשומת לב מעבר למה שכבר שמתי לב לכל העיניים הנועצות בי את מבטם המופתע כאילו שואלים מאין הגעת פתאום ?

המקום מתאים יותר לשתות בו בירה אבל האוכל שהזמנתי לא ענה כל כך על הציפיות וכנראה התואר פאב / מסעדה ניתן לו ברמת השיפוט של המקומיים .

ההתנידות בעיירה בהחלט אפשרית עם קטנוע , הכבישים כמעט ריקים , אין תנועה מסיבית והמרחקים יחסית קצרים מהמלון למרכז וחזרה כך שגם מי שלא מיומן או מומחה לנהיגה בקטנוע יוכל בהחלט להסתדר .
 כמובן שאין כאן המלצה לשכור קטנוע לכל מי שאין לו רישיון קטנוע גם אם בתאילנד לא מבקשים רישיונות .

לינה בעיירה :

הלינה בעיירה בהיבט של מלונות ( גם כאלו מפוארים ויוקרתיים 5 כוכבים ) פרוסים לאורך רצועת החוף של העיירה , במרכז העיירה לא תמצאו מלונות יוקרה אלא יותר בכיוון של גסט האוסים או מוטלים ברמה נמוכה ועד רמה סבירה ללינה .

לעומת זאת לאורך רצועת החוף המרכזיות Na Dan Beach וחוף Nai Phlao Beach תוכלו בהחלט להתפנק במלונות משובחים כדוגמת :

Avva Resort

Racha Kiri Resort

Golden Beach hotel

Baan Civilize Resort

Alongkot Beach Resort

Tankhu Resort

ועוד מספר מלונות וריסורטים שיוכלו להתאים לכיסכם ותקציבכם .

אז מה עושים והיכן מטיילים בעיירה :

העיירה קאנום טובלת ביערות עד , המון ירוק בעיניים / ים כחול / הרים צלולים וחופים לבנים וקסומים
תוכלו לנצל את זמנכם בטיולי טרקים ( הייקינג בטבע , טיולי אופניים ) , תבקרו במערות נטיפים ומערות עטלפים , מפלים יפים , איים סמוכים קטנים ולא מיושבים , שמורת טבע Ko Thale Tai
ספא דגים בטבע סמוך למלון Tontran , ביקור באי הקטן Nui Island בו תוכלו לבקר את המקדש של הנזיר הקדוש Looang Poo Tuad שחי באיזור לפני כמעט 500 שנה והתושבים מספרים כי בשנת בצורת קשה שפקדה את האיזור , הנזיר נגע במי האוקיינוס והפך אותם למים מתוקים לשתייה , מאז הפך לקדוש ורבים מהתאילנדים עונדים שרשרת עם תליון בדמותו כקמיע למזל טוב והצלחה .
וכמובן הדובדבן שבקצפת , שייט לראות את הדולפינים הוורודים .
דרך אגב במהלך השייט לדולפינים הוורודים יקחו אתכם לראות סלעים שכבתיים בצורת פנקייק
( שכבות דקות של פנקייקים אחד על השני – מחזה מלבב שניתן לראות רק בתאילנד וניו זילנד )
 הסלעים הללו נקראים בשם Khao Pabpa

מספר משרדי נסיעות בעיירה יספקו לכם את כל צרכיכם , רק תיכנסו ותתעניינו והם כבר יספרו לכם על כל סוגי הטיולים הקיימים באיזור .
 תוכלו לתכנן את זמנכם ולקחת לכם טיולים ככל שהזמן מותיר זאת בידכם .

השייט לדולפינים הוורודים :

השעה הטובה ביותר לצפות בדולפינים תהיה ממש מוקדם בבוקר ( בין השעה 06:00 ל 10:00 )
ככל שתקדימו לצאת כך הסיכוי יגדל .
כמובן שכדי לצאת בשעה מוקדמת תצטרכו להתארגן על טיול פרטי , וזה אומר לסגור מראש יום לפני
עם נהג לונג טייל בואט שייקח אתכם באופן אישי לאיזור הדולפינים .
 משרדי נסיעות המספקות יום טיול לדולפינים הוורודים כמובן שלא יוצאות מוקדם כל כך אבל גם הם מבטיחים שתזכו לראות את הדולפינים ( ואכן הם עמדו בהבטחתם ) .

יש כ 2000 דולפינים וורודים בעולם ומתוכם 60 דולפינים בתאילנד .
 הדולפינים בעלי צורה שונה מאחר וקיימים באיזור זה 4 סוגים ( דולפין ארוך אף , דולפין חסר אף , דולפין אינדיאן פסיפיק שהוא הנפוץ ביותר ) .

הדולפינים נולדים אפורים אבל עם הגיעם לבגרות הם משנים את צבעם כתוצאה מפיגמנטים בעור
 המתחלפים לוורוד ככל שהדולפין מתבגר .

יום שייט לדולפינים יתחיל מוקדם בבוקר באיסוף ממלונכם ונסיעה למזח ממנו תצאו לשייט
 יש מספר אפשרויות ומספר חברות המבצעות טיולי יום לדולפינים , יתכן ותצאו עם סירות מנוע קטנות , לונג טייל בואט , או סירות מנוע גדולות , תלוי בחברה בה בחרתם לעשות את הטיול .

בכל מקרה ההתקרבות לדולפינים הינה לא יותר מ 50 מטר מרחק ביטחון כדי לא לפגוע בהם עם מדחפי הסירות , כשמתקרבים יש להעביר מנועים למצב ניוטרל כדי שהמדחפים לא יסתובבו ולא יפגעו חלילה בדולפינים .

במהלך יום הטיול תבקרו בעוד מספר מקומות ותהנו מאטרקציות כמו קייאקים / שנורקלים / ביקור במקדש הנזיר הקדוש , מנוחה וארוחת צהריים באחד האיים הסמוכים וחזרה למלון סביב השעה 16:00 .

עלות יום טיול כזה נע בין 1200 באט ל 2000 באט תלוי בחברה ובתוכנייה ( וגם באיזה סוג סירה ) .

אטרקציה נוספת שתוכלו לעשות בעיירה הינה פיש ספא , אותו מסג' דגים שאתם מכירים מהאקווריומים שיש בכל פינה בתאילנד עם דגים בגודל של סרדין שמדגדגים לכם את כפות הרגליים ובולסים את תאי העור המתים מכף רגלכם הקדושה .
אז בסמוך למלון Tontarn תוכלו לעשות פיש ספא בטבע , שבו לכם בנחת על אחד מערוצי הנהר
הכניסו רגליים למים ובתוך שניות יקרקרו סביב רגליכם מאות דגים בגודל של מושטים מהכינרת
 הם יודעים לעשות את העבודה כמו שצריך ולא כמו הסרדינים באקווריומים , תוך מספר דקות כף רגליכם תהיה נקייה מתאים מתים , בהתחלה זה מדגדג כי הדגים באמת גדולים מאוד אבל מהר מאוד מתרגלים וזה ממכר .

המלון נמצא כ 15 ק"מ ממרכז העיירה ממש בתוך הג'ונגל וכל נהג מקומי יוכל לקחת אתכם בעבור כמה באטים .

עוד באיזור ממש ליד תוכלו לבקר בדיר כבשים שמתרוצצים שם עם עיזים ואלפקות יחדיו .

הקדישו יום שלם גם למנוחה כי בכל זאת זו עיירה עם ים וחופים קסומים , לא תצטרכו להתמודד עם רוכלים שינסו למכור לכם ממרכולתם כפי שתפגשו בשאר חופי תאילנד .
שם בחופי קאנום תוכלו באמת להתפנק על השקט והשלווה , להירגע ולאגור כוחות , שם לא יהיה מי שיעשה לכם מסג' ויספק לכם שייק פירות טרופיים ליד .
שם לא יהיה מי שינסה למכור לכם משקפי רייבאנד מזוייפים וצעיפים צבעוניים ממשי או פשתן
 שם לא תוכלו לנגוס בתירס חם קלויי על האש .

אבל כאן בקאנום זו בהחלט תהיה החופשה האמיתית והשלווה שלכם .