לאחר שנעזרתי רבות באתר, החלטתי לשתף את החוויות שלנו מטיול חלומי לקליפורניה. קצת עלינו – זוג דתי בסביבות ה-50. משך הטיול – שבוע וחצי. הזמן – 17-27 בפברואר. מלונות – הוזמנו דרך בוקינג עם אפשרות ביטול, למעט מלון אחד בכביש 1 שהשארנו לספונטניות, לא ידענו לאן נגיע… טיסות – הלוך טיסה ישירה אלעל לסן פרנסיסקו. טיסה מעולה. טיסת לילה. נוחתים בשעת בוקר מוקדמת. ולטיול…

חלק 1 – סן פרנסיסקו.

יום שני, הגענו בשעה 8:30 בבוקר למלון קומפורט אין ברחוב לומברד בהובר (מומלץ מאד להוריד את האפליקציה בארץ. זה עובד מצויין בארה”ב). החדר כמובן עדיין לא היה מוכן. הסכימו שנכנס לארוחת בוקר ושנשאיר את המזוודות. שדרגו אותנו לחדר בקומה גבוהה יותר עם נוף מדהים לגשר. אכלנו ויצאנו לטייל. לאחר 10 דקות של עליה מטורפת הגענו לרחוב לומברד המפותל. אין ספק שבחורף הצמחיה פחות מרשימה ממה שראיתי בתמונות שצולמו כנראה באביב/קיץ אבל עדיין רחוב מגניב. ירדנו את הרחוב והמשכנו בהליכה נעימה עד לרציף הדייגים. כיף גדול!!! כלבי הים, החנויות המעניינות, האוויר הנפלא מהים, הצמחיה המטופחת. הכל מקסים!!! לא לוותר על כניסה למאפיית בודין המפורסמת שנמצאת לא רחוק משם. משם המשכנו לאורך הים עד שהגענו לכיכר ג'יררדלי אכלנו גלידה מעולה, קנינו שוקולד וחזרנו ברגל למלון (רבע שעה הליכה משם). קיבלנו את החדר. חדר גדול עם שתי מיטות זוגיות ונוף מקסים. לאחר מנוחה קצרצרה (כי כבר נפלנו מהרגליים) הזמנו הובר למסעדת סברה. מכיוון שאנו שומרי כשרות הלכנו לאכול שם – אכזבה!!! אבל זה מה יש… לאחר הארוחה שוטטנו קצת ביוניון סקוור וחזרנו בשמונה בערב מתים מעייפות למלון. לקחנו כדורי מלטונין וישנו מעולה עד הבוקר (חובה להצטייד בכדורים האלה כדי שלא יהיה ג'ט לג).

יום שלישי – לאחר ארוחת בוקר נחמדה במלון לקחנו הובר לפייר 33 משם יוצאות ההפלגות לאי אלקטרז (להזמין מקום באינטרנט מראש. אני הזמנתי יום קודם כי זה חורף אז אין לחץ בהזמנות...) לאחר כ-20 דקות שייט נעים מגיעים לאי, שומעים הסבר קצר ממדריך מקומי ויוצאים לדרך. מקבלים בכניסה אזניות עם הסברים קוליים באנגלית. כדאי ללכת בעקבות המספרים עם האזניות ככה הסיור מקבל מימד אחר כולל סיפורים של אסירים, סיפורי נסיונות בריחה וכד'. לאחר שעתיים מעניינות חזרנו בשייט. (אין אפשרות לקנות אוכל ושתיה על האי! להצטייד מראש אם רוצים). משם צעדנו לכיוון צ'יינהטאון. שם נכנסנו למפעל עוגיות המזל (נחמד, לא יותר), קנינו שמן סיני לכאבי שרירים ומגרנה (מומלץ!). משם לכיכר יוניון לסוכנות דולר להשכרת הרכב – הזמנו מהארץ את הרכב ל-9 ימים. קיבלנו רכב קדילק חדש מהניילון גדול ממה שהזמנו והיינו בעננים... משם נסענו לנסות את המסעדה החלבית הכשרה פרנה (אחרי האכזבה מסברה). המסעדה נמצאת במקום נוראי. מלא הומלסים, אבל לא מזיקים… חנינו ונכנסנו לאכול. שם היה קצת יותר נקי ונעים לעין אל גם לא משהו בכלל… אכלנו וחזרנו לישון במלון החביב שלנו.

יום רביעי – מכיוון שמעכשיו אנחנו עם רכב ניצלנו את היום ליציאה ממרכז העיר. התחלנו בפארק שער הזהב. חנינו בחניון הענק והלכנו לפי השילוט המצויין לגן התה היפני. חוויה!!! גן קטן ונחמד מלא פינות נוי יפהפיות. הצטלמנו מלא, שתינו תה יפני והמשכנו לכיוון יער מיוד. כדי להגיע לשם חוצים את גשר שער הזהב המפורסם וממשיכים לפי הוויז. כאן נתקלנו בבעיה – מסתבר שהיו חייבים להזמין מראש חניה ביער אחרת אי אפשר להכנס. ואת זה גילינו אחרי חצי שעה נסיעה מפותלת בתוך יער קסום בלי קליטה. לכן, אי אפשר היה להזמין באינטרנט במקום, אלא רק אם יורדים חזרה את הירידות המפותלות… ויתרנו והחלטנו להמשיך. המשכנו בנסיעה ביער המקסים ואז הגענו במקרה לחוף רחצה שנקרה מיור ביץ'. עצרנו והלכנו על גשר העץ עד לחוף. חוף מהמם עם חול שחור, בולי עץ גדולים מסודרים סביב פחמים. נהננו מהנוף והאוויר וחזרנו לאוטו. משם נסענו לעיירה סוסליטו. חובה!!! מקום קטן וקסום עם טיילת וחנויות יפות לאורך הים. רואים את קו הרקיע של סן פרנסיסקו… מהמם! ומשם חזרה לסן פרנסיסקו דרך Battery Spencer – נקודת תצפית מדהימה על הגשר. חובה לעצור. יש כמה עצירות בדרך לתצפית…

יום חמישי – עוזבים את המלון שלנו. אורזים ויוצאים לדרך. תחנה 1 – המדרגות הנסתרות ברחוב 16 – Sunset Hill. מקום מקסים. כדאי לא להתעצל ולטפס במדרגות המעוצבות כדי להנות מהנוף!!! משם נסענו לטווין פיקס – כל סן פרנסיסקו פרוסה לנגד עינינו – חוויה מדהימה!!! לא לוותר!!!. זהו, עוזבים את סן פרנסיסקו המקסימה. נוסעים לסנטה קרוז למיסטרי ספוט (בדרך עצרנו בסן חוזה להצטייד בסנדביצים ואוכל כשר להמשך היום). נסיעה ארוכה וקצת מעייפת, המקום נחמד אבל בעיקר לילדים… סיור מודרך של כשעה עם הסברים מעניינים ע”י מדריכה עם חוש הומור נחמד. לא חובה…בגלל שאין שם כח משיכה, או משהו כזה, אני נתקפתי בבחילה וסחרחורת… רק לאחר שנחנו והתאוששתי יצאנו למונטריי למלון שהוזמן מראש. סנטרדלה אין בפסיפיק גרוב. המלון הוזמן לפי הקרבה לבית חב”ד במונטריי שם נהיה בשבת. הזמנתי מראש שתי ארוחות לשבת בבית חב”ד. בהמשך אפרט… המלון – אין מילים!!! בית עתיק שהוסב למלון ברמה גבוהה מאד. שירות נפלא. ארוחת בוקר נהדרת (הבינו אותנו כאוכלי כשר וסייעו לנו במה שהיה צריך).

חלק 2 – כביש 1

יום שישי – נוסעים לפוינט לובוס. שמורת טבע מקסימה. משלמים בכניסה סכום סימלי, מקבלים מפה ונוסעים עם הרכב עד לחניה. משם יוצאים כמה מסלולים. אנחנו בחרנו בשני מסלולים מעגלים קלילים – Cypress Grove Trail ו – Sea Lion Point Trail . הליכה נעימה בינות עצים עד לאוקיינוס ונופים מקסימים. מומלץ מאד לטייל בכייף. ואפילו הצלחנו לראות בעד טלסקופ את חיות הים שוחות. מכיון שהיינו בחורף לא היו הרבה אנשים והיה מאד נעים לטייל. לאחר כ-3 שעות מהנות, נסענו לעיירה כרמל. הרחובות מסודרים בשתי וערב כאשר הרחוב הראשי הוא רחוב Ocean, אבל לא כדאי להצמד אליו. פשוט ללכת לאיבוד ברחובות הנחמדים. הבתים מעוצבים כמו באגדות ילדים. ואם תרצו אפשר למצוא את הבית של הנזל וגרטל (לא קל למצוא...) . משם חזרנו למלון להתארגן לשבת. כאמור, הארוחות הוזמנו מראש. הגענו להדלקת נרות שם (דקה הליכה מהמלון), היינו רק אנחנו ומשפחת השליחים המקסימה ועוד כמה יהודים מקומיים שאכלו איתנו. הרב והרבנית וילדיהם קיבלו אותנו מקסים. היתה אווירה ביתית חמה ונעימה (למרות שבחוץ היה קצת קריר...) והאוכל היה טעים. הכל הרבנית מבשלת. בשבת טיילנו ברגל באזור פסיפיק גרוב. ובמוצ”ש נסענו מהר לפייר של מונטריי לפני שהכל נסגר– היה נחמד.

יום ראשון – מתחילים בדרך 17 מייל בכרמל. התלבטנו אם לנסוע את הכביש הזה, כי שמענו דעות שזה קצת מיותר למי שנוסע לכביש 1. מזל שלא ויתרנו. חובה!!! אמנם עולה כמה דולרים להכנס אבל שווה כל שקל. נוסעים לאורך הכביש וכל כמה מטר יש נקודת עצירה עם תצפית. לקחת את הזמן ולהנות. לנו היה מזג אוויר טיפה חורפי וטפטף מידי פעם אבל בכל זאת נהננו מאד מאד!!! ומשם יוצאים סוף סוף לכביש 1 דרומה. עצירה ראשונה בריקסי ברידג' – תצפית על הגשר המפורסם (מהסדרה שקרים קטנים גדולים למי שראה...). המשכנו בדרך המהממת. השמיים התבהרו והיתה ראות טובה. לאחר כשעה עצרנו בבית קפה שיש ממנו נוף מטריף (נראה לי שזה נקרא Nepenthe קנינו שתיה וישבנו במרפסת על הנוף. שלווה אינסופית! עצירה נוספת במפל מקפיי – לאחר שחונים הולכים לפי השילוט, עוברים מתחת לכביש בתעלה ומגיעים לתצפית על המפל – זרזיף מים שנשפך מהסלע ישר לים. חביב… בהמשך הדרך עצרנו במושבת פילי הים – וואו!!! המוני פילי ים רובצים על החוף. מקסים מקסים מקסים!!! ומשם למורו ביי – כבר התחילה השקיעה אז החלטנו לעצור בים לתמונות שקיעה עם הסלע המפורסם של מורו ביי שנראה למרחוק. שווה! ואז, מכיוון שכבר החשיך חיפשנו מקום לינה (הלילה היחיד שלא המזנתי מלון מראש כי לא ידעתי לאן נגיע). מצאנו בלי בעיה, מלון מקסים במורו ביי עם נוף ישירות לסלע וארוחת בוקר. יום עמוס במראות, נופים וחוויות הגיע לסיומו. כביש 1 – אין דברים כאלה!!! זה החלק היפה שלו, אין ספק. סעו לאט, תעצרו הרבה ותהנו.

יום שני – ממורו ביי יצאנו לעיירה סולבנג. עיירה דנית עם תחנות רוח, חנויות מגניבות, אווירה אירופאית. המון חניונים בחינם. לחנות ולטייל בנחת, לשתות קפה עם עוגה דנית במאפיה מקומית (יש מלא כאלה), לאכול גלידה ולחייך. אחד המקומות השווים בטיול!!! תחנה הבאה – סנטה ברברה – יופי של מקום. רחוב ראשי -State st. – חנויות מותגים שוות. שדרת הדקלים המפורסמת והפייר המקסים שנשרף ועבר שיקום. משם פנינו ללוס אנג'לס. כשומרי כשרות פרגנו לעצמינו (אחרי האכזבות בסן פרנסיסקו...) ארוחה כשרה ומעולה ביקב הרצוג (שעה לפני לוס אנג'לס) – חוויה קולינרית מדהימה!!! עם בטן מלאה הגענו מאוחר בלילה למלון שלנו בלוס אנג'לס. לילה טוב.

חלק 3 – לוס אנג'לס וסן דייגו

יום שלישי – חורשים את לוס אנג'לס. מתחילים בהוליווד – שדרת הכוכבים, התאטרון הסיני, תצפית לשלט הוליווד המפורסם. נסיעה לצילומים עם השלט. סעו ל – -Lake Hollywood Park – התצפית הטובה ביותר!!! משם נסענו למוזיאון גטי (צריך גם קצת תרבות בטיול הזה). מוזיאון מקסים. אחרי שחונים, נוסעים ברכבת לכניסה למוזיאון. יש כמה בניינים. כשהיינו היתה מוצגת תערוכה של מיכאלאנג'לו – וואו!!! אבל גולת הכותרת מבחינתנו היתה הגינה.

יום רביעי – קמים מוקדם ואחרי ארוחת בוקר במסעדה כשרה (לא חסר כאלה בלוס אנג'לס...) נוסעים שעתיים וחצי לסן דייגו. הגענו בצהרים וחנינו ליד מידווי – נושאת המטוסים. שם נמצא הפסל של החייל מנשק את הבחורה… חמוד! בשל הזמן הקצר שלנו בסן דייגו לא נכנסנו פנימה לנושאת המטוסים, אלא המשכנו לטיילת SEAPORT. יופי של מקום. כמובן שמזג האוויר בלוס אנג'לס וסן דייגו חמים ונעים אז ממש כיף לטייל. לאחר טיול נחמד נסענו לצ'ק אין במוטל אולד טאון שגם הזמנו בבוקינג מהארץ. אחלה מוטל!!! מומלץ! לאחר שהתמקמנו ונחנו קצת נסענו אחה”צ לשכונת לה הויה. עצרנו בים והלכנו לצפות באריות הים. אין מילים!!! חוויה מטורפת. מאות אריות ים על החוף עם גישה לרדת אליהם ולהצטלם איתם. בנוסף השקיעה – אין דברים כאלה!!! נסענו קצת עם הרכב בשכונת לה הויה לראות את הבתים המפוארים – וואו!!! ומשם עצרנו לאכול במסעדה היחידה הכשרה שפתוחה בחורף – היה אחלה. המסעדה נמצאת בתוך מרכז הספורט היהודי בשכונה. היה טעים מאד.

יום חמישי – יומנו האחרון בטיול. נסענו מטר מהמלון לאולד טאון. תסיירו ברחובות של העיר העתיקה והספרדית. כיף גדול!!! נשארו לנו שעתיים עד השעה שאנחנו צריכים להיות בשדה התעופה, החלטנו לעבור בפארק בלבואה וטוב שעשינו זאת. טיילנו שעתיים בפארק המקסים, לצערנו לא היה לנו זמן להכנס לתוך המבנים והמוזיאונים, אבל גם השעתיים שטיילנו בגנים היו נפלאות. סיום יפה לטיול.

מסן דייגו אנחנו טסנו לשיקגו הקרה לביקור משפחתי של 5 ימים ומשם חזרה לארץ!!!

לנו היה טיול מקסים. מקווה שגם לכם יהיה… ומקווה שעזרתי קצת...