שמורת פליטביצה ”שמורת Plitvice“
את הביקור בשמורת פליטוויצה המדהימה חשוב מאד לתזמן ליום עם מזג אוויר נוח. אנו ביקרנו (מחוסר ברירה) ביום גשום, מה שהפך את הביקור לחוויה לא נעימה: לאורך הליכה של כ-5 ק"מ אין שום מקום שבו ניתן להיסתתר מהגשם, היה קר מאד ודרכים רבות בשמורה היו חסומות בגלל הצפות. המסלול המומלץ הוא מסלול H: חונים בחניון מספר 2, הולכים לכיוון הכניסה לשמורה (חוצים את הכביש על גבי גשר הולכי רגל, עוברים את המלונות ויורדים על פי השילוט אל הכניסה) ומתחנת ההסעה ST2 לוקחים את השאטל הפנימי אל ST3, משם מתחילים את הסיור. הולכים כ-5 ק"מ, כל הזמן במישור או במגמת ירידה, בין מפלים ואגמים יפהפיים, עד שמגיעים לאגם הגדול, שאותו חוצים במעבורת. מגיעים אל חניון P3, ואז עולים אל תחנת ההסעה ST1, ממנה לוקחים שוב את השאטל חזרה אל ST2. המקום עצמו ממוסחר מאד, וממש לא מסביר פנים (ה"חניון" שעליו משלמים בנפרד מהכניסה לשמורה הוא למעשה יער, וצריך פשוט לחפש חנייה בין העצים, מה"חניון" צריך עוד ללכת כ-10 דקות אל הכניסה לשמורה / תחנת ההסעה, השילוט לא תמיד ברור), אך עדיין פליטוויצה הוא יעד חובה לכל מי שמבקר בקרואטיה.
תגובות ושאלות
יש לכם טיפ מדהים להוסיף?
שתפו אותו עם קהילת המטיילים של למטייל