חדשות תיירות ותעופה

דובאי מתחת למים: ביטולים ועיכובים של עשרות טיסות בעקבות שיטפונות ענק במדינה

דובאי מתמודדת עם סופות גשמים ושיטפונות עזים, כתוצאה מסערה גדולה שהגיעה אל האזור. אתמול (16.4) נסגר נמל התעופה למשך 25 דקות ועשרות טיסות בוטלו או נדחו
לירז שפר
תמונה ראשית עבור: דובאי מתחת למים: ביטולים ועיכובים של עשרות טיסות בעקבות שיטפונות ענק במדינה
צילום: depositphotos_katiekk

תמונות דרמטיות של איחוד האמירויות שטפו אתמול (16.4) את הרשתות החברתיות. בין הסרטונים שהודלפו מטוס של חברת Fly Dubai נצפה כשהוא נוחת בתוך שדה התעופה המוצף של דובאי, מטוסים גדולים נתפסו כשהם מנסים לנווט במי השיטפונות ותמונות של רכבים נוסעים דרך מי השיטפונות העמוקים ברחבי העיר, התפשטו לכל עבר.

הסופה העזה שפקדה את איחוד האמירויות אתמול, הובילה לעצירת פעילותו של נמל התעופה הבינלאומי של דובאי (DXB) למשך 25 דקות, כאשר עשרות טיסות בוטלו או הוסבו לנמלי תעופה שכנים. בין היתר, גם טיסתה של חברת התעופה הישראלית, ארקיע, נאלצה לשנות את מסלולה בעקבות תנאי מזג האוויר הקשים לשדה תעופה חלופי בראס אל חימה.

במקביל, בעומאן השכנה, השיטפונות העזים גבו את חייהם של 18 איש, בהם 10 ילדים שנסחפו בשיטפון בדרכם לבית הספר. מזג האוויר הסוער במדינות המפרץ נובע ממערכת סוערת רחבה, החוצה את חצי האי ערב ונעה על פני מפרץ עומאן. אותה מערכת הביאה עימה גם סערה לדרום מזרח איראן.

דובאי, כמו שאר איחוד האמירויות, ידועה באקלים המדבר והצחיח שבה, כך שאירועים כאלה אינם עניין שבשגרה. עם זאת, מומחים סבורים שאירועים דומים יהיו לתכופים יותר, בעקבות שינויי האקלים. הגשמים העזים בדובאי נחלשו אתמול בשעות הלילה, כאשר ייתכנו ממטרים בודדים גם היום (17.3) לפני חזרתו של מזג האוויר היבש אל האזור.