שלג לגולשי סקי וסנובורד

חופשת הסקי שלי ב- UCPA La Plagne - צרפת

מאחר ובחוג החברים שלי אין אחד שמוכן להשקיע כסף בחופשת סקי, החלטתי השנה לפנות לשירותי חיפוש שותפים באינטרנט...לאחר שיצרתי קשר עם המתאימים...החלטנו למצוא השנה הרבה שלג והרבה מסלולים. לכן בחרנו ב La Plagne שבאלפים הצרפתיים, במרכז UCPA.
יונתן
תמונה ראשית עבור: חופשת הסקי שלי ב- UCPA La Plagne - צרפת

חוויות ב-La Plagne

למען האמת- היו לי הרבה חששות מ-UCPA תנאי הלינה,העובדה שאהיה בחדר עם אנשים שאינני מכיר , האוכל ועוד. מרגע הזמנת החבילה מסוכנות נסיעות מאוד מוכרת בארץ מידי יום פקדתי את אתר האינטרנט של La Plagne בכדי לקבל דיווח מז"א ושלג.

4.01.03 -יום הטיסה- שבת בצהריים- נחיתה בג`נבה...מגיעים לאולם מקבלי הפנים...ומכל החברות והאתרים מחכים נציגים עם שלטים...רק סוכנות הנסיעות שלנו הכזיבה...חיכינו 40 דקות ואף אחד לא בא לקחת את הנוסעים ללה פלאן. החלטנו לחפש בחוץ באוטובוסים ולאחר זמן מה מצאנו את האוטובוס. הנציג של החברה ישב בפנים...לא חשב לבוא ולקבל את פנינו...באוטובוס ישבנו וחיכינו עוד כשעה וחצי(!) וכבר ערב החל לרדת...

לפי המידע מהחברה, היינו אמורים להגיע ללה פלאן בשעות אחה"צ. הנסיעה ארכה כ-4 שעות מכמה סיבות: באוטובוס היו גולשים שנסעו לעוד אתרים באזור והיה צורך להגיע אליהם קודם, הנהג נסע מאוד לאט, וגם לא ממש היה סגור על הדרך...
הנציג של החברה פשוט גר בואל טורנס (!) אז הוא פשוט ירד בדרך והשאיר אותנו לבד עם הנהג שדובר צרפתית בלבד. לאחר שעות ארוכות של נסיעה התחלנו לטפס לכיוון לה פלאן כששלג החל לרדת. השלג החל להצטבר על הכביש והנהג החליט לעצור ולהתקין שרשראות שלג...עצירה שארכה עוד כחצי שעה...

הגענו למלון Le France שהוא מרכז UCPA בלה פלאן ב 23:00 בלילה !! קיבל אותנו ישראלי שמתגורר במלון ושמו עודד...אדם נחמד מאוד שתמיד יודע הכל...קיבלנו ארוחת ערב מאוחרת מדהימה, כשהמנה העיקרית הייתה ארנבת.... סחוטים מעייפות- הלכנו לישון.
החדרים- חדר ל-4 אנשים. מיטות רגילות (לא קומותיים), מאוד נוחות, יש סדינים,ציפיות ושמיכות חדשות ונקיות שעלינו כמובן לסדר בעצמנו.

ביום השני, השכרנו ציוד סקי והתחלנו לגלוש. לאחר שבשבת הייתה סופת שלג רצינית באתר, למחרת כשהתחלנו לגלוש השלג היה פשוט מדהים...פאודר יבש ורך בכל מקום. הייתה שמש חצי מהזמן, אך היה מאוד- מאוד קר!

בינואר קר מאוד בלה פלאן ויש להצטייד בהתאם. האתר פשוט מדהים, אינסופי, הרבה שלג,נוף עוצר נשימה, בלי הרבה אנשים, לגמרי לא ידענו תורים ברכבלים כמו שזכור לכולנו באימה מהחרמון.

טיפ ואזהרה- תגיעו לחופשה בכושר ( אני לא ממש הייתי) ומצוידים היטב. אצלי השילוב של הקור האימתני והעובדה ששרירי הרגליים אינם רגילים למאמץ הזה , גרמו לשרירים להיתפס בעוצמה בסוף היום. ההדרכה הייתה רק לחצי יום...וגם זה בעירבון מוגבל- שעתיים בבוקר או בצהריים, והיה יום אחד שהשיעור היה רק שעה וחצי...תורידו את הזמן של הישיבה ברכבלים ותקבלו זמן לימוד קצרצר ביותר.

ביום הראשון להדרכה (שהיה ביום השני לגלישה) השיעור היה רק למטרת קביעת הרמות שלנו בגלישה ולראות את מי צריך לסווג לקבוצות נמוכות או גבוהות יותר ברמתן. וכך המשיכה שגרת היום יום שלנו: לקום בבוקר, ארוחת בוקר (מגשים- ויש להורידם בסוף הארוחה ולנקות את השולחן) יורדים לסקי רום,לוקחים הציוד ויוצאים למסלול שעובר מתחת למלון(!!) ,זהו יתרון ממשי ומאוד מאוד נוח. ארוחת צהריים במלון, המשך גלישה או שיעורי סקי ,Streching לאחר הסקי, ארוחת ערב ויאללה לאפרה סקי המטורף של לה פלאן...או שלא...

ובכן לגבי האפרה סקי: אני חייב לציין לטובה את הבניה של La Plagne Center. הסנטר מחובר בתעלות תת קרקעיות למלון.הדבר מאפשר להסתובב בסנטר עם חולצות בלבד בלי שום מעילים מסורבלים. יש שם מספר חנויות, פאבים ומסעדות. אנחנו מצאנו רק שני פאבים שהיו נחמדים, אבל לא יותר. בגלל שהאתר די יבש בלילה ברוב הערבים נשארנו לאפרה סקי שהיה ב-UCPA, שרובו היה בצרפתית, אבל הם השתדלו גם לעשות פעילויות ומופעים בינלאומיים.

טיפים

לסיכום, כמו בכתבה שלי משנה שעברה על ולטור פילה באיטליה, אתן טיפים בקיצור לחיוב ולשלילה:

מבחינת האתר עצמו:

מה טוב- האתר פשוט ענקי, כמויות שלג בתקופה שלנו הייתה רבה מאוד, אין תורים ברכבלים, האתר מתוחזק באיכות גבוהה וכל לילה חתולי השלג עמלים בלהכין את המסלולים ליום המחרת. ישנם מסלולים רבים לכל הרמות ואין צפיפות. כל המסלולים מקושרים במעליות ובטי ברס. ישנם גם 200 דונם של מסלולים שהשלג בהם מתוגבר בשלג מלאכותי.

מה רע- הקור העז שסורר בינואר בד"כ בלה פלאן לפעמים ממש בלתי נסבל, צריך להיות באמת מצוידים היטב בכל מוצר תרמי שאפשר להצטייד בו.

האתר לוקה בחסר אם לא יורד בו שלג...אין מספיק תותחי שלג ואלה שישנם ממוקמים דווקא במקומות שפחות צריך אותם...בכל המקומות האחרים- בסוף השבוע כבר התחיל להצטבר בהם קרח והיו אף מקומות שראינו אדמה נחשפת. כידוע לשמצה- שלג ICY ממש לא נוח לגלישה ובוודאי שלא למתחילים. לא נעים לתאר את התחושה של ביצוע פנייה על קרח ,פניה שמובילה לנפילה שהתחושה שלה היא כמו נפילה על בטון.

כמו שתיארתי -האפרה סקי די חלש והמחירים בחנויות די בשמיים. (למרות שמצאתי גוגלס של חברת CEBE עם זיגוג כפול ושעמדו היטב במבחן המציאות ועלו לי רק 30 EURO ).

מבחינת UCPA :

מה טוב- התנאים היו הרבה יותר טובים ממה שציפיתי. היו שירותים ואמבטיה בחדר. הכל ברמה די גבוהה. האוכל היה טוב מאוד, (אין מדובר בארוחות גורמה) ויש להוריד את כלי האוכל מהשולחן בסוף הארוחה ולנקותו...אך בהחלט אוכל טעים, מגוון ומספק.
המיקום של המלון עצמו לא יכול היה להיות טוב יותר: הוא בנוי בצורת האות ח` ומתחתיו עובר מסלול כחול אך בשיפוע של מסלול ירוק...עובדה שהקלה על כולם ובמיוחד על המתחילים.

הציוד- רמה מאוד גבוהה. הציוד אינו חדש לגמרי...אך בהחלט איכותי (rossignol בעיקר). עובדי המרכז מאוד נחמדים (ברובם) ומשתדלים כמה שאפשר להנעים את חופשתך.

מה רע- באמת אין ממש תלונות. UCPA היה הרבה מעל ציפיותיי...

אולי רק לומר לגבי ההדרכה שרוב המדריכים מדברים צרפתית ואנגלית עילגת ביותר, כך שבהדרכות המדריך מסביר קודם הסבר ארוך לצרפתים, ואז משפט קצרצר באנגלית. למזלנו, בקבוצה שלנו היו 3 מדריכים- אחד בכיר ושניים מתלמדים, ואחד מהמתלמדים דיבר אנגלית טובה וביום השני להדרכה חילקו אותנו לדוברי צרפתית ולדוברי אנגלית. כך שהיינו 5 גולשים דוברי אנגלית עם מדריך שדיבר אנגלית טובה. בקרוב אצרף לכתבה את התמונות המדהימות שצילמנו.
לסיכום- חופשה שווה ביותר. מומלץ בקור .