התנדבות עם ילדים באוגנדה

בכתבה שלפניכם מידע על התנדבות בשני אירגונים שעובדים עם ילדים באוגנדה: Edirisa ו- Watoto
רותם שגב
תמונה ראשית עבור: התנדבות עם ילדים באוגנדה
© רתם סוננברג

הייתי באוגנדה בין מאי לאוגוסט 2007, והתנדבתי בשני ארגונים:

התנדבות עם ילדים באיזור אגם בוניוני

הראשון שמו אדיריסה (Edirisa) , והוא פועל בכפרים בופוקה (Bufuka) וצ`בהינגה (Kyabahinga) על שפת אגם בוניוני (Bunyonyi). המנהל (הסלובני) ואנשי צוותו החביבים עוסקים בפרויקטים מגוונים, שעליהם תוכלו לקרוא באתר האינטרנט של האירגון: www.edirisa.org. רוב המתנדבים מעבירים סדנאות בבתי הספר היסודיים בכפרים, שמטרתן לפתח חשיבה יצירתית וביקורתית אצל הילדים. אני העדפתי לעשות דברים אחרים, וראוי לציין כי רצוני התקבל בפתיחות רבה (פשוט שאלו אותי מה בא לי לעשות). בסופו של דבר הייתי עוזרת גננת בגן הילדים של הארגון, וימי הוקדשו להעברת פעילויות ומשחקים חדשים, לשמחת הילדים, הגננת וכמובן גם שמחתי שלי. בנוסף, בכל יום אחר הצהריים ראיינתי את אחד מילדי הסביבה, על מנת לפרסם את סיפורו באתר האינטרנט הנ"ל. זה אמור לעזור בהעלאת המודעות ובגיוס תרומות, ובשבילי - הזדמנות נפלאה להכיר את הילדים והתרבות מקרוב.

על מנת להתנדב ב- Edirisa צריך להיות בעל מקצוע נדרש (מורה, פסיכולוג, נגר וכו`) או להשתתף ב- "Learn from Africa", שהוא סמינר הכשרה שמעבירים לקבוצת מתנדבים מדי חודשיים - שלושה. ארכו 14 יום, עלותו 230 יורו, והוא כולל היכרות עם הארגון והתרבות המקומית וגם טיול של שלושה ימים סביב האגם בסירות קאנו. לאחר סיום ההכשרה מתחילים להתנדב ממש ואז כבר לא צריך לשלם כלום - הארגון מספק למתנדבים כלכלה ומגורים לתקופה בלתי מוגבלת.

לתחילת בכתבה

התנדבות עם ילדים בקמפלה

הארגון השני פועל בקמפלה הבירה וסביבותיה, שמו וואטוטו (Watoto) והוא מנוהל ע"י Kampala Pentecostal Church. וואטוטו הוא ארגון ענקי שדואג לילדים מגיל אפס עד לסיום האוניברסיטה או הכשרה מקצועית אחרת, והם צריכים מתנדבים לעוד הרבה פרויקטים. פרטים עליהם ניתן למצוא ב- www.watoto.com.

אנשי הצוות במקום בו התנדבתי הם נוצרים אדוקים ביותר, וזה אומר שכל המתנדבים נדרשים לחתום על התחייבות להתנזר מסיגריות, סמים, אלכוהול וסקס למשך תקופת פעילותם (ובעיקרון גם אמורים להיות נוצרים, אבל מזה הצלחתי להשיג פטור...). אם תוכלו לעמוד בהתחייבות כזאת, יקבלו אתכם שם בזרועות פתוחות ובהתלהבות, פשוט כי אתם מארץ הקודש. אני עבדתי שלושה שבועות בבית היתומים לתינוקות שלהם בקמפלה "Watoto Babies Home". הרבה עזרה למטפלות (המקסימות!) בהחלפות, האכלות וניקיונות, אך גם לא מעט זמן למשחקים וחיבוקים, שהתינוקות מחפשים אחריהם באופן תמידי. פרטים נוספים על המקום ניתן לקבל במייל babywatoto@kpc.co.ug. אין צורך לשלם שם כלום, יתנו לכם ארוחת צהריים, אך אין מגורים במקום. אני גרתי באכסניית Red Chilli בעיר, שהייתה חוויה בפני עצמה, ואפשרה לי לפגוש הרבה טיפוסים ססגוניים (וכמובן לטייל איתם בסופי שבוע...).

לתחילת בכתבה

"ברית עולם" הוא ארגון סיוע הומניטארי ישראלי שעזר לי מאד בהכנות לנסיעה, מומלץ ליצור איתם קשר. אתר: www.britolam.org, אימייל: michal@britolam.org