מסלול טיול באי פלמה דה מיורקה

האי הספרדי מיורקה, השוכן בים התיכון, הוא יעד המתאים לנופש מושלם. הוא ידוע במפרצים הרבים שלו, בדרכי הנוף העוטפות אותו, בחופים שטופי השמש ובעיירות ההרריות שלו ובעיקר מספק טעימה ספרדית מאי שטוף שמש
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מסלול טיול באי פלמה דה מיורקה
צילום: יעל כפיר

היכרות עם האטרקציות המרכזיות בפלמה

הגעתם לאי הספרדי פלמה דה מיורקה. ביום הראשון לנופש, היכנסו לאווירת החופשה, סיירו בסביבות המלון, רדו לחוף הים ואכלו באחת המסעדות הפזורות לאורכו. אם המלון שלכם איננו ממוקם בפלמה, אלא באחת העיירות הסמוכות לה, קחו אוטובוס וסעו עד לתחנה המרכזית של פלמה. משם תוכלו לצעוד עד לאתרים המרכזיים בעיר העתיקה ולשוטט בסמטאותיה הציוריות.

אחת מהאטרקציות הכי מפורסמות בעיר היא הקתדרלה המפורסמת, הסמוכה למים. קתדרלת לה סאו (La Seu) הגדולה והמרשימה שנבנתה על בסיס מסגד ישן בסגנון גותי. הקתדרלה המרשימה היא עצומה בגודלה ותוכלו לצלם אותה מזוויות שונות וכמובן לבקר בה. ליד הקתדרלה תוכלו לראות את המוזיאון המרשים שמציג אוסף מרהיב של חפצים פרה-היסטוריים – הכניסה למוזיאון חינם.

במרכזה של פלמה דה מיורקה ממש בקרבת הקתדרלה תמצאו שדרה ארוכה ויפה, טיילת בורן (Passeig de Born), שלאורכה שלל מזרקות מים ומקומות ישיבה. במקביל אליה נע גם אזור עם הרבה חנויות ומסעדות. מכאן תוכלו להתחבר לאזור העיר העתיקה.

כדאי במיוחד לבקר ב-Poble Espanyol, מדובר בכפר ספרדי עתיק שבו משוחזרים הבתים, הטיפוסיים למחוזות השונים בספרד. כולל בעלי מלאכה ואמנים בעבודתם וכן מופעים של שירה וריקודים עממיים.

אזור העיר העתיקה הוא אזור מקסים וציורי עם שלל מבנים מרשימים, סמטאות ציוריות, חנויות מזכרות ומסעדות. העיר מציעה מבוך מרתק של סמטאות המצביעות על העבר הערבי ששלט באי לפני מאות שנים. תוכלו למצוא בעיר העתיקה אזורים צבעוניים ומגוונים להסתובב בהם.

טיול ברכב ברחבי האי

אחרי שנהניתם מחוף הים של פלמה ושוטטתם בעיר, תוכלו לשכור רכב ולצאת לטיול לאורך החוף המערבי של האי. מסלול הנסיעה מפותל וסיבובי, אך מרתק ביופיו - לא לוותר. בדרך, בקרו בעיירה סוייר (Soller). מומלץ לחנות במגרש חנייה מסודר ולא לאחֵר לחזור, כי נותנים שם דוחות. שוטטו בעיירה, בין החנויות והבתים היפים.

משם המשיכו לוולדמוסה (Valldemossa). עיירה הררית, שבמנזר שבה נהג להתגורר המלחין הפולני שופֵּן עם אהובתו. זוהי עיירה מקסימה, שוקקת חיים, חנויות ומבנים מענייינים. התחנה הבאה היא מפרץ קולוברה (Sa Clobra). הדרך היא אמנם מפותלת מאוד, הנוף מרהיב. עם הגעתכם, חנו בחניון, צעדו מספר דקות עד חוף הים הסלעי והמדהים וטיילו לאורכו. בשעות אחר הצהרים עשו דרככם חזרה למלון.

ביום הבא בקרו בעיר אינקה (Inca). בין השעות 9:00-14:00 מתקיים שם שוק ענק, פעיל ושוקק, בו תוכלו למצוא תיקים, נעליים ומזכרות. לקראת הצהרים המשיכו לכיוון העיר העתיקה אלקודיה (Alcudia). טיילו בעיר, שיתכן ותזכיר לכם מעט את העיר עכו.

משם סעו לעבר מפרץ פוליינסה (Pollenca) לכיוון צוק פורמנטור. בדרך צפוי לכם נוף מדהים ונקודת תצפית נוספת, אותה לא כדאי לכם לפספס. משם המשיכו לעבר הצוק והמגדלור. במקום בית קפה ושירותים.

היעד הבא הוא עיר החוף פולנסה (Pollensa) החוף בה מקסים ויש בו טיילת מקסימה. מכאן עשו דרככם בחזרה למלון ולשכשוך נוסף במימי האי. רוצים לצאת לסיור חוויתי בן חצי יום באי מיורקה? ניתן להזמין כרטיסים מראש ולחסוך את התור »