קניות בקופנהגן

העיר קופנהגן מתהדרת במדרחוב הארוך ביותר באירופה, שהוא אטרקציה תיירותית בפני עצמה. מלבדו, תמצאו בקופנהגן בתי כלבו מהודרים, שווקי פשפשים, אזורים אופנתיים ושיקיים וגם, כמובן, לא מעט חנויות של עיצוב דני, שהפך למפורסם בעולם. הנה מדריך קצר לקניות בעיר.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: קניות בקופנהגן
Susan Yin ©

אזורי קניות מומלצים

דאונטאון: אזור הדאונטאון של קופנהגן (Copenhagen) הוא מרכזה של העיר והוא אזור הקניות המרכזי של העיר. עיקר העניין כאן מופנה אל המדרחוב הארוך ביותר באירופה סטרויט (Strøget) והרחובות הסובבים אותו (כגון Købmagergade). כל ביקור בקופנהגן לא יכול להתקיים בלי להגיע לפחות פעם אחת לרחוב זה, שהוא אטרקציה בפני עצמה. לצד אמנים, דוכנים, הצגות רחוב יש כאן גם חנויות ונציגויות של המותגים המובילים בעולם, מכל התחומים: פראדה, לואי ויטון, שאנל, H&M, בנטון, דיזל ועוד. כמו כן תמצאו כאן חנויות מזכרות, מסעדות, בתי קפה ואת שני בתי הכלבו הותיקים ILLUM ו-Magasin (פירוט בהמשך).

המדרחוב עובר בין כיכר העירייה עד כיכר קונגנס ניטורב (Kongens Nytorv). רובע האופנה, בו בחרו מעצבי האופנה של קופנהגן להשתכן נמצא ברחובות קרונפרינסנגאדה (Kronprinsensgade) וסילקגאדה (Silkegade), בהם תמצאו בוטיקים המוכרים מותגים טרנדיים ויקרים מחו"ל לצד עיצובים של אנשי אופנה מקומיים. Galleri K הוא אזור קניות טרי ורענן, מאחורי בית הכלבו ILLUM.

נורברו (Nørrebro): אזור זה של העיר מתאפיין יותר בחנויות אתניות, שכן כאן יש רוב לאוכלוסיות מהגרים. אם אתם מחפשים אופנה אוריינטלית ומיוחדת יותר, שוטטו בסמטאות שסביב רחוב Nørrebrogade. אם אתם מתעניינים בעתיקות, חפשו את רחוב Ravnsborggade, בו ישנן חנויות ענתיקות.

אוסטרברו (Østerbro): באזור זה תוכלו למצוא בוטיקים וחנויות באזורי הרחובות Classensgade ו-Willemoesgade. ברחובות אלו תוכלו לשוטט על רחובות מרוצפי אבן, בין הבתים הקטנים והיפים ולחוש טיפה כמו בפריז.

וסטרברו (Vesterbro): שכונה זו של העיר היתה בעבר אזור מגוריו של מעמד הפועלים בעיר והתאפיין באורח חיים די עני. כיום, לאחר מהפך שעבר על המקום, זהו אזור טרנדי וצעיר, בו מנשבת רוח רעננה ובהתאם יש בו גם אפשרויות שופינג אופייניות. ברחוב Istedgade תמצאו חנויות אופנה ופריטים לבית וברחוב Vesterbrogade תוכלו להיתקל בחנויות מעצבים צעירים ומעניינים ואף בבתי מלאכה ובתי סטודיו.

קניונים ובתי כלבו

ILLUM: זהו בית כלבו ותיק מאוד בקופנהגן וגדול, הנמצא במדרחוב סטרויט - ויש בו הכל. תמצאו כאן את כל המותגים המובילים בעולם ואווירה שיקית, כך שצפו לרמת מחירים לא זולה, אך לא מאוד יקרה. יחד עם זאת, כדאי מאוד להיכנס, ולו רק כדי לספוג את האווירה היוקרתית, לה תורם גם עיצוב הפנים וכיפת הזכוכית שבתקרה. בקומה העליונה של המבנה ישנה קפיטרייה נחמדה, בה תוכלו לנוח.

• מיקום: Østergade 52, הסטוריט.
  • שעות פתיחה: ימים ב'-ש' נפתח ב-10:00. יום ו' נסגר ב-20:00, יום ש' ב-17:00. יום א' סגור.
  • אתר אינטרנט: www.illum.eu

Magasin du Nord: בית כלבו גדול ואולי המפורסם ביותר בכל דנמרק. בית הכלבו שופץ לאחרונה והוא שוכן בכיכר קונגנס ניטורב, חזיתו תרשים אתכם מאוד. רמת המחירים כאן יקרה מעט יותר, בהשוואה ל-ILLUM וגם פה תמצאו את המבחר המוכר של חנויות ובוטיקים.

• מיקום: Kongens Nytorv 13
  • שעות פתיחה: ימים ב'-ה' 10:00-19:00, ו' 10:00-20:00, ש' 10:00-17:00, א' 12:00-18:00.
  • אתר אינטרנט: www.magasin.dk (דנית).

Field`s: קניון ענק, הממוקם קרוב מאוד לשדה התעופה. הקניון הוא בן שלוש קומות, שתיים מהן מאוכלסות על ידי כ-150 חנויות ואילו הקומה השלישית היא קומת האוכל, בה תמצאו מסעדות, בתי קפה, מכון כושר ועוד. אם יש לכם כמה שעות להעביר בשדה התעופה, תוכלו לקפוץ לכאן בנסיעה קצרה במטרו ולעשות קצת שופינג.

• מיקום: Arne Jacobsens Allé 12, אזור Ørestad.
  • שעות פתיחה: ב'-ו' 10:00-20:00, ש' 10:00-17:00, יום א' הראשון בכל חודש 10:00-17:00.
  • אתר אינטרנט: www.fields.dk

Fisketorvet: קניון שהוקם בשנת 2000 על שפת הים בנמל של קופנהגן. תמצאו כאן מבחר יפה של חנויות ומותגים וגם כמה אולמות קולנוע. אם אתם רעבים, כדאי להגיע לאזור האוכל של הקניון, בו תוכלו לאכול ארוחה טובה במחיר משתלם. אם הגעתם עם האוטו, דעו שניתן לחנות פה במשך 3 שעות, ללא תשלום.

• מיקום: Kalvebod Brygge 59, אזור הנמל
  • שעות פתיחה: ב'-ה' 10:00-20:00, ש' 10:00-17:00, יום א' הראשון בכל חודש 11:00-17:00.
  • אתר אינטרנט: http://fisketorvet.dk

שווקים שונים

שוק הפשפשים של קופנהגן: שוק זה חוגג השנה (2019) את שנתו ה-45, מה שהופך אותו לשוק הפשפשים הוותיק ביותר בקופנהגן. כאן תמצאו את כל מה שעושה שוק פשפשים לשוק פשפשים: חפצי אמנות ישנים, ריהוט ישן, מכשירים חשמליים וכו'.

שוק הפשפשים באולם Den Blå: שוק פשפשים המתקיים בתוך אולם סגור, מה שיכול להיות עבורכם מקלט נחמד ביום גשום. למעלה ממאה דוכנים מרכיבים את השוק הזה, בו תמצאו עתיקות, פריטי וינטאג', צעצועים, חפצי אמנות ועוד.

שוק העתיקות גאמל סטראנד (Gammel Strand): זהו אינו שוק פשפשים טיפוסי, אלא יותר שוק עתיקות יוקרתי. סביבתו הנפלאה של השוק תורמת גם היא לרמה היוקרתית יותר, שכן השוק ממוקם על שפת התעלה, בצמוד למוזיאון אמנות.

• מיקום: צמוד למוזיאון Kunstforeningen, מרכז העיר
  • ימי פעילות: ו' 07:00-18:00, ש' 08:00-18:00 בין מאי לאוקטובר

יריד אמנים בקונגנס ניטורב: השוק נערך בכיכר הגדולה על מנת לאפשר לאמני העיר הייחודים להציג את מרכולתם ויצירותיהם לתושבים ולמבקרים ולאפשר להם מקום נאות להתפרנס. תוכלו לשוטט כאן בין עבודות בטקסטיל ואופנה, תכשיטנות, פיסול, ציור וכו'.

• מיקום: כיכר Kongens Nytorv
  • ימי פעילות: בין אפריל לאוגוסט, כל שבת 10:00-17:00 וכל יום א' הראשון בחודש 09:00-14:00.

משהו מקומי

רוזנדאהל (Rosendahl): חברה בינלאומית המתמחה בעיצוב מוקפד של פריטים לבית - כלים, מנורות, ריהוט, טקסטיל ומה לא. החברה מתמחה במוצרי נוחות למטבח, כך שכאן תמצאו גם מזכרת דנית אותנטית נחמדה להביא הביתה. מעבר, זהו בהחלט מקום עליה לרגל כל אוהבי עיצוב הבית, כך שאם אתם מאלו, חובה להיכנס.

• מיקום: חנות הדגל של החברה ממוקמת במדרחוב הסטרויט, כמעט לקראת סופו בקונגנס ניטורב
  • אתר אינטרנט: www.rosendahl.com

פריטים עם אבני ענבר (Amber): אם אתם מחפשים מתנה נחמדה למישהו בבית ולא מעוניינים במתנה הבנאלית של פסלון בת הים הקטנה, כדאי לשים לב לאחד הפריטים שאותם ניתן למצוא בקלות ברחבי העיר - אבן ענבר. אבן הענבר היתה אבן החן האהובה ביותר על הוויקינגים, אבות אבותיהם של תושבי דנמרק. גם כיום תכשיטים משובצי אבני ענבר הם דבר נפוץ. לאורך הסטרויט תוכלו למצוא דוכנים וחנויות לממכר פריטי ענבר, אך אחת החנויות העיקריות נמצאת בסמוך לטיבולי: House of Amber.

החזר מס קניה לתיירים

אזרחים מחוץ לאירופה יכולים לקבל החזר חלקי על מס ערך מוסף ביציאתם מדנמרק. על מנת לקבל את ההחזר, צריכים להתקיים כמה תנאים: ההחזר על קניות בדנמרק ניתן עבור כל רכישה בודדת (חשבונית אחת) מעל 300 קרונות, בחנות מסוימת. אם עמדתם בתנאי זה, בקשו מהמוכר בחנות שובר החזר מע"מ. בהגיעכם אל ביקורת הדרכונים בעזיבת המדינה או ביציאה מהאיחוד האירופי, בקשו מאיש משטרת הגבולות שיחתום על השובר.

הגיעו אל אחד מאשנבי החזרי המס (Global Refund) בשדה התעופה, למשל. שם תוכלו לקבל את ההחזר במזומן או הציגו כרטיס אשראי ותקבלו את ההחזר לחשבון האשראי שלכם. ניתן לקבל החזר על רכישה שכזו, עד 3 חודשים מיום העסקה.