מרכזי תרבות בבלפסט

בנוסף לפאבים המפורסמים שלה, נהנית בלפסט מחיי תרבות פעילים והמבקרים בה יוכלו לבחור בין מופעי תיאטרון, קונצרטים ומרכזי בילוי לכל המשפחה. כל מה שאתם צריכים לדעת על בילוי תרבותי בבלפסט בכתבה שלפניכם.
עמית פלד - צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מרכזי תרבות בבלפסט
© עמית פלד

קולנוע ומרכזי בילוי

Odyssey
אזור המספנות של בלפסט עובר בחודשים האחרונים עבודות פיתוח ושיקום מואצות לקראת הפיכתו לאזור הבילויים הגדול של העיר. מתחם הבידור הענק Odyssey נמצא באזור זה והוא מהווה את מרכז הבידור הגדול ביותר בצפון אירלנד. ה- Pavillion הוא מתחם המכיל 12 אולמות קולנוע, רגיל ו -IMAX ואולם באולינג, ה- Arena הוא אולם הקונצרטים הענק, בו מתקיימים הופעות, תערוכות וכנסים והמשמש גם כאולם הבית של קבוצת ה- Belfast Giants, אלופת בריטניה בהוקי קרח וה- W5 הוא מרכז אינטראקטיבי לכל המשפחה הכולל משחקי הפעלה והרפתקאות שיעשירו את דמיונם של הילדים ויספקו להם שעות של הנאה. את זמן ההפוגה משפע הפעילויות והשעשועים אפשר להעביר באחת המסעדות או הפאבים הרבים שקיימים אף הם במתחם.

• כתובת: 2 Queen`s Quay
  • טלפון: 028-90451055
  • כתובת מייל: info@theodyssey.co.uk
  • אתר אינטרנט: www.theodyssey.co.uk
  • שעות הפתיחה של המרכז האינטראקטיבי: ב`-ש` - 10:00-18:00, א` - 12:00-18:00
  • מחיר: מבוגר: 6 פאונד, ילד: 4 פאונד
  • אתר האינטרנט: www.w5online.co.uk

Movie House
מי שמעוניין בבילוי שקט או ששבע ממנת הפאבים והמועדונים של בלפסט מוזמן לנסות את אחד מקומפלקסי בתי הקולנוע של העיר, ה- Movie House. שני בתי הקולנוע ממוקמים באזורים מרכזיים של העיר והגישה אליהם נוחה וקלה. הסרטים המוקרנים בהם הם הסרטים החדשים והפופולרים ביותר ובימי שלישי ניתן ליהנות ממחיר כניסה מוזל לכל הסרטים, בכל שעות היום: 2.5 פאונד.

• כתובות:
     Movie House Dublin Road

14 Dublin Road

Movie House Yorkgate
     Yorkgate Leisure Complex

• מחיר כניסה: 3.5 פאונד להצגה יומית, 5 פאונד להצגת ערב.
  • אתר אינטרנט: www.moviehouse.co.uk

אופרה וקונצרטים

בית האופרה - Grand Opera House
התיאטרון המוביל של צפון אירלנד נפתח לראשונה בשנת 1895 ורבים צבאו על דלתותיו של מוסד זה ששימש כמרכז תרבותי גם בימיה הקשים של העיר, בזמן מלחמת העולם השנייה ולאחריה. לאחרונה נפתח התיאטרון מחדש אחרי שלמבנה הויקטוריאני המפואר התווסף אגף חדש, הכולל מסעדה, ארבעה פאבים ואולם תיאטרון, שני לאולם הקיים והוותיק. התכנית האמנותית המוצעת מצויינת ומגוונת וכוללת מחזות זמר, מופעי בלט, אופרות, קומדיות ודרמות של מיטב התיאטראות בבריטניה. סיורים בבניין התיאטרון מתקיימים בימים ד`-א` בין 11:00-12:00, מחירם: 5 פאונד למבוגר, 3 פאונד לילד והם כוללים גם שתייה חמה ומאפה.

• כתובת: Grand Victoria Street
  • טלפון: 028-90240411
  • שעות פתיחת הקופות: ב`-ו` - 08:30-21:00, ש` - 08:30-18:00.
  • כתובת מייל: info@goh.co.uk
  • אתר אינטרנט: www.goh.co.uk

Waterfront
לא הרחק מבניין העירייה של בלפסט ניצבת לה פנינה ארכיטקטונית, גאוותה החדשה של העיר: ה- Waterfront הוא אולם חדש ומעוצב שנבנה בשנת 1997. חזיתו עשוייה זכוכית ובערב משתקפת בבואתו על מימי נהר ה- Lagan שעל גדותיו הוא שוכן. מבנה מפואר זה מכיל אולם קונצרטים גדול המארח את מיטב האמנים הבינלאומיים ומשמש גם כמרכז כנסים ועסקים, זאת לצד 16 חדרי ישיבות חדישים המצויידים במיטב הטכנולוגיה ואולמות תצוגה המארחים תערוכות ומיצגי אמנות.