טנריף - עשרה ימים בנופים של רכסי הרים

עשרה ימים בטנריף יאפשרו לכם להספיק טיול מקיף באי, שכולל תצפית על לוע של הר געש, טרקים ברכסי הרים מפותלים, שייט לאורך מצוקים וכמובן רחצה במים צלולים. מי שמחפש אתגרים נוספים, מוזמן להגיע למתקני פארק המים המהנה ולצפות במופעי חיות משעשעים בפארק לורו.
אריה ואבלין בן פורת
תמונה ראשית עבור: טנריף - עשרה ימים בנופים של רכסי הרים
Depositphoto/Soma Tuscani

לפני נסיעה לטנריף

1. טיסות - 1360$. הלוך, עם אלעל לברצלונה ועם אייר אירופה לדרום טנריף. בסך הכל לקח 14 שעות, מתוכן חמש וחצי שעות המתנה בברצלונה. חזור מצפון טנריף עם איבריה למדריד ומשם עם איבריה לתל אביב. בסך הכל - 11 שעות, מתוכן שלוש וחצי המתנה במדריד.
2. רכב - 225 יורו ו- 40 למיכל דלק (הוספנו רק עוד 12 יורו לתדלוק נוסף, החזרת הרכב עם מיכל ריק), סך הכל לעשרה ימים. השכרנו בחברת אורלנדו (Orlando), רמה B, לא חדש, אבל שווה בהחלט את המחיר.
3. מלון הזמנו מהארץ רק לשני הלילות הראשונים - B&B La Siesta - שמונים יורו ללילה. ריכוז המלונות בהם לנו בהמשך.
4. מפה - 1:75:000 - 60 - פשוט מעולה!
 5. נעזרנו רבות בחומר מהאינטרנט.

טנריף, צילום: אריהטנריף, צילום: אריה

מלונות, עלות וחוות דעת

היינו באי עשרה ימים מטריפים, האי מקסים, נעים ונוח למטייל העצמאי. שהינו שני לילות בכל מלון (B&B), למעט בשני הלילות האחרונים, בהם ישנו במלונות שונים. לגבי ארוחות בוקר - אנחנו צמחונים, לכן די סבלנו, מכיוון שיש לא מעט בשר בארוחות הללו.
1. מלון La Siesta ב- Las Americas - מיקום מעולה, חדרים ענקיים, נקי מאוד ונעים, מגבות על הפנים, בריכת שחייה יפה, ארוחת בוקר בסדר, לא מעבר לזה. צוות מצויין ועוזר מאוד. מחיר - 80 יורו ללילה. בסך הכל, מומלץ.
2. מלון Barcelo Varadero - ארבעה ק"מ דרומית ל- Los Gigante - מלון דירות נחמד, אבל פשוט. כולל מטבח וכלים, חמש בריכות שחייה, ארוחת בוקר בסדר, לא מעבר. 70 יורו ללילה, המלצה פושרת.
3. מלון H10 Conquistador ב- Las Americas. מיקום מעולה, ממש על החוף (קרוב מאוד למלון הראשון). חדרים קצת קטנים, אבל נקי מאוד ונעים, בריכה אחת נחמדה, ארוחת בוקר מצויינת, מחיר - 80 יורו ללילה, מומלץ בחום.
4. מלון H10 Tenerife Playa ב- Puerto De La Cruz. מיקום מעולה, ממש צמוד ללגו מרטינז (הצד הצפוני) על הטיילת, חדר נחמד ונוח, בריכה קטנה, אוכל סביר ביותר, 40 יורו ללילה, יחס מחיר תועלת מצויין, מומלץ.
 5. צימר של בעל מסעדה בשם Mecha El ב- Playa Del Roque De Las Bodegas. חדר ממש על האוקיינוס, מיטות נפרדות, כולל מטבח מאובזר, לא מאוד נקי, מים חמים במשורה. 45 יורו, באזור אין הרבה מקומות לינה, אז אם אין בררה, שווה אולי ללילה אחד.

ערב בלאס אמריקאס ושמורת הר הגעש טיידה

ערב ראשון, יום ההגעה - טיילנו ברגל בלאס אמריקאס. מאוד תיירותי ובנוי בעיקר לחובבי החנויות, המון פרפורמריות וחנויות למוצרי חשמל. האווירה בסך הכל נעימה וחגיגית, אלא שזה לא הטעם שלנו, רוב התיירים מאירופה. ישראלים פגשנו רק ביום האחרון, בטיסה לספרד.

היום הראשון - שמורת פארק הר הגעש טיידה (Teide) - ללא ספק, גולת הכותרת של הטיול כולו. ההר, שהתפרץ לפני 200 שנה, נחשב צעיר ולכן התופעות שרואים שם מדהימות ביופיין. עלינו בדרך מהממת ומפותלת דרך הכבישים Tf28 Tf52/ /Tf21 עם לא מעט עצירות לתצפית וצילומים. הגענו לרכבל התחתון (25 יורו לאדם) והמתנו שעה בתור סבלני. להבדיל מקודמי בהמלצות באתרים, אם מזג האוויר בהיר, אנחנו סבורים שאסור לוותר על העלייה. בהחלט שווה, גם אם התור ארוך. הרכבל מעלה לגובה 3550 מטר, משם ביצענו את שני מסלולי ההליכה מהרכבל העליון, מומלץ מאוד (כל אחד לוקח כחצי שעה נטו). הם שונים מאוד אחד מהשני לכן לא לוותר. האחד יוצא ממש איך שיורדים מהמדרגות של הרכבל והשני קצת מוסתר, מתחיל ממרפסת התצפית שמתחת למבנה הרכבל ומוביל לתצפית יפה על לוע הפיק Viejo. לאחר הירידה מהרכבל נסענו למספר אתרים, שנמצאים בגובה הרכבל התחתון (2000 מטר לערך). יש הרבה אפשרויות למסלולי הליכה למעוניינים. טיפים - אם מגיעים בצהריים, התור מתקצר פלאים. חובה לברר מזג אוויר ולהגיע ביום בהיר, אחרת לא ניתן לראות דבר וחבל. את הדרך חזרה עשינו דרך Tf21 משם ל-Tf38, כביש שאנו ממליצים לא לפספס. נוסעים באזור מלא ברגבי בזלת והנוף מיוחד מאוד. בעיקול הגדול האחרון של הכביש יש מסעדה טובה עם אוכל מקומי - לקחת את הדיל של הצהרים, מאוד משתלם וטעים. לאחר מכן Tf82 ומשם Tf436, כביש מסוכן מאוד, ללא שוליים, ללא מעקה בטיחות וממש מתפורר בקצוות - זהירות. משם ל- Tf1 Tf47 ולמלון. בערב התרחקנו מלאס אמריקאנס. יש קטע שלם של שתי קומות של פאבים חמודים ומסעדות ממש מעל לחוף Las Vistas (בדיוק דרומית לנמל). יש שם גם מרכז מידע לתיירים, מאוד מומלץ לבילוי ערב, חנויות אין שם לשם שינוי. אתר שמורת הר הגעש: www.webtenerifeuk.co.uk.

צעידה על רכס הטאנו ובקניון מסקה וכיף בפארק המים סים

היום השני - רכס הטאנו (Teno) - מסלול הררי מפותל מאוד ובעל נוף ייחודי. לשים לב שהוא נראה קצר על המפה, אבל הנסיעה שם מאוד איטית, לקחת את זה בחשבון. הגעה דרך Tf1 Tf82 ומשם פנייה ל- Tf436, שמטפס מהר מאוד לרכס ולתצפית הראשונה על הכפר מסקה. הדרך מתפתלת עד למעבר ליד הכפר. ניתן לעצור לקפה. משם מטפסים ויורדים, לאחר מכן, לצד הצפוני ושוב לאוקיינוס. ניסינו לנסוע מערבה על 445, אבל הדרך חסומה כנראה כבר הרבה זמן (כדאי לברר לפני שנוסעים לחינם). נכנסנו לחוף מאוד חמוד - De La Caleta Playa. יש שם בתים ממש על האוקיינוס ותצפית יפה על החוף הסלעי. מכאן עשינו טעות קלה ולא נכנסנו לבקר בעיירה Garachico, שמאוד הומלצה. כבר לא חזרנו אליה, עלינו בכביש Tf421 המוטרף עד לחיבור ל -Tf82 משם Tf454 למלון השני שלנו. בערב יצאנו ל- Los Gigante. טיילנו קצת באזור המרינה ומשם לרחוב עם הפאבים והמסעדות, לא משהו.

היום השלישי - קניון מסקה (Masca) - מסלול יפה מאוד לאוהבי ההליכה בטבע. כולו ירידה אחת ארוכה פיזית, ממש לא קשה, אבל למחרת מרגישים טוב את השרירים ברגליים. כן, גם לנו המנוסים בהליכה זה קרה, מכיוון שהשרירים עובדים בכיוון אחד לאורך זמן. המסלול מוגדר לחמש שעות הליכה. למיטיבי לכת כמונו לקח בדיוק שעתיים וחצי. אתם, קחו לכם את הזמן. אין שום הגיון בלרוץ את המסלול. נסענו למרינה של Los Gigante וחנינו קרוב. ירדנו ברגל למרינה. סגרנו ממש בכמה דקות עם אחת הסוכנויות הסעה במונית הלוך - חזור ואיסוף בשייט מקצה המסלול (הם כל כך מתורגלים שאין מה להיות מוטרדים). מזמינים לך מונית עם תשלום סגור מראש לזוג - 20 יורו. שילמנו גם לשייט 20 יורו וקיבלנו וואוצ'ר, אותו מציגים לסירה שאוספת. האיסוף הראשון ב- 15:30 אבל ניתן גם להקדים, נסביר בהמשך. תוך חצי שעה מגיעים עם המונית לכפר (אותה דרך שנסענו אתמול, רק שעם המונית לא ניתן לעצור וליהנות מהנוף או לצלם. הנהג גם לא ידע מילה באנגלית) יורדים במדרגות וכ- 30 מטר לפני קצה הכפר יש ירידה משולטת למסלול. בהתחלה הירידה מאוד תלולה, עד שמגיעים לערוץ עצמו. לאחר מכן ההליכה די נוחה, נמצאים כל הזמן בצל בגלל גובה המצוקים, אין שום קטעים אתגריים ובסך הכל ההליכה מהנה מאוד. בסוף ממש "נופלים" לאוקינוס ומה שמיוחד הוא ששומעים אותו הרבה לפני שרואים ומגיעים אליו. בחוף יש מזח מאוד נוח שמוביל לרמפת אבן, ממנה ניתן לרדת למים לרחצה (חובה, לא לוותר, לא לשכוח לקחת בגד ים). המים צלולים וממש נעימים. למעשה, הגענו ממש מוקדם ביחס לאיסוף של הסירה, בערך ב- 12:00, שחינו, אכלנו, נחנו. מה עושים? פשוט מאוד, יש להם כמעט כל שעה או קצת יותר סבב של סירה שיוצאת מהמרינה עם תיירים, לשייט לאורך המצוקים. בחלק מהשייט עושים עצירה לרחצה ליד החוף שהיינו בו. ניתן לזהות את הסירה על פי השם הרשום על הוואוצ'ר שקיבלתם, אם תואם, שוחים אל הסירה, מסבירים שאתם מעוניינים לחזור איתם והם בסוף ההפסקה פשוט מגיעים למזח ולוקחים אתכם - כך הרווחנו שעתיים של המתנה מיותרת. בדרך חזרה עושים תצפית קצרה על דולפינים, הנמצאים ליד כלובי הדגים במים. חזרנו למלון למנוחה ליד הבריכה ובערב יצאנו לאזור הפאבים, הנמצא בדיוק מול חוף La Arena. יש אפילו דאנס בר נחמד, שבו רקדנו עד שתיים בלילה.

היום הרביעי - פארק המים סים (Siam) - אנחנו נהנינו מאוד מהמקום. זה היה גם פסק זמן מתאים מכל הנסיעות וההליכות ברגל, למרות שבפארק הולכים לא מעט בין המתקנים. קנינו במלון כרטיס משולב אליו ולפארק לורו, סך הכל משתלם- 49 יורו לאדם (בנפרד 28 לסים ו- 31.5 ללורו). המקום נמצא ממש צמוד ללאס אמריקאס, צפונית ל- Tf1. הפארק מדהים ביופיו, הוא פתוח רק כשנה ובנוי בסגנון של כפר תאילנדי, יש בו המון צמחייה, נקי ומצוחצח בטירוף. כמעט כל המתקנים מבוססים על אבובים בקשת גדלים. המקום גדול ומרווח. היו ממש מעט תורים למתקנים וחרשנו את כולם. יש בריכת גלים ענקית, גלים של 3 מטרים, עם חוף הכולל חול ים, יש המון מסעדות ומזנונים - קצת יקרים. ממליץ להביא איתכם אספקה, אם רוצים לחסוך. אם באים רק למתקנים, אז מספיקות 4-5 שעות, אבל אפשר לבלות יום שלם אם רוצים גם לנוח ולהשתזף. בהחלט אפשרי ומומלץ. טיפים - החנייה בתשלום! ניתן להגיע חינם עם אוטובוסים שלהם, שעושים סבבי הסעות או לחנות בצד הדרומי של המהיר וללכת ברגל. תשתמשו במפת האתר, אחרת ניתן לפספס מתקנים, לא לוותר גם על השייט הרגוע בנחל, מנוחה נחמדה. אתר אינטרנט: www.Siampark.net/mapa.aspx

ביקור באי לה גומרא וטיולים עירוניים

היום החמישי - טיול מאורגן לאי לה גומרא (La Gomera) - האי נחמד, בסך הכל, ועם נופים יפים, אבל ממש לא מצדיק את העלויות (63 יורו לאדם) ובזבוז יום שלם. לקחנו טיול מאורגן, שכלל מעבורת, אוטובוס צמוד, מדריך וארוחת צהריים. לשים לב, שאם לוקחים מעבורת לבד עם רכב עולה יותר מעלות הטיול הנ"ל - מוזר. דבר נוסף - צריך לברר האם הביטוח של הרכב השכור תופס באיים אחרים. אוספים אותך באוטובוס, מנקודה שנקבעה, נוסעים לנמל ושם עולים עצמאית למעבורת עם כרטיסים שמקבלים מהם - 50 דולר. לאחר הפלגה רגועה יורדים מהמעבורת ועולים על אותו אוטובוס, שגם עלה למעבורת. בפועל, הטיול מתנהל כל הזמן בנסיעה, עם עצירות לצילומים ותצפיות. בסך הכל עוצרים במקומות הנכונים וניתן להתרשם מהאי די טוב, אבל הנופים בטנריף הרבה יותר יפים ומיוחדים. מה שהיה קשה מאוד זה לשמוע את ההסברים בשלוש שפות. ממש "טחינת" מוח. בהתחלה עוד הייתה לנו סבלנות, אבל מהר מאוד הפסקנו להקשיב. הציל אותנו זוג חמוד שפגשנו, כך שלפחות חברה נחמדה הייתה לנו. בערב יצאנו שוב לאזור הפאבים שהוזכר בסוף היום הראשון, גם הפעם היה נחמד מאוד.

היום השישי - סיור בערים אורטבה ופוארטו דה לקרוז (Puerto De La Cruz, La Orotava) - יום של הרבה נסיעה ושני טיולים אורבניים. בסך הכל הערים נחמדות, אבל לא הרבה מעבר לזה. עלינו לכיוון הטיידה. שווה לעשות זאת פעם שניה כפי שקרה לנו פשוט החווי רק מתעצמת כאשר פתאום רואים עוד דברים מזווית שונה. ירדנו לכיוון צפון על TF21. לפני המפגש עם TF24 יש מרכז מבקרים נחמד של הטיידה. מומלץ להיכנס ולראות את הסרט, שמסביר די יפה את כל ההיווצרות של האי, בכלל, ושל ההר בפרט. הירידה לאורטבה מאוד יפה ויש כמה נקודות תצפית מהן רואים את החוף ופוארטו דה לקרוז. באורטבה נכנסנו לתחנת מידע לתיירים (התחנה היחידה בכל הטיול בה הרגשנו שלא נחמדים אלינו - לא ברור למה) וקיבלנו מפה של העיר. זה חשוב, כי היא עוזרת להתמצא. העיירה מאוד נחמדה ושווה לעצור בה. יש שני גנים יפים מאוד הגן הבוטאני ועוד אחד וגם מספר בתים שהפכו אותם לחנויות. יש אוירה מאוד נעימה במקום, מספיק להסתובב ברגל במשך שעתיים. משם המשכנו על TF31 לפוארטו דה לה קרוז. לאחר התמקמות במלון, הלכנו לאורך הטיילת, אכלנו ערמונים שמכינים שם על גחלים במתקנים חמודים וקצת ברחובות. זו עיר נחמדה, לא הרבה מעבר לזה. יש הרבה חנויות ומסעדות. מומלץ להיכנס לתחנת מידע לתיירים, הם מאוד מאורגנים ועם הרבה רצון לעזור, קיבלנו מהם אפילו מפה עם סימונים של הפאבים המומלצים. בערב עשינו, כמובן, סיבוב פאבים. היה שווה בהחלט. יש מספר אתרים מומלצים לביקור בעיר, אנחנו לא ממש חיפשנו אותם, הגענו לעיר, בעיקר בשביל פארק לורו.

גן חיות מעניין וטיול ברכס  אנגה סאן אנדראס

היום השביעי - פארק לורו (Parque Loro) - ללא ספק, פארק חמוד ושווה ביקור. אנחנו נהנינו בעיקר מהמופעים אבל גם משאר החיות בכלובים. לקחנו את ה"רכבת" של הפארק שיוצאת כול רבע שעה ממרכז המדרחוב בחוף הים (יש שם שילוט ברור, תזהו כשתטיילו בערב או שאלו במלון) מאוד נוח וחמוד. נוסעים על הכביש דרך העיר. מרוויחים סיור חינם וגם לא צריך להתמודד עם חנייה בפארק. הפארק עצמו מאוד חמוד. יש מופעים מרכזיים ששווה לראות: דולפינים, אורקה, כלבי ים, ציפורים, השניים הראשונים חובה. את הדולפינים ראינו פעמיים אפילו. הפארק מאוד מטופח ויפה, אם כי קצת מתוסבך מבחינת השבילים, אבל יש שילוט בכול מקום. יש הרבה פינות חמד ולא מעט חיות, השקיעו בעיקר בצורה מטורפת בתחום הציפורים. היינו שם בערך עד 16:00 וחזרנו לעיר עם הרכבת החמודה. הלכנו ליד הנמל הקטן של הסירות כדי לאכול במעין דוכנים/מסעדות שנמצאים שם. המקום נראה לא משהו, אבל האוכל מעולה. בערב יצאנו לפאב מקסים הנמצא בקומה השניה בשם Déjà Vu. מוסיקה טובה וגם מיקום מעולה. נמצא בצומת הרחובות Zamora San Telmo. אתר הפארק: www.loroparque.com/Index.asp

היום השמיני - רכס אנגה סאן אנדראס וטרק ליד בינגו (Anaga, Benijo, San Andres) - הרכס מאוד יפה והכבישים נעים מצד אחד של קו הרכס למשנהו. הנוף מאוד ירוק ומרגישים שנמצאים על אי בשל התצפיות לאוקינוס. יש לא מעט אפשרויות למסלולי הליכה. רצוי להיות מודעים להפרשי הגבהים במסלולים, הדבר מאוד משפיע על הקושי. שימו לב, אין שום תחנת דלק! לא על הרכס ולא בעיירות ליד האוקינוס, לכן נאלצנו לנסוע עד פאתי סנטה קרוז כדי לתדלק וחזרנו חזרה. הדבר גזל כמעט שעה, נא לתדלק לפני העלייה. עלינו מפוארטו עם TF 5 בפקק די ארוך ללגונה. משם (לאחר ברבור קצר בעיר), עלינו לרכס על TF13 ו- TF12. עצרנו בתחנת המידע לתיירים וקיבלנו מהם מידע מצויין, כולל מפות מאוירות וחוברת הדרכה עצמית למספר רב של מסלולי הליכה ברכס. צריך רק לבקש ולהגדיר היטב מה רוצים. הלכנו במסלול קצר ונחמד מתחנת המידע, ששמו La Hija Camada. משם נאלצנו לרדת על Tf12 לסנטה קרוז לתדלוק. ניצלנו את הירידה לעצירה בחוף המפורסם טרייסטה - אכן מקסים ושווה עצירה וגם רחצה. עלינו חזרה לרכס וירדנו לכיוון צפון על TF134. משם עשינו טרק של כמה שעות. הטיפוס מ- El Draguillo די ארוך ומפרך ולאחר מכן יש ירידה ארוכה חזרה לבינגו. פרטים ומפה קיבלנו ממרכז המבקרים של רכס האנגה. חזרנו לצימר למנוחה. האיזור ממש נטוש בלילה, אבל לא ברור איך הצלחנו למצוא פאב אחד ויחיד ואפילו נחמד בעיירה Taganana.

עיירת הטרקים צ'מורגה, חצי האי הידאלגו והביתה

היום התשיעי - רכס אנגה וסיור בחצי האי הידאלגו (Punta Del Hidalgo) - עלינו בבוקר לקו הרכס Tf134 Tf12 ולאחר מכן המשכנו על גב הרכס עד ל- Chamorga, עיירה קטנה שאין בה משהו מיוחד, חוץ מטרקים, שיוצאים ממנה. טיילנו קצת ברגל וחזרנו חזרה. כאו הייתה לנו הפתעה נחמדה - במרחק קצר מהיישוב יש מנהרה קצרה שאותה חוצים, ומיד ביציאה חונים. מכאן יש מסלול קצרצר בתוך יישוב קטנטן, הנמצא מעל המנהרה וכולו בנוי על הרכס, ללא כבישים, רק עם הרבה מדרגות (יש מסלול מעגלי) - שווה בהחלט ביקור אם כבר נמצאים באזור. נסענו את TF12 מערבה. הפעם מזג האוויר היה יפה. אתמול נסענו בגשם בתוך עננים, ללא ספק, הבדל משמעותי. ירדנו על TF13 לכיוון חצי האי הידאלגו. מצאנו מקום לינה וטיילנו ברגל מאזור המלונות צפונה עד למגדלור. נחמד לא יותר מזה, לא שווה להגיע במיוחד לאזור. לנו יצא שהאוקיינוס היה סוער במיוחד ולכן היו הרבה תצפיות יפות על הגלים, במיוחד באזורים בהם יש בריכות מלאכותיות.

היום העשירי - סיור במדרחוב בעיר לגונה (La Laguna) וטיסה חזרה - ארזנו את המזוודות לקראת הטיסה חזרה לארץ והתחלנו בנסיעה על כביש TF13 דרומה. חשבנו לרדת לכיוון הים על אחד הכבישים, אבל סתם התברברנו בשבילים לא מוכרים. החלטנו לנסוע ללגונה ולנסות להעביר את השעות האחרונות לפני הטיסה שם, צעד שהסתבר כחכם ביותר. עלינו בכביש TF156, המטפס בצורה יפה מאזור החוף, כולל תצפית בדרך. לגונה מאוד קרובה לשדה התעופה ויש להם מדרחוב ענק ונחמד, שמתחיל מהכנסייה הגדולה במרכז העיר. הסתובבנו בחנויות וישבנו לקפה, קצת טיפטף עלינו גשם, לא נורא. היינו היחידים שם עם בגדים קצרים וללא מטריות.

משם המשכנו לשדה. השארנו את הרכב בחנייה. את המפתח השארנו כפי שהסבירו לנו, בתוך מעין תיבת דואר על דלת של רכב של החברה (חוסכים משרד) ועשינו צ'ק אין. הכול תוך רבע שעה. היינו מופתעים מהמהירות ונשאר לנו המון זמן. בשדה אין ממש מה לעשות, הוא מאוד קטן. הטיסה למדריד עם איברייה (לתשומת לבכם, בטיסה הנ"ל אפילו המים בתשלום, לקנות בשדה לפני העלייה למטוס) יצאה בול בזמן, במדריד המתנו 3.5 שעות וטסנו לארץ.