מסעדות בבוקרשט – 8 מקומות שאסור להחמיץ

רוחות של התחדשות נושבות בבירת רומניה, ולצד המטבח המקומי האותנטי, צפויות למבקרים בעיר חוויות קולינריות בינלאומיות במחירים נוחים, עם שפע מסעדות טבעוניות, אסייתיות, איטלקיות ובתי קפה. קבלו טעימה מהמסעדות המומלצות בבוקרשט
לירון בונאנו - מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מסעדות בבוקרשט – 8 מקומות שאסור להחמיץ
צילום: איתי אמוזה

בישול רומני - מסורתי וחדשני

המטבח הרומני הביתי עשוי מחומרי גלם טריים, שחלקם מגיעים היישר מהכפר אל העיר הגדולה, עם סירים מהבילים, תבשילים מנחמים ומנות הדגל המפורסמות, כמו קבב הרומני, המדיף ניחוח שם למרחקים (יעיל גם נגד ערפדים), ומרק הצ'ורבה הפיקנטי. המסעדות האותנטיות של בוקרשט, שחלקן קיימות בעיר מאז המאה ה-19, ימלאו לכם את הצלחת והבטן, וינעימו את זמנכם במוזיקה חיה וריקודים מקומיים.

למסעדה המצליחה Hanu' Berarilor יש כיום שני סניפים ברחבי העיר המצטיינים בעיצוב קפדני, האחד Casa Oprea Soare, ממוקם בסמוך לשדרת אונירי הפופולרית, עם רצפות עץ מקוריות וקירות עמוסים בפיתוחי עץ כהים. הסניף השני, Casa Elena Lupescu, ניצב על שדרת Pache Protopopescu, מעוצב בגוונים בהירים עם שולחנות ארוכים, שלוש קומות ומרפסת יפהפייה. המנות גדולות והתפריט הרומני המקומי מגוון ביותר, המסעדה מציעה גם מבחר של בירות מקומיות ובינלאומיות מהחבית וקינוחים תוצרת עצמית. המחירים אם תהיתם, סבירים ביותר.

סניף: Casa Oprea Soare

• כתובת: Str. Poenaru Bordea, nr. 2

סניף: Casa Elena Lupescu

• כתובת: Bd. Pache Protopopescu, nr. 51
  • שעות פעילות (בשני הסניפים): שני – חמישי, ראשון 08:00-00:00, שישי 08:00-02:00
  • אתר אינטרנט: www.hanuberarilor.ro/en

מסעדת Caru' cu Bere, נחשבת על ידי רבים כמסעדה שאין להחמיצה בבוקרשט. יש הטוענים כי היא הפכה לתיירותית מדי, אבל על החוויה האותנטית והאווירה השמחה שהמסעדה מציעה, עם מטבח רומני כפרי, לצד מופעי ריקודים מסורתיים, באמת שחבל לוותר. המחירים אגב סבירים בהחלט ולחובבי הבשר מבינכם, חשוב שתדעו שמנת המיקס גריל והקבב הרומני, מומלצות שם במיוחד. עם התקרות הגבוהות והריהוט כהה האותנטי, תוכלו לדמיין שאתם סועדים אי שם בטירה מהמאה ה-19 (המסעדה דרך אגב, קיימת כבר מאז).

• כתובת: Strada Stavropoleos 5, București
  • שעות פעילות: שני – חמישי, 08:00-00:00, ראשון 08:00-23:00, שישי-שבת 08:00-02:00
  • אתר אינטרנט: www.carucubere.ro/en

מה קורה כששף הולנדי מתאהב בבישול הרומני ומקים מסעדה שהופכת ללהיט בלב בוקרשט? מסעדת ארטיסט (Artist) נולדה ב-2012, כשהשף פול אופנקמפ, הנשוי לאישה ממוצא רומני, התאהב בבוקרשט והחליט לפתוח מסעדה ייחודית שמשלבת את המתכונים המסורתיים של חמותו, עם יסודות הבישול המולקולרי שבהם התמחה. ארטיסט, שהפכה במהרה לאחת המסעדות המבוקשות בעיר, ממוקמת בקומת הקרקע של בית אבן משופץ והיסטורי, ברחוב Nicolae Tonitza, ומציעה מנות יפהפיות וצבעוניות במיוחד, ותפריט טעימות המוגש על כפות וכפיות! ומאפשר להתנסות במגוון רחב של מנות. שימו לב שהמסעדה עצמה קטנה למדי, אז כדאי להזמין מקום מראש.

• כתובת: Calea Victorei 147, Sector 1, Bucharest
  • שעות פעילות: שלישי-ראשון, 12:00-16:00 (הזמנה אחרונה ב- 15:00), 17:00-00:00 (הזמנה אחרונה ב- 21:30). סגור בימי שני
  • אתר אינטרנט: www.theartist.ro

אסייתי, איטלקי ואמריקאי

עם כל הכבוד למטבח הרומני המוצלח, מי שמתכנן לנסוע לנופש בבוקרשט, בוודאי ישמח לגלות שגם המטבח הבינלאומי בעיר משגשג ומתפתח בשנים האחרונות, במיוחד המטבחים האסייתיים והאיטלקיים שפופולאריים מאוד גם בקרב המקומיים וגם מזללות ההמבורגרים שהפכו בשנים האחרונות ללהיט ברחבי העיר.

שילוב מוצלח בין עיצוב בסגנון לופט ניו יורקי, קהל צעיר ואופנתי ומבחר יינות ופסטות טריות, הופכים את Alt Shift, לאחד המקומות היותר מגניבים בעיר. בסופשי שבוע המסעדה פתוחה עד השעות הקטנות של הלילה והחל משעה 23:00, מוגש תפריט פיצות מגוון, אופציה נהדרת לבלייני העיר שמגיעים בהמוניהם לנשנש משהו טעים אחרי בילוי במועדון שנמצא בקומה התחתונה.

• כתובת: 4, Constantin Mille St
  • שעות פעילות: ראשון ושני 12:00-03:00 שלישי-חמישי 12:00-05:00, שישי ושבת 12:00-06:00
  • אתר אינטרנט: www.altshift.ro

צמחוני וטבעוני

מטיילים צמחונים וטבעונים בוודאי ישמחו לגלות שמבין המסעדות המומלצות בבוקרשט, נמצאות לא מעט אופציות צמחוניות והעיר מיישרת קו עם שאר בירות אירופה, ומציעה אלטרנטיבות מרעננות וירוקות.

Rawdia היא מסעדה צמחונית וטבעונית, המתמחה בעיקר בקינוחים טבעוניים מקוריים, צבעוניים וטעימים. בנוסף תמצאו בתפריט סלטים גדולים ומקוריים לצד שייקים מפירות וירקות, ומנות צמחוניות נוספות. האווירה נעימה והצוות ידידותי במיוחד.

• כתובת: 50-52 Puțul lui Zamfir Bucharest, Romania
  • שעות פעילות: שני – שישי 10:00-19:00, שבת 12:00-17:00
  • אתר אינטרנט: www.rawdia.ro

Cafe & Gradina Verona הוא בית קפה מקסים ובר, הממוקם בצמוד לחנות ספרים, עם אזור ישיבה גדול בגינה המטופחת. בשעות הערב מתקיימות לעתים הופעות ג'אז, והתפריט מציע מבחר גדול של מנות טבעוניות וצמחוניות. מומלץ במיוחד לנסות את תפריט ארוחות הצהריים המשתלם שלהם.

קפה ומאפה

Camera din Fata הוא אחד מבתי הקפה הטובים שנפתחו בעיר בשנים האחרונות. בית הקפה ממוקם במרכז העיר, בסמוך לכמה מהמלונות הפופולאריים ביותר, המריוט והרדיסון בלו. המקום, שפירוש שמו הוא "החדר הקדמי", מציע סוגים שונים של קפה בקלייה ביתית, קנקני תה בטעמים שונים, ריבות בייצור עצמי, ומבחר יינות וקוקטיילים. לקראת שעות הערב האווירה הופכת לרומנטית במיוחד.

• כתובת: Strada D. I. Mendeleev 22, București
  • שעות פעילות: שני – שישי 8:00-22:00, שבת וראשון 09:00-22:00
  • אתר אינטרנט: www.cameradinfata.ro

באחת הסימטאות היפות של רובע ליפסקני שוקק החיים, נמצא קפה ואן גוך (Van Gogh Grand Cafe), אחד מבתי הקפה הגדולים בעיר. המקום מפורסם במיוחד בזכות ארוחות הבראנץ' הטעימות שמוגשות שם בסופי השבוע, בין השעות 10:00-16:00. גם בשאר ימי השבוע אפשר ליהנות מאוכל מוצלח, מבחר ארוחות בוקר, סלטים טריים, קפה טוב ומשקאות סיידר מחממים. במקום יש אינטרנט אלחוטי, והאווירה לרוב צעירה ותוססת. בקומה הראשונה של בית הקפה העישון אסור, ולעתים קרובות מוצגות שם תערוכות מתחלפות של אמנים מקומיים.

• כתובת: Strada Smârdan 9
  • שעות פעילות: שני-חמישי 08:30-00:00, שבת 10:00-01:00, ראשון 10:00-00:00.