מסלול לשלושה ימים בליובליאנה

מרבית המטיילים המגיעים אל סלובניה ומדינות הים האדריאטי מבלים בליובליאנה יום אחד לכל היותר. אנו מציעים לכם כאן מסלול לשלושה ימים, שיובילו אתכם לבאתרים המרכזיים בעיר, אותם לא כדאי להחמיץ בזמן ביקורכם בליובליאנה
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: מסלול לשלושה ימים בליובליאנה

יום ראשון

התחילו את היום בכיכר המרכזית של לובליאנה, כיכר פרשרנוב וטיילו בה. בסביבותיה תוכלו להתרשם ראשית כל מהכנסייה הפרנציסקאנית הורודה היפה היכנסו פנימה ובקרו בה. התרשמו מהבניינים היפים האחרים המקיפים את הכיכר, כמו בית האופטמן (Hauptmanova hiša) בצידה המערבי או ובניין אורבנק (Urbanc) מעט צפונית מזרחית לה.

לאחר שנסיים בכיכר פרשרנוב נחצה את הגשר המשולש ונלך לאורך נהר הלובליאניצה לכיוון מזרח. נעבור בתוך אכסדרת פלצ'ניק, בה מצויים בשפע דוכנים שונים לממכר עבודות מלאכת יד. מתחת לקומת האכסדרה מצוי שוק דגים נחמד, כך שכדאי לשים לב ולחפש מדרגות ספיראליות היורדות אליו. הסתובבו מעט באכסדרה עצמה ובשוק הדגים והמשיכו מזרחה אל עבר השוק המרכזי. השוק המרכזי הוא נקודת חן שאין להחמיץ בעת ביקורכם בעיר. השוק הוא ססגוני ובימי השבוע נמכרת בו בעיקר תוצרת חקלאית. אם אתם מטיילים בחודשים מרץ-אוקטובר, תוכלו ליהנות משוק ה-Open Kitchen, בוא תוכלו ליהנות ממגוון ממגוון מסעדות השף של סלובניה, במחירים שווים במיוחד.

כתובת: הכיכרות Vodnikov trg ו- Pogačarnev trg.

מרחק צעד מהשוק נמצא גשר הדרקון שעל הנהר, שהפך לסמלה המוכר של העיר - גשו לראות אותו.

לאחר ביקור בשוק נצא אל מבצר ליובליאנה. מהשוק נצא דרומה מרחק הליכה קצרצרה אל עבר כיכר קרק (Kerkov Trg). בכיכר זו מצויה תחנת הבסיס של הרכבל המוביל אל עבר המצודה. עלו אל המצודה ובלו בה שעה קלה או שעתיים. תוכלו לטייל בין החומות, להשקיף על עבר העיר. ביום יפה תוכלו להשקיף מעבר לעיר, אף אל עבר האלפים. על גבעת המצודה תוכלו להיכנס גם לקפלת סנט ג'ורג' היפה. בסיום ביקורכם על מצודת ליובליאנה רדו חזרה אל העיר העתיקה באמצעות הרכבל.

בשובנו מהמצודה נרד בתחנת הרכבל של העיר העתיקה ונצא לסיור באיזור זה. תחנתנו הראשונה היא כיכר מסטני, הכיכר המרכזית של העיר העתיקה. נגיע אל בית העירייה. ניכנס אל החצר הפנימית היפה שלו. למעוניינים - במקום מתקיימים סיורים מודרכים. מול בית העירייה נמצאת המזרקה היפה ביותר בלובליאנה, מזרקת רובה. המשיכו לטייל באיזור העיר העתיקה, בעיקר בכיכרות סטארי וגורני. בסיורכם באיזור, שוטטו לכם בין הסמטאות והרחובות המשובצים חנויות אלגנטיות, מסעדות, בתי קפה וברים שונים. הגיעו אל הקצה הדרומי של העיר העתיקה, שם נמצא גשר הסנדלרים היפה, על גדת הנהר. אם זוהי כבר שעת צהריים, תוכלו לעצור באחת מהמסעדות או בתי הקפה שבאיזור לארוחת צהריים.

לאחר שנסיים בעיר העתיקה, נחצה את הנהר שמאלה על גבי גשר הסנדלרים ונמשיך ממנו לכיוון מערב, אל עבר מרכז העיר - כיכרות קונגרסני ונובי טרג באיזורן ניתן להתרשם מהכנסייה האורסולינית וכיכר המהפכה הצרפתית. לא הרחק משם תמצאו את הספרייה הלאומית האוניברסיטאית, פאר היצירה של האדריכל פלצ'ניק.

יום שני

אם ברשותכם יום נוסף בליובליאנה, ניתן לבלות אותו באיזור המרוחק מעט ממרכז העיר. צאו אל איזור שכולו מוזיאונים וגלריות, ברחוב Muzejska Ulica. בבניין אחד תוכלו למצוא את שני המוזיאונים שכדאי לבקר בהם בליובליאנה - המוזיאון הלאומי בו מוצגות תערוכות היסטוריות מעניינות ומוזיאון הטבע, בו מוצגים אוספים מרתקים. כשנסיים שם נוכל לקפוץ בקרבת מקום אל הכנסייה הסרבית האורתודוכסית היפה, הנמצאת ברחוב Prešernova cesta ולהתרשם מהפרסקאות המעטרות את רצפתה ותיקרותיה. משם צאו צפונה בהמשך רחוב Prešernova cesta ותגיעו אל שרידיה של החומה הרומית העתיקה. מול שרידי החומה הרומית נמצאת הגלריה הלאומית. אם לא שבעתם מתרבות בשני המוזיאונים הקודמים, תוכלו לבקר בגלריה זו.

אם תרצו לטייל בפארקים וגנים, המשיכו מערבה אל תוך פארק טיבולי היפה. נצלו את הזמן לטייל בשבילים שבין העצים והמשטחים הירוקים. תוכלו גם להגיע לאחוזת טיבולי, הממוקמת בתוך הפארק ומשמשת כיום כמרכז בינ"ל לאומניות. את היום תוכלו לסיים בקפיצה למרכז הקניות הגדול BTC, שנמצא ב- Šmartinska cesta, שהוא ה-מקום לקניה שווה וחכמה בליובליאנה, שם תוכלו גם לתפוס ארוחה.

יום שלישי

ביום השלישי שלכם בליובליאנה תוכלו להחליף את הנוף האורבני-ימי ביניימי בגיחה לאגם בלד (Bled), אחד האתרים המפורסמים בסלובניה כולה, הממוקם 55 ק”מ מהבירה. אל האגם ניתן להגיע באמצעות סיורי יום שנקנו מראש או באמצעות רכבת, אשר יוצאת מתחנת הרכבת המרכזית של ליובליאנה ומגיעה עד לעיירה בלד.

האגם, אשר היקפו כ-6 ק”מ וממוקם בלבו של נוף ירוק ושופע של האלפים היוליאניים, מפורסם בזכות האי הקטן שבמרכזו ומגדל הפעמונים שבנוי בו, אשר נבנה במאה ה-16. בביקורכם תוכלו לבקר ברחובות הציוריים של העיירה שנושאת את אותו השם, להפליג אל האי שבמרכז האגם ולטפס במעלה המדרגות, או אפילו להקיף את האגם בהליכה, אשר אורכת כ-3 שעות.