שלג לגולשי סקי וסנובורד

זרמאט - מדריך לאתר הסקי

זרמאט הוא אתר סקי בשוויץ, היושב בגובה 1,800 מטרים לרגלי פסגות שמתנשאות לגובה של 4,000 מטרים, מהגבוהות באירופה. זרמאט נחשב לאחד מעשרת אתרי הסקי הטובים בעולם, אך הוא מתאים במיוחד לגולשים בינוניים ומתקדמים. בכפר שוררת אווירה נהדרת, עם מקומות בילוי רבים וכמאה מסעדות מצויינות מכל הסגנונות. מערכת מעליות מפותחת ותנאי גלישה טובים משלימים כאן החוויה.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: זרמאט - מדריך לאתר הסקי
© יעל כפיר

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/6/2020

• הכניסה לשוויץ אפשרית החל מה-15 ביוני, לאזרחי המדינות השכנות, אוסטריה, גרמניה וצרפת
  • מומלץ לעטות מסכות בתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות
  • מוזיאונים, פארקי שעשועים, גני חיות, גנים בוטניים, ספא, בריכות שחייה ואירועים עד 300 איש, בכפוף להנחיות ריחוק חברתי
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום, בשובם לארץ
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

מידע על הכפר והגעה אליו

בזרמאט (Zermatt) ישנם שלושה אזורי סקי עיקריים: Sunnegga, Gornergrat וה-Klein Matterhorn. שלושת האתרים מצויים בגובה שמעל 3,100 מטרים, וההגעה אליהם נעשית באמצעות נסיעה במערכת המעליות המצוינת של האתר. הכפר זרמאט הוא כפר שוויצרי טיפוסי ושליו, בו מתגוררים כ-5,500 תושבים בלבד, המתניידים ברחבי הכפר ברכבי חשמל בלבד. העיירה זרמאט מוקפת ב-28 הרים, ביניהם כמה מבעלי הפסגות הגבוהות ביותר בשרשרת הרי האלפים. הברים והמסעדות באתר זה הם משובחים. יש לזכור כי לכל יתרונות אלו יש גם מחיר: זהו אחד מאתרי הסקי היקרים בשוויץ ובאירופה כולה, אפילו ביחס לסטנדרטים השוויצריים.

אתר זרמאט ממוקם באזור מרוחק של הקצה הדרומי באלפים השוויצרים. שני שדות התעופה הקרובים ביותר לזרמאט הם אלו של ג`נבה וציריך. שתי הדרכים העיקריות, באמצעותן ניתן להגיע לזרמאט הן ברכב או ברכבת. אם בחרתם להגיע ברכב, תאלצו להחנות אותו במגרש חניה בכפר טאש (Tasch), המרוחק כ-5 מזרמאט, אליו ניתן להמשיך באמצעות מונית או רכבת. לחילופין, ניתן להגיע ישירות לזרמאט משדות התעופה באמצעות הרכבת.

מה חדש ב-2010

בעונת 2009/10 מתוכננת להיפתח תחנה עליונה נוספת בגונדולה שבין זרמאט ל-Schwarzsee, שתאפשר הגעה ל-Trockener Steg, ללא החלפת מעליות, תוך 20-25 דקות. על ההר נחנכה מסעדה חדשה בשם Ice ובה פיצריה, מרפסת שמש ומתחם לילדים. באזור זה שם שופר נושא השלג המלאכותי. מלון בוטיק חדש בשם Cervo נפתח לרגל העונה ובשלב הראשון ניתן לשכור שאלטים באזור Sunnegga. בעונת 2008/9 נחנך אזור חדש למתחילים ב-Leisee, נפתחה מסעדה חדשה באזור Klein Matterhorn ונושא השלג המלאכותי קיבל חיזוק משמעותי.

סקי וסנובורד

על פי מפת מסלולי האתר, בזרמאט ישנם רק 46 מסלולים, אך ביניהן ישנו מספר רב של מסלולים באורך של 8-12 ק"מ. גולשים מתחילים יתקשו למצוא כאן את מקומם. ישנם רק כ-15 מסלולים עבור מתחילים והם ממוקמים באזורי Klein Matterhorn ו-Gornergrat. שאר המסלולים באתר מתאימים יותר לגולשים בינוניים ומתקדמים. כ-50% מהמסלולים מסומנים כבינוניים. אלו הם מסלולים רחבים ופתוחים וחלקם מיוערים, הריכוז הגבוה ביותר שלהם נמצא באזור Klein Matterhorn. גולשים מתקדמים יוכלו ליהנות בזרמאט מ-28% מהמסלולים, שרובם ממוקמים במתחם Stockhorn ונחשבים לטובים ביותר בכל זרמאט. בנוסף, יוכלו המקצוענים שביניכם לגלוש באזורי אוף פיסט רחבים וליהנות משטחי מוגולים רבים.

הגישה אל סנובורדיסטים היא אמביוולנטית בזרמאט. הסנובורד אינו פופולרי כל כך באתר זה, אך מצד שני סנובורדיסטים מתקבלים כאן יפה מאוד. בזרמאט ישנם שני סנואו פארקים ושני half-pipe: האחד באזור Blauherd והשני בין Trockener Steg ל-Furggsattel. סנובורדיסטים מורשים לגלוש במסלולי הסקי הרגילים ומאידך גם גולשי סקי מורשים להכנס אל אזורי הסנובורד.

באשר לפעילויות נוספות - סקי לילה מתקיים כמה פעמים בלבד בעונה, באזור ה-Rothorn ואילו הליסקי אפשרי באזור הסובב את זרמאט. חובבי קרוס קאנטרי ימצאו באתר זה שלושה אזורים מיוחדים לכך, בהם מספר מסלולים מעגליים שונים. בזרמאט אין פעילות רכיבה על אופנועי סקי, אך ניתן לצאת לטיפוס על קרחון מלאכותי במרכז הכפר, האורך 4-8 שעות.

מעליות ותנאי גלישה

מעליות: באתר הסקי של זרמאט פועלת מערכת מעליות מרשימה במיוחד. ישנן 73 דרכים שונות להעפיל אל ראש ההר: רכבת בת 18 קרונות, רכבת תת קרקעית מהירה, 13 קרונות רכבל, 7 גונדולות, 18 מעליות כסא ו-31 מסועים. בדרך זו יכולים להעפיל אל ראש ההר עד 75,180 גולשים בשעה. ברחבי האתר פועל שירות אוטובוסים המסיע את הגולשים בעיירה ואל המעליות השונות.

תנאי גלישה: ישנו הבדל ניכר בין גובה השלג הממוצע במסלולים העליונים של זרמאט לאלו התחתונים. לעומת גובה שלג ממוצע של כ-195 ס"מ בחלקים העליונים של האתר, החלקים התחתונים נהנים רק מכ-40 ס"מ בממוצע. על מנת לחפות על התנאים הדלים במסלולים התחתונים, למעלה מ-55 ק"מ של מסלולים תחתונים מכוסים על ידי תותחי שלג מלאכותי.

התאמה לילדים

מרבית הגולשים באתר זרמאט הוא מעל 40 בממוצע, כך שילדים הם די במיעוט כאן. יחד עם זאת, האתר הוא די ידידותי למשפחות וילדים. ניתן למצוא ברחבי האתר שירותי השגחה על ילדים, מה עוד שרכבים אינם מורשים לנסוע ברחבי העיירה, כך שהרחובות היפים הם די בטוחים. אם תרצו להשאיר את ילדיכם בגן ילדים למשך היום, תוכלו לעשות זאת בגן Kinderparadeis, המקבל ילדים מגיל שנתיים ומעלה. בני 4-6 יוכלו להצטרף לבית הספר לסקי של זרמאט. ילדים בוגרים יותר יוכלו כבר לגלוש באתר: בני תשע ומטה גולשים בחינם ואילו בני 16 ומטה יזכו להנחות בסקי פאס.

אפרה סקי

זירת הבילויים של זרמאט היא כזו שקשה לאתרים אחרים להתחרות בה. רבים מן הגולשים, שסיימו את היום, לא ממהרים חזרה אל בית המלון, אלא בוחרים להגיע אל המסעדות שעל המסלולים, על מנת ליהנות מהנופים, האווירה השמחה, האוכל והשתייה. כמו כן, ישנן באתר למעלה ממאה מסעדות מצויינות בסגנונות שונים: החל במאכלים שוויצריים טיפוסיים ועד מסעדות איטלקיות, סיניות, יפניות ועוד. בערב יוצאים האורחים אל אחד ממקומות הבילוי הרבים, בארים או מועדונים. בזרמאט ניתן למצוא בארים, מועדוני ג`אז ודיסקוטקים, הפועלים עד השעה 03:00 בלילה. זיכרו שהמחירים בזרמאט הם יקרים באופן יחסי, כך שלילה בעיירה יכול לצאת לכם די יקר.

אטרקציות נוספות

טיסה בהליקופטר מעל פסגות המאטרהורן היא בהחלט אחת האטרקציות העיקריות בזרמאט. כמו כן, ניתן לבקר במוזיאון האלפי ובמוזיאון הרדיו של המטרהורן, אחת מתחנות הרדיו הפופולריות בקרב דוברי הגרמנית בשוויץ. עוד אטרקציה מרכזית באזור היא נסיעה ברכבת ה-Rhaetian Railway Glacier Express. נסיעה זו אורכת כשבע שעות, במהלכה עוברת הרכבת באלפים בין סנט מוריץ וזרמאט, נוסעת על פני 291 גשרים וחוצה 91 מנהרות בדרכה.

משום היותה של זרמאט חבויה אי שם באלפים הצרפתיים, היא נמצאת באזור די מבודד, כך שיקשה עליכם לצאת לטיול יום מחוץ לאתר. יחד עם זאת, אתר צ`רביניה האיטלקי נמצא קרוב, ממש מעבר לגבול, כך שאם אתם חובבי גלישה באתרים שכנים, צ`רביניה היא התשובה במקרה זה.