שלג לגולשי סקי וסנובורד

על ההר בזרמאט - מסלולים, הדרכה, סנובורד, מסעדות ועוד

אתר הסקי זרמאט יושב בגובה 1,800 מטרים לרגלי פסגות שמתנשאות לגובה של 4,000 מטרים, מהגבוהות באירופה. הוא נחשב לאחד מעשרת אתרי הסקי הטובים בעולם ומתאים במיוחד לגולשים בינוניים ומתקדמים. בכפר שוררת אווירה נהדרת, עם מקומות בילוי רבים וכמאה מסעדות מצויינות מכל הסגנונות. מערכת מעליות מפותחת ותנאי גלישה טובים משלימים כאן החוויה.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: על ההר בזרמאט - מסלולים, הדרכה, סנובורד, מסעדות ועוד
צילום: הילה גונן

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-10/6/2020

• הכניסה לשוויץ אפשרית החל מה-15 ביוני, לאזרחי המדינות השכנות, אוסטריה, גרמניה וצרפת
  • מומלץ לעטות מסכות בתחבורה הציבורית
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת הגבלות
  • מוזיאונים, פארקי שעשועים, גני חיות, גנים בוטניים, ספא, בריכות שחייה ואירועים עד 300 איש, בכפוף להנחיות ריחוק חברתי
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום, בשובם לארץ
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

אזורי הגלישה והמסלולים

הנקודה הגבוהה ביותר באתר נמצאת בגובה 3,820 מטרים
 הנקודה הנמוכה ביותר באתר נמצאת בגובה 1,620 מטרים

האתר זרמאט (Zermatt) מכיל מסלולים באורך של 200 ק"מ ומתאים לגולשים מרמה בינונית ומעלה, מתחילים לא ימצאו כאן אפשרויות מספקות, ולכן מומלץ להתחיל במקום אחר... על פי מפת מסלולי האתר, בזרמאט ישנם רק 46 מסלולים, אך ביניהם ישנו מספר רב של מסלולים באורך של 8-12 ק"מ. גולשים מתחילים יתקשו למצוא כאן את מקומם. ישנם רק כ-15 מסלולים עבור מתחילים והם ממוקמים באזורי Klein Matterhorn ו-Gornergrat. שאר המסלולים באתר מתאימים יותר לגולשים בינוניים ומתקדמים. כ-50% מהמסלולים מסומנים כבינוניים. אלו הם מסלולים רחבים ופתוחים וחלקם מיוערים, הריכוז הגבוה ביותר שלהם נמצא באזור Klein Matterhorn. גולשים מתקדמים יוכלו ליהנות בזרמאט מ-28% מהמסלולים, שרובם ממוקמים במתחם Stockhorn ונחשבים לטובים ביותר בכל זרמאט. בנוסף, יוכלו המקצוענים שביניכם לגלוש באזורי אוף פיסט רחבים וליהנות משטחי מוגולים רבים. יש אפשרויות Cross Country לא רבות במיוחד -מסלולים של כ- 12 ק"מ בסך הכל, מ- Täsch ל- Randa. באתר מתקיימות גם פעילויות נוספות - סקי לילה מתקיים כמה פעמים בלבד בעונה, באזור ה-Rothorn ואילו הֵליסקי אפשרי באזור הסובב את זרמאט. בזרמאט אין פעילות רכיבה על אופנועי סקי, אך ניתן לצאת לטיפוס על קרחון מלאכותי במרכז הכפר, האורך 4-8 שעות.

מעליות: באתר הסקי של זרמאט פועלת מערכת מעליות מרשימה במיוחד. ישנן 73 דרכים שונות להעפיל אל ראש ההר: רכבת בת 18 קרונות, רכבת תת קרקעית מהירה, 13 קרונות רכבל, 7 גונדולות, 18 מעליות כסא ו-31 מסועים. בדרך זו יכולים להעפיל אל ראש ההר עד 75,180 גולשים בשעה. ברחבי האתר פועל שירות אוטובוסים המסיע את הגולשים בעיירה ואל המעליות השונות.

תנאי גלישה: ישנו הבדל ניכר בין גובה השלג הממוצע במסלולים העליונים של זרמאט לאלו התחתונים. לעומת גובה שלג ממוצע של כ-195 ס"מ בחלקים העליונים של האתר, החלקים התחתונים נהנים רק מכ-40 ס"מ בממוצע. על מנת לחפות על התנאים הדלים במסלולים התחתונים, למעלה מ-55 ק"מ של מסלולים תחתונים מכוסים על ידי תותחי שלג מלאכותי.

המסלולים באתר:

• 10 מסועים
צילום: מלכי שחםצילום: מלכי שחם

סנובורד בזרמאט

הגישה אל סנובורדיסטים היא אמביוולנטית בזרמאט. הסנובורד אינו פופולרי כל כך באתר זה, אך מצד שני סנובורדיסטים מתקבלים כאן יפה מאוד. המדרונות באתר מתאימים בעיקר לגולשי סנובורד מיומנים, למרות שקיימים כמה אזורים המתאימים למתחילים בהם פועלים מעליות שטיח, המשמשות גם ללימוד. המעליות המרכזיות באתר הן ידידותיות לגולשי הבורד - רכבת, פוניקולר, גונדולות, רכבלים ומעליות כסא מהירות. בנוסף, אין הרבה אזורים שטוחים. באתר פועל פארק השלג Gravity Park, שנמצא סמוך למעלית ששת המושבים ב- Furggsattel. בחודשי הקיץ הפארק עולה במעלה ההר ל- Plateau Rosa וכולל מבחר נאה של מקפצות ומכשולים. סנובורדיסטים מורשים לגלוש במסלולי הסקי הרגילים ומאידך גם גולשי סקי מורשים להכנס אל אזורי הסנובורד. Stoked הוא בית ספר המתמחה בסנובורדינג.

בתי ספר וסקי עם ילדים

באתר פועלים כמה בתי ספר לסקי, בהם ה- Swiss School, Summit ובית הספר לסנובורדינג Stoked. מרבית הגולשים באתר זרמאט הוא מעל 40 בממוצע, כך שילדים הם די במיעוט כאן. יחד עם זאת, האתר הוא די ידידותי למשפחות וילדים. ניתן למצוא ברחבי האתר שירותי השגחה על ילדים, מה עוד שרכבים אינם מורשים לנסוע ברחבי העיירה, כך שהרחובות היפים הם די בטוחים. אם תרצו להשאיר את ילדיכם בגן ילדים למשך היום, תוכלו לעשות זאת בגן Kinderparadeis, המקבל ילדים מגיל שנתיים ומעלה. בני 4-6 יוכלו להצטרף לבית הספר לסקי של זרמאט. ילדים בוגרים יותר יוכלו כבר לגלוש באתר: בני תשע ומטה גולשים בחינם ואילו בני 16 ומטה יזכו להנחות בסקי פאס.

מסעדות על ההרים

מבחר המסעדות על ההרים בזרמאט הוא פשוט עצום ואיכות האוכל פשוט מעולה, הן מלאות אווירה ומציעות שירות אדיב.

• ב- Findel, מתחת ל- Sunnegga יש כמה מסעדות טובות ויקרות בעלות אווירה כפרית ועם נופים למטרהורן.
  • בין היתר, אפשר לציין את Chez Vrony שמגישה מנה אלוהית של כבד ברווז ונודלס עם כמהין. אתר אינטרנט: www.chezvrony.ch.
  • מסעדת Adler מגישה אוכל מצויין ופשוט. אתר אינטרנט: www.adler-hitta.ch.
  • מסעדת Paradies מציעה מנות בשר משובחות ושירות סופר-ידידותי. טלפון: 9673451.
  • בעמק פינדל, לא הרחק מהמסלול שמגיע מ- Rothorn, שוכנת מסעדת Fluhalp במיקום מבודד ויפהפה. לעיתים קרובות מתקיימות על הטראסה שלה הופעות חיות. אתר: www.fluhalp-zermatt.ch
  • ממסעדת Gandegghütte אשר נמצאת מעל Trockener Steg נשקפים נופים מהממים של הקרחון ומוגשת בה פסטה מצויינת. טלפון: 6078868.
  • בדרך חזרה אל העיירה, נמצאת המסעדה Zum See, השוכנת בבקתה עתיקה ומקסימה ועל רקע נופי המטרהורן ונהנית מהתואר מסעדת ההר הטובה ביותר בזרמאט. אתר: www.zumsee.ch