שלג לגולשי סקי וסנובורד

סלבה גרדנה - דיווח מהאתר האיטלקי המשובח

אתר סלבה גרדנה שבאיטליה מפורסם בעיקר בשל הרמה הגבוהה של המתקנים והשירותים שבו. אבי יצא לחופשה בסלבה והוא אכן התרשם מגודלו של האתר ומרמת השירות והתחזוקה שלו. בדיווחו, מביא אבי מידע על המסלולים המומלצים, מסעדות שוות ועוד טיפים ומידע.
אבי יער
תמונה ראשית עבור: סלבה גרדנה - דיווח מהאתר האיטלקי המשובח
Shutterstock/Taiga

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-12/7/21

• הכניסה לאיטליה אפשרית לאזרחי האיחוד האירופאי ומספר מדינות מצומצם – כולל מישראל.
  • תיירים מישראל שיכולים להציג תעודת חיסון או בדיקת קורונה שלילית, לא יידרשו לבידוד עם הנחיתה. לא- מחוסנים יידרשו לבידוד של 10 ימים עם הנחיתה.
  • לפני היציאה מישראל יש למלא ולשלוח טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל לינק .
  • לפני העליה למטוס יש למלא להדפיס ולקחת איתך טופס כניסה לרשויות האיטלקיות לינק
  • חובה לעטות מסכות במקומות סגורים ובתחבורה ציבורית.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת מגבלות.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות.
  • בחלק מהאזורים באיטליה ישנו עוצר לילי בין השעות 22:00-05:00.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

פרטי הדיל והגעה לאתר

הדיל שלנו לסלבה גרדנה (Selva Gardena) כלל מלון בחצי פנסיון, טיסה, העברות וסקי פס. המחיר: 1260 יורו.

הגענו בטיסת "סאן דור", שכללה כמובן סנדוויץ` גבינה מותכת לארוחת בוקר. לאחר ההגעה, אספנו את המזוודות והלכנו לכיוון האוטובוס, שחיכה לנו. זמן הנסיעה לסלבה גרדנה ארך כשלוש וחצי שעות, כולל הפסקה בת כחצי שעה (החזרה ארכה רק כשלוש שעות, כולל הפסקה).

המלון שלנו

המלון בו לנו היה Plan De Gralba, הממוקם מחוץ לסלבה, במרחק של כ-3 ק"מ מהעיירה, אך בנקודה גבוהה ממנה. זהו מלון שלושה כוכבים ברמה טובה. מיקומו למרגלות המסלולים עושה אותו מאד אטרקטיבי, למרות שהוא ממוקם רחוק מהעיירה ולמרות שיש אוטובוס רק שלוש פעמים ביום לסלבה וממנה. לדעתי, זו אולי המגבלה היחידה של המלון. בית המלון עצמו ממוקם למרגלות המסלולים מהסלה רונדה ואליו. חדר האוכל של המלון משקיף למסלולים. חדרים מסוימים קטנים יותר, אחרים גדולים ועם מרפסת, המשקיפה למסלולים. בנוסף, קיים במלון חדר סקי, עם תא לכל חדר וחנות להשכרת ציוד סקי בצמוד.

אתר הסקי והמסלולים

הרבה נאמר על האתר של סלבה גרדנה ואני רק יכול לאשר את הכל. האתר הרשים אותי בגודלו וברמת התחזוקה שלו. הייתי רוצה להבהיר משהו לגבי צבעם של המסלולים באתר זה: השחורים הם בעיקר אדומים עד אדומים כהים. האדומים הם, במקרה הטוב, אדומים בהירים עד כחולים והכחולים, במקומות מסוימים, הם ירוקים עם קטעי הליכה של כמה עשרות מטרים.

למזלנו, התורים לגונדולות המרכזיות ארכו דקות בודדות בלבד, מלבד לגונדולה שמובילה לפסגת ה-Seceda מאורטיזיי - שם חיכינו פעמיים כ-18 דקות. זהו גם המסלול הארוך ביותר באתר - עשרה וחצי קילומטרים אורכו, מהפסגה עד לאורטיזיי. מומלץ מאד לעצור אצל אינגה, במסעדת Val De Anna (לשטרודל הטוב ביותר באזור) לקראת סוף הירידה בצד ימין, אי אפשר לפספס.

כל הירידות מפסגת ה-Seceda הן ארוכות ולמעלה הן רחבות יותר. לאחר מכן יש מקומות צרים, אך הם מתרחבים שוב. בירידה מההר, לכיוון סנטה כריסטינה, מגיעים בסוף לרכבת תחתית, המובילה לצד השני של סנטה כריסטינה ועולים למעלה באמצעות מעלית בשם Saslong ו-Sochers אל פסגת Ciampinoi. משם יש ירידות מאד מומלצות לסנטה כריסטינה: השחור (אדום כהה) והאדום (אדום בהיר) הארוכים. אהבתי מאד, לקראת סוף הירידה האדומה, מעין מבנה מיוחד ועתיק, בצבע צהבהב, אשר הרשים אותי מאד.

מה-Ciampinoi יש שתי ירידות לסלבה: האחת שחורה והשנייה אדומה. שתיהן מצוינות (במיוחד השחורה). בנוסף ישנה ירידה (אדומה) ל-Plan De Gralba. פסגה נוספת מול Plan De Gralba נקראת Piz Sella, שם מתחברים למספר מעליות במתחם מול Plan De Gralba ועד לאזור ה-Passo Sell. זהו חלק מהסלה רונדה, משם ניתן לגלוש במספר מסלולים קלים ל-Plan De Gralba או להמשיך לכיוון Passo Pordoi. לצערי, לא הצלחנו להגיע לפסגה בגובה של כ-3,000 מטר, מאחר והיתה סכנת מפולות (יותר מאוחר ראינו מסוקים ושמענו את הפיצוצים של מפולות מבוקרות).

באחד הימים היותר בהירים הצלחנו לגלוש במסלול מ-Plan De Gralba לכיוון סלבה ומשם במעלית Costabella וגלישה קלה למעלית ה-Danterceppies לפסגה. משם יורדים ירידה קלה וארוכה מאד, דרך Colfosco ל-Corvara על גבי מעלית כסאות (ארבעה). ב-Corvara גלשנו בכל המתחם, כולל הירידה ל-La Villa, שם יש ירידה שחורה (תחרותית) וכן ירידה בצבע כחול, שלצערי, באמצעה יש לעבור קטע מישורי. יחד עם זאת, הירידה היא די ארוכה. כל האזור המרכזי ב-Corvara מרובה במסלולים כחולים, ממש טוב למתחילים. לעומת זאת, האזור, המבודד משהו, אשר מוביל גם להמשך הסלה רונדה מ-Corvara, מוביל ממרכז העיירה במעלית ה-Boe ומשם במעלית כסאות Vallon לגובה 2,550 מטר. משם, ניתן להמשיך ל-Arabba או לחילופין לחזור לכיוון Corvara במסלול אדום, מהמם וארוך.

לצערי, לא התאפשר לי/לנו, בגלל סיבות כאלה ואחרות (כולל מזג אויר), להמשיך ל-Arabba והמרמולדה. לא ביקרנו באזור זה הפעם ולא מבחירה, אך לאזור ה-Alpe De Siusi בחרנו שלא להגיע, מאחר שהוא נראה לנו מלמעלה כאתר מרובה מסלולים לא מאתגרים וקצרים במיוחד, מה עוד שהוא מצריך נסיעה בסקיבס.

קניות ומסעדות

בערב ישנם מקומות בילוי, בעיקר לצעירים. ישנן הרבה מסעדות. רק באחת מהן, ברחוב הראשי, הזדמן לנו לאכול מאכלים שונים. המסעדה הייתה טובה, אבל לא יותר מזה. לא יצאנו לעיירה, מלבד פעם אחת בה יצאנו לשם, על מנת לחרוש את חנויות הסקי, הביגוד וההנעלה (שזה הצד החזק של הנשים). חנויות יש שם למכביר והמחירים שם יקרים לרוב, מלבד בעת מבצעים, שאולי מעט טובים יותר מהארץ. למען האמת, לא חיפשנו שום דבר, מלבד גלישה ואוכל במעלה ההר. לכן, אמליץ במיוחד על המסעדה בפיסגת מעלית ה-Ciampinoi, המציעה פיצות מצוינות וגדולות יחסית ב-4.50 יורו בלבד. כמו כן, במעלה מעלית ה-Col Raiser בסנטה כריסטינה ישנה מסעדה מצוינת נוספת, בה מבשלים את האוכל במקום (בעיקר פסטות), תוך כדי עמידה בתור. כל אלו בנוסף לשטרודל של אינגה, שכבר הזכרתי קודם.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-12/7/21

• לפני היציאה מישראל יש למלא ולשלוח טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל לינק .
  • לפני העליה למטוס יש למלא להדפיס ולקחת איתך טופס כניסה לרשויות האיטלקיות לינק
  • חובה לעטות מסכות במקומות סגורים ובתחבורה ציבורית.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, תחת מגבלות.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות.
  • בחלק מהאזורים באיטליה ישנו עוצר לילי בין השעות 22:00-05:00.