אופטיה - אטרקציות מרכזיות

אופטיה היא עיר קייט, שמהווה יעד מצויין לנופש רגוע ושליו. לא לחינם הוא מכונה "ניס של הים האדריאטי" - יש בה נופים מרהיבים, טיילת יפה, חופים ארוכים ומזג אוויר נוח. אטרקציות אלה הפכו אותה לאחד מיעדי הטיול הבולטים בקרואטיה כולה.
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: אופטיה - אטרקציות מרכזיות
Depositphotos_dbajurinjpg ©

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-08/05/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

פארק ווילה אנג'יולינה

פארק זה (The Angiolina park - Villa Angiolina) הוא מעין גן בוטני, בו גדלים כ- 160 סוגי צמחים, שהובאו מאסיה, דרום אמריקה, אוסטרליה וחלקים נוספים בעולם. בתחומי הפארק שוכן המבנה העתיק ביותר באופטיה, כנסיית סנט יעקב. הפארק מחולק לשני חלקים, אחד הוא הפארק שליד הכנסייה והשני הוא הפארק שליד וילה אנג'יולינה. מבנה זה משמש כיום כמוזיאון התיירות של קרואטיה, אך בעבר היה זה משכן הקיץ של אצילים קרואטים, בו התארחו אישים אירופאיים רמי מעלה.

כנסיית סנט יעקב

כנסיית סנט יעקב (St. Jakov's Church) נבנתה, ככל הנראה, במאה ה-15, שופצה במאה ה- 16 ושוב במאה ה- 18. בשנת 1930 בוצעו בו עבודות הרחבה. בעבר נערכו כאן משפטים וכאן גם נפתח בית הספר הראשון באופטיה. לאורך השנים עברה הכנסייה תחת ידיהם של מסדרים שונים: הבנדיקטינים, האוגוסטינים, הישועים ועוד. כיום, מלבד תפילות, מתקיימים בכנסייה גם קונצרטים.

פסל הנערה והשחף

פסל זה, הנמצא בריביירה של אופטיה, הפך לאחד מהסמלים הבולטים של העיר. זהו פסל חדש, שהוצב במקום בשנת 1956. לפניו עמד כאן פסל של המדונה, שנועד להגן על נשמתי של רוזן שטבע לא הרחק משם. לאורך השנים פסל המדונה ניזוק מפגעי הטבע, הוא הועבר לשימור וכיום הוא מוצג מול כנסיית סנט ג'יימס, הצופה על הריביירה.

טיילת התהילה

אתר זה (Croatian Walk of Fame נחנך בשנת 2006 במטרה לכבד קרואטים אשר הביאו לקידום שמה של קרואטיה בעולם: ספורטאים, מדענים, אנשי תרבות ועוד. לאורכה של טיילת סלאטינה (Slatina) הניחו מרצפות שעל כל אחת מהן מוטבע כוכב ושמו של הידוען הקרואטי, בדומה לשדרת הכוכבים בהוליווד. מדי שנה נוספות שמונה מרצפות כוכבים חדשות וכיום ניצבות שם כבר 32 מרצפות כאלה.

ביתן האמנות על שם Juraj Šporer

במקום בו ניצב בעבר מנזר בנדיקטיני, ניצב היום ביתן קולוניאלי אלגנטי, ששימש בעבר כבית קפה והיום מהווה מרכז להצגת תערוכות אמנות בעיר. המקום נקרא על שמו רופא, שהפיץ את שמה של אופטיה כאתר מרפא והוא שוכן ב- Park sv. Jakova. הכניסה היא חופשית.

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-08/05/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים, אך מוגבלים לישיבה בחוץ בלבד.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.