ספליט - המוזיאונים המובילים

לספליט עבר ידוע של עיר עם תרבות עשירה עוד מתקופת הרנסאנס. בחלוף השנים היא השכילה לשמר היטב מונומנטים וממצאים מעברה בעשרות מוזיאונים ברחבי העיר. הנה המלצות למוזיאונים המובילים בעיר.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: ספליט - המוזיאונים המובילים
Depositphotos_dbajurinjpg ©

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-27/10/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • נכון לתאריך עדכון זה, קרואטיה הוגדרה כמדינה כתומה.
  • מי שחוסן במנה השלישית ועבר שבוע, או מי שהחלים או חוסן במנה השניה בחצי השנה האחרונה, פטור מבידוד בחזור מקרואטיה.
  • כל השבים מקרואטיה שאינם עונים על קרטריונים אלו, נדרשים לבידוד של שבועיים, אותו ניתן לקצר לשבוע לאחר שתי בדיקות קורונה שליליות.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות (מחוסנים ומחלימים פטורים).
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
לוגו וירוס קורונה
גולשים יקרים, אנו עושים כמיטב יכולתנו להציג כאן את המידע העדכני ביותר האפשרי. כיוון שהמצב משתנה באופן תכוף, המידע המוצג כאן הוא להתרשמות בלבד ואינו מחייב. לקבלת מידע מחייב על מצב ומגבלות הקורונה ביעד הנסיעה שלכם, יש לפנות אל חברת התעופה/חברת הנסיעות או רשויות המדינה ביעד הנסיעה שלכם. תודה!

המוזיאון העירוני

המוזיאון נמצא ברחוב Papaliceva בחלק הצפוני מזרחי של ארמון דיוקלטיאנוס בתוך מתחם ארמון Papalic מהמאה ה-15 - שנחשב למבנה האדריכלי החשוב ביותר שנבנה בסגנון גותי בספליט. המוזיאון נחנך בשנת 1946. החלק היפה ביותר במבנה היא הגזוזטרה ושער הכניסה, האולם בקומה הראשונה המואר היטב דרך החלונות ויש לו תקרת עץ. התערוכות החשובות במוזיאון נוגעות בספליט במאות ה-12 עד ה-14. ישנה גם תערוכת כלי נשק מהמאות ה-15-16.

• כתובת: Papaliceva 1 21000 Split
  • טלפון: 38521360171 או 38521360172
  • פקס: 38521341240
  • שעות פתיחה: שני-שבת מ- 09:00 עד 13:00. סגור בימי ראשון.בימי חמישי מ-09:00 עד 17:00.
  • muzej-grada-st@st.tel.hr
  • www.mdc.hr/splitgr

גלריית מסטרוביץ` שבתוך ארמון הקיץ

גלריית מסטרוביץ' (Mestrovic`s Gallery), הגלריה נפתחה בשנת 1952 בבנין שתוכנן ע"י איבן מסטרוביץ עצמו בין השנים 1931-1939. במקור תוכנן הבניין ללשב מעון מגורים עם אולמות תערוכה וסטודיו לאמנים. האמן עצמו התגורר בבניין עד פרוץ מלחמת העולם השניה. בגלריה אפשר להתבונן משפע יצירותיו של האמן- יצירות עשויות שיש, אבן, ברונזה, ציורי שמן ועוד. פסלי הברוזנה מוצגים בפארק. חלק מיצירותיו של האמן מוצגות בחדר התפילה ב- Kastelet (בית הקיץ של משפחות האצולה Kavanjin -; Copogrosso מהמאה ה-17) אשר שופץ וחודש בידי האמן.

• כתובת: Šetalište Ivana Meštrovića 46
  • שעות פתיחה: בקיץ צ-10:00 עד 19:00. בחורף מ-10:00 ועד השקיעה.
  • טלפון: 358450 או 358719.

המוזיאון האתנוגרפי

המוזיאון האתנוגרפי  (Ethnological Museu) מ-1910: מוזיאון זה מציג תלבושות מסורתיות מדלמטיה, כמה מהתלבושות רקומות בחוטים לבנים בצורה מיוחדת למדי. התלבושות אופייניות הן לאזורי פנים היבשה (Ravni Kotari, Vrlika, Imotski ו- Poljica) וגם לאיים- Primosten, Novigrad ופאג. בנוסף מוצגים במוזיאון כלי קדרות, אריגים, עבודות עץ, סלים קלועים ועוד. כמו כן אפשר ללמוד על אורח החיים הכלכלי והחברתי באמצעות כלי העבודה, נשקים, תכשיטי הכסף ועוד.

• כתובת: Narodni Trg 1 ליד כיכר Na-rodni Trg, בתוך בניין העיריה.
  • שעות פתיחה: שני-שבת 08:00 עד 13:00. ימי חמישי גם מ-17:00 עד 19:00. ראשון וחגים מ-11:00 עד 12:00. (יוני וספטמבר מ-10:00 עד 12:00, ביולי ואוגוסט מ-08:00 עד 12:00 ומ-16:00 עד 19:00).
  • טלפון: 343108 או 344164
  • etnografski-muzej-st@st.tel.hr

הגלרייה לאומנות

הגלריה הלאומית נוסדה ב-1931. בגלריה מוצגות תערוכות פיסול ויצור קבועות של יצירות מהמאה ה-14 ועד ימינו. תערוכה מעניינת אחת היא של דמויות מהמאה ה-15 עד ה-19 , במיוחד אלו של המאות ה-18 וה-19 שצוירו בידי האמן בוקה קוטורסקה. יצירות אחרות הן של האמנים הקרואטים: בוקווואק, מדוביץ, דסקוביץ, מסטרוביץ, וידוביץ ועוד.כמו כן מפעם לפעם מוצגות תערוכות מתחלפות.

• כתובת: Lovretska 11.
  • שעות פתיחה: שני-שבת מ-09:00 עד 12:00. בחורף גם מ- 16:00 עד 18:00. בקיץ מ-17:00 עד 19:00.
  • טלפון: 480149 או 480150
  • www.galum.hr
  • galerija-umjetnina@st.tel.hr

המוזיאון הארכיאולוגי

המוזיאון הארכיאולוגי (Archaeological Museum), המוזיאון הוקם ב- 1820 והוא נחשב למוזיאון העתיק ביותר בקרואטיה. במוזיאון מבחר גדול של חפצים ארכיאולוגים מתקופות פרה-היסטוריות, מתקופת האימפריה הרומית ומתקופת האימפריה היוונית, מתחילת עידן הנצרות וימי הביניים. מרבית הממצאים נמצאו במרכז דלמטיה, בעיקר מאזור סלונה. בין הממצאים החשובים בולטים 6,000 כתבים החקוקים באבנים מסלונה, וכן כלי חרס הלניסטים, כלי זכוכית מתקופת רומא, עששיות ועוד. כמו כן, במוזיאון אוסף גדול של מטבעות מימי הביניים.

בסיפריית המוזיאון ישנם למעלה מ- 30 אלף ספרים בנושאי ארכיאולוגיה והיסטוריה וכן כתבי עת, מאמרים וחומר מחקרי אודות דלמטיה. מאז 1878, המוזיאון מוציא לאור כתב עת משלו בשם: "עלון להיסטוריה וארכיאולוגיה של דלמטיה". בניין המוזיאון נבנה ע"פ תכנון של שני אדריכלאים ונציאנים- קירסטיין ואומן.

• כתובת: Zrinsko - Frankopanska 25
  • שעות פתיחה: כל יום למעט שני מ-09:00 עד 13:00. ראשון מ-10:00 עד 12:00, בקיץ גם מ-16:00 עד 19:00.
  • טלפון: 318720 או 318721
  • www.mdc.hr/slitarh
  • arheoloski-muzej-st@st.tel.hr

מוזיאון קרואטיה

מוזיאון זה נמצא ב- Knin. Museum of Croatian Archaeological Monuments המוזיאון נחנך ב-1893 ב-Knin. אחרי מלחה"ע השניה הוא הועתק לספליט ומאז 1976 הוא נמצא במבנה הנוכחי שלו. במוזיאון אוסף גדול של מונומנטים עשויים אבן מימי הביניים וכן אוספים של כלי נשק, כלים, תכשיטים, מטבעות ושאר מיני חפצי יום יום. הממצאים החשובים ביותר הם כתבים מפוענחים שנחקקו באבן הכוללים שמות של שליטים קרואטים ומכובדים אחרים מהמאות ה-9 עד ה-12. לכך חשיבות רבה משום שבאותם ימים היה זה נדיר ביותר למצוא מסמכים חקוקים באבן.

• כתובת: Setaliste Ivana Mestrovica Gunjačina bb
  • שעות פתיחה: כל יום למעט יום שני מ-09:00 עד 15:00. בימי ראשון מ- 10:00 עד 12:00 ובקיץ גם מ-17:00 עד 19:00.
  • טלפון: 358420 או 358455
  • www.mhas-split.hr

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-27/10/2021

• הכניסה לקרואטיה מותרת לאזרחים ישראלים.
  • נכון לתאריך עדכון זה, קרואטיה הוגדרה כמדינה כתומה.
  • יש להציג בדיקת קורונה מה-48 השעות האחרונות (מחוסנים ומחלימים פטורים).
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת בתפוסה מצומצמת.
  • המסעדות ובתי הקפה פתוחים.
  • מרבית העסקים פתוחים, תחת הגבלות מרחק.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות.