חדשות תיירות ותעופה

בקרוב נוכל לטוס ליעד שכולנו חלמנו עליו

אינדונזיה וישראל בדרך לקשרים דיפלומטיים: בעיצומה של המלחמה ואחרי שלושה חודשים של מגעים חשאיים, אינדונזיה הסכימה להתחייב ליצירת קשרים רשמיים עם ישראל, בתמורה להצטרפותה ל-OECD. המשמעות: הושג הסכם בין המדינות לנירמול היחסים. איך זה יקרה ומתי נוכל לטוס ליעד האקזוטי והנחשק? כל התשובות בפנים
מאי יצחייק
תמונה ראשית עבור: בקרוב נוכל לטוס ליעד שכולנו חלמנו עליו
צילום: mihtiander/ depositphotos

ישראל ואינדונזיה בדרך לנרמול היחסים: על פי דיווח של עיתון "ידיעות אחרונות" הבוקר (יום חמישי, 11.4), המדינה המוסלמית הגדולה בעולם, בדרך לקשרים דיפלומטיים עם ישראל. אינדונזיה, הסכימה להתחייב לכונן קשרים רשמיים עם ישראל בתמורה לכך שישראל תסכים להצטרפותה ל-OECD.

על פי הדיווח, אחרי שלושה חודשים של מגעים חשאיים בין ישראל, אינדונזיה וה-OECD - הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי שבו חברות 38 מדינות, הושג הסכם לפיו אינדונזיה מתחייבת לנרמל את יחסיה עם ישראל. בתמורה למהלך, ישראל תסיר את התנגדותה לצירופה ל-OECD.

כינון יחסים דיפלומטיים עם אינדונזיה עומד על הפרק אך נדרשו מאמצים רבים להגיע להסכם, אחרי שבתחילה התנגד שר החוץ כ"ץ להצטרפותה של אינדונזיה בשל התבטאויותיה במלחמה ותמיכתה בתביעת דרא"פ.

תהליך שיפור היחסים צפוי להימשך יותר משנתיים והוא יכלול שורה של יעדים שיש לעמוד בהם שייבחנו על ידי ועדות מומחים בהם יהיו חברים גם ישראלים ויכולות לעצור את התהליך כולו.

קצת על אינדונזיה

מדינת אינדונזיה היא למעשה קבוצת איים מגוונת ביותר. רוב האיים שבה אינם מיושבים כלל. המדינות הגובלות לאינדונזיה הן פפואה ניו גיניאה, מזרח טימור ומלזיה. הארכיפלג האינדונזי נחשב לגדול בעולם והוא מונה למעלה מ- 17 אלף איים הנמתחים לאורך קו המשווה למרחק של 4800 ק"מ. האיים באלי, ג'אווה וסומטרה הם האיים הפופלרים ביותר ורבים מגיעים לכאן כדי לטעום מעט מהטבע המופלא בהם.

אינדונזיה היא המדינה המוסלמית הגדולה בעולם ואפשר ליהנות בה מחופים מרהיבים, מלונות מפוארים ויוקרתיים וג'ונגלים טרופים לצד נופים עוצרי נשימה, שקיעות כתומות וחזיונות מדהימים של התפרצות וולקנית. התרבות האינדונזית המיוחדת והמגוונת ממשיכה להדהים ולבלבל אנתרופולוגים וחוקרי דתות המנסים לפענח אותה כבר למעלה ממאה שנים.