בורגס עם ילדים - כל מה שאתם צריכים לדעת לפני

מחפשים יעד לחופשה הבאה שלכם עם כל המשפחה? אנחנו ממליצים על בורגס! אז הנה כל האטרקציות שכדאי להכיר, שהן נפלאות לטיול בבורגס עם ילדים, ולא פחות כיפיות גם למבוגרים
מומחי חברת קשרי תעופה
תמונה ראשית עבור: בורגס עם ילדים - כל מה שאתם צריכים לדעת לפני
© קשרי תעופה

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-18/01/2021

• כניסה לבולגריה מותרת לאזרחים ישראלים, בהצגת בדיקת קורונה שלילית, בתוקף מ-72 שעות לפני מועד הטיסה.
  • חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה עובדים במתכונת טייק אווי ומשלוחים בלבד.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות. קניונים, חדרי כושר ומועדוני לילה סגורים.
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות.
לוגו וירוס קורונה

לחופי הים השחור, שוכנת לה אחת מהערים היפות בבולגריה - בורגס. זוהי עיר נופש, שתמצאו בה הכל: פארקים מרהיבים, נוף פראי וראשוני (שממש כיף לטייל בו), אתרי שופינג שישאירו אתכם המומים (ואת הארנק שלכם פחות ריק ביחס לאתרי שופינג אחרים בעולם), מסעדות נהדרות ואווירה טובה. וכל זאת, במחירים נמוכים יחסית. כך, שאם תבחרו לנפוש בעיר בורגס עם ילדים, צפויה לכם חוויה קסומה במיוחד.

קצת על בורגס

בורגס היא עיר נמל, הממוקמת בחלק הדרום מזרחי של בולגריה. היא העיר הרביעית בגודלה ועיר הנמל החשובה ביותר במדינה.רצועת החוף היפהפיה של בורגס לצד נופים מיוערים, האטרקציות, הקלאבים, הריזורטים, שלל אפשרויות הבילוי וכמובן מזג האוויר הנעים בסך הכל (בעיקר בחודשי הקיץ) - הפכו את בורגס ליעד מרכזי לנופשים עבור הישראלים ובכלל. עד כדי כך שהתיירות הפכה להיות מקור ההכנסה העיקרי של רבים מתושבי העיר.

איפה לישון?

בבורגס תמצאו שפע של מלונות ברמות אירוח שונות. הקרבה לים, השירותים הניתנים בתוך מתחם המלון והאטרקציות בקרבת מקום - כל אלה יקבעו בדרך כלל את איכות השהייה במלון. להלן מלונות מומלצים:

מלון איברוסטאר (Iberostar) הממוקם בסאני ביץ', ונמצא במרחק הליכה קצר מאחד החופים היפים באזור. כתובת: Sunny Beach, 8240 Sunny Beach, Bulgaria.

אתר הנופש סול נסבאר פאלאס (Aquapark & Sol Nessebar Palace Resort) המציע שירותי ספא, שש מסעדות ובידור ייחודי לילדים. כתובת: 7a-c Aurelia Boulevard, 8230 Nessebar

ואם התקציב שלכם נמוך יותר, הסמארליין מרידיאן (Smartline Meridian Hotel) בהחלט יכול להתאים לכם. המלון ממוקם כ-200 מטרים מחוף סאני ביץ' ומציע מתקני שעשועים, ספורט וספא. כתובת: 8240 Sunny Beach, Bulgariaa.

חופשת בטן-גב בבורגס - לא פשוט עם ילדים, אבל אפשרי!

רבים מהתיירים המגיעים לחופשה של יומיים-שלושה (או יותר) בבורגס, מגיעים על מנת לנפוש, לנוח ולהתנתק. רצועת החוף היפה של העיר והמלונות הפזורים לצידה, מאפשרים חופשת מנוחה מושלמת, עבור אלה מבינינו ששגרת היום שלהם עמוסה והם מעוניינים לנוח קצת. המלצתנו עבורכם - גם אם נסעתם לבורגס עם הילדים, אפשרו לעצמכם חצי יום של בטן-גב על חוף הים. לא תצטערו.

העיר בורגס - מה מחכה לכם כאן?

קחו את הילדים וצאו לטיול ברחבי העיר בורגס. אמנם, בניגוד לערים אחרות באירופה, כאן תיחשפו פחות למבנים מורכבים ארכיטקטונית, כנסיות ישנות או גשרים מפוארים, אבל בכל פינה תמצאו חנויות ושווקים תוססים, שחקני רחוב ופנטומימאים שיבדרו את הילדים ואתכם, פיצוציות שיציעו פינוקים וממתקים מקומיים שכיף לנסות ועוד.

בתוך העיר תמצאו מספר אטרקציות, שהבחירה לבלות בהם תלויה מאוד באופי הטיול שאתם מתכננים, ותמצאו גם מספר מוזיאונים מקומיים:

המוזיאון הארכיאולוגי (Ethnographic Museum) המתאר את ההיסטוריה של בורגס. למתעניינים בתחום - תגלו במוזיאון מוצגים שנתגלו באזור העיר בורגס החל מתקופת האבן - מרתק!

מוזיאון הטבע (Natural History Exposition) המספק חוויה נפלאה לילדים. כתובת: ul. Konstantin Fotinov, 8000 Burgas

בילויים רטובים - פארקי מים, חופים ואטרקציות

חוף הים של בורגס הוא חוף שקט ונפלא, המזמן נמנום נעים אל מול רחש הגלים בשעות השמש האירופאית המלטפת. בדרך כלל המים קרים מדי מכדי לרחוץ בהם, אבל אם אתם עם ילדים, ומנוחה היא לא על הפרק - תוכלו לטייל לאורך החוף וליהנות משפע של מסעדות, קיוסקים וחנויות קטנות, הפזורות לאורך רצועת חוף הים השחור בבורגס. תוכלו גם לצפות להנאתכם בגולשי הגלים אשר פוקדים את החוף כמעט בכל שעה. אם אתם מחפשים אטרקציות לאורך החוף, לבורגס וסביבותיה יש הרבה מה להציע לכם.

בתוך בורגס, תוכלו ליהנות מביקור בפארק הימי שעל רצועת החוף (Maritime Park Morska Gradina). מדובר ברצועת חוף ירוקה, זרועה בפסלים מרשימים, פינות חן וישיבה בטבע, מזח המאפשר טיול קצר ממש מעל פני הים, ושפע של מופעי רחוב (בימים בהם מזג האוויר מאפשר זאת). לא תירטבו כנראה - אבל תראו הרבה ים ותשמעו בעיקר רחש של גלים.

לחובבי האקסטרים בים - על החוף בבורגס תוכלו למצוא חנויות המשכירות ציוד ספורט מים, כמו אופנועי ים, סקי מים ועוד.

עוד במסגרת הטיולים אל מקורות מים, תמצאו שלושה אגמים שחשוב להזכיר אותם מסביב לבורגס - מצפון לבורגס נמצא אגם אטאנאסובסקו (Atanasovsko ezero), המאפשר צפייה בציפורים נודדות בעונות המעבר; מדרום לעיר אגם מדרנסקו (Mandrensko ezero), שבו מרכז שימור נעים המאפשר שייט על האגם וצפייה בדגים וציפורים; ואגם ואיה (Vaya) ממערב, האגם הגדול בבולגריה, שמאפשר טיול נעים לחופיו ואפילו דייג אם אתם חובבים.

במרחק כחצי שעת נסיעה (35 ק"מ) מבורגס תמצאו את עיירת הנופש סאני ביץ' - עיירה תוססת ומלאת חיים, המציעה שפע של בילויי לילה למבוגרים. לילדים תמצאו כאן את פארק המים אקווה (Aqua Paradise Nessebar) - פארק המים הגדול (והמוצלח) בבולגריה. במתחם פארק המים תמצאו לא פחות מ-13 בריכות שחייה, מסלול ראפטינג על נהר מלאכותי, מגלשות אשר עוברות בתוך טירות ענק מפוארות, טרמפולינה הממוקמת בתוך בריכת מים, וכמעט קילומטר וחצי של מגלשות מים (חלקן בנויות בצורה שאנחנו מבטיחים לכם שעוד לא ראיתם!), שיהפכו את היום שלכם למהנה במיוחד.

תוכלו גם לבקר בגן החיות המקסים המצוי בקרבת מקום, וכמו בכל מקום אחר בסאני ביץ' - שפע של בתי ממכר, מסעדות ואפילו בתי הארחה.

שופינג עם הילדים בבורגס

אם גם הילדים שלכם נהנים מחופשת שופינג, לבורגס יש הרבה מה להציע לכם. במרכז העיר תמצאו שפע של חנויות, החל מחנויות בזאר וכלה בחנויות מעצבים בניחוח אירופאי ממכר, אשר יאפשרו לכם למצוא פריטי לבוש והנעלה, צעצועים, גאדג'טים ועוד. לחובבי המותגים וההיי קוטור אנחנו ממליצים על ביקור בקניון טריה (Tria City Centre), קניון מותגים אמיתי בן שלוש קומות, שתמצאו בו לא רק פריטי מעצבים, אלא גם מחירים הוגנים שישאירו די לארוחת צהריים נפלאה באחת מן המסעדות באזור.

סיורים וטיולי משפחות בג'יפים

אם כבר טיילתם בבורגס, נהניתם מיום על חוף הים, פקדתם את אחד האגמים הגובלים בשולי העיר, עשיתם שופינג, אז הגיע הזמן לצאת אל מחוץ לעיר. נמליץ על טיול ג'יפים משפחתי אל סביבותיה של בורגוס. חשוב לציין, שבמרחק 30-40 ק"מ (פחות משעה אחת של נסיעה) תמצאו שפע של כפרים וכפרי דייגים, עיירות ציוריות ויפהפיות, טבע אירופאי עוצר נשימה ומסלולי טיול נפלאים, המתאימים לכל המשפחה. במהלך הטיול תוכלו לראות צוענים נוודים יוצאי הרי הקווקז, רועי צאן המטיילים באחו עם העדר וכלבי העבודה שלהם, כפרים בהם התושבים חיים בצורה מסורתית, פשוטה ונעימה, עם חיות המשק, המסתובבות בחצרות ובגינות ירק צבעוניות.

טיולי הג'יפים היוצאים מבורגס הפכו לשם דבר - בעיקר לטיולי משפחות, ובמהלכם תיהנו מנסיעה ברכב שטח, תבקרו בפנינות טבע ובכפרים נפלאים, ותהנו מקצת אווירה מקומית, שאולי בבורגס היא פחות מורגשת.

המלצות על שני יעדים שמומלץ לבקר בהם במהלך טיול הג'יפים:

הכפר הציורי נסבאר (Nessebar) - מדובר בכפר שזכה להכרה כאתר מורשת לאומי מטעם אונסק"ו, ומציע אווירה ציורית נפלאה, סימטאות אבן בעלות ריח ישן וביתי, כארבעים כנסיות שחלקן מן המאה החמישית לספירה והשתמרו בצורה נפלאה, בתי אוכל מקומיים הממוקמים בבקתות עשויות עץ ועוד.

סוזופול (Sozopol) - עיירת נמל מתויירת המציעה רצועת חוף יפהפיה, רחובות מרוצפים מלאים בקסם והמון בתי אוכל וממכר ייחודיים.

אירועי תרבות בבורגס

בורגס, ובולגריה בכלל, מארחת מספר פעמים בשנה פסטיבלים ואירועי רחוב המוניים. לרוב בחודשי הקיץ, בהם מזג האוויר מאפשר זאת, וגם אתם תוכלו ליהנות מאירועים צבעוניים שמתאימים לכל המשפחה. מומלץ לבדוק בנוגע לאירועי התרבות, הפסטיבלים והקרנבלים, שמתקיימים בתאריכי השהייה שלכם בבורגס ובעיירות הקרובות לה. לוח האירועים בבורגס: gotoburgas.com/en/event

הכתבה באדיבות חברת קשרי תעופה

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-18/01/2021

• חובה לעטות מסכות במרחב הציבורי.
  • התחבורה הציבורית פועלת כסדרה.
  • המסעדות ובתי הקפה עובדים במתכונת טייק אווי ומשלוחים בלבד.
  • אטרקציות שונות פתוחות תחת הגבלות. קניונים, חדרי כושר ומועדוני לילה סגורים.