מידע כללי על ריימס

ריימס (Reims) מפורסמת בו זמנית בשל השמפניה הטובה שלה, הקתדרלה המקסימה שלה וההיסטוריה העשירה שלה.
צוות למטייל ברשת
תמונה ראשית עבור: מידע כללי על ריימס

ריימס יושבה בתחילה על ידי שבט גאלי בשם Rèmes ומכאן בא לה גם שמה. לאחר הכיבוש הרומי הפכה העיר לבירת המחוז וב-496 נמשח קלוביס, מלכה הראשון של צרפת בעיר, מאורע שחתם את הברית בין הכתר הצרפתי לרימס. לזכר מאורע זה הוכתרו כמעט כל מלכי צרפת בעיר המשגשגת הזאת, שפרחה ושגשגה אף יותר החל מהמאה ה-19 עם פיתוח המסחר בטקסטיל ושמפנייה.

המונומנט המפורסם ביותר והמרשים ביותר של העיר הוא הקתדרלה הגותית, שהינה ללא ספק הדוגמא המרשימה ביותר בצרפת לארכיטקטורה הכנסייתית הגותית - כמצופה מן האתר בו הוכתרו כמעט כל שליטי המדינה. על אף שחלקים מן הקתדרלה נהרסו והתבלו עם השנים היא עדיין בגדר יצירה נדירה. הסגנון האחיד והפיסול המצוין הם שהופכים אותה למושכת במיוחד ודוגמאות טובות ניתן למצוא בחזית המערבית של המבנה ובפסל המפורסם של המלאך המחייך הממוקם בחזית של אחד השערים הצדדים. עם זאת יצוין כי רבים מן הפסלים המקוריים הועברו לארמון הבישופים.

בניית הקתדרלה החלה בשנת 1211 ונמשכה עד לסוף המאה ה-14. היא מכילה ויטראז`ים מדהימים של מארק שאגאל הממוקמים בקפלה המזרחית ושטיחי קיר מ-1531 המתארים את חייה של הבתולה. בקתדרלה ניתן למצוא גם את כלי ההכתרה של צ`רלס העשירי שהוכתר כאן בשנת 1824. בסמוך לקתדרלה נמצא Palais du Tau שנבנה ב-1138. כדאי לבקר במקום בשביל לראות כמה מהפסלים המקוריים שעמדו בעבר בחזית הקתדרלה הכוללים מלאכים מחויכים, דמויות של מפלצות ידידותיות, ופסל מדהים של חוה. שעות פתיחה: מדי יום בחודשים יולי ואוגוסט בין השעות 09:30 עד 18:30 ובשאר חודשי השנה בין 10:00 עד 12:00 ומ-14:00 עד 17:00/18:00. הכניסה כרוכה בתשלום.

מספר ארכיבישופים ומלכה הראשון של צרפת קבורים בעיר, במבנה העתיק ביותר בעיר, Basilique St-Rémi שמהמאה ה-11, שהייתה בעבר חלק ממנזר בנדיקטיני. הבזיליקה נמצאת במרחק של כקילומטר מזרחית לקתדרלה של העיר כשהיא למעשה מבנה מרווח ועצום, שנבנה במקור בסגנון רומני אך שופץ בין המאה ה-11 עד למאה ה-13 אז הקנו לו אופי גותי יותר. בחלל הבזיליקה ניתן למצוא את חלל המקהלה העצום ששמר על האופי הרומני ואת הקפלות האמבולטוריות. ניתן גם לבקר במבנה הסמוך בו מוצגים עוד פסלי אבן ושטיחי קיר. שעות פתיחה: מדי יום בין 08:00 עד 09:00 עד השקיעה, סגור במהלך תפילות. הכניסה חופשית.

סביב ל-place des Droits-des-Hommes ו-place St-Niçaise נמצאים רוב יצרני השמפניה של העיר וחלקם הגדול מציע סיור במקום, תמורת תשלום סמלי. אחד המוצלחים מבין הבתים הללו הוא Maison Veuve Cliquot-Ponsardin שב-1 place des Droits-des-Hommes. יש לתאם מראש לפני הגעה למקום. מי מעוניין לחקור שרידים מן התקופה הרומית של העיר מוזמן לבקר ב-Pommery שב-5 place du Général-Gouraud שם ניתן למצוא מרתפי יינות. שעות פתיחה: אפריל עד אוקטובר מדי יום בין 11:00 עד 17:30, נובמבר עד מרץ על פי פגישה בלבד. הכניסה כרוכה בתשלום.

ב-Taittinger שב-9 place St-Niçaise ניתן למצוא פסלים של הקדושים St Vincent ו-St Jean שעות פתיחה: מרץ עד נובמבר בימים שני עד שישי מ-09:30 עד 12:00 ומ-14:00 עד 16:30, שבת וראשון מ-09:00 עד 11:00 ומ-14:00 עד 17:00, בשאר חודשים השנה המקום סגור בימי שבת וראשון. הכניסה כרוכה בתשלום.