דיווח שני מהאיים הקיקלאדים

ענבל ממשיכה לטייל באיים הקיקלאדיים - דיווח מלא מסנטוריני ומאיוס, שבהם ערים קטנות וציוריות, חופים מדליקים וחוויות חדשות.
ענבל פייביש
תמונה ראשית עבור: דיווח שני מהאיים הקיקלאדים
© דני וגל גולדהבר

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-08/04/2021

• ישראלים יכולים להכנס ליוון, אך תחת התנאים הבאים: מחוסנים ומחלימים יכולים להכנס, ללא צורך בבידוד, לאחר הצגת אישור על כך + בדיקת קורונה מה-72 שעות האחרונות.
  • לא מחוסנים, נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולהכנס לבידוד ל-7 ימים.
  • לפני היציאה מישראל ליוון יש למלא ולשלוח 2 טפסים עד 24 שעות לפני ההגעה: טופס הצהרת נוסע ליציאה מישראל וטופס כניסה לשלטונות יוון.
  • חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • חובה לעטות מסכות.
  • המסעדות פתוחות למשלוחים בלבד והברים סגורים.
  • אין לצאת מבית המלון למעט לצורך רכישת מזון או רופא או רכישת תרופות וגם זאת לאחר משלוח SMS למספר 13033 עם ציון הסיבה ליציאתך מהבית.
  • כל העסקים הלא חיוניים סגורים.
  • ישנו עוצר לילי בין השעות 21:00-05:00 ובאיזורים מסויימים העוצר מתחיל כבר מהשעה 18:00.
  • כל החוזרים מחו״ל צריכים להציג בכניסה לארץ בדיקת קורונה שלילית מה-72 שעות האחרונות ולעשות בדיקה נוספת עם חזרתם ארצה (תקף גם למחוסנים).
  • עבור אזרחי ישראל, ישנה חובת בידוד של 14 יום בשובם לארץ או 10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות. מחוסנים אינם צריכים בידוד.
לוגו וירוס קורונה

האיים הקיקלאדים - סנטוריני

לחם עם זיתים, מים עם עלים ועשן ברחובות פירה או: הדיווח השני של ענבל מהאיים הקיקלאדים: כל כך הרבה דברים קורים במעט ימים שממש קשה לי להוציא מתוך הזכרונות שלי את העיקר (זוכרים את התיק של מרי פופינס בסרט ההוא? אז ככה הראש שלי מלא במעבורות ובזיכרונות). בכל מקרה כתבה זאת נכתבת כאשר אני שרועה על החוף בסנטוריני, לועסת לחם עם זיתים ובצל (כן, כן, ללחם ארז יש עוד מה ללמוד מהיוונים..) ומאחורי סלע עצום בצבע אדום. נתחיל מהסוף להתחלה, ולו רק לשם המקוריות.

סנטוריני- האי הכי מתוייר בקבוצת האיים הקיקלאדים, ומשום מה,כל הגלויות מצולמות דווקא שם. זהו היום השלישי, שלי על האי הזה, ומחר יהיה האחרון. לפני שהגעתי למקום ממנו אני כותבת עכשיו, ביקרנו (מרסלה מסידני, שארוט משוודיה, ואני) בעיירה שנקראת מסריה Messaria,שנמצאת פחות או יותר במרכז האי. בעיירה יש כנסיה גדולה ומרשימה (קירות אבן, גג כחול), ויותר מזה- בית עתיק משנת 1888 של אחד מעשירי האי בתקופה זו. הבית שוחזר ומאפיין את התקופה ההיא בריהוט, ובארכיטקטורה , מה שגרם לנו, תמורת תשלום קצת גבוה (1200 דרכמות) להרגיש קצת אירופה ולנסוע בזמן(ממש כמו דאג וטוני מ"מנהרת הזמן"- רק לזמן קצר, ובשלישיה...).

לאחר הסתבכות קטנה עם האוטובוסים הגענו ל- Red Beach וכפי שמובן מהשם, זוהי אכן רצועת חוף קטנה ומרשימה בצבע אדום, עם גלים גבוהים שדואגים להביא איתם מהים גם את כל הצומח שבו החוצה. בכדי להגיע ל- Red Beach צריך לקחת אוטובוס מכל מקום באי (מחיר נסיעה 250 עד 450 דרכמות-תלוי איפה עולים על האוטובוס), ולהגיע לאקרוטירי Akrotiri .משם הולכים ברגל כ- 15 דקות לחוף. בחוף אגב, אין מזון, רק בוטקה של משקאות קלים וחטיפים ואיש שעובר ומוכר פירות טריים, אז רצוי להצטייד בהתאם.

יום קודם לכן, ביליתי בחוף של קאמארי Kamari, שנקרא גם החוף השחור וזאת מכיוון ש... (נו, זה מתבקש...) יש בו אבנים קטנות ושחורות ומים נקיים והמון אנשים. קאמארי, ככלל היא עיירה תיירותית מאוד, אך שקטה ונחמדה. את הלילות אני מעבירה בעיר Fira, שהיא העיר המרכזית באי. למרות שזוהי עיר די מסריחה (הרבה עשן), בתור מטיילת יחידה זהו המקום לפגוש חבר`ה צעירים. אני ישנה ב- Thira Youth Hostel, ב- Dorms (חדרי שינה משותפים) שהם אחת האופציות הפחות מוצלחות ללון בהם מבחינת סניטריה ושקט. אבל כבכל מקום לצעירים, זהו מקום מפגש והוא די קרוב לכל מקום אחר. הבעלים של המקום וגם העובדים נורא נחמדים, ואפילו שהולכים לים ניתן, ללא תשלום, לשאול מחצלת ליום שלם (לאלו ששכחו את הלונגי בבית). החדר עולה כ- 3000 דרכמות ל- Dorm, אבל יש גם חדרים זוגיים ב- 9000 דרכמות. בעיר Fira עצמה יש סימטאות רבות מלאות בחנויות, טברנות שמגישות אוכל נהדר, ברים ומועדונים, כך שחיי הלילה די סוערים. כל החנויות והמסעדות לא נסגרות לפני חצות, והברים ממשיכים לפעול עד אחרון הלקוחות.

ורק עוד דבר אחד לפני שנושא הברים יעביר אותו בזמן 3 ימים אחורה לאיוס Ios-עיר מקסימה נוספת מאוד מתויירת, שניתן למצוא בסנטוריני היא איה (כן, כמו שמו של החמור מ"פו הדב"). העיר ידועה בעיקר בשקיעות שלה, ומדהים לראות איך חצי שעה לפני השקיעה כל הסמטאות מתמלאות באלפי אלפי תיירים (טוב, הגזמתי, מאות תיירים), מצויידים במצלמות כדי לצלם את השמש הולכת לישון מוקדם. הסימטאות באיה מאוד "קיקלאדיות" וציוריות- בתים לבנים, רחובות צרים, חלונות כחולים...שווה להשקיע שם מספר שעות, וכמובן שכמו בכל מקום בסנטוריני ניתן גם ללון שם ולסעוד היטב. אוטובוס מקומי לאיה עולה 260 דרכמות והנסיעה אורכת כ- 30 דקות. אבל מקודם התחלתי לספר על בילויים.

איוס

על איוס אפשר לכתוב כמו מדריך טיולים, או כמו מסלול לבליינים, או פשוט לספר בקצרה (מכיוון שישראלים רבים מכירים את איוס והחותם הישראלי די בולט שם), את הפרטים היבשים ולתבל קצת בפלפל שלי...באיוס ביליתי שני לילות ושני ימים שבאופן לא מפתיע התחילו בצהרים. מבחינת מקומות לראות, אני לא יכולה לספר לכם שהאתרים מרתקים, אבל העניין הוא פשוט, לעשות חיים ולנוח בחופים היפים שיש לאיוס להציע. אנשים רבים שוכרים אופנוע (3000 דרכמות ליום) ופשוט מסתובבים בין החופים, אבל הכבישים מאוד צרים ותלולים ומסוכנים, אז... קחו זאת בחשבון. החוף הכי יפה הוא Manganari (אוטובוס הלוך חזור יוצא מהעיר ב- 10:30 וב- 12:00 וחוזר ב- 7:00 וב- 19:00 ועולה 1500 דרכמות).

הייתי גם ב"חוף מציצים", אה סליחה, חוף שפשוט אי אפשר היה להתעלם מדגלי מכבי חיפה ומכבי נתניה (???), שתלויים על הבוטקה של מי שמוכר סירות פדלים (לחוף הזה, אוטובוס מהעיר עולה 300 דרכמות). בחוף פגשתי ישראלים נחמדים שהזמינו אותי לקידוש (אז סליחה שלא הגעתי, פשוט באותו יום התרחש פסטיבל אוריינטלי נחמד באי ולא רציתי להפסיד אותו, זה לא היה מתוך סנוביזם).

ישנתי במקום מדליק שנקרא Francesco, חדר פשוט עולה 10,000 דרכמות, ו- Dorm עולה 3,000 דרכמות. במקום יש בר ומרפסת עם נוף מהמם. לא היה פה אף ישראלי , חוץ ממני ובחור נוסף. בסביבות שבע בערב, כולם מתכנסים , רואים ביחד את השקיעה, שומעים מוסיקה שעושה נעים באוזן (כל עוד זה לא להקות אוסטרליות עלומות...) ו...צריכת האלכוהול היומית מתחילה לטפטף. באזור חצות מתחילים להסתובב בין הסמטאות הצרות (והעולות והיורדות- כך שנעלי עקב הם לא ממש פריט הכרחי) של העיר העתיקה ונכנסים ויוצאים מפאבים ומדיסקוטקים. הכל מאוד הומה וצפוף, והאוויר טעון מאוד.

רבים רוצים להתרחק מהבלגן של העיר (ה-" Village " בעגה המקומית),וישנים ב- Farout camp, שם ישנים המון צעירים ויש גם ריכוז ישראלים גבוה. איך בוחרים מבין מקומות הבילוי? פשוט נכנסים, בוחנים את האוכלוסייה ואת המוסיקה ו..רוקדים או שותים, או כל מה שבא, עד שנמאס, או עד שעולה הבוקר. ואז כמובן שהבוקר מתחיל מאוחר. אגב, גם באיוס וגם בסנטוריני, העיר ממוקמת די גבוה, כך שבערב קריר, לפחות בספטמבר. וזהו, הגעתי לנקודה ממנה הפסקתי לספר בפעם הקודמת. סיפור נוסף ומשעשע הוא החוויה האוריאנטלית שהיתה לי באיוס, אבל זה בכתבה נפרדת, לכל המעונינים.

מכאן אני ממשיכה ביומיים הקרובים לאי האחרון בערימה הקיקלאדית, ודיווח כמובן יבוא בהתאם. מרוב חופים ממש עולה בי הצורך לכתוב מכתב בבקבוק ולשלוח הרחק לים. פשוט לא יאומן שהחוף האדום- שחור שאני יושבת עליו עכשיו היה פעם גוש ענק ומפחיד של לבה לוהטת...(אגב, ניתן לקחת tour לאי שבו היתה התפרצות וולקנית. ה-tour עולה 5000 דרכמות וכולל ביקור באי הוולקני, באי המעיינות החמים ובעיר איה . חברים שלי שהלכו לשם, אמרו שהוולקנו נחמד והמעיינות לא כל כך חמים ודי מטונפים. מפאת מגבלה תקציבית- ויתרתי). טיפ קטן לסיום: באוטובוסים המקומיים מנסים לפעמים לקחת יותר ממה שצריך, חשוב להקפיד לומר היכן עליתם על האוטובוס, כדי שלא יגבו את מלוא העלות של הקו (מתחנה ראשונה עד האחרונה, התעריפים משתנים).

עדכון סטטוס קורונה נכון ל-08/04/2021

• חזרה לישראל : יש למלא ולשלוח טופס כניסה ארצה, עד 24 שעות לפני הטיסה לארץ.
  • חובה לעטות מסכות.
  • המסעדות פתוחות למשלוחים בלבד והברים סגורים.
  • כל העסקים הלא חיוניים סגורים.