חופשת הסקי שלי במאונט בולר

קצת קשה לספר על יומיים מתוך טיול של 4 חודשים באוסטרליה, אבל מה לעשות שזה היה אורכה של חופשת הסקי שלי שם... הכל התחיל בחלום ישן נושן מאז שיצאתי מהארץ לפני 7 חודשים לעשות סקי גם בקצה השני של העולם בדרום הפסיפיק...
מערכת אתר למטייל
תמונה ראשית עבור: חופשת הסקי שלי במאונט בולר

הקדמה

ידעתי שאני אפספס את החופשה השנתית של הסקי באירופה, ואחרי כמה בירורים שאכן יש שלג בחלק הזה של העולם, החלטתי שאני אפצה את עצמי בניו זילנד או באוסטרליה. השהייה שלי בניו זילנד הייתה בקיץ,ככה ששלג עוד לא בא בחשבון, ואחרי שכבר הגעתי לאוסטרליה, והחלום התחיל להישכח ממני ולהיראות לא מציאותי - הוא פתאום התגשם! טיילתי באוסטרליה עם החבר- יואב, ואחרי מסע ארוך ומופלא ברחבי היבשת המדהימה הזו, הגענו לימים האחרונים שלנו לפני הטיסה לבנגקוק - לשהייה במלבורן אצל קרובי משפחה של יואב.

אחרי שהייה של שבוע בביתם, התברר שיש להם דירה באחד מאתרי הסקי באלפים הויקטוריאנים -MT BULLER - והציעו לנו לשהות שם במשך סוף השבוע וליהנות משאריות השלג של סוף העונה. (כידוע העונות בחצי הכדור הדרומי הפוכות מאצלנו ואירופה). כמובן שהרעיון קסם לנו ביותר - איזה סיום מושלם לטיול באוסטרליה! מה גם שאני ויואב הכרנו בכלל בחופשת סקי באירופה לפני שנה וחצי - ככה שזה גם היה רומנטי במיוחד.. וכך, ביום שישי באמצע ספטמבר - יצאנו לכבוש את מאונט בולר!

אתר הסקי

האתר נמצא כשלוש שעות נסיעה ממלבורן - עיר הבירה של ויקטוריה. ישנם שתי דרכים להגיע לאתר - דרך קצרה יותר - ודרך יפה יותר. האמת היא ששתיהן יפיפיות - הכבישים עוברים דרך ההרים של האלפים והיערות הקסומים של האזור. בכניסה להר עוברים דרך ביקורת תשלום - משלמים על כל לילה שבו הרכב חונה באתר. כמו כן חשוב - חובה שיהיו שרשראות לגלגלים באוטו - בלעדיהם לא מותרת הכניסה לאתר (אפילו אם אין סיכוי לשלג...). כמו כן ניתן להשאיר בשלב זה הרכב בחניה, ולהמשיך עם אוטובוס. עולים ועולים בדרך המתפתלת - (סיפור צד קטן ומשעשע - יש בדרך את השלט הכי מצחיק שראינו באוסטרליה - שלט צהוב של אזהרה, ועליו ציור של גמדים עוברים את הכביש!), עד שמגיעים לחניון של האתר. שם אנשי האתר מכוונים אותך לחנייה, ומכאן התחבורה היא באמצעות המוניות של האתר - ג`יפים (בתשלום נוסף, שחובה לשלם...).

מורידים כל אחד במלון שלו, ואותנו - כמה מפחיד - ב"מגדלי התאומים"... כן, כן, יש שם שני מגדלי מגורים, שבהן דירות ששייכות לאנשים שמבלים הרבה באתר, והם נקראים לא פחות ולא יותר מאשר "התאומים"...! הגענו לדירה שלנו, הוצאנו את המפתח, ונכנסנו! גילינו מקום מקסים - דירה עם שני חדרי שינה, מטבח מאובזר, סלון חמוד, ואפילו אמבטיה עם ברווזונים וספינות להשיט בה! השמש כבר שקעה, והתחלנו בהכנות לארוחת ערב. אחרי ששבענו, ירדנו לטייל ב"עיירה". המקום יחסית ריק, בכל זאת כבר סוף העונה והשלג שיש באתר הוא ממש בחסד, אבל עדיין יש קצת חיים. יש בעיירה כמובן חנויות להשכרת וקניית ציוד (יקר מאוד..), סופרמרקט קטן, דואר, ותחנת מידע לתיירים.

מכיוון שזהו בכלל טיול "תרמילאים", לא היה לנו ציוד סקי משלנו, והיינו צריכים להשכיר. נכנסנו לאחת מהחנויות (שאפילו בשעה 10 בלילה הייתה פתוחה), ואמרו לנו שאנחנו יכולים למדוד ולהתאים את הציוד כבר עכשיו, ולבוא לאסוף אותו מחר בבוקר, וכך לא נתקע ב"פקקים" שיש כשכולם באים להשכיר ציוד על הבוקר. אימצנו את הטיפ שלהם, ואחרי 10 דקות יצאנו בלב שקט בידיעה שמחר כבר מחכים לנו המגלשיים והנעליים. מכיוון שכאמור זו סוף העונה, וכבר לא קר, לא היה צורך בביגוד מיוחד - אז הסתפקנו רק בשכירת מכנסיים. למחרת בבוקר השכמנו קום ליום מושלם - אין ענן בשמיים הכחולים, והשמש זורחת ומאירה את השלג המנצנץ.
 אספנו את הציוד שלנו, והלכנו כ-5 דקות לעבר המעלית המרכזית - Blue Bullet.

היציאה למסלולים

למרות שיואב עושה סנובורד בכלל, הוא שכר ציוד סקי כמוני, כדי שנוכל להיות באותו קצב ביחד. עולים ברכבל, ופתאום מתגנב החשש שאולי בכלל שכחתי איך עושים סקי... ברגע שיורדים מהמעלית, מגלים שזה כמו אופניים - לא שוכחים! אפילו יואב שלא עשה סקי כבר הרבה שנים טובות, אלא רק סנובורד, מראה לי שהוא עושה סקי אפילו יותר טוב ממני... האתר מחולק בעיקרון לשני חלקים - המסלולים הדרומיים והמסלולים הצפוניים. כשאנחנו היינו שם רוב האזור הצפוני כבר היה סגור - לא היה מספיק שלג- אבל רוב המסלולים בחלק הדרומי היו פתוחים.

העפנו מבט על המפות שנמצאות בקצה הרכבל, והחלטנו ללכת לנסות את מסלול ה- Wombat Run (וומבאט - חיה אוסטרלית טיפוסית..) . זהו מסלול כחול סולידי, ולמרות שהשלג ממש לא במיטבו - בעיקר שלג תותחים, ומאוד "סלאשי", היה מסלול נחמד ביותר. היו רגעים שעצרתי לפני הירידות הגדולות - אבל יואב האמיץ יותר דירבן אותי להמשיך. (בכל זאת אחרי שנה בלי סקי האומץ קצת הולך לאיבוד..) משם המשכנו לצד השני - למסלול ה- Summit . מסלול מצוין- רחב, שלג טוב, לא יותר מדי גולשים, בקיצור - כיף אמיתי. עם כל הפעילות הגופנית והשמש בשמיים מתחיל להיות ממש חם - אפשר לראות אנשים גולשים עם גופיות, ובנים אפילו בלי חולצות... מדי פעם עוצרים להתרענן באחת מהמסעדות שבאתר - כמיטב המסורת בנויות מעץ עם מרפסות שמשקיפות על הגולשים.

בסוף היום אפילו עשינו חלק של מסלול שחור - מה לא עושים כדי להימנע מלעלות על רכבל T-BAR ... (כולם שונאים את הטי בר ככה, או רק אנחנו??...) ככה המשכנו כל היום לנדוד בין המסלולים השונים, עד שבשעה 15:00, אחרי כמעט 7 שעות רצופות של גלישה, החלטנו להזדכות על הציוד ולחזור לדירה... חזרנו ממש ממוטטים, עייפים, אך... מרוצים! שוב פעם ארוחת ערב מפנקת, ולמיטה לישון... למחרת בבוקר נפרדים מהחלום - חוזרים עם ה"ג`יפ- מונית" לרכב שלנו, ומתחילים בירידה המפותלת מההר, בחזרה למלבורן העיר הגדולה.
להתראות מאונט בולר...
 אולי נתראה שוב...

פרטים כללים על האתר-
גובה האתר - 1,805 מ`
מס` מעליות - 25
מס` מסלולים ירוקים - 2, מס` מסלולים כחולים - 18, מס` מסלולים שחורים - 24
עלות סקי פס ליום - 70$ אוסטרלי (בערך 160 ¤ - קצת יקר...)
יש במקום בי"ס לסקי - ניתן לרכוש חבילות משולבות של שיעורים וסקי פס על פי מספר ימים.
האתר פתוח גם בקיץ - ישנם מסלולי הליכה רבים ואפילו יש מעליות פתוחות.