הבלוג של yosefa

האלפים הצרפתיים 18.7-26.7 יצאנו לטיול של שבוע באלפים הצרפתיים 3 אחים ובני זוגם לשבוע של טיול כוכב לבני 50+ (אפילו 60). שכרנו רכב גדול ל 9 אנשים מרסדס, מחברת SIXT שהיה נוח ביותר. טסנו לגנבה בטיסת אל-על , נהדרת. לאחר שעות שיטוטים באינטרנט מצאתי באתר OWNER , CHALET - בית מקסים בעיירה קטנה ALLUEs במריבל. הבית שייך לזוג אנגלים ששיפצו בית בכפר. 4 חדרי שינה מרווחים , לכל חדר מקלחת ושירותים, חדר אוכל גדול ומטבח מצויד במערכות כלים מושקעות. יש בבית ה כ ל. מומלץ ביותר האתר www.meribelapartments.com איזור מריבל הינו איזור סקי עשיר במסלולי הליכה רגלית , בכפרים קטנים . בתוך נוף של גלויה. טיילנו באיזור שמונה ימים. כל בוקר יצאנו בסביבות השעה 900 והגענו חזרה בשעות הערב. הדרכים לא פשוטות לנהיגה ודורשות נהיגה זהירה בכבישים צרים בעיקולי כביש רבים. הנופים מדהימים איזור מקסים לטיולים רגליים וטיולי רכב. היום הראשון 18.7.13 נחתנו בגנבה בשעה 1030 בבוקר , ויצאנו לדרך. נסענו לכיוון אגם אנסי. התברברנו ביציאה , בהחלטה שלא ליסוע באוטוסטראדות, זכינו בדרך נופית נהדרת בכפרים קטנים על כביש D 922 הגענו לאגם לאחר כשעתיים (נסיעה על הכביש המהיר עורכת כ חצי שעה...) . ישבנו לצד האגם לארוחה קלה ויצאנו לשייט נעים באגם. טיילנו סביב האגם וכשהתחיל לטפטף, החלטנו לצאת לדרך לצימר במריבל . נסיעה של יותר משעה. נסענו דרך הגדה המזרחית של האגם בעיירות מדהימות . הצטיידנו בעיירה TALLOIRES בסופר המקומי ונסענו דרך ארברטוויל לביתינו החדש למשך השבוע הקרוב.התלהבנו מהמקום, מהטיפוח והדאגה לכל פרט והפינוקים שהבית מציע. התארגנו בבית המקסים, לא התעצלנו והכנו ארוחת ערב מושקעת. . היום השני 19.7.13 יצאנו ממריבל- אחרי ארוחת בוקר צרפתית- אפינו בבית באגטים בתוספת לחמים מהפטיסרי המקומי. נסיעה לבורג סן מוריס על כביש N90 . דרך נופית יפה מעל ההרים המושלגים לצידנו נהר השמש זורחת והכל ירוק ופריחה אלפינית מקסימה על כרי העשב. בבורג סן מישל – לפני הכל קפה בבית קפה. ומשם עלייה לפניקולר לטיול בשלושת ה ארקים ARC 18001950 2000 הכרטיס הינו כרטיס משולב לפיני קולר, לרכבל ולאוטובוסים החופשיים בין האתרים. הפניקולר מעלה למעלה , ומשם מיד ברכבל. רכבל פתוח תחושה של מעוף בין שמים לארץ, במבט מטה רואים את רוכבי האופניים במסלולי סללומים היורדים ממעלה ההר, למעלה, מעופפים להם מצנחי רחיפה, כל אלו מוסיפים לנוף הבראשיתי המדהים של הרים מושלגים בתווך הרים זולגי מים ופריחות . לאחר טיול קצר בפסגה לקחנו את האוטובוס לנסיעה לארק 2000 ירדנו חזרה בפניקולר ומשם יצאנו לטיול באחת מהדרכים היפות . מבורג סן מישל לבופור. D902 בדרך עצרנו לפיקניק לצד מפלון ומים זורמים . הדרך צרה עולה למעבר הרים שם קנינו מגבינות הבופור וגבינות נוספות . מידי פעם עצירה לצילומי נוף ותצפיות. עד לאגם רוזלנד. אגם מלאכותי הנוצר מסכר. הליכה קצרה לצד האגם. המשכנו לעיירת בופור בה מיוצרת הגבינה. שוטטנו בסימטאות העיירה היפיפיה. אדניות פורחות במלואן, נחל שוצף במרכז העיירה. תענוג של שישי אחר הצהריים. חזרה לבית לארוחת שבת . היום השלישי- 20.7.13 דני וחגית שומרי השבת נשארו בבית . ואבנר דולי ואנחנו יצאנו לטיול שבת באיזור של מריבל. יצאנו לחקור את האיזור. עלינו למריבל- העיירה עדיין לא התעוררה הסתובבנו ברחובותיה נכנסנו למינסרה שיש לצידה מסעדה והחלטנו שזו תהיה המסעדה לארוחת סיום הטיול. מסעדה בתוך אורווה ישנה הבנויה אבן מהמאה ה 17 (יסופר עליה בהמשך). הצטלמנו לצד פיסלי העץ בכיכר בכניסה לעיירה וירדנו למוטיר. משם לעיירת המרחצאות עיירה תירותית של מלונות בריכות ומרחצאות . BRIDES LES BAINS שיטוט ברחובותיה ונסיעה לבוזל עיירת סקי שלצידה אגם. עיירה חמודה , האגם קטנציק ומשמש לבריכת השחייה של המקומיים . המים קרים מאוד. עצרנו בפטיסרי עם עוגות משובחות הצטיידנו בקופסאת עוגות אקלרים, מוס לימון, ועוד. וחצינו את הכביש לבית הקפה שם קונים רק קפה. הפסקת עשר מעולה. עלינו בדרך מקסימה D915 לכיוון פרליון PRALOGNAN LA VANOISE עיירת סקי עטורת מלונות ובתי הארחה בחורף לסקי ובקיץ למטיילים. עם הרבה מאוד מסלולים רגליים. מתוך העיירה עולה דרך המגיעה להרים . המשכנו בה לצידנו נהר וההרים זורמים מי הפשרת שלגים במפלים גבוהים וצרים ומפלונים רחבים. מקסים. הלכנו במסלול רגלי קצר. מטיילים רבים באיזור. מזג האוויר היה נעים עד חם ומטיילים רבים מפקנקים שוכבים על כרי העשב אווירה מדהימה. וכמובן גם כאן בית קפה ומסעדה. ממש מקום יפה לקפה (בירה וסיידר הולכים גם). בדרך חזרה גילינו את שלושת ה COUCHRVHVEL עיירות סקי על אותה הדרך D914 . עצרנו ב COURCHEVEL 1550 הסתובבנו סביב האגמון הקטן ונכנסנו לעיר העתיקה .שם היתה תכונה דוד ענק עמד במרכז העיירה ודגלונים קישטו את הסמטאות. הצלחנו להבין שעומד להתרחש פסטיבל בעיירה. משהו מקומי. והחלטנו לחזור בערב. בערב חזרנו לעיירה- על הדוד התבשל לו מרק עדשים. הפסטיבל מקומי וכל אנשי העיירה הגיעו למרכז הכפר רכשו כרטיס המקנה לחם ריק (למרק בלחם) ונקניקיות ענקיות ונתח בשר לא מזוהה. אנחנו התבוננו באוכלים וברוקדים . היתה אווירה נעימה הילדים בהמשך הערב הסתובבו עם פנסי נייר , צעדת תזמורת מקומית . ערב נחמד. מוזג המרק המקומי שמח מאוד לנצל הזדמנות בתמונה משותפת...לחיבוק עז היום הרביעי- יום ראשון ה 21.7.13 חזרה לאיזור אנסי לטיול בערוץ פיר ובאנסי העיירה. חנינו בחנייה עם המדרגות בערוץ פיר ירדנו במדרגות לערוץ טיול מקסים. הערוץ צר כשהנחל זורם בתוך הערוץ העמוק בצורות אבן שרק הטבע יכול ליצור. תחושה של הליכה בתוך מערה שהתקרה נפתחה. הטיול בערוץ הצר היא באורך של כ 750 מטר אחר כך יוצאים החוצה. הדרך היא הלוך חזור הליכה נעימה. הבנו שיש חנייה בקצה השני שתחסוך לחלקינו את העלייה במדרגות לרכב. דודי ואני עלינו בקלילות במדרגות והעברנו את הרכב לצד השני של הערוץ. ומשם למצודת מונטרייה המרשימה.הגענו למצודה ב סביבות השעה 1300. מסתבר שהמצודה ניפתחת לסיור רק לאחר השעה 1400 לסיור מאורגן עם הסברים בצרפתית. ויתרנו על הסיור ופיקנקנו לנו על שולחנות שהוצבו בקידמת המצודה. משם ירדנו לאנסי. עיירה מקסימה. שוטטנו ברחובותיה כשהמבנים משתקפים בנחל הזורם. גם כאן לא ויתרנו על קפה ומאפה באחד מבתי הקפה ובשל החום הרב קררנו עצמינו גם בגלידה טובה. ערוץ פיר המשכנו בנסיעה בצידו המזרחי של האגם וטיפסנו לתצפית מדהימה LA FORCAZ. העלייה בדרך צרה , דרך נופית משגעת ביופיה . מומלץ ביותר. למעלה נוף מדהים , האגם פרוש לפנינו. פסגת ההר היא מקום מועדף על מצנחי הרחיפה בעשרות, מה שמוסיף לנוף נופך צבעוני . המקום נעים יש מסעדות ובתי קפה אבל בעיקר נוף יפיפה, עוצר נשימה וממלא ריאות ונשמה. יום שני 22.7.13 תכננו יום ארוך לשאמוני למונט בלאן. נסיעה דרך אוגין לשאמוני. בדרך ערכנו עצירה בעיירת הסקי מגב. עיירה חמודה. הגענו לפני 10 בבוקר והעיירה עדין לא התעוררה הסתובבנו בסמטאותיה נהננו ממראה כדורים פורחים מעל העיירה ומאויר הרים צלול ונקי במראות הרים מושלגים ומים זורמים בכל מקום. הכנסייה היפה במרכז העיירה . עיירה מצודדת ונעימה. לא ויתרנו על קפה ומאפה וכעבור כחצי שעה הגענו לשאמוני. לפני כארבע שנים דודי ואני היינו בשאמוני ועמדנו למעלה משעה בתור לכרטיסים. אז בשמש . כיום מצאנו מבנה של מרכז מבקרים חדש. לא היה תור לרכישת הכרטיסים ועלינו מיד לאתר. דחוסים בתוך הקרונית. מעבר מקרונית לקרונית והופ אנחנו למעלה. חשים בסחרחורת בשל הגובה. ועייפות מה.הנוף בראשיתי ומקסים. הסתובבנו על המרפסות, במוזיאון , במנהרת הקרח. ירדנו לתחנה הראשונה ויצאנו החוצה. דודי חגית אבנר ויוספה(אני) יצאנו לטיול רגלי קצר לאגם הכחול. הליכה של כרבע שעה נוחה בשביל מסומן. ואנחנו לצד אגם כחול עמוק המון בלאן מעלינו מכוסה בגליישר- שלג לבן שמים כחולים מדהים. ירדנו מההר ונסענו לשאמוני. מגרש החנייה לאיגל- צמוד למרכז המבקרים החניה עלתה 5 יורו. בשאמוני התפתינו לקחת את הרכבת התיירותית לסיבוב- הרכבת נוסעת רק במרכז העיר ולנו הסיור בה היה מיותר. הסתובבנו בסימטאות העיירה המיוחדת בהנאה רבה. וחזרנו דרך איטליה. יצאנו משאמוני בשעה 1630 לנסיעה ארוכה. חצינו את מנהרת המון בלאן ואחרי נסיעה של 11 קילומטרים במנהרה יצאנו לאיטליה שקיבלה פנינו בגשם עז. הצד האיטלקי הביאנקה לבן משלג וההרים זורמים במפלי מים. ירדנו על כביש S26A חלפנו על קורמייר עיירת הסקי המפוארת , השארנו אותה לפעם הבאה. מחוסר זמן. ירדנו לעיירת הסקי המדהימה LA THUILA עיירה איטלקית נחמדה.בתוך נוף הררי ונחל שוצף במרכזה. הסתובבנו בין גלריות – חנויות קנינו פיציפקס המשדכנו בדרך מדהימה לכיוון מעבר ההרים והגבול בין צרפת לאיטליה מעבר סאן ברנרד הקטן. דרך מקסימה!!! משם בגרך קשה לנהיגה ירידה לבורג סן מוריס כשהעמק נפרש למטה. מקסים