24.2.19

וויקאטו הוא הנהר הגדול ביותר בניו זילנד. זורם בעמק וויאקטו הירוק והחקלאי. נסענו להמילטון לגנים הבוטניים. בדרך עצרנו בקיימברידג' עיר שהנהר עובר בתוכה ואגם קטן שוכן בה. אנחנו הגענו בשעות אחר הצהריים והעיר על תושביה נמנמו. הסתובבנו במרכז. מבנים יפים. והרבה גנים . מורשת האנגלים. העיר מתהדרת בגידול סוסים. על המדרכות מפסיפס תמונות סוסים. ופסל גדול בככר.

השתמשנו בשירותים הציבוריים הנמצאים במבנה ויקטוריאני והמשכנו הלאה. כפי שאתם מבינים אין ממש מה לעשות בה.

הגענו אחר הצהרים לאמי ורוב המארחים שלנו. מחיבורים .רוב שנים רבות מארח ישראלים דרך חיבורים. לפני 14 שנה נישא לאמי פיליפינית במקור ,והם מארחים בדירתם בהמילטון. אכלנו יחד ארוחת ערב שאמי הכינה בכשרון גסטרונומי. רוב סיפר על הביקורים שלו בישראל בהתרגשות וגעגוע. ואמי סיפרה על הפיליפינים.

בבוקר יצאנו לגנים הבוטניים שזו הסיבה להגיע להמילטון. גנים נפלאים. גנים על פי נושאים. גנים בסגנון יפני, סיני, אמריקני- מודרני, הודי. גן ירק, גן מיחזור . אנחנו התאהבנו ,איך לא בגנים האיטלקיים.

כמובן אגם קטן ופריחת נופרים. בית קפה , מקום נהדר לקפה ומאפה. הרבה מאוד משפחות וילדים. היתה גם מסיבת נסיכות וראינו הרבה מאוד ילדות מחופשות. אנחנו בילינו קצת יותר משעתיים בגנים אפשר עוד.

מהגנים יצאנו דרך איזור שנקרא קינג קאנטרי. האיזור נלקח על ידי האנגלים .המאורים הכתירו מלך ששלט על איזור ההרים והיערות. מכאן השם . הרבה שילוט על " מלך הבוקסינג. " " מלך המכוניות" כאלגורייה לשם האיזור.

כל הדרך על הכביש נוסעות,מלא מכוניות עתיקות התחביב הניו זילנדי. מה שהופך את הדרך לא רק ליפה אלא גם למחויכת. אנחנו בדרך למערת וויטומו. מערת התולעים הזוהרות או נכון יותר הסיבים הזוהרים דרכן הן צדות מזון .

יש 3 סיורים שונים. אנחנו סיירנו בסיור הקלאסי שעורך כשעה. המערה מערת נטיפים יפיפיה אחר כך שטים בחושך ורואים את ניצנוצי האורות. דקות של קסם.

אחרי הסיור במערה החלטנו ללכת לאיבוד. במסלול שראינו בלונלי פלנט. " מסלול מחוץ למסלול התיירים"

ממש לא ברור למה. יופי של מסלול. אנחנו,ממליצים להכניסו לתוכניות טיול.

לצאת עם מיכל דלק כי אין דלק בדרך.

נסענו בדרך נופית, דרך יערות גשם בין הרים. בדרך גדר עליה תלויים זוגות נעליים. ( הרבה סוגי גדרות ראינו, גדר החזיות בוואנקה גדר צלחות גלגל בקטלינז,גדר מגפיים, גדר נעליים וגדר אופניים). בדרך היום פגשנו בגדר הנעליים דודי הוסיף את נעליי הספורט שפתחו פיהן. בהמשך פגשנו בגדר האופניים.

עצירה ראשונה בקשת. Mangapohue Natural Bridge.5 רק יורדים מהכביש, 5 דקות, ומיד נכנסים לערוץ .בקצהו קשת אבן טבעית. כל הודו של הטבע. המסלול לא חוזר עושה סיבוב למגרש החנייה. אפשר לחזור גם בגשרי העץ…

יש בדרך, מערה ובה ככתוב ניתן לראות מאובנים, מערת פירפירי דילגנו עליה שלא בכוונה. מערה חשוכה .

משם למפל מארופוקה ששוצף ומרשים ביותר ירידה אל המפל בתוך יער גשם. פגשנו חובבת טבע שמצאה חרגול ג'ירפה שייחודי למקום…

השעה כבר 17:00 לא נראה שיש מקום לישון בדרך. המשכנו בכביש יפיפה מתפתל והגענו באמת לקצה ניו זילנד למקום הכי קרוב לאוסטרליה KAWHIA.

החלטנו ששם בקצה המפרץ בטח יהיה מקום לישון.

ומצאנו מקום נהדר bnb המנוהל על ידי ראיי והלן. הלן היתה פעמיים בישראל והתרגשה מאוד לארח אותנו כאורחים הישראלים הראשונים. נוצרייה, אוהבת את ישראל.

הצימר נקי מסודר שני חדרי שינה מטבחון סלון וגינה נהדרת. קיבלנו אפרסקים מהעץ. אפרסי דם. בשרם מבפנים אדום. רק בניו זילנד...

ראיי יידע אותנו על מעיינות מים חמים בים. בשעת השפל, ניתן לחפור בריכה ולשבת המים חמים. צייד אותנו באת חפירה ויצאנו לחוף. למדנו שלא רק בקורמנדל אפשר להתיישב,בבריכות.

השעה 19:30. שעת שפל. דודי מצוייד באת חפירה. עלינו על הדיונה, חול שחור. ירדנו ממנה ראינו התחלות של בריכות ובריכה אחת עם זוג.

זוג גרמני שרבצו בבריכה.

מיד דודי החל בעבודת חפירת הבריכה.

אני התיישבתי. מים חמים ונעימים. בחוץ קר. כיף..

ועכשיו יש לי לא רק נהג צמוד, אלא גם חופר הבריכות הצמוד. אמון לקראת הוט ווטר.

חזרנו אל Montys bnb , 71 pouewe street, Kawhia

helenandray71@gmail com

אם מי מהקוראות/ים באיזור מומלץ מאוד.

הלן אמרה לנו שאנחנו יכולים לקחת את הזמן ולצאת מאוחר. קיבלנו בשמחה את ההצעה. התפנקנו ויצאנו לדרך בעשר וחצי להרפתקה חדשה . פנינו מועדות אל

חצי האי קורומנדל.

שמנו לgoogle map את Paeroa כנקודת התחלה.

הדרך יפה עד מאוד. פייאורה עיירה קטנה ומלאה בחנויות עתיקות כמסורת הבריטית להסתובב בתוך מוזיאונים. בעבר העיר היתה ידועה במשקה L&P לימונדה ניו זילנדית. דווקא טעימה לזכר הימים בקבוק גדול של המשקה מקדם פני הבאים. נכנסנו ל i site הצטיידנו במפות ויצאנו למסלול ערוץ קרנגהקה. KARANGAHAKE GORGE הלכנו במסלול תוואי הרכבת הישנה. בתוך היער צמוד לנהר. מסלול מעגלי חצינו את המנהרה וחזרנו למגרש החנייה. ממגרש החנייה יוצא מסלול מרשים ומיוחד הנקרא מסלול החלונות windows. המסלול עובר במכרות הזהב. צריך פנס. השביל מוביל למסילת רכבת ישנה בה הובל הזהב בקרוניות. אחר כך יורד אל הנהר ובגשר עוברים לשביל צר החצוב באבן חזרה למגרש החנייה. מסלול יפיפה ומיוחד.

ישנים במוטל goldmine motel פשוט וחביב. בעיירת מכרה הזהב Waihi וויהי.