התחלנו אתמול , בהליכה מהנה ב karanghake gorge עליו כתבתי בפוסט הקודם. פתיחה נהדרת לטיול בקורומנדל. משם בנסיעה נופית בכביש 2 עד ל Waihi.

לינה במוטל goldmine הזהב של בעלת המקום.

כל האזור חי והתקיים ממכרות הזהב. כעת מתקיימים בעיקר מתיירות בנושא הזהב. וחקלאות.

בבוקר הסתובבנו בעיירונת ברחובה הראשי פסלים. עלינו לראות את הבור הענק בצבעי אדמה זהובים.

נכנסנו ל i site. שם קיבלנו מפות וחידוד בין i site בכחול שאותו מתפעלים מתנדבים לירוק שהוא ממשלתי. שניהם מעולים.

הדרכים יפיפיות בתוך יערות גשם שרכים, ירוק ושטחים חקלאיים.

עשינו חנייה ב פאנגאמאטה . נכתבת Whangamata.

wh נותן פ רפוייה במאורית.

מפרץ, ים ונופים. איסוף צדפים על החוף.

המשכנו ל Tairua . ב site מתנדבת שהיתה כנראה מורה.

דודי שאל איך מבטאים את שם הישוב.

קיבלנו שיעור קצר במאורית

טיי- שניים

רואה- הר.

שני ההרים המקשטים את חוף טיירואה.

על אחד מהם טיפסנו.

היא הציעה לנו מסלול טיול עם תצפיות נוף. הטיפוס במסלול sumet מתחיל בחנייה שמול גן המשחקים. עולים דרך כר הדשא הגדול במדרגות , שביל מסודר ועל קצה ההר בטיפוס על סלעים המסודרים כמדרגות. מידי פעם מציץ הנוף המשכר של המפרצים והים. ולמעלה 360 מעלות נוף משגע.

הזוג ראובני , היה בטוח שכל Hahi מחכה רק לו. חיפשנו חדר ליומיים ו...לא היה. הזמנו דרך booking בעיר הסמוכה פייטיאנגה, Whitianga במקום הזול בנמצא. ויצאנו לחקור את הקתדרלה , הלכנו במסלול המתחיל מחוף הים של האהיי. עלייה לבוש עד שמתחברים עם החנייה שסגורה משום מה.

הליכה על דרך סלולה עליות ירידות כשכל הזמן הים ואייו ברקע. סיום ב 156 מדרגות ומגיעים לסלעים ולקתדרלה. שעת שפל , כמומלץ. מולנו עובר בחור עם מצלמה משוכללת ואומר שהשמש מתחילה לשקוע וחשוך לצילומים. שעת השפל בשעות אחר הצהריים, היתרון הגדול ניתן להכנס לקתדרלה ולעבור מצד לצד ברצועת החול. נכנסנו גם למערה הנוספת. מראות נהדרים של האיים המציצים דרך הקתדרלה. גשר ענק מאבן גיר. החסרון צל והתמונות חשוכות משהו.

עלינו חזרה את 156 המדרגות ,עליות וירידות כעבור כשעה היינו באוטו שחנה במרכז ההאיי. מאושרים ושמחים.

את חוף ההוט ביץ' ראינו. היום דודי לא חפר לי בריכה בין ההמונים. אחרי ששלשום זכיתי לבריכה פרטית.

הגענו למקום שהזמנו. והפתעה, מסתבר שהזמנו דירה. 3 חדרי שינה, סלון מטבח מאובזר מאוד, שלט על הדלת ברוכים הבאים.

יש כאן שולחן כדורגל ומלא משחקים לילדים.

היה זה הבית של המארחים שבנו בחצר לעצמם בית חדש. בתחילה חשבנו שהתבלבלנו. עד שהגיע בעל הבית ושאל האם אנחנו מרוצים מהחדר.whi bach נקרא הבית. בשכונה שקטה ממש דקות מהמרכז

עוד יום מלא הפתעות כמו השלט שפגשנו בדרך על הכביש.

27.2.19

קמנו לאיטנו בבית החדש. התחלנו ב" יום כביסה" הפעלנו מכונת כביסה, אכלנו בנחת ארוחת בוקר ויצאנו למרכז העיר החביבה. הזמנו שייט. התלבטנו באיזו חברה לצאת. ובחרנו בסירה שאין לה גג והקטנה ביותר. CAVE CRUZER ADVEBTURES.

בבעלותם של טרי ומישל. 0276633449.

מומלץ ביותר.

טרי משיט את הסירה נכנסים למערות. תוך כדי מסביר. יורדים לשנרקל, אם מעוניינים. השייט של שעתיים. אנחנו זכינו משום מה ל 3 שעות נהדרות. במפרצים המקסימים, הקתדרלה ועוד מערות בדרך.

אתמול הלכנו בתוך הקתדרלה, בשפל. נכנסנו גם למערה נוספת בחוף.

היום השייט בצהריים ויש גאות. המערה שנכנסנו אתמול היתה מוצפת במים . תמונות אתמול והיום.שפל וגאות.

הקתדרלה

מערת האוהבים

המים בגווני טורקיז, כחול וירוק.

שייט מעולה לראות את האיים , המפרצים והקתדרלה ממבט מהים.

28.2.19

כביש 309 מחבר את פייטיאנגה והעיר קורומנדל. ניתן לסוע גם בכביש 25. אנחנו בחרנו ב 309 שהוא ברובו אינו סלול. צר עקלקל ובתוך היער. חוות בודדים בדרך.

עצירה ראשונה בשמורת עצי הקורי הענקיים.

בכניסה יש לשטוף את הנעליים כדי לשמור על העצים הענקיים והמרשימים. כמעט ונכחדו בשל כריתתם המסיבית כיום הם מוגנים.

כרגיל השבילים מוסדרים בגשרי ומדרגות עץ. הקוריים הסיאמים ,שני עצים מחוברים בגזע מרשימים ביותר.

500 מטר משמורה זו מפל יורד לו 5 דקות הליכה מהכביש.

נסיעה נוספת ומגיעים לפארק , הרבה מאוד מתקנים הפועלים עם מים. אנחנו עשינו רק עצירת קפה. אולי פעם נזכה להגיע עם הנכדים…

הגענו אל העירה קורומנדל ששוכנת על מפרץ.

הנה באה הרכבת ......... .

מסילת דרייבינג קריק driving creek railway

אדם קם בבוקר עם רעיון, ברי בריקיל. אומן , מפסל בקרמיקה. החליט לבנות רכבת בשיפוע שתוביל להר. מסילה צרה עם רכבת קטנה.

החל לבנות את הרכבת ב 1973. ניפתחה לנסיעת תיירות לראשונה ב 1990

הבנייה הצריכה הרבה מאוד חשיבה ופתרונות. שכוללים נסיעה ברוורס, חציית גשרים ומנהרות קטנות. נהג הקטר עובר מלפנים לאחור....הרכבת נראית רכבת ילדים. האמת שמרבית התיירים ילדים כמונו.

הרכבת מובילה לראש ההר לתצפית נוף על המפרץ.

חוויה מיוחדת ואחרת.

נסיעה של כשעה וחצי בתוך היער כשעבודות הקרמיקה מוצגות בדרך.

המשכנו בנסיעה על הכביש שצמוד לים בדרך לקצה חצי האי לתמז.

בדרך נכנסנו לגן שראינו המלצה בלוני פלאנט ושילוט. גן המים רפוארה. לא ממש ראוי את הנסיעה אליו אם כי הדרך נופית ויפיפיה.בגן בריכות נופרים ובתוך השטח ביער מפל. המחיר 15 דולר לאחד.

ראינו הרבה מאוד גנים יפים ממנו.

חזרנו לנסיעה לאורך הים.

מצאנו מוטל בתמז.

וחודש חדש בפתח. נותרו 10 ימי טיול בארץ המופלאה הזו.

1.3.19

יצאנו את תמז לכיוון הצפון הרחוק. בשולי חצי האי קורומנדל. נסענו למירנדהMiranda . שעות שפל, מלא ציפורי מים. וצדפים על החוף. טיילנו על החוף ואספנו צדפים כמותם לא ראיתי מימיי חיי ,שהם לא מעטים, כידוע. צדפים בצבע זהב. כל צדף שנצץ אספנו כעת נוספו לאוסף הצדפים שלי גם זהובים.

המשכנו לאורך המפרץ והים.

אין ברירה חוצים את אוקלנד בפקקים רבים. נמנעים מכביש האגרה.

חנייה לחוף הים של Orew. ארוחת צהריים על שולחן מול הים. קצת מעונן והים איבד את גווניו היפים.

משם לMatakana דרך ייקבים. עיירה חמודה .

לינה בגן של ננסי. בית על ראש ההר כמה חדרי bnb . נעים ונחמד.