מסלול בן שבוע-שבועיים בראג'סטן

yosefb

”שבועיים בהודו “

קרא עוד

בשבוע שעבר חזרנו שישה חבר'ה בני 40 מטיול של שבועיים בהודו, אזור ראג'סטן וחמישה ימי נופש בגואה. את כל הטיול לרבות טיסות פנים, רכב צמוד, מלונות, מסלולים, מדריכים מקומיים, קניות ועוד אירגן מדריך בשם Sudhir Singh. נדהמנו לגלות רמת ארגון גבוהה מאוד, מקצועיות, זמינות יוצאת דופן, דייקנות, עמידה בכל סיכום עימנו, מלונות מצויינים ויחס מעולה. היה לנו נהג נפלא, מקצוען, בקיצור אנחנו ממליצים בחום ובטוחים שאם נגיע שוב להודו זה יהיה רק עם סודהיר. 0579481740. מומלץ מאוד מאוד מאוד.

תמונת הפרופיל של yoedmagen
yoedmagen

”מסלול משפחות מהמם בראג'סטן“

קרא עוד

חייתי עם משפחתי (3 ילדים קטנים) 4 שנים בהודו וטיילנו בה לא מעט. אחד הטיולים שהשאירו עלינו את הרושם העז ביותר היה במחוז ראג'סטן, במשך 8 ימים. מדובר באיזור מדברי שהערים בו שימשו בעבר נסיכויות של המהרג'ות והוקמו בהן ארמונות ומבצרים. חלקם השתמרו עד היום. זהו המחוז הצבעוני ביותר בהודו ובכל איזור עוטות הנשים סארי בצבעים עזים שונים. למשפחה שרוצה לטייל בנוחות יש חשיבות רבה ללון במלונות טובים, רצוי 5 כוכבים גם אם הם יקרים.

1. טסנו מניו דלהי לעיר אודייפור, העיר הלבנה. שהינו בה יומיים וטיילנו בה לאורכה ולרוחבה. ארמונות יפים, אחד מהם הוסב למלון טאג' פאלאס המפורסם במרכז האגם, גנים בריטיים מטופחים, בתי מלון שהיו בעבר ארמונות ובית מלון Udaivilas, שנחשב לאחד היפים באסיה. הילדים נהנו מאוד בשיטוט בארמונות, בגנים ומאוסף המכוניות העתיקות של המהרג'ה.

2. משם טסנו לעיר ג'ודפור, העיר הכחולה על שום שכונה אחת בעיר שצבועה כולה בכחול. בעיר ישנם שני ארמונות. אחד "חדיש" מתחילת המאה ה-19, שחלקו בית מלון מפואר וחלקו השני מוזיאון לשעונים. השני עתיק הרבה יותר ונחשב לארמון היפה ביותר בהודו, עם אוספים שונים, כולל אוסף תותחים על הגג (תצפית מרהיבה על כל העיר). בעיר ישנם מספר ארמונות שהוסבו למלונות והם ברמה גבוהה. ג'ודפור מהווה מרכז לעתיקות ויש בה מספר שווקים ומסעדות מעולות. במרכז העיר ישנו שוק בגדים צבעוני מאוד. ניתן גם לטייל בטוק טוק מחוץ לעיר במאין ספארי, שבו רואים צבאים מסוגים שונים, גמלים וכפרים צבעוניים.

3. לאחר יומיים בג'ודפור המשכנו ברכב שכור לג'ייסלמר (4 שעות נסיעה נוחה). בדרך המדברית עצרנו במלון דרכים מקסים שכל כך התלהבנו ממנו שויתרנו על הלילה האחרון בג'ייסלמר כדי ללון בו בדרכנו חזרה לג'ודפור. שכחתי את שמו אבל אי אפשר לפספס אותו. זה המקום היחיד בדרך שניתן לעשות בו הפסקה. יש בו הופעות מקומיות וחנויות עם עבודות אומנות הודיות.

4. ג'ייסלמר היא עיירה מסיפורי אלאדין. כך לפחות אנחנו התרשמנו. בתים מאבן מדברית זהובה, מבצר ענק שבו רחובות קטנטנים, צבעוניים מאוד, מוזיאון קטן ויפה ומקדשים ג'אינים מהמאה ה-12 היפים ביותר שראינו בהודו. הרבה מהבניינים בעיירה עשויים מאבן והם מגולפים בצורות יפהפיות. יש בה מספר שווקים קטנים שמוכרים עתיקות ועבודות יד הודיות. יש בה לא מעט מסעדות על גגות הבתים וזו חוייה יוצאת דופן לאכול שם בערב.

5. במהלך שהותנו נסענו ליום שלם לדיונות במדבר שם עשינו טיול גמלים. מה אומר לכם, מזג האויר המדהים (תחילת ינואר) + הדיונות + צבעי הבגדים של המקומיים היוו תפאורה מושלמת למקום שכיף להזכר בו. חוייה מדהימה לילדים.

6. בדרכנו חזרה לג'ודפור (ממנה חזרנו לניו דלהי ברכבת) עצרנו כאמור במלון דרכים ולא הצטערנו.

כך תם לו אחד הטיולים הכי מרשימים שעשינו בעולם מעולם.

בראג'סטן ישנן עוד מקומות יפים רבים כמו הבירה ג'ייפור (אליה הגענו בהזדמנויות אחרות), הטאג' מהאל קרוב לשם יחסית, שמורת הטבע רנתמבור, שבה ראינו טיגריסים ונמרים ושמורת הציפורים בהרטפור.

מומלץ להגיע לאיזור בין החודשים נובמבר ופברואר, אחרת נורא חם. אני ממליץ מאוד להגיע להודו ולוא רק כדי לבקר במחוז ראג'סטן שלא יאכזב גם את המשפחות המפונקות ביותר. הייתי מקדיש לאיזור 12 יום לפחות (לכלול בנוסף למקומות שתוארו לעיל את אחת משמורות הטבע, את ג'ייפור ואת הטאג' מהאל המפורסם).

תמונת הפרופיל של savinoam
savinoam

”10 ימים בראג`סטן, אגרה ודלהי“

קרא עוד

טיול ראשון להודו, אחרי הרבה טיולים לכל המזרח. מרץ 2010, מזג אוויר חם אבל יבש מאוד ומקל על הטיול. 10 ימים (נטו), 3 חברים בני 50. עזרה בארגון הטיול - רוני גולני שמוזכרת כאן מספר פעמים באתר 050-5655068. לינות, הוזמנו בחלקם מראש (התחלה וסוף) ובחלקם במקום אחרי התרשמות מהחדר. טיסה עם טורקיש איירוויס דרך איסטנבול לדלהי, נחיתה ב- 04:00.

בדלהי חיכה לנו עם הנחיתה נהג לטיול של שבוע באגרה וראג'סטן. הנהג Shakti הוזמן על ידי רוני גולני ובהמלצתה בילינו איתו את כל הטיול ברכב. אדם נעים, הגון וקשוב לרצונותינו שגם המליץ לנו על לינות שלא אורגנו מראש. חשוב לציין ששקטי הנהג, כשמו כן הוא, רק נהג ולא מדריך טיולים. ולכן כל הטיולים עצמם (מעבר להסברים ברכב) נעשו עצמאית לחלוטין. כשרצינו מדריך מקומי לכל אטרקציה, שכרנו תמורת 50-100 רופי מדריך במקום. עקרונית, טיול עם נהג פרטי ממקד את הטיול לפי רצון הקבוצה. מכיוון ש"הקבוצה" במקרה זה היתה הומוגנית בהעדפותיה, הרי שניתן היה לקצר את הטיול בסופו של דבר ביום או יומיים, או לשנותו במהלכו.

כל הנסיעות אינן ארוכות מדי בקילומטר, אבל מהירות הנסיעה הממוצעת בהודו היא כ- 30-40 קמ"ש, כך שנסיעה של 200 ק"מ אורכת כ -5 שעות. הנהיגה ההודית היא מזעזעת, ולמזלנו הנהג שלנו נהג באופן זהיר להפליא את כל הדרך הארוכה שבילינו איתו ברכב.

נסיעת בוקר של מספר שעות משדה התעופה בדלהי לאגרה. ביקור בטאג' מאהל ובמבצר. העיר עצמה די מלוכלכת ולא כל כך נעימה. נסיעה של מספר שעות לג'ייפור דרך פאטפור סיקרי, ארמון גדול נטוש (מעולם לא אוכלס עקב בעיות מים) ומסגד.

ג'ייפור – ארמונות המלוכה והמבצר יפים ומתוחזקים. מופע אור קולי בלילה מול הארמון.

פושקר – עיירה בעלת צביון דתי מובהק, כשהחיים מתרכזים ברחוב הראשי בעיר העתיקה באזור המסגד, בסביבת האגם (ריק לגמרי השנה) והגתות המקיפות אותו. משמשת גם כעיירת תרמילאים (כן, כולל גם ישראלים שמשתדלים להתרכז במתחם העין השלישית).

נסיעה לאודאיפור דרך מקדש שיש מדהים (שכחתי את שמו). אודאיפור, עיר עתיקה יפה מוקפת אגמים. טיסה לדלהי. טיול (יום מלא) באתרי החובה (מופיעים גם באתר זה תחת 3 ימים בדלהי) עם נהג מקומי (1,000 רופי). שיטוט איטי בשווקים (קרול בג והמיין באזר או פאהר גאנג') ובקונאוט פלייס (כולל שוק פאליקה התת קרקעי).

לינות: אגרה – גסטהאוס Lamba Indian Home Stay אצל קולונל בדימוס מהצבא ההודי. חדרים גדולים במצב סביר/טוב. איש קפדן אבל חביב. אשתו דווקא התייחסה בזלזול ובגסות לנהג שלנו, כנראה בגלל השוני במעמדות. חדר במחיר של 32$ ללילה + א.בוקר

ג'ייפור – "צימר" Girisadan. צימר ברמה גבוהה ביותר בביתם של קברניט בצי הסוחר ההודי. מקום נפלא ומטופח ולמעשה הלינה הטובה ביותר שהיתה לנו בהודו. בית פרטי ובו 2-3 קומות מגורים לאירוח. לכל קומה סלון הסבה ומטבח וכן מחשב/אינטרנט. חדר במחיר של 45$ ללילה + א.בוקר.

פושקר – מלון Master Paradise, מלון חביב עם בריכה נחמדה שעזרה להקל קצת על החום. חדר במחיר של 35$ ללילה + א.בוקר.

אודאיפור – מלון Hill Lake. חדרים סבירים מנהל חביב ומסעדה נחמדה עם נוף נפלא על הגג. חדר במחיר של 34$ ללילה + א.בוקר.

ניו דלהי – 2 בתי מלון - מלון Jyoti Mahal באזור המיין באזר (מאחורי קולנוע אימפריאל). מלון נחמד יחסית לאזור, קצת מיושן ואנשי הקבלה לא ממש קואופרטיביים. הזמנו הסעה מהשדה למלון והיא כמובן לא הגיעה. בשיחה למלון הצטערו על כך ובקשו שנמתין עוד חצי שעה. כשרצינו לשלם ניסו לחייב אותנו על ההסעה. חדר במחיר של 52$ ללילה + א.בוקר.

מלון The White Klove באזור המיין באזר (מאחורי קולנוע אימפריאל). מלון מחודש לחלוטין, שונה (לטובה) מרוב המלונות/גסטהאוסים באזור. חדרים מרווחים, מקלחת גדולה (עם דוד מתכוונן לחימום מהיר). בגג הבניין נפתחת השבוע מסעדה הן של אוכל מזרחי (כפי שאנחנו מכירם) והן של אוכל אסאיתי ("סיני"). הבעלים של המסעדה המזרחית הינו בחור ירדני חביב ביותר בשם מוחמד אינבוסי (יש לו מסעדה דומה בוורנסי בשם Hayat).

אוכל מסעדות מקומיות פשוטות, רובן על טהרת האוכל הצימחוני. מחיר ארוחה לאדם - בסביבות 20 ₪. אוכל בשווקים, בעיקר פירות, מיצים ולסי (יוגורט מקומי).

מסעדה מומלצת בפאהר גאנג' – Tadla, מסעדה צמחונית טובה ב"כיכר" היוצאת ממרכז הרחוב הראשי.

קפה מומלץ בפאהר גאנג' – Open Hand ברחוב הראשי (בקצה המרוחק מתחנת הרכבת). שתיה, זולה ביותר, גם מים בבקבוקים סגורים גם משקאות מוגזים וגם מיצים טבעיים.

קניות - אחרי סין ותאילנד, קצת מאכזב, אבל לא באנו לשם כך, ולכן לא התאכזבנו.

בגדול – נחזור להמשך ה"טיול" ההודי, מן הסתם באותם תנאים.

תמונת הפרופיל של beninechama
beninechama

”שבוע בשווקים ובצבעים של רג`סטאן “

קרא עוד

טיול של שבוע ימים לראג'סטאן בהודו שיכול להימתח בקלות ליותר ימים למי שיש את הימים האלו. טסנו עם החברה הירדנית לדלהי {יתרון – 06:00 אתם כבר בדלהי} ולקחנו מונית מהשרות בשדה התעופה ישירות למלון: Cottage Yes Please באיזור Pahar – Ganj {חשוב מאוד משום שכך הנהגים יודעים בדיוק לאן להגיע והמחיר כ 8-9 דולר}. טלפון של המלון שנמצא בלב ה-Main Bazar הוא 911123562100 או 23562300.

בחדרים יש כל מה שצריך והמחיר, כ- 80 – 90 ₪ ובצמוד למלון שתי מסעדות הודיות נקיות עם אוכל טוב וכמו כן חנות סלולר שאפשר ב 100 ₪ לקבל סים הודי שפותר לשבוע כמעט את כל נושא התקשורת גם לארץ.

כל סידורי טיסות פנים והזמנת רכב והחלפת כסף לעשות בסוכנות הנסיעות ב Aa Bee Travel טל- 23562171 שנמצא 5 דקות מהמלון ברחוב הראשי של השוק בבניין שנקרא "הארי רמה".

לקחנו רכב טויוטה גדול {היינו 2 והתפנקנו אבל אפשר גם 3 בנוחות רבה ו- 5 בצפיפות והמזוודות על הגג אבל לא מומלץ} עם נהג שמדבר אנגלית סבירה ונסענו מיום ראשון עד יום שישי ושילמנו עם הטיפ 400 דולר כולל הכל {כניסות לכבישים מהירים וכו'}. דילגנו על אגרה שבה כבר היינו ונסענו ישר לג'איפור שמלאה שווקים וצבעים משגעים של סארי ופילים וגמלים ומה לא. לצערי, אין לי המלצה למלון מסוים אבל שחזרתי ראיתי שדווקא יש כמה טיפים טובים בנושא. בעיר חנויות תכשיטים באיכות טובה ובמחירים טובים {יחסית לארץ} – היינו יום אחד בעיקר בשווקים {בעיקרון בכל המסלול ויתרנו בגדול על המקדשים והארמונות והסתפקנו בסיור חיצוני בלבד} ולמחרת המשכנו לפושקאר עם כל הקופים בדרך והשיגעון בכבישים אבל זוהי הודו.

בפושקאר הגענו לפנות ערב ישר לתיפוף המדהים שמלווה ערב ערב את שקיעת השמש. האגם יובש במטרה לנקות אותו ואין ספק שלאחר גשמי המונסון זה יראה נהדר אבל גם ככה זה מרומם נפש והיינו 2 לילות ואם היה זמן הייתי נשאר שם עוד. השתכנו במלון נחמד שנמצא על שפת האגם בצידו הדרומי בדיוק בקצה הגשר:Radhika Palace טל- 9414300146 מייל [email protected] עלה כ- 60 ₪ ללילה ואפשר לקבל מתי שרוצים אוכל הודי טעים.

המשכנו לאודייפור שגם בה היינו שני לילות ואפשר להיות גם יותר בלי בעיות למרות כל הקופים שמציפים את צמרות העצים לעת ערב והרעש וההמולה אבל האגם, הארמון וכל הרחובות שביניהם שווים את זה וישנו במלון מקסים במחיר של כ- 65 ₪ ללילה על שפת האגם עם מסעדה נהדרת על הגג. המלון: Pichola Haveli. טל- 912942413653 מייל [email protected]

בבוקר יום שישי שלחנו את הנהג לבד לדלהי לאחר שהוא הוריד אותנו בשדה התעופה ותוך שעתיים היינו חזרה במונית למלון. עם יותר ימים אפשר גם לשלב בקלות את אגרא {יום} ואת ג'איסאלאמר {יומיים – שלושה} ולפחות יום נוסף לנשמה בפושקאר.

תמונת הפרופיל של skfir
skfir

”נהג ומדריך לראג`סטאן“

קרא עוד

למטיילים שזמנם קצר אנו ממליצים על נהג טוב וזהיר שהוא גם מדריך המתמחה באזור ראג'סטאן, אמין, נחמד, דובר אנגלית טובה אחראי ומסור למטייל.

נהננו מאוד משרותיו הטובים במסגרת טיול שתוכנן יחד איתו שהקיף את האטרקציות העקריות והחשובות באזור.

כמו כן אנופ קומר יכול לעזור בהמשך הטיול לצפון הודו (אם מעונינים) או בכל עזרה אחרת הנדרשת.

הרכב ברשותו נוח ואמין וכמו כן המחיר שאנופ גובה הוא סביר ביותר ואפילו זול.

לכן אנו ממליצים בחום על אנופ החביב (ניתן לתאם איתו סיור תמציתי ויעיל בדלהי ועוד ועוד).

תמונת הפרופיל של nogah1
nogah1

”מסלול בראג'סטן“

קרא עוד

טיילתי שבועיים עם בתי ובעלה, "הילדים" בגיל 27-29, בראג`סטן.

בין אודאיפור לג`ודפור סידרו לי מהמלון ג`פ ממוזג עם נהג, כמעט 100$ כולל הכל. כנ``ל מג`ודפור לג`איפור.

תיכננתי 4 ימים לכל עיר, מתוכם יום שיוקדש לנסיעה מעיר לעיר ועצירות בדרך: רנקפור ומבצר קומבלגר ביציאה מאודאיפור, פושקר כולל טיול של 3 שעות בעיר בדרך לג`איפור. האטתי מעט את הקצב כדי שילדי לא יחושו ``לחץ להספיק`` וזה הסתבר היה חכם במיוחד, לצעירים יש קצב משלהם.

ממליצה בחום.

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בראג'סטן

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בראג'סטן.