מסלול עד שבוע בקיירנס

snaomi17

”יומיים וחצי בקיינז Cairns בצפון-מזרח אוסטרליה“

קרא עוד

ערב ראשון - הגעה בטיסה ממלבורן: נחתנו ב-7 בערב לעיר חמה ולחה. השעון זז קדימה בשעה לעומת מלבורן. מהמלון בו התאכסנו (Bay Village Tropical Retreat) הגיעו לאסוף אותנו. מאוד חביבים אבל נאלצנו להתקשר כמה פעמים בגלל אי הבנה של פקיד הקבלה שאמר לנו שהנהג בדרך ואחר כך התברר שהוא הוא הנהג שהגיע לאסוף אותנו. הרגשנו כמו בבית בגלל התחושה השכונתית במלון. הגענו ל-3 לילות.

לינה: Bay Village Tropical Retreat Corner Lake & Gatton Streets Cairns, QLD, 4870

בסך הכל מלון מצוין עם בריכת שחיה חיצונית (שטבלנו בה כל ערב כדי להתרענן) ושפע מסעדות במלון ובסביבתו. קיינז (למרות שבאנגלית נכתבת Cairns) עיר חמודה מאוד, עם טיילת שוקקת חיים ומסעדות, מדרחוב ו"שוק לילה אסייתי". בערב הראשון, ממש לאחר הגעתנו יצאנו לטייל בטיילת ליד הים וסעדנו באחת המסעדות הנחשבות מפוארות (לא זכור השם אבל היא שייכת למלון). כאן נחלנו אכזבה, אבל לא נורא. למדנו לפעם הבאה. יש כאן המון יתושים כיאה לאיזור חם ולח!

יום שני - טיול ל-נהר הדיינטרי – כף המצוקה. יום טיול מודרך צפונה אל שני פארקים לאומיים מפורסמים, לשייט בנהר הדיינטרי (Daintree). ישנן חברות רבות שמארגנות את הטיולים. אנחנו נסענו עם Down under Tours. ביקרנו במרכז המבקרים של שמורת נהר הדיינטרי שם למדנו על יער הגשם ועל הצמחייה והחי המצויים בו. נסענו לכף המצוקה Cape Tribulation לסיור בשמורה. כף המצוקה הוא המקום בו עלתה ספינתו של קפטן קוק על שרטון. שטנו בסירה בנהר והצלחנו לזהות מספר קרוקודילים שהתחבאו בין השיחים. קינחנו את היום בשחייה בבריכת המלון וארוחת ערב מצוינת במסעדת המלון שמתמחה באוכל באלינזי. מומלץ!

יום שלישי - נסיעה ברכבל Skyrail לקוראנדה וחזרה ברכבת הנופית הוותיקה. רכשנו כרטיסים בבית המלון עבור נסיעה הלוך ברכבל, ביקור בגני הקואלות ובשמורת ציפורים ופרפרים בקוראנדה וחזרה ברכבת העתיקה. ניתן לבחור לעלות לקוראנדה ברכבת ולחזור עם הרכבל אבל אנחנו החלטנו ההיפך ולדעתנו זה יצא מוצלח ביותר משום שכאשר חוזרים לקיינז אחרי יום שלם כבר עייפים ומאבדים את היכולת ליהנות ממש מהנסיעה ברכבל וממה שהיא מציעה. הנסיעה אורכת למעלה משעה ויש שתי עצירות בדרך שניתן לרדת בהן, לצפות על הנוף ועל יערות הגשם הנפלאים וגם לשוטט מעט בתחנות העצירה לפני שממשיכים.

זהו הרכבל הארוך בעולם מעל חופת היער הטרופי. בעלון שמחלקים עם העליה לרכבל קיים מידע מרתק על הצמחיה. העמודים של הרכבל מסומנים במספרים ובעלון מצויינים איזה עצים יש באזור כל עמוד לפי מספריהם. הנסיעה הזו היא חוויה יוצאת מן הכלל, מרהיבה ביופיה ומרחיבה את הלב. בקוראנדה ביקרנו בשמורת קואלות שזה כמובן שוב אותו פטנט של כמה קואלות שישנות על העצים ומשלמים 16 דולר כדי להצטלם עם קואלה מבוהלת שנועצת בך את ציפורניה מרוב בהלה. אבל בסך הכל זהו מקום נחמד והיות והוא כלול בכרטיס שקנינו, למה שנוותר.

לאחר מכן הלכנו לשמורת הציפורים – חוויה נהדר עבור ילדים ומבוגרים כאחד. הציפורים ובעיקר התוכים נוחתים על כתפינו ומבקשים לקבל מהאוכל שקיבלנו בכניסה. חשוב לא להיכנס עם עגילים, שרשרות נוצצות, כפתורים בולטים משום שהתוכים (במיוחד תוכי ג'קו) לא מוותרים על דברי המתכת הנוצצים האלה. נכחנו בבהלה שאחזה באחת הצעירות שביקרה במקום ולא הורידה את עגיליה – התוכי לא ויתר והיתה נדרשת התערבות הצוות כדי לשחרר אותה ממקורו. תוכי חביב אחד בילה יותר מחצי שעה על ראשו של בעלי עד שהצליח לתלוש את הכפתור (שהיה מכוסה בד דווקא) שבכובע המצחייה שלו.

לאחר מכן ביקרנו בשמורת הפרפרים המופלאה ולמדנו על הפרפרים של האיזור. באמת חוויה מעשירה ומענגת. אכלנו ארוחה קלה באחת המסעדות. קוראנדה היא עיירה שכל עיסוקה הוא תיירות וזה ניכר בכל צעד ושעל. חשוב לזכור להגיע לרכבת האחרונה היורדת לקיינז! את היום קינחנו בקפה ועוגה בטיילת של קיינז ולא ויתרנו על טבילה לילית במלון ולגימת כוס בירה.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע בקיירנס

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע בקיירנס.