”טיסה להאנוי מבנגקוק“
האם עדיף לרכוש כרטיס בארץ או שאפשר בשדה התעופה.
האם עדיף לרכוש כרטיס בארץ או שאפשר בשדה התעופה.
נכון ממש חברה מעולה אך יש לשים לב הלאונג ממוקם לפני הבידוק כך שאם עברתם אז פיספסתם וחבל יש אוכל שתיה חטיפים ווויפי חופשי המושבים מרווחים במטוס הטיסה בין אם עורכת שעה או יותר תמיד מגישים ארוחה.
חברה מעולה לטיסות פנים בתאילנד בנגקוק אייר ליין, חברה עם נתינת שרות מעולה, מחירים ממש סבירים ולא יקרים, אתר מעולה וקל תפעול, בכל שדה לאונץ של בנקוק אייר ליין, שבתוכו ניתן לשתות ולנוח עם וויפיי ומאפים ודברי מאכל לקראת טיסה והכל בחינם. יש להם תפרוסת טיסות בכל תאילנד. אייר אסייה אוליי טיפה יותר זול אבל רמת השרות והאמינות אינה משתווה אל חברה זו.
אתיופיאן, מציעה כרטיס במחיר מוזל יחסית לבנגקוק אבל עם קונקשן של 10 שעות באדיס אבבה, גם בהלוך וגם בחזור. לכאורה זה נשמע אחלה, ואנחנו ממש התלהבנו לעבור באתיופיה כי בהלוך הם מציעים סיור בעיר בזמן של ההמתנה לטיסה הבאה ובחזור, מלון לשעות ההמתנה הרבות. על פניו נשמע מעולה, אולם הסיור בעיר היה קצר מאוד, הלכנו לתצפית קצרה על העיר ומשם המשכנו למסעדה לטובת ארוחת ערב שהייתה נחמדה מאוד.
אחר כך החזירו אותנו לשדה התעופה. יצא שישבנו בשדה די מגעיל כמעט 6 שעות וחיכינו לטיסה המיוחלת. עם ילדים זה ממש לא מומלץ. הרגשנו די זנוחים כי בנינו על יום מלא באדיס וזה לא ממש קרה. בחזרה קיבלנו מלון לזמן ההמתנה, שהיה סביר, אבל בדיעבד זה היה ביזבוז זמן אטומי, המחיר לא היה שווה את זה כי הפסדנו שני ימי עבודה או לחילופין שני ימי טיול בשעות ההמתנה המרובות בהלוך ובחזור. חברים שלנו רכשו כרטיסים זולים יותר עם אירופלוט (הרוסים) והיו בשעתיים קונקשן במוסקבה בסה”כ, גם בהלוך וגם בחזור. לסיכום לא הייתי ממליצה על הטיסה הזו בכלל. אולם לציין כי יש לאתיופיאן צי אוירי ענק והמטוסים חדישים.
חלק מהטיסות, מעמן לבנגקוק, של רויאל ג'ורדניאן ממשיכות לקואלה לומפור - מלזיה.
בנחיתה בבנגקוק, הנוסעים הממשיכים לטוס למלזיה נדרשים לא לרדת מהמטוס.
על מנת לוודא שאף נוסע כזה לא חומק לטרמינל, ביציאה מהמטוס, בשרוול, יש נקודת ביקורת בה נדרשים היוצאים להציג את כרטיס העליה למטוס. אם היעד הסופי הוא מלזיה הנוסע לא מורשה לעבור ומוחזר למטוס.
כמובן שנוצר תור. זה מעצבן, כי מי שומר, או זוכר באיזה כיס, אם בכלל, תקוע הבורדינג קארד שלו מאז שעלה למטוס בעמן לפני עשר שעות.
מי שלא מוצא את הכרטיס, נדרש להציג דרכון על מנת ששמו יאותר וימחק מרשימת הנוסעים הידנית. וגם כאן נוצרות סצנות מצחיקות / עצובות כשבן זוג או בן משפחה אחד עבר את הביקורת וממשיך להתקדם וכל המסמכים הנדרשים נמצאים אצלו בתיק, ואילו הנלווים האחרים תקועים מאחור בלי אמצעי זיהוי. לא נעים.
לאחר שנכנסתם למטוס בעמן, שמרו במקום נגיש את כרטיס העליה למטוס, ואם אתם בקבוצה אל תשמרו אותם במרוכז!
לבנגקוק יש שני שדות תעופה. כשמגעים מהארץ נוחתים בשדה התעופה החדש, BKK שנקרא סוּבַרנַבהוּמִי (Suvarnabhumi Airport) ויש אחד נוסף שנקרא דון מואנג – שממנו יוצאות בד”כ טיסות הפנים. המרחק ביניהם הוא 50 ק”מ. יש פקקים רבים והנסיעה יכולה לארוך אפילו שעתיים. יש הסעה חינם בין שני שדות התעופה.
כשאתם מזמינים טיסות פנים שימו לב מאיזה שדה תעופה אתם יוצאים. אנחנו היינו אמורים לצאת מדון מואנג והיה לנו מרווח של ארבע שעות בין הטיסה מהארץ לבין ההמראה מדון מואנג. לצערנו, היה עיכוב של חצי שעה בנחיתה מהארץ. הבנו שאנחנו עלולים לאחר את הטיסה, לקחנו מונית ולמרות זאת לא הספקנו והפסדנו את הטיסה. נאלצנו להישאר בלילה בשדה התעופה דון מואנג, לשלם למלון (למרות ששילמנו למלון בצ'אנג מאי) ולשלם 5 כרטיסי טיסה נוספים.
יש אפשרות לטוס משדה התעופה סוּבַרנַבהוּמִי עם חברת Bangkok Air – חברה טובה, עם טרקלין למנוחה וכבוד – שחוסך את כל הטרחה והבלאגן.
רכשנו טיסות כחצי שנה לפני הנסיעה לבנגקוק ביולי, מאתר ויטנאם איירלינס – www.vietnamairlines.
מבנגקוק להאנוי
מהאנוי- להו צ'י מין (סייגון)
מהו צ'י מין -לסיאם ריפ
שלושת הטיסות עלו לנו 240 דולר.
הזמנו חודש מראש טיסה מישראח לצ’יאנג מאי – באמצעות אלעל עד בנגקוק וטיסת המשך אחרי הצהריים לצ’יאנג מאי. 4 ימים לפני הטיסה התברר שאל על העבירו אותנו, מבלי להודיע לטיסת המשך בערב, כך שנאלץ לחכות בבנגקוק 5 שעות לטיסת ההמשך אחרי 10 שעות טיסה באל על ולהגיע לצ’יאנג מאי רק בלילה. הפניות לאל על ולסוכן אופיר טורס לא הואילו.
הלקח הוא שעדיף להזמין טיסה רק עד בנגקוק ולהזמין עצמאית טיסת המשך ואז אל על לא יכולה להעביר אתכם לטיסה בשעה אחרת ללא אישורכם ומבלי ידיעתכם. כך גם תוכלו לבחור מקום ישיבה מראש. ניתן למסור את המזוודות בצ’ק אין באל על ולבקש לקבל אותם בצ’יאנג מאי.
אם יש לכם טיסה משדה התעופה הישן של בנגקוק (רוב טיסות הפנים וגם חלק מהטיסות של “אייר אסיה”, לבורמה למשל, ממריאות משם, יש לכם מספר אמצעי הגעה.
הלוך – מהקאווסן יוצאות מוניות שרות במחיר של בסביבות 120 באהט לאדם כל שעה בערך. או לחלופין קו 59 שעובר קרוב לקאווסן מגיע לשם אחרי סיבוב ארוך בעיר (מעל שעה).
משדה התעופה החדש – יש שאטל חינם למי שמציג כרטיס טיסה מה התעופה דון מואנג. משך הנסיעה בשעות העומס – כשעה. בעקרון הטיסה אמורה להיות באותו יום. אני הצגתי כרטיס לבוקר שאחרי – וזה הספיק.
חזור – יש תחנה למוניות. מחכים בתור, ודורשים להפעיל מונה. המחיר הכולל הוא 360 באהט – 200 למונה + 50 תשלום קבוע + 110 לשני כבישי אגרה (60+50). במונית נכנסים בקלות 3 אנשים גדולים.
קו 59 מגיע קרוב לקאווסן, אבל לוקח יותר משעה.
אהלן ראיתי הרבה התייחסויות לשירותי רכבות משדה התעופה הבינלאומי בבנגקוק BKK. רציתי לעדכן שהדבר אפשרי גם משדה התעופה הפנימי ברובו DMK רכבת למרכז העיר, התחנה האחרונה ברכת, תעלה לכם 20 באט ומשם ניתן לקחת מונית המשך. בנוסף כאשר רוצים להגיע מהעיר לשדות התעופה ישנן שאטלים בקווסאן שיוצאים כל שעה וגובים ל-BKK 100 באט ול-DMK ב-120 באט לאדם.
שתפו את החוויות שלכם מהטיול עם קהילת המטיילים הגדולה בישראל
כתבו בלוג