מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד

מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד - למטייל (1) מתוף הטיפ של yaetal
מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד מתוך הטיפ של yaetal - למטייל (2) מתוך הטיפ של yaetal
מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד מתוך הטיפ של yaetal - למטייל (3) מתוך הטיפ של yaetal
מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד מתוך הטיפ של yaetal - למטייל (4) מתוך הטיפ של yaetal
מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד מתוך הטיפ של yaetal - למטייל (5) מתוך הטיפ של yaetal
מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד מתוך הטיפ של yaetal - למטייל (6) מתוך הטיפ של yaetal
הפרטים התקבלו מגולשי אתר למטייל ובאחריותם

30 המלצות על מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד

תמונת הפרופיל של איתמר קונפי
איתמר קונפי

”טיול כוכב משפחתי של 8 ימים“

קרא עוד

הטיול היה משפחתי, זוג הורים ו-3 ילדים, בני 8, 6 ו-1, וכלל ברובו אטרקציות לילדים.

השתדלתי בתכנון לא להעמיס את היום עם הרבה אטרקציות ולבחור 2-3 שנוכל למצות כמו שצריך.

יום 1.

נחיתה בשעות הבוקר, נסיעה ל-Linnaeushof, גן משחקים הגדול באירופה. הילדים נהנו מאוד. מקום עם המון מתקנים (מגלשות, טרמפולינות, מכוניות, מתקנים עם מים ועוד) מאוד מומלץ.

יום 2.

פארק De Hoge Veluwe - פארק עם מרבדי דשא שניתן לערוך פיקניק, מוזיאון (לא נכנסנו אליו) וכמובן האטרקציה של המקום, נסיעה על אופניים. האופניים ללא עלות ופשוט ניתן לקחת אחד מתוך מאות האופניים שנמצאים שם. חוויה מאוד נחמדה.

Borger Zoo - גן חיות שנמצא במרחק קצר מהפארק הקודם שהזכרתי. המקום מחולק ל-4 איזורים: ספארי, אוקיינוס, יער גשם (מהמם! ) , ומדבר. היינו שם כ-3-4 שעות ומאוד נהנינו. אפשר גם יום שלם להיות שם.

יום 3.

Gouda-שוק הגבינות המסורתי והמפורסם בכיכר המרכזית. פתוח רק בימי חמישי בשעות הבוקר. נחמד אבל לא יותר מחצי שעה לשהות שם.

Kinderdijk-אזור ששימרו עם מספר טחנות רוח. ביצענו שם שיט של כחצי שעה והיה ממש נחמד. ניתן גם להיכנס לחלק מטחנות הרוח (אנחנו לא נכנסנו) . הילדים נהנו מאוד בשיט.

יום 4.

אפטלינג-ה-יום של הטיול. אין מה להרחיב על המקום. המלצה אחת - לוותר על יער הפיות. אין שם מתקנים והמקום די סתמי.

יום 5.

Utrecht - הסתובבנו בעיר. היום הפחות כיפי שהיה לנו. נכנסנו למוזיאון לתיבות נגינה Museumspeelkook והיה מאכזב.

יום 6

Giethoorn - שיט בין בתים שהרחובות שלהם זה נהרות. תיירותי ועמוס אבל נחמד.

יום 7

פארק ציפורים Avifauna - מקום חוויתי. בילינו שם כחצי יום. נמצא ביישוב Alphen Aan Den Rijn.

תמונת הפרופיל של נטסג
נטסג

”מסלול לטיול כוכב 8 ימים בהולנד זוג עם ילדה בת 14“

קרא עוד

יום 1- אמסטרדם. הגעה ברכבת לתחנה מרכזית. מדרחוב Nieuwendijk, כיכר Dam, ארמון המלוכה, בית אנה פרנק, שלט I Amsterdam, ביקור במפעל בירה Heineken Experience,

שוק אלברט, כיכר ליידספלין, שייט. אופציה מוזאון גוף האדם.

יום 2- אמסטרדם. Free Food Tour משעה 10.30 בכיכר דאם, שוק הפרחים צף, מאודם טוסו, מוזאון Ripley's Believe It or Not (יקר מאוד ולא מצאנו כרטיסים מוזלים) . חובה לאכול צ'יפס מעולה ברחוב Voetboogstraat פינת Neiligeweg ופנקייק. תצפית Lookout Adam.

יום 3- Kinderdijk (כפר מוזאון) ו- Roterdam (שוק Market Hall, בית הקוביות, כנסיית St. Laurenkerk ופסל אירומס, מדרחוב, מבנה המשומר היחיד ברחוב Schielandshuis 17, ביקור בEuromast) . בערב ביקור בHaarlem (שוק בשבת וביום שני) .

יום 4- Dolfinarium Harderwijk (חניה חינם במקדונלדס) . Outlet Batavia Stad.

יום 5- Giethoorn (שייט וטיול רגלי בין התעלות)

יום 6- Utrecht (מוזאון רכבת מאוד מומלץ גם למבוגרים, קתדרלה Domkerk, מגדל הפעמונים Dom Tower, תצפית גשר Bezembrug. טירה Kasteel De Haar. בערב Volendam (אנדרטה בשוק הדייגים, מפעל גבינות, כנסייה סנט וינסנט)

יום 7- Madurodam (חניה חינם מתחת לגשר וברחוב מאחורי מדורודם) . ו- Haag (פנורמת מסדך, בית הדין, העיר העתיקה Binnenhof, ארמון המלוכה רק מבחוץ, מוזאון בית הכלא, טיילת על החוף)

יום 8- Alkmaar בימי שישי פסטיבל מכירת גבינות. Zaanse Schans (יש חניה חינם אחרי הגשר ימינה ושמאלה) .

טיפ כללי - כל החנויות נסגרות מוקדם בין 17 ל-18.

תמונת הפרופיל של נטסג
נטסג

”מסלול לטיול כוכב 8 ימים בהולנד“

קרא עוד

שוק אלברט, כיכר ליידספלין, שייט. אופציה מוזאון גוף האדם.

יום 4- Dolfinarium Harderwijk (חניה חינם במקדונלדס) . Outlet Batavia Stad.

יום 5- Giethoorn (שייט וטיול רגלי בין התעלות)

טיפ כללי - כל החנויות נסגרות מוקדם בין 17 ל-18.

תמונת הפרופיל של passinir
passinir

”טיול משפחתי- שבועיים בהולנד (זוג הורים וילדים בני 6/10/14)“

קרא עוד

לינה שבוע 1- Deemhoff- מומלץ (יחידות דיור מסביב לאגם, דירה עם סלון ומטבח מאובזר)

שבוע 2- צימר 30 דקות דרומית לאמסטרדאם Kortmannslogies - מומלץ ביותר, באמצע חווה ירוקה/ זוג נחמד Http://www.kortmannlogies.nl/en/ (מטבח מאובזר עם מדיח, סלון גדול ו-3 חדרים- יש אפילו מכונת כביסה)

כללי- באוגוסט לא קר, אבל להצטייד במעיל גשם דק או חליפת סערה בתיק (בד”כ יורד גשם למשך שעה-שעתיים) , התחזית מאוד מדויקת ושווה להתעדכן יום לפני.

יום1- נחיתה והגעה לפארק.

יום2- טיול אופניים בפארק וסביבו/ בריכה ומגלשות.

יום3- Walibi Park מומלץ/ תורים קצרים יחסית וישנם מתקנים גם לקטנים שמתחת ל 1.2 מטר.

יום4-חיטהורן- שיט מסביב ואח”כ נסיעה לדולפינריום (שקצת איכזב)

יום5- פארק לאומי De Hoge Veluwe מקום נהדר לרכבית אופניים ופיקניק משפחתי/ ארנהיים.

יום6- Batavia Outlett- מאכזב ונסיעה לארנהיים.

יום7- Apeldorn פארק חבלים-מומלץ (לא מתאים למי שמתחת ל 1.2 מטר)

יום8- נסיעה לצימר ובדרך עצירה ב Utrecht מגדל פעמונים וסיור בעיר.

יום9- אפטלינג- מומלץ, מתאים לכל הגילאים.

יום10- אמסטרדם, חניה ב Arena וכניסה לעיר עם המטרו (מאוד נוח) /כיכר דאם/ בית אנה פרנק /קניות/ פנקייק The Bakery Shop.

יום11- Duinrell Park- סביר.

יום12- Volandem ו Alkamar - נחמד (לא יותר מזה)

יום 13- Zanse - סיור בתחנות רוח.

יום14- רוטרדם קניות ב Alexndra - מומלץ וטיפוס למגדל Euromast - מומלץ.

תמונת הפרופיל של Ronny123
Ronny123

”טיול של 10 ימים בהולנד“

טיול של 10 ימים בהולנד (אפשר לדחוס לפחות):

יום ראשון – נחיתה בהולנד ובילוי של יום שלם בפארק שישנו בו (Rabbit Hill).

יום שני – חיטהורן – חובה, אבל לא להגיע בסוף שבוע.

יום שלישי – דן האג, בעיקר מדורדאם.

יום רביעי – אפטלינג – יום מלא, לא ניתן לשלב.

יום חמישי – אמסטרדם – כולל מאדאם טוסו.

יום שישי – טיול בצפון מזרח הולנד כולל בילוי של כמה שעות בבית של הנזל וגרטל (מומלץ), ובאאוטלט בטביה סטאד (לא מומלץ בכלל – למי שמכיר אאוטלטים בארה”ב, זה במקרה הטוב ריכוז של חנויות במחירים מופקעים).

יום שביעי – אלקמאר – שוק הגבינות – רלוונטי בימי שישי בלבד. וביקור בזאנסה זכאנס.

יום שמיני – אוטרכט.

יום תשיעי – דוונטר ובית הפנקייק עם פארק שעשועים נחמד ליד.

יום עשירי – מארקן, הארלם וטיסה הביתה.

תמונת הפרופיל של yaetal
yaetal

”מסלול טיול בהולנד 10 ימים עם קטנטנים“

קרא עוד

משתפת לגבי מסלול שעשינו באוגוסט האחרון עם ילדים בני 4.5 ו-1.5 בהולנד.

יום ראשון - נחיתה בלילה ולינה בעיר אייסלמר. עיירה נחמדה קרובה מאד לשדה התעופה.

יום שני - יום התארגנות באמסטרדם ושיטוט בעיר.

יום שלישי - קינדרדייק ופארק ציפורים.

יום רביעי - הוחה פלואה ול״מסלול רגליים יחפות״ Hof Fan Twello.

יום חמישי - אפטלינג. בת ה-4.5 לא הבינה מה זה כל הטוב שנפל עליה ביום אחד. גם ההורים נהננו.

הפארק מושקע בטירוף.

יום שישי - חיטהורן והסכר הגדול.

יום שביעי - טסל. פארק מים ושייט לשפל לאסוף שרצי ים. קר מאד! אבל מדהים.

יום שמיני - שוק הגבינות באדם, וולנדם ומרקן. לכל אחד מהכפרים הייחוד שלו.

יום תשיעי - יער אמסטרדם. השכרת אופניים. חוות העיזים וחוות הפנקייק. והגעה לאמסטרדם.

יום עשירי - התחלנו ממוזיאון המדע של נמו שפחות מתאים לילדים קטנים וחרשנו את אמסטרדם. דאם, ליידספליין, כיכר המוזיאונים, וונדל פארק.

יום אחד עשרה - קמים בבוקר וטסים לארץ היה טיול מהמם. קצת טיפים שימושיים: למי שנמוכה יש בעיה למצוא אופניים להשכרה. פארק הציפורים אוויפואנה אותי אישית מאד אכזב למעט הגן שעשועים שיש שם. בחיטהורן כדאי להשכיר סירה מתוך העירה ולא מהטיילת הרבה יותר זול ויותר גמישים בזמנים (אפשר גם שעה וחצי ולא שעתיים).

מכיון שזה 10 ימים לנו ב-4 מקומות ותכננו מסלולים על הדרך מה שקיצר לנו מאד את זמני הנסיעות, אך חייב אותנו להיות מאד מאורגנים. הטיול הזה עשה לנו חשק לעוד הרבה טיולים במדינה הנפלאה הזאת.

תמונת הפרופיל של Limor3182778
Limor3182778

”רשמים-7 ימים בכפרים+ יומיים באמסטרדם“

קרא עוד

שלום לכולם, לאחר כל העצות שקראתי אני רושמת את הרשמים שלנו מהטיול להולנד. חזרנו מטיול 10 ימים- 7 ימים בכפרים ויומיים אמסטרדם.

יום 1-מוזאון ארנהיים- קצת משעמם ומאכזב, פארק הוחה ולואה-מקסים, לבחור מסלול למי שקשה של שעה.

יום 2- שוק גבינות אדם נחמד מאד, הרבה אוכל רחוב טעים. טיילת וולנדאם- לא הרבה יותר זול מבשאר הולנד. זאנסה חסאנס- מקסים. לא לוותר בכניסה על דוכן שמסביר איך עושים קבקבי עץ.

יום 3- אפטלינג- קטנים מאד נהנים, נוער פחות.

יום 4- חיטהורן- מקסים, נתקעה לנו הסירה באמצע וגררו אותנו זה היה מעצבן ביותר.

יום 5- פארק חבלים קלימבוס מוצלח. אוטרכט- מהממת.מוזאון תיבות הנגינה סיור אחרון באזור 16.00 ליד התעלה מלא מסעדות אכלנו במסעדת ברודווי

יום 6- מדורודאם- מוצלח ואינטראקטיבי. פנורמת מסדאך- מהמם. דלפט – נכנסנו למפעל שמסביר איך עושים את הציורים הכחולים על החרסינה ומשם נסענו לקינדרדייק שכרנו אופניים ונסענו לאורך הטחנות. ממליצה לשכור אופניים מחנות המזכרות שליד הכניסה לחניון ולא מהאתר עצמו, בעלת המקום באתר מאוד מגעילה, היתה ההולנדית היחידה שהיתה לא נחמדה אלינו כל הטיול!

יום 7-אמסטרדם ישנו במלון על כיכר דאם, הכל קרוב. מוזאון הייניקן ומוזאון אייקס כדורגל הבנים מאד נהנו. מאדם טוסו נחמד מאד- תקנו כרטיסים מראש! כנ"ל לגבי אנה פרנק. השווקים מאכזבים אפשר לוותר, שוק הפרחים נחמד משם מתחברים למדרחוב קאלוורסטראסט מלא חנויות מוביל חזרה לכיכר דאם. חלונות אדומים- אין בעיה ללכת עם הילדים לא מפחיד כלל! שייט תעלות עדיף אחה”צ, אחרת חם! מסעדות כ-80 יורו לארוחת ערב. הבאנו צידנית רכה עם קרחומים אז תמיד היה לנו ברכב שתיה קרה ופירות. כרטיס מוזאונים- היה לנו יד שניה וזה השתלם מאד, פחות משתלם כמובן אם קונים במחיר הרגיל והמלא.

תמונת הפרופיל של אוריאסף
אוריאסף

”טיול משפחה בהולנד“

חזרנו מטיול משפחתי בהולנד, להלן רשמינו לרווחת הכלל

כללי: זוג + 3 ילדים (בן 13, בן 9 ובת 4). 11 לילות, מהם 5 בחווה בכפר במרכז הולנד (פרטים באתר www.hofstede-Bethlehem.nl) ו-6 בפארק De eemhof. הרעיון היה לנצל שני מרכזים לטיולי כוכב וכן לגוון בתנאי המגורים.

מגורים: בחווה קיבלנו בית דו-קומתי הולנדי טיפוסי, סלון למטה ושני חדרים למעלה. הבית מאובזר לחלוטין, כולל מכונת כביסה ומתלה לכביסה, ומטבח מאובזר לחלוטין כולל מצרכי יסוד (שמן, תבלינים). הגענו ביום א' ובעל הבית קנה לנו כמה מצרכים לפי בקשתנו עבור היום הראשון. בעל הבית ואשתו נחמדים מאוד וסייעו לנו לגבי התמצאות באיזור. הכפר עצמו מקסים, יש בו סופרמרקט גדול ומאפיה. סה"כ מומלץ מאוד. עלה לנו 120 יורו ללילה. קוריוז - בכפר יש תעלות השקיה המלאות בצמחיה ירוקה ונראות כמו משטח ירוק מושלם. ביום הראשון הבן שלי חשב שמדובר במסלול הליכה/רכיבה ונכנס בטבעיות לתעלה כזו (עומק עד 1 מטר). הקפידו לתדרך את הילדים.

לגבי De eemhof - כפר נופש גדול מאוד, חובה לשכור אופניים כדי להתנייד בו ולטייל בשבילים מחוצה לו. יש להזדרז ולשכור אופניים מייד עם הגיעכם, אנחנו התעכבנו ולא נשארו להם אופניים. הביקתה עצמה קטנה מאוד וצריך להצטייד בהכל, כולל נייר טואלט וסבון לרחיצת ידיים ומוצרי יסוד לבישול. כיוון שבעיקר טיילנו מחוץ לכפר, לא ניצלנו את רוב הפעילויות בו (גם את אלו שקיבלנו בחינם), מה גם שרוב הפעילויות הן בתשלום של 10 יורו לאדם. השהייה יקרה בהרבה מהחווה. לסיכום - אם לא מתכננים לנצל את מתקני הכפר, עדיף לשכור בית וכך לפגוש את החיים האמיתיים בהולנד.

טיולים - הסתמכנו על הספר "המשפחה המטיילת". ההנחיות לגבי חנייה מצוינות (כל חניון עולה כמה יורו). הטיולים הינם טעם אישי, בקצרה: - אפטלינג - היום שהילדים הכי אהבו. קנו כרטיסים מראש באינטרנט. - מוזיאון Esher בהאג - מוזיאון "מעונב" ומתאים למבוגרים. הילדים השתעממו ויצאנו אחרי זמן קצר. - חיטהורן - עיירה מקסימה. קחו שייט של שעתיים ממרכז העיר (ליד לשכת התיירות) ושוטו במסלול הסטנדרטי לפי הנחיות. באמצע האגם יש אי המתאים לעצירה לפיקניק (יש עליו שירותים וברזיה). כפר דייגים Volendam - למעשה מדובר בטיילת עם חנויות מזכרות רבות. כיף להסתובב שם. - הכפר Zaanse schans - כפר מקסים, שווה ביקור. - כללי - הספר מציע צירופי טיולים כדי להספיק הרבה ביום אחד. לא מציאותי. יש לקחת בחשבון בזבוז זמנים על נסיעות, התאפסות על מקומות חדשים, הפסקות אוכל לילדים וסתם שיטוט במקום.

רכב - פורד פוקוס סטיישין סחב 4 מזוודות + 4 תיקים + טיולון (חובה). הכבישים בהולנד מצוינים ומעולם לא נתקענו בפקק, לכן הסתדרנו עם GPS סטנדרטי ולא Waze.

לסיכום - הולנד היא מדינה נהדרת לטיול משפחות, 11 ימים איפשרו טיול נינוח. מומלץ מאוד.

תמונת הפרופיל של אלי כ.
אלי כ.

”9 ימים בהולנד ובלגיה“

חזרנו ביום שני מ-9 ימים בהולנד ובלגיה, להלן תמצית הטיול:

יום שישי 9/8 – נחיתה בליאז' בבוקר– קבלת רכב שכור ונסיעה למוזיאון הפתוח בארנהיים, אחרי הצהרים קבלת הבית בכפר הנופש Landal Rabbit Hill. יום שבת – האג – פנורמת מסדאך, מוזיאון אשר, מדורודאם, ובערב תהלוכת הפרחים בעיר Noordwijk. יום ראשון – דולפינריום וחיטהורן. יום שני – אפטלינג. יום שלישי – אוטרכט – מוזיאון הרכבות, מוזיאון תיבות הנגינה, שייט בסירת מנוע. יום רביעי – שוק הגבינות באדם, וולנדאם, בלילה פסטיבל המלך בארמון הט לו. יום חמישי – אמסטרדאם – מאדם טוסו, הארמון המלכותי בכיכר דאם, קניות ובערב בית אנה פרנק. יום שישי – נסיעה לבלגיה, מפגש 3 הגבולות ומגדל התצפית, ספא בעיר SPA, אחרי הצהרים קבלת הדירה בדורבאי - Résidence Durbuy. יום שבת – גן הפסלים בדורבאי, מערת הנטיפים האן סור לס, ובערב ביקור בעיר דינאנט ובמבצר. יום ראשון – שוק יום ראשון בליאז' וטיסה בערב.

תמונת הפרופיל של שירלי 4
שירלי 4

”טיול משפחתי בהולנד“

קרא עוד

בחודש אוגוסט 2007 טיילנו בהולנד, משפחה בת חמש נפשות. הילדים בגילאים 13, 13, 8. להלן מסלול הטיול:

היום הראשון 3.8 - יום ו': נחיתה בבוקר, לקיחת רכב מהשכרה בשדה התעופה סחיפהול. הגעה למלון אבי-פאונה (לילה אחד). סיור בפארק הציפורים במקום וטיול קצר לעיירה גאודה.

4.8 - שבת: נסיעה לרוטרדאם - מגדל היורומוסט וביקור בבתי הקוביה (גם בפנים). חמוד מאד ומיוחד. אכלנו פטאטס בשוק ליד. נסיעה לקינדר דייק - חובה! מקום מקסים ויחסית לא יקר. ע"פ המלצת הספרים עדיף לבקר בשבת כי אז טחנות הרוח פועלות. לשים לב לשילוט, כי יש לו נטייה להיעלם. אנחנו הסתבכנו, נכנסנו לתחנת דלק וקיבלנו שם דף מידע מודפס כיצד להגיע. נסיעה לצימר בספקנבורג (הצימרים בהם שהינו נסגרו ולכן לא צורף קישור למקום. בכל אופן, לעיירה ספקנבורג מיקום מנצח!).

5.8 - יום א': פארק הוחה פלואה - מומלץ בחום לרכיבה על אופניים. הילדים לא רצו לעזוב! היינו גם במוזיאון קרולר מולר, יש שם אוסף יפהפה של ואן-גוך. המוזיאון הקטן נמצא בלב הפארק ומומלץ ביותר. משם - נסיעה לחיטהורן - מקסים! חובה! שייט בסירה. הוספנו כסף כי חזרנו באיחור של חצי שעה. שווה ביותר.

6.8 - יום ב': אמסטרדם. חנינו בארנה - מומלץ, ולא לשכוח להחתים את הכרטיסים למטרו. מוזיאון השעווה (יקר בטירוף אבל הילדים נהנו ביותר), טיול ברגל לבית אנה פרנק - חובה! מרגש! בעל ערך מוסף. אח"כ שוטטות בעיר בין הסימטאות והתעלות. אכלנו אוכל סיני בדוכנים - זול וטעים מאד.

7.8 - יום ג': נסיעה לסכר הענק דלתא אקספו. נסיעה ארוכה, כניסה יקרה מאוד, אבל שווה ומעניין מאוד. מתאים לכל הגילאים. עמ` 211 בספר של יונית. בדרך חזרה עצרנו בדלפט - יפהפיה! אבל הכל נסגר בערך בחמש - טריק הולנדי שגור... שוטטנו ברחובות סביב כיכר העיר ונהננו מהמיצגים על הצייר ורמיר.

8.8 - יום ד': למזלנו - היה בדיוק שוק איכרים ססגוני בספקנבורג - נהנינו מאד, אכלנו פנקייקים קטנים ודגים. משם - נסיעה לדולפינריום. לא השתגענו יותר מדי. די חבל על הכסף (יקר!) אבל מי שאוהב דולפינים ואריות ים - יהנה. אח"כ נסענו למען החוויה בסכר מעל ימת אלסמיר, והגענו עד כפר הדייגים וולנדאם. שוב, הכל סגור...

9.8 - יום ה': אפטלינג. יום הגשם היחיד שהיה לנו בטיול. אבל - יתרון: לא היו תורים ולכן עברנו בכל מתקן ומתקן ואפילו חזרנו על כמה בשידור חוזר. הלהיטים: ההולנדי המעופף, מעוף הפיות, וכל רכבות ההרים למיניהן. יער האגדות מקסים. יקר מאד! אך שווה כמובן. היינו עד שעת הסגירה.

10.8 - יום ו': שוק הגבינות באלקמייר. מאד תיירותי והומה אדם, אך חביב ביתר, ובננו הקטן הוכנס לזירה עם עוד ילדים ששותפו בהעמסת הגבינות. חוויה. אח``כ- נסיעה לוולנדאם (בשנית) כדי להצטלם בבגדי הולנדים באחת החנויות ולערוך קניות. משם - נסיעה להאג. אמנם קצת רחוק אך רצינו להספיק לראות עיר זו. ביקרנו בדקה ה-90 בפנורמת מאסדאך - חובה! מהמם ומיוחד. משם טיילנו לארמון השלום - ראינו מבחוץ, אך מה שנחמד שם זו "אש השלום" - לפיד וסביבו אבנים מ-196 מדינות. הילדים נהנו ביותר, וחיפשו ארצות שונות, צורות אבנים וכו`. אח"כ - עוד לא תם כוחנו ונסענו למדורדאם. נחמד מאד לעת ערב, למרות שהתאכזבנו קצת מהמופע האור קולי עם הלייזרים.

11.8 - שבת: מוזיאון בית שקילת המכשפות, קצת מאכזב, אבל חביב. אם אתם באיזור. המוזיאון הפתוח בארנהיים - מקסים. נהנינו מאוד וכדאי להשאיר את המופע האינטראקטיבי לסוף, כי המקום נסגר ב-5 (זוהי הולנד), והמופע האחרון בחמש. אף על פי שזה בהולנדית, זה יפה מאד. סיימנו באוטרכט - עיר מקסימה שיש הרבה מה לראות בה - רק לפני חמש... בכל אופן - נחמד לשוטט על גדות התעלה, ולאכול פנקייק במסעדה שיונית ממליצה עליה.

12.8 - יום א': חזרה לארץ.

הולנד ארץ יפהפיה, ידידותית לתיירים ונפלאה לטיול משפחות. רוב האתרים נסגרים בשעה 5 ולכן יש להקפיד לתכנן את היום בהתאם. יוצא דופן הוא בית אנה פרנק שפתוח עד 9 בערב וכמובן פארקי השעשועים.

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים בהולנד.