מסלול עד שבוע בשפך הדנובה

אילן Ilan

”מסלול בשפך הדנובה (Delta Dunari)“

קרא עוד

חזרנו לפני כמה ימים מטיול של שבועיים ברומניה היפה וכאן אפרט את חלקו בשפך הדנובה שלגביו חסרים טיפים באתר זה.

יצאנו בבוקר מבאקאו (Bacau), עיר הלדתי, לכיוון גאלאצי (Galati) עם עצירה במאוזולאום במאראשאשטי (Marasesti). הדרך היא במישור כאשר מצד ימין באופק רואים את שרשרת הרי הקרפטים. בגאלצי עצרנו לקפה ועוגה ומצאנו בית קפה מודרני ונקי עם קפה טוב ומקרר מלא בעוגות קורצות לעין ושרותים נקיים, בשם Sc Cremial ברחוב בראילאי (Brailei) פינת רח` סאטורן (Saturn). התכנון המקורי היה לעבור את הדנובה לטולציה (Tulcea) בבראילה (Braila) אך התברר לי שעוברים את הדנובה עם מעבורת (Bac) בבראילה או בגאלצי.

שאלתי מקומי אם הכביש לטוציה מגאלאצי הוא באיכות טובה (הכבישים הם נקודת התורפה של רומניה) והוא ענה שהכביש בסדר גמור. עד שהגענו למעבורת חשבתי שאפגוש מעבורת מעץ עם כבל משיכה... כמו בסרטים הישנים, אך להפתעתי פגשתי מעבורת מודרנית דוגמת המעבורות שפגשנו בנורבגיה. מחיר המעבר של הרכב ושלושה נוסעים (הנהג פטור מתשלום) הוא 15.60 רון. המעבורת שלנו לא היתה מלאה אך השניה שבא מולנו מכיוון טולציה היתה מלאה ברכבים פרטיים, אוטובוסים ומטיילים. לאחר שירדנו מהמעבורת והתחלנו לנסוע לכיוון טולציה הנוף הזכיר לנו את הגליל התחתון עם שדות בצבע צהוב וכרמים ירוקים. לא רצינו ללון בטולציה אלה להעמיק לתוך הדלתא, אך גם לא רצינו ללון במקום שדורש עזיבת הרכב במגרש חנייה וסחיבת המזוודות עם הסירה לקומפלקסים הנמצאים באחד האיים של הדלתא דוגמת קורמורן או טמרין. ניתן ללון בטולציה ולקחת שייט עם סירה גדולה ליום שלם כולל ארוחת צהריים על הסירה אך סירה כזו אינה נכנסת לתעלות הקטנות עקב גודלה ועומק מים קטן. אנחנו מצאנו מקום לינה בקומפלקס כוכב המים.

קומפלקס כוכב המים (Steua Apelor) נמצא 12 ק``מ מטולציה בכפר נופרול (Nuferul) וכולל 12 חדרים וארבעה דירות. שילמנו 45 יורו לחדר עם מזגן ומקרר. במקום בריכת שחיה ומסעדה עם גינה הפתוחה עד חצות הלילה ומושכת קהל מהסביבה ומטולציה. www.Steuaapelor.Ro. לנו שם שני לילות ונהנו בערב ממאכלי המסעדה, אך לא לשכוח חומר דוחה יתושים המופיעים עם רדת הלילה. אנחנו השתמשנו באוטן ספריי שקנינו בחנות למטייל והוא נתן לנו הגנה מלאה. בבוקר נסענו עם הרכב כ- 20 ק``מ עד מוריגיול (Murigiol) וליד הקמפינג נמצא מעגן עם כל סוגי הסירות המבצעות סיורים בדלתא.

בחרנו סירה עם גגון ומושבים נוחים ומרופדים וצלצלנו למס` הטל` 0740075642 שהיה רשום על הסירה. בינתיים ניסה בעל סירה אחר להפחיד אותנו שסירה עם גגון שטה לאט ויכולה להתהפך (היתה לו סירה שטוחה ללא גגון וכש חזרנו ראינו אנשים שרופים מהשמש בסירה דומה). לאחר כמה דקות הופיע בעל הסירה, שמו פלורין (Florin) וסגרנו איתו על שייט של שלוש שעות תמורת 180 רון במקום 200 שהוא ביקש, עבור ארבעתנו. פלורין עשה לנו סיור בתעלות הקטנות והיה צריך לעלות את מנוע הסירה עקב עומק מים קטן. ראינו את צמחי המים, את הציפורים המקננות שם, את התנועה המלכותית של החסידות על המים כאשר רוצה להרחיק אותנו מהקן שלה וצפרדעים. פלורין אמר לי את כל שמות הציפורים שראינו אך לצערי לא ידעתי את כל השמות בשפתנו וגם סיפר לנו על החיים בדלתא. בסיום השייט נתתי לו טיפ של 20 רון. חזרנו לחדר לארות ומנוחת צהריים ואחה``צ יצאנו לסיבוב בטולציה וכמובן הקפה והעוגה היומיים... למחרת החלטנו לנסוע לבוקרסט דרך קונסטנצה. הכביש מטולציה דרך באבאדג (Babadag) לקונסטנצה באיכות טובה. ביציאה מבאבאדג ראיתי בצד שמאל מקום עצירה דוי יהפורי (Doi Iepuri).

דוי יהפורי (Doi Iepuri) ובשפתנו שני שפנים/ארנבות הוא מקום מנוחה לנהגים, אך חברי שנהג החליט שהוא עוצר רק בצד ימין לכיוון הנסיעה שלנו ולי לא היה כח להסביר לו שמקומות כאלה בחבל ארץ זה הם נדירים, כך שדחינו את שתיית הקפה לעצירה הבאה שהיתה רק בקונסטנצה. בתחנת דלק שעצרנו שאלתי את המתדלקת לגבי המקום והיא אמרה שסידרו מקום יפה למנוחת הנהגים וחבל שלא עצרנו. לכם אני ממליץ לעצור אפילו אם זה בצד שמאל שלכם. בקונסטנצה היה חם ולח וכל הכבישים פקוקים. מקונסטנצה לבוקרשט נמצאת בבניה אוטוסרדת השמש (Autostrada Soarelui), שיהיה כנראה כביש אגרה דוגמת כביש 6 שלנו (ראינו את הקמת הסככות), אך בשלב זה היא מתחילה מצירנובודה (Cernovoda) ועדיין ללא חיוב כספי. גם אנחנו וגם שלום מנתניה שפגשנו בבית הכנסת בבוקרשט, נסענו מעל למהירות המותרת בכביש 6 שלנו והינו תוך שעתיים בכביש החגורה (Centura) של בירת רומניה.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול עד שבוע בשפך הדנובה

אין עדיין פוסטים על מסלול עד שבוע בשפך הדנובה.