אבודלאורי גרין לייק

עמיתתת

”טיול למקום היפה בגיאורגיה- 3 האגמים הצבעוניים(abudelauri)“

קרא עוד

שלושת האגמים הציבעוניים, אגמי אבודלאורי (Abudelauri Lakes) בקרבת העיירה רושקה, הוא ללא ספק אחד המקומות היפים ביותר בגיאורגיה.לא רק אנחנו חשבנו כך, אלה גם כל החברים המקומיים שהמליצו לנו ליסוע לשם.

יצאנו ברכב עם נהג שהשכרנו מראש מטיביליסי לנסיעה של 3 שעות לעיירה רושקה הנידחת.הדרך הייתה פראית ועברה בעמקים ויערות מטורפים. כשהגענו הנהג הגיאורגי הנחמד החליט שהוא יוצא איתנו לטיול הלא ארוך במיוחד (4-6 שעות) ועוזר לנו לנווט בדרך. הנוף שנישקף כשירדנו מהרכב היה מהמדהימים שראיתי בחיי.התחלנו ללכת בעמק מלא צמחים ופרחים כ2 קילומטר תוך שאנחנו לא הולכים בשביל מוגדר, פשוט עוקבים אחרי העמק.בהמשך מתחילים לעלות על שלוחה של ההר העצום שנגלה לפנינו ופסגתו מושלגת ותוך בערך 2 קילומטר הגענו לאגם הראשון (הירוק) , המשכנו מעט עד לאגם הכחול שאיזשהו מינרל במים נותן לו גוון כחול כהה ומדהים. משם מתחילה עלייה ענקית ודי קשה של כ3 קילומטר עד לאגם הלבן. אם עד האגם הכחול הלכנו בדרך מאוד ברורה, מעט אחרי הדרך מיטשטשת ופשוט עולים כל אחד בדרכו (אין איפה להאבד) העלייה מאוד תלולה בסופה ומלאה באבנים מתדרדרות אז יש להיזהר.הגעתי למעלה וראיתי לראשונה את האגם הלבן, הנוף כך כך מדהים, מזכיר מקומות בדרום אמריקה ובהימליה. ישבנו באגם מוקפים בקרח ונהנינו מהשקט המדהים שיש שם.

בסוף חזרנו באותה הדרך והגענו לאוטו לאחר 5 וחצי שעות כולל הרבה עצירות.

3 האגמים הם יעד שעדיין לא נכבש על ידי הישראלים, או תיירים בכלל. הם נמצאים בצפון מזרח המדינה, מאוד קרובים לקזבזי ממש מעבר להר שרואים בטיול לג'וטה בעמק סנו. (הנסיעה מקזבזי לרושקה עורכת כ 3 שעות משום שצריך להקיף רצועת הרים שלמה, אך עדיין ניתן להגיע מג'וטה לאגמים בטראק מהמם ומפרך של יומיים.

הטיפ עזר לך?

מתוך הבלוגים - פוסטים על אבודלאורי גרין לייק

אין עדיין פוסטים על אבודלאורי גרין לייק.