מסלול בן שבוע-שבועיים באפירוס

yuval5

”שבועיים בצפון יוון“

קרא עוד

שלום, שהינו שבועיים ביוון בספטמבר 2013 במטאורה, צפון יוון (איזור זגורי) וחצי האי פיליון. שכרנו רכב מסלוניקי והחזרנו אותו בסלוניקי. בדיעבד אני לא מרגישה שזה היה שונה בהרבה אם היינו מתחילים את הטיול באתונה, כי בתכל'ס זה היה מוסיף לנו רק שעתיים-שלוש על הכביש, בסך הכל.

התחלנו בקאלאבקה וישנו שם שני לילות. הזמנו מלון מהארץ אבל לא ממש היה צריך לשריין. היה מקום במלונות בכל מקום שהגענו. כמו כן, ייתכן שהייתי משאירה את מטאורה לאמצע הטיול ומתחילה תחילה בצפון יוון, כי במילא כשיורדים לחצי האי פיליון עוברים בקאלאבקה. בגדול, היה רצוי לנסוע מסלוניקי דרך אדסה, המשך לצפון דרך מצובו, מבלה במונודנטרי ואריסטי והאיזור 3 לילות ורק בחזור מבקרת לילה במטאורה, לסיור של יום אחד.

ישנו לילה במצובו, והיה שם חביב. אם כבר החלטתם לישון במצובו, סעו חצי שעה לאגם שנוצר בעקבות הסכר, הוא יפה מאד. ניתן להכנס שם למים למי שאינו מפחד מקור.

במונודנדרי ישנו 2 לילות במחיר 35 יורו ללילה לזוג במלון Archontiko Zarkada. מלון עם אוכל טוב, החדרים קצת צעקניים בצבעם לטעמי, אבל האוירה במלון נפלאה. יש גם בריכה קטנה בחוץ שיכולה להתאים למשפחות עם ילדים ולזוגות, במידה והמים לא קרים באותו יום. יש גם שולחן פינג פונג.

תצפית על העמק ויקוס מהממת ביופיה - לא לפספס, 6 ק"מ בהמשך הכביש מתוך הצד השני של כפר מונודנטרי (כלומר הצד השני שאין בו את הכנסייה). אחרי אריסטי , עצרנו אחרי הגשר (לפני הכפר Kalyvia) יש שלט כחול שכתוב עליו Vikos Gorge 0.5 meter. וזה מוביל לגשר האבן מעל נהר וידאומאטיס. יש שם גם שביל הליכה יפה לצד הנהר בגדה הצפונית. אפשר להביא ארוחת צהריים ולשבת לאכול על יד הנהר. ירידה ועלייה למעיינות נהר הויקוס - כשעתיים הליכה. המים קפואים!

לגבי חצי האי פיליון, ישנו 3 ימים אצל רני ואורלי בחורפטו ונהננו מאד, אם כי כדי להגיע לחוף צריך להזיז את האוטו. הברכיים שלנו לא שרדו את העלייה והירידה לחוף בקרבת הצימרים היפים והמקסימים שלהם. המשכנו לדמוחרי, שם היינו 5 לילות. מקום קסום ומבודד. ממליצים בחום לישון שם. מסעדת הקסטל היא הכי טובה שם, הסבתא מבשלת נהדר. ארוחות בוקר רק בויקטוריה (אם ישנים שם, אז המחיר לארוחת בוקר יותר אטרקטיבי, אנחנו ישנו במלון אחר). התצפית למעלה בקצה הדרומי אחרי חוף הרחצה יפה.רואים את המבנה העגול מלמטה.זמן עלייה 20 דקות.

הטיפ עזר לך?

כתבות על מסלול בן שבוע-שבועיים באפירוס

מתוך הבלוגים - פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים באפירוס

אין עדיין פוסטים על מסלול בן שבוע-שבועיים באפירוס.